Yazan |
Konu |
|
Bora
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/05/2003 : 01:22:26
İnönünün son yaklaşma paterni gerçekten ilginçtir.Sizlerinde dediği gibi esas bacaktan itibaren kaldırıcılardan etkilenip irtifa alabilirsiniz ama planördeki o spoiler denen alet akıllı kullanıldıgı takdirde çok güzel irtifa verdirebilir. Kurslara katılacak arkadaşlara bir tavsiye, spoileri gaz kolu gibi kullanabilirsiniz. Spoiler gerçekte kanatlara gelen hava akımlarını bozarak planörün irtifa vermesini sağlar. Spoileri kapattığınız zaman ise hava fileleri tekrar düzelir ve hem sürati arttırır hemde süzülmeyi düzeltir. İnönü de öğrencilerin aklından çıkarttığı bir konu var. Hangar üzerinde yüksek olabilirsiniz önemli olan emniyetli bir iniş yapmaktır. Haaa, yüksek kalırsanız arkadaşlarınızdan küfür yersiniz sadece. Çünki büyük bir ihtimalle 3.4 pistinin ortalarına kadar gittiniz demektir. Ama herhalde herkes benimle hemfikirdir,planör gibi de zevk veren başka bir hava aracı da yoktur. Hakan, benim sözünü ettiğim şubelerin kontenjan talep etmesi değil kendilerine yapılan başvuruları değerlendirip, genel merkeze bulundukları il yada ilçelerde eğer uygunsa kurs açtırabilmek. Şimdiye kadar, Bafra,Akşehir ve Urfa'da bu kurslar düzenlendi. Öyle tahmin ediyorum ki yeterli kontenjan sağlanırsa yeniden kurslar açılabilir. Planör konusunda, yanlış hatırlamıyorsam ve son 5 yıldır herhangi bir kırım olmadıysa Planör Uçuş Okulu envanterlerinde 8 adet eğitim planörü olması lazım. yani yeterli sayıda planör mevcut olmalı. Keşke elimizden gelse de, bizlerde kurslar için birşeyler yapabilsek. Ama maalesef bizler artık Kurumun gözünde damgalıyız. Sevgiyle kalın Bora
|
Bora
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/05/2003 : 01:22:36
İnönünün son yaklaşma paterni gerçekten ilginçtir.Sizlerinde dediği gibi esas bacaktan itibaren kaldırıcılardan etkilenip irtifa alabilirsiniz ama planördeki o spoiler denen alet akıllı kullanıldıgı takdirde çok güzel irtifa verdirebilir. Kurslara katılacak arkadaşlara bir tavsiye, spoileri gaz kolu gibi kullanabilirsiniz. Spoiler gerçekte kanatlara gelen hava akımlarını bozarak planörün irtifa vermesini sağlar. Spoileri kapattığınız zaman ise hava fileleri tekrar düzelir ve hem sürati arttırır hemde süzülmeyi düzeltir. İnönü de öğrencilerin aklından çıkarttığı bir konu var. Hangar üzerinde yüksek olabilirsiniz önemli olan emniyetli bir iniş yapmaktır. Haaa, yüksek kalırsanız arkadaşlarınızdan küfür yersiniz sadece. Çünki büyük bir ihtimalle 3.4 pistinin ortalarına kadar gittiniz demektir. Ama herhalde herkes benimle hemfikirdir,planör gibi de zevk veren başka bir hava aracı da yoktur. Hakan, benim sözünü ettiğim şubelerin kontenjan talep etmesi değil kendilerine yapılan başvuruları değerlendirip, genel merkeze bulundukları il yada ilçelerde eğer uygunsa kurs açtırabilmek. Şimdiye