ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 TEKNOLOJİ
 Kendi uçagini kendin yap.
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sayfa: 
of 6
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/05/2002 :  13:51:24  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhabalar,
Halen (zaman azlığı yuzunden dokumanı okumayı bitiremedim) dokumanı okuyorum ancak bence bazı konularda dokumana bagımlı kalınmamalı diye dusunuyorum cunku referanslar bir yerde dusuncei kısıtlayıcı etkenlerdir.Ancak sunuda eklemeden gecemeyecim bu dokuman gercekten cok carpıcı bir yazı.


Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

yavuzbalkan
üye


Turkey
61 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/05/2002 :  11:25:43  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhaba herkese,

bu konu da konusulurken ruzgar tunellerinden de bahsedilmisti. ben internette dolasirken dunyadaki butun ruzgar tunelleri hakkinda bir sayfa buldum.
the wind tunnel connection

www.worthey.net/windtunnels/Intro.htm

buradakileri ve ankara ruzgar tunelini teknik acidan karsilastirmali bir inceleme raporu hazirlanir. yurtdisinda ne yapiliyor? burada ne yapilmis veya yapilmasi mumkun? bir arastirma grubu kurulup bu konu uzerinde calisilir. tayyareci grubu olarak gayriresmi olarak cesitli konu basliklari uzerine hazirlanmis kapsamli teknik olan veya olmayan raporlar hazirlanip kimse bu isle resmi olarak ilgilenen (TUBITAK MI yoksa basbakanliga bagli baska bir kurum mu)
teslim edilir ve neticesi devamli sorulur.
benim fikrim bu.

"İstikbal Goklerdedir"
Mustafa Kemal AtaturkSayfa Başına Git

nasa
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/05/2002 :  10:10:19  Profili Göster  Ziyaret nasa'ın Anasayfasını   nasa a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Konular değişmedi mi? Her konu için farklı konu başlığı açılsa iyi olur aslında..

Aliens - We Are Alone?Sayfa Başına Git

gurkancetin
üye



39 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/05/2002 :  22:18:49  Profili Göster  Ziyaret gurkancetin'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,

Yazılan mesajların bir kısmındaki çözüm önerilerinin yalnızca tayyareci forumundaki kişileri içermesi, başka platformlarda biraraya gelen ya da bireysel olarak havacılık tutkunu olan ama webe ulaşamayan kişi/kurumların gözardı edildiği izlenimini yaratabilir.

sektör-üniversite işbirliğinin artması herkesin ortak isteği. Somut adımların atılması sektördekilere ve üniversitelere kalıyor. Öğrenciler çeşitli fırsatlarda ellerinden geleni yapıyorlar.

Uçak üretmek değil, teknoloji üretmek asıl amacımız olmalı. Güçlü bir altyapıyla ve daha iyi takım oyuncularıyla uçak üretmek rutin-basit-zevkli bir iş haline getirilebilir.

son söz: Çin aya gidiyor... şaşırmayalım. Türklerden kaçmak için önce set kurdular, yetmedi aya gidiyorlar. :))

iyi günler
Gürkan Çetin
www.students.itu.edu.tr/~cetingu/ucakSayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/05/2002 :  11:03:28  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Merhabalar,

Yazılan mesajların bir kısmındaki çözüm önerilerinin yalnızca tayyareci forumundaki kişileri içermesi, başka platformlarda biraraya gelen ya da bireysel olarak havacılık tutkunu olan ama webe ulaşamayan kişi/kurumların gözardı edildiği izlenimini yaratabilir.


,
Bence Haluk abi forumun bu kısmı icin bir bildiri hazırlayıp buraya oneri olarak koymalı eger herkes için uygunsa bunu basbakanlık,tübitak,MAM,ve havacılık mühendisliği olan universitelere (ODTU ve İTU gibi) gondermeliyiz.