kadar, Bafra,Akşehir ve Urfa'da bu kurslar düzenlendi. Öyle tahmin ediyorum ki yeterli kontenjan sağlanırsa yeniden kurslar açılabilir. Planör konusunda, yanlış hatırlamıyorsam ve son 5 yıldır herhangi bir kırım olmadıysa Planör Uçuş Okulu envanterlerinde 8 adet eğitim planörü olması lazım. yani yeterli sayıda planör mevcut olmalı. Keşke elimizden gelse de, bizlerde kurslar için birşeyler yapabilsek. Ama maalesef bizler artık Kurumun gözünde damgalıyız. Sevgiyle kalın Bora
|
messerschmitt
üye
Turkey
66
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/05/2003 : 19:34:46
benden kontrolü alip dönüse geçen de zeynel hocaydi.tekamül yalniz kontrolü alamadim ehuhe..benim bu tekamül kursunda en çok yandigim esnek olamamak ve kitaba uygun uçmaya çalisayim derken bütün uçusu rezil etmemdi. halbuki irtifa vermek için rüzgaralti bacaginda dahi bir miktar spoiler açilabilir, ne olacak yani!kontrolü bir anda kaybedip perdövites olup yeremi çakilacam.son yaklasmaya dönerken hangar hangar diye söyleniyor.tamam güzel ama pisti tam karsilayamayacagini anlayinca biraz daha yatis olsa ne yazar!ah ulen ah!30 derece olmasin 45 olsun hatta 60 olsun, sürat tamam ve kontrol altinda olduktan sonra birsey olacagina inanmiyorum.bir keresinde sirf yatisi artirmamak için hocamin israri ile sol taraftaki çaliligin içine indim.güzelim planörü heder ettim.durduktan sonra bile hocam hala "olsun.güzel, biraz yana in ama yatisi arttirma." diyordu.baslangiçta olur anlarimda biz tekamüle gelmisiz be canim hocam!velhasilkelam 3(yazi ile "üç") adet yalniz kontrol uçusunu alamayinca bavulumu toplayip eve dönmüstüm.giderken dahi hocam bana üç olmaz bes olur gel vazgeç diyordu.kosarak kaçtim inönüden.bi dahada ugramadim. benim planör maceram bu kadardir. |
zerogun
üye
Turkey
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/05/2003 : 13:00:38
Merhabalar ;Bu forum'u bastan sona kadar buyuk bir zevkle okudum ama bu arada Devil'in ucmak icin cirpinmasi ve halen amacina ulasamamis olmasina cok uzuldum.Keske elimden birseyler gelebilseydi.En hazmedemedigim sey kanina havacilik sevgisi enjekte edilmis ama sesini duyuramamis insanlarin caresizligi.Ama eminim Devil hic vazgecmeyecek ve eninde sonunda yerden teker kesebilecektir. Bu forum'u buyuk bir keyifle okurken benim'de Inonu anilarim gozlerimin onune geldi.Benim uctugum donemlerde (1980) Czapla / BF-4 ve Boccian planörleri vardi.Ben Czapla ile uctum(Çapla diye okunur).Ucacagimiz planoru ilk gordugumuzde dehsete kapilmistik cunku Czapla acemi bir karikaturistin cizdigi bir karikatur'e benziyordu.Yani simdi egitim yapilan Puach, Acik sinif planorleri gibi zarif ve aerodynamic sekilli degildi ve telsizi yoktu..Ama caresiz ucacaktik bununla baska secenek yoktu.Ama gordukki Capla gayet guzel ucuyordu ve kokpitinin kokusu hala burnumda sanki.Planor'le ucan herkesin mutlaka yasamis oldugu ortak bir sey vardir. Uykumuzda hepimiz "lovye-direksiyon beraber " veya "hangar uzeri 100 mt" diye sayiklamisizdir.otovinc cekisi basladiginda celik kablonun onumuzde gerildigini gormek ve kanat tutan arkadasimizin muzip bakan gozleri'ne bir bakis. Capla ile teker kestigimizde burnu hafif ezer ve surat doldururduk ondan sonra tirmanis.Yanlis hatirlamiyorsam 350-400 Mt'de start ederdik.(Hata yaptiysam ozur,aradan cok seneler gecmis). Yalniz kontrolum'a Rahmetli Gunay Tunca ile cikmistim.Planore binisimizden inip terkedene kadar tek bir cit bile cikarmamisti ve "hadi iyi ucuslar" diyerek beni yalniza gondermisti. Iste o ilk yalniz bir insanin hayatinda o kadar iz birakiyorki.Daha sonra defalarca yalniz ucsaniz bile o ilk yalnizi ve Inonu kampinin deresine torenle atilisinizi hic unutamazsiniz. Daha sonra motorlu ucus'a basladim ve itiraf etmeliyim'ki sol elinizin altinda (Cessna ile sag) gaz kolu olmasi ve motor homurtusu'nu duymak daha zevkli.(T-67 ve CESSNA 206-207 ile ucanlar vardir mutlaka aranizda). Sonucta ilk T-67 yalniz ucusumu'da unutamam ama Planor ilk yalnizi belki 18 yas heyecani ve ucusa daha ilk adimlar oldugu icin daha derin izler birakiyor. Bende sevgili Devil'in heyecanla yardim istemesi ve heyecanini bir tarafa birakip kendi anilarimi paylastim ama hala inaniyorum'ki Devil eninde sonunda ufuk cizgisini ayak topukları hizasinda gorecektir. Sevgi ve saygilarimla, |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/05/2003 : 22:30:41
bir insanin icinde ucma istegi olunca hakikaten akan seller duruyor. Devil'in ne hisstigini cok iyi bildigim icin sube baskani oldugum sure icinde THK'dan ek kontenjan talep etmistim. Eger gelseydi bu Devil icin benim bir surprizim olacakti. Ama malesef hem acilacak kurs devresi az hemde kontenjan cok ama cok kisitli. Diger arkadaslarimada katiliyorum. Hortumcular THK'nin parasini yemeselerdi o dangalak ilacma ucagi ucubesi yerine (NAC-6) bugun belkide THK planor uretiyor olacakti yada hakikaten kurulus amacinda yazan esaslara uygun havacilik sevgisini asilamak ve yurt sathinda gelistirmek icin acilan kurslara daha fazla malzeme kaynagi yaratabilecekti. Hem Aksehirde hem karadenizde hem kayseride belkide Izmir'de bile planor kurslari acilabilecekti. Ne yazikki ben bu ucak icin ilk elestirimi yaptigimda bana kraldan cok kralci kesilerek cevap veren kisi hala THK'da yoneticiler arasinda. THK'nin isinin dunyada esi benzeri olmayan , hic ucmamis bir ucagi uretmek yerine-ki ucak tamamen bilinen standartlarin ve konfigurasyonun disinda- zaten olmayan kaynaklarimizi car cur etmek yerine daha faydali kulanmasi gerekmiyormu dedigimde aldigim cevap su idi:" sen hangi aklinla THK'nin projelerini elestiriyorsun!!" iste bu yuzden DEvil ve onun gibi genc arkadaslarimiz ucma duygusunu yasayamiyorlar veya hic tadamayacaklar! simdi gelde bu genc beyinlere THK'nin Turk gencine havaciligi ve havacilik sporunu sevdirmek ve yaptirmak ilkesini anlatmaya calis! ahhh ahhhhhhhhhhhh. Hakan737Guven virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