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

Cengiz
üye



47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/05/2002 :  00:00:17  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Öncelikle herkese selam olsun..(http://www.turkisheagles.net bu da reklam olsun:)))
Burada foruma yeni üye oldum ve hemen hemen tüm yazıları okudum...Arkadaşlar Herkese selamlar..foruma yeni kayıt oldum ve tüm yazıları hemen hemen okudum..(http://www.turkisheagles.net reklam olsun bu da)
Açık ve net olarak söylüyorum..TÜRKİYEDE BU ŞARTLAR ALTINDA havacılık GELİŞMEZ..GELİŞMESİ mümkün değil...Tamam damarlarımızdaki asil kanda herşey var ama..bildiğim bir gerçek var .. o da dalgalı kur rejimine geçtiğimiz andan itibaren bu da 1 yılı geçiyor tahminen 15-20 yıl geri gittik..kriz almış başını giderken yaklaşık 1 milyon insanımızı fena çarptı..beyler 1 milyondan fazla kişi işsiz..Havacılık pahalı bir uğraştır..maliyeti yüksektir..Havacılığın gelişimi için önce insanlara uçmayı sevdirmeniz lazım..saati 150 USD artı KDV si olan bir yerde yaşıyoruz..Benzine sürekli zam da çabası..Sizi böyle görmek yine de beni sevindirdi..Ama ben ümidimi kaybettim..(Bi de bu piyasada aç çakalları görüp onları hatırladıkça..) belki bir gün benimde umutlarım sizinkiler gibi yeşerir..siz devam edin..bir gün bende katılabilirim belki..kısmet...hepinize bol şanslar..Kolay gelsin..

Sayfa Başına Git

Admin
Forum Admin


Turkey
154 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/05/2002 :  12:43:26  Profili Göster  Ziyaret Admin'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Öncelikle herkese selam olsun..(http://www.turkisheagles.net bu da reklam olsun:)))
Burada foruma yeni üye oldum ve hemen hemen tüm yazıları okudum...Arkadaşlar Herkese selamlar..foruma yeni kayıt oldum ve tüm yazıları hemen hemen okudum..(http://www.turkisheagles.net reklam olsun bu da)
Açık ve net olarak söylüyorum..TÜRKİYEDE BU ŞARTLAR ALTINDA havacılık GELİŞMEZ..GELİŞMESİ mümkün değil...Tamam damarlarımızdaki asil kanda herşey var ama..bildiğim bir gerçek var .. o da dalgalı kur rejimine geçtiğimiz andan itibaren bu da 1 yılı geçiyor tahminen 15-20 yıl geri gittik..kriz almış başını giderken yaklaşık 1 milyon insanımızı fena çarptı..beyler 1 milyondan fazla kişi işsiz..Havacılık pahalı bir uğraştır..maliyeti yüksektir..Havacılığın gelişimi için önce insanlara uçmayı sevdirmeniz lazım..saati 150 USD artı KDV si olan bir yerde yaşıyoruz..Benzine sürekli zam da çabası..Sizi böyle görmek yine de beni sevindirdi..Ama ben ümidimi kaybettim..(Bi de bu piyasada aç çakalları görüp onları hatırladıkça..) belki bir gün benimde umutlarım sizinkiler gibi yeşerir..siz devam edin..bir gün bende katılabilirim belki..kısmet...hepinize bol şanslar..Kolay gelsin..



Merhaba! Aslında hiçbir şeyimiz yok! Yani gayet sağlıklıyız. Tek sorunumuz milletce psikolojik. Günümüzün ekonomik dengeleri insan--toplum psikolojisine o kadar bağlı ki... Bu ekonomik krizin nasıl çıktığı ve geliştiğini hatırlarsanız sorunun köküne inmiş olursunuz. Topyekün bir psikolojik yıpranma sonucunda piyasaya ve kendine güvenemeyen bir toplum hiç bir şey üretemez ve hatta ticaret yapamaz hale geldi. Çalıp çırpanların--hortumlayanların sayısının fazlalığı ise sadece enkaza dönüşmeye başlayan bu sistemin yağmacılarca talanından ibarettir. Şimdi, bu ahval ve şerait içinde dahi bize düşen görevi bir kez daha hatırlatmak boynumun borcudur. Burada yapılacaklara inanmasam bir harf bile yazmam. Unutmayın bir araya gelebilmek her şeyi başlatır. Bu birlikteliği devam ettirmek gelişimdir. Ama esas başarı birlikte çalışabilmek tek yumuruk olabilmektedir!

Ben inanıyorum, hepimiz inanırsak başarırız. Bunun için milyon dolarlara ihtiyaç yok. Sadece havacılığı veya teknolojisi bu gün gelişmiş olan ülkelerin tarihlerini inceleyin. Son bir not daha İrlanda başardı (Bilişim ve elektronikte !) hem de çok çok kısa sürede. İnanın biz de başarabiliriz. Çünkü eksiğimiz yok fazlamız var.

Türk YıldızıSayfa Başına Git

maratumba
üye



1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 27/05/2002 :  23:12:07  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar,
Ben de bir ITU Ucak ogrencisi olarak bir iki şey söylemek istedim...

Öncelikle bu şekilde bir tartışma için yeterli bilgiye sahip olmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunlardan TUBITAK'ın raporuna ulaşılmış olması gayet güzel olsa da Türkiyedeki üç şehirde bulunan rüzgar tünelleri, bunlardan İTÜ bünyesindeki sesaltı(subsonic), sesgeçiş (transonic) ve ses üstü (supersonic) tünelleri ve bunların durumu, daha önce tasarı halinde sunulmuş olan Kendi hava aracımızı yapmamızın gerekleri adlı eski dekanımızın çalışması, Türkiyede NASA, ESA benzeri bir ulusal hava ajansı kurma projesi hakkında da bilgi sahibi olmak gerekir diye düşünüyorum. (Eğer isterseniz bu konuları tek tek açabilirim)

Sonuç olarak İTÜ, ODTÜ, HHO (hava harb okulu), TAI, TUBITAK, DPT... beraber çalışmadığı ve en az 30 yıllık bir plan yapmadıkları sürece bir hava aracı yapmamız mümkün değildir.

Burada dikkat edilmesi gerekli bir nokta da kişisel çabalar ve ev yapımı uçak teknolojisinin bu işin çok da dışında tutulmaması gerekliliğidir ki, biz öğrenciler, eski mezunlar ve bu işe gönül verenlerle birlikte çokça yardım almadan başlayabileceğimiz bir yoldur.

Aslında bu konuyla ilgili teknik bilgilerin de uzun uzadıya anlatıldığı bir aposta yazmak isterim ama birz vakit alır. (Bir uçak yaparken rüzgar tünelinin ne derece gerekli olduğundan, hazırbir aviyonik paket alınsa dahi bu paketin yapılan uçağa entegrasyonunun zahmetlerine kadar)

Havacılığın ülkemizde gelişmesi dileğiyle...
Maratumba

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/05/2002 :  00:17:56  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Herkese uzunca bir aradan sonra tekrar selam, döndük dolaştık işin taaaaa ortasından olan genç bir arkadaşımızın (aramıza hoşgeldin bu arada)sözleri ile başladığımız noktanın biraz yakınına daha bilimsel bir yaklaşımla geldik. Herzaman ve hatta bu topic'in başında da söylemiştim. Vatan-millet-sakarya bunlar için kimsenin birşey dediği yok, öl densin ölelim, yarat desinler yaratalım ama etrafınıza bir bakının arkadaşlar, Türkiyede havacılığın bu denli yapıcı ve üretken olarak halkın içinde konuşulabildiği kaç platform var???? kesin ve net bir cevap YOK!!!!, demek istediğim bizler farkına varmak istemediğimiz şekilde aslında havanda su dövüyoruz, aslında biliyoruz ama sırf Türkiye'ye olan inancımızdan , sırf Atatürk'ün "istikbal göklerdedir" sözlerinden sırf Türk olmanın verdiği gururumuzdan ödün vermemek için kendimizi inandırıyoruz, böylesini kabul ediyoruz. Bizler sadece kendi çevremizde bizler gibi olan insanlarla, kendi fikirlerimizi kolayca açıp paylaşabileceğimiz kişiler ile beraber olduğumuz için hala burada bir aradayız. Bizim arkadaş çevremizin iki adım dışındaki koskoca Türkiyede hala uçağın ne olduğunu bilmeyen, dünyadaki bütün uçakların THY uçağı olduğunu, savaş uçaklarının hepsinin gazetedeki hep aynı F16 resmi olduğunu bilen insanlar var. VE ne yazıkki en kötüsü en sonda. Tüm burada konuşulan konuları konuşmakla yükümlü olanlar, Türkiyenin geçmişte, bugün ve gelecekteki bütçesine , hayati kararlarına, Türk insanının hayallerine, umutlarına hükmedecek olan insanlar içinde zerre kadar burda konuşulan konular hakkında bilgisi olan veya proje üretecek (ürettirebilecek) birtek kişi yok. Öyleki devletin herkademesine yerleşmiş olan günü kurtarma zihniyeti ile bu işe gönül vermiş olan , mesleki ahlak kuralları ile işine saygısı olan insanlar bile bu çarkın içinde yok olup gidiyor.
Sizce bugüne kadar Türkiyede Sivil Havacılığın gelişmesi için karar kademesine kaç tane acaba bu işden anlayan adam geldi veya getirildi ve bu insanlar bugüne kadar neyi yaptılar?? koskoca bir hiç çünkü Türkiyenin son 30 yılda gözle görülür ciddi anlamda ve karara bağlanmış kısa, orta ve uzun vadeli hiçbir zaman kararlı , üretken ve yapıcı bir havacılık stratejisi olmadı.(askeri havacılığı ve buna bağlı anlaşmalar uyarınca gelen teknoloji ve üratimi kastedmiyorum, özgün ve %100 Türkiye kaynaklı projelerden bahsediyorum) Zaten olamazdı, eğer bu şekilde bir strateji geliştirebilecek kabiliyette yöneticilerimiz olupda uzun vadeli planlar yapabileselerdi (her konuda) Türkiye bugün sefiller sınıfındaki ülkelerle aynı potada olmazdı!!.
Dolayısı ile arkadaşlar, Türkiye bu alandaki havacılık alanındaki treni bundan seneler evvel, birkaç gerizekalı milletvekilinin kendi kurdukları şirketlere iş yaptırmak için Tomtaş'ı ve MKE uçak fabrikasınının kapatılmasını sağlayarak sözüm ona daha ucuza mailyetle aynı uçağı kendi şirketleri aracılığı ile ithal etmeleri ile Türkiyede Havacılığın sonu gelmiş oldu. Dünyadaki havacılığın ilkleri listelerine en başlarda girmeyi başarmış bir ülkenin , uçak imalatı konusunda ilk büyük kapasiteli rüzgar tünelini imal edebilecek kadar kendini hazırlayan bir ülkenin havacılık endüstrisini kendi içinden yıktıklarında türkiyeni havacılık stratejiside yok oldu gitti. Bugünden sonra gerek teknolojiyi yakalamak, gerek pazar'dan pay kaparak yaşamını idame ettirmek, türk havacılık Endüstrisi için mümkün değil, zira kendi ülkesi içindeki pazar payı bu endüstrinin belli bir süre yaşamasını bile destekleyecek kapasitede değil ise-ki buda Türkiyede havacılığın yıllar boyu negatif geliştiğinin bir kanıtıdır- o zaman bizlerin bugün burada başlatacağı bir kıvılcım'ın geri dönmesi en az 20 yıllık hiç durmadan duraksamadan koşmayı gerektirir.

Uzun ve skıcı