|
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 26/05/2003 : 23:35:38
PLANOR TAYFASIIIIIIIIIIIIII!!!!!! gelin bakın ne buldum bugün. Bir sey ariyordum basliklari gecerken gordum cok hosuma gitti sizlerede haber vermek istedim. bu planor ile ilgili; http://arsiv.hurriyetim.com.tr/agora/01/05/21/gezi_yalcin21.htmbuda balon ile ilgili ama aynı tatda :) http://arsiv.hurriyetim.com.tr/agora/01/04/09/gezi_yalcin09.htm
Hakan737Guven virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
|
Vecihi
üye
Turkey
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/06/2003 : 13:25:47
Planörcülere selam aslında ilk uçuşunu 1992 de Akşehirde yapmış 1996-1999 arası ise inöünüde devam ettirmiş bir planörcü olarak aranıza geç katıldığım için beni affedin. Hakam 737 ye son zamanlarda seni gibi konulara hakim insanlar azaldı Devil e ; bak dostum, Planör kurslarını son 10 sene bayağı yakın takip ettim ve uçtum bende senin gibi başvurmuştum önce geri çevrildim , sonra hala minnetle andığım ama ismini bilmediğim birisini bana yolladığı bir formla kursa gittim .Uzun lafın kısası yapacagın iş.Bir kurumu hiç dilekçe yazdın mı ? eğer yazdıysan bunların örneklerini yanına al ve genel başkana çık( korkma çık çünkü işler artık bu hale geldi) ben yanınza geldim daha önce çok başvurdum bir cevap bile vermediler ben uçmak istiyom gibilerinden edebiyat yap ve sizden söz almadan gidersem beni kuruma küstürüsünüz Atatürk bizleri geleceğin büyük adamlarını eğitmek için kurdu bu kurumu ve siz benim size uzanan elimi geri çevirmeyin lütfen diyerek adamın kafasına bin .Sana tavsiyem eğitim dairesi , ıvır zıvır daireler seni yollarlarsa gitme .çünkü bu ..... nelerin işleri yardım etmek üzerine değil yardım etmemek üzere Fethi bey kardeşime ......... Ben vecihi ben de marif köyünde uçmuştum. 1992/1 TC_PEJ Pilot Rahmetli Cengiz ORUÇ.
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/06/2003 : 20:02:24
SLM ARKADAŞLAR; PLANÖR KURSUNA NASIL KATILABİLECEĞİNİ SORAN ARKADAŞ.ÇOK BASİT KENDİNE BİR TORPİL BULUYORSUN ŞU ANDA HAVA KUVVETLERİNDEN BİRİ OLMASI DAHA GEÇERLİ OLUR.BERABER KURUMA GİDİP YÖNETİCİLERİ ZİYARET EDERKEN FORM SENİ BULUR ORDA DOLDURURSUN VE İLK DÖNEM KURSA GİDERSİN. MALESEF ARTIK BU HALE GELDİ.DİYELİM GİTTİN TEKAMÜLÜ DE BİTİRDİN LİSANSINI ALDIN SONRA BİRDE İLERİ TEKAMÜL YAPTIRILAR SONRA EN İLERİ TEKAMÜL DERKEN HAYATIN TEKAMÜLDE GEÇER.SONRA YİNE TORPİLİN KUVVETLİ İSE KADROYA ALIRLAR VEYA UÇUŞ OKULUNA ADAY OLURSUN PİLOT OLARAK KURUMA GİRERSİN. AMA TORPİLİN YOKSA TORPİLLİLERDEN SIRA SANA GELSİN DİYE BEKLERSİN. ONLARIN ÇOCUKLARI YEĞENLERİ HİÇBİRZAMAN BİTMEYECEĞİ İÇİN YİNE ŞANSIN KALMAZ. SANA BİR ÖRNEK VEREYİM; GEÇMİŞ SENELERDEN BİRİNDE UÇUŞ OKULUNA PİLOT YETİŞTİRMEK İÇİN GAZETE İLANI VERİLDİ.BİZDE PLANÖR TEKAMÜL KURSUNU YENİ BİTİRMİŞ 10 ARKADAŞ GİTTİK BAŞVURU YAPTIK.SINAV GÜNÜ SINAVA GİRDİK (YAZILI SINAV) VE HEPİMİZ GERİZEKALI OLDUĞUMUZ İÇİN ORDAKİ SORULARIN YÜZDE YETMİŞİNE YANLIŞ CEVAP VERMİŞİZ.BU ARADA BU 10 KİŞİ PLANÖR LİSANSINA SAHİP ÜNİVERSİTE SINAVINI KAZANMIŞ VE OKUMAKTAYDILAR.FORMÜL BELLİ İDİ YAZILI SINAVDAN BİZLERİ GEÇİRİRLERSE UÇUŞ ELEMELERİNDE BİZLERİ ELEYEMİYECEKLERDİ ÇÜNKİ HEPİMİZ PLANÖR LİSANSINA SAHİP BİRER PİLOTTUK.NE YAPMAK GEREKİYORDU YAZILI SINAVDA BİZLERİ ELEYİP ONDAN SONRA SINAVI GEÇEN ÜSTÜN ZEKALI PİLOT ÇOCUKLARINI YÖNETİMDE TANIDIĞI OLAN PARLAK ZEKALARI ALIP PİLOT OLARAK YETİŞTİRMEK LAZIMDI VE BÖYLEDE OLDU.ŞİMDİ HEPSİ GEREK KURUMDA GEREK ÖZEL SEKTÖRDE PİLOTLUK YAPIYORLAR. BUNLARI İYİ DEĞERLENDİRİN ARKADAŞALAR VE ONDAN SONRA THK PLANÖR KURSUNA KATILMAK GİBİ BÜYÜK HAYALLER KURUN LÜTFEN. BU YAZDIKLARIMDAN BENDE KEYİF ALMIYORUM AMA MALESEF GERÇEKLER BUNLAR. HEPİNİZ SEVGİYLE KALIN ARKADAŞLAR.. PİTTS.... |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/09/2003 : 23:01:48
Planör...Uçmak...Zeynel hoca hep şunu derdi;"Bana aşkı soruyorsun;aşk anlatılmaz yaşanır...İşte gençler,uçmakta böyle bir şey..." İnönü'nün havasını almadan,anlamak zor geliyor burada yazılanları.İnen planöre koşarken yapılan posta arası yarışlar,pist başı muhabbetleri,hocanla aranda geçen o diyaloglar,dere :),akşam yemeğinden sonra piste yatıp yıldızlara bakmak,gece koğuş muabbetleri,şovalyeler,o kadar çok şey varki ama en önemlisi uçmak ve arkadaşlıkBirgi "Echo Alpha 3-4 Esas Bacak" |
mehmets6
üye
Cyprus
2
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 16/04/2005 : 21:03:18
Herkeze merhabalar; ben bu siteye yeni kaydoldum arkadaşlar...Öncelikle bu site tasarımcılarına teşekkürlerimi sunmak isterim gerçekten havacılık için sağlam bir forum sitesi olmuşş...Arkadaşlar benim derdim belki birçok insanın ve sizlerinde olduğu gibi uçma hevesi ama 20 yaşındayım hala hayallerimin ufacık bir kesitine bile ulaşamamam:( ve şuan çok farklı biyerde yanii cyprusda univ.okumaktayım bölümüm mimarlık ama bir türlü ısınamadım ben hem buraya hem bölümüme nede olsa havacılık işledi bir kere beynimize...öncelikle sorum messerschmitt sana olacak ismin ne bilmiyorum kusr.bakma sanıyorum yanlış okumadıysam AKŞEHİRLİSiN izmirde bulunuyorsun hemşeriyz bende akşehirliyim.Öss ye girdim geçen sene ama hava harp okulu için yeterli puanı alamadım ve şuan ne yapacağım hakkında düşünüyorum bir sürü şeyler söylüyorlar azerbaycana geç oradan hava harp okulu düşünmeden alıyor falan gibi ama banada saçma geldi bu.Sence ben ne yapmalıyım haa bu arada izmirde pilot olan bir akşehirli abim var belki tanıyorsundur ismi SERDAR ÇİFTCİ...Şimdilik herkeze bye bye lütfen bana yardımcı olunnnn!!!!!!!!! Mail adresim:mehmets6@hotmail.com-yahoo.com
Edited by - mehmets6 on 16/04/2005 21:22:51 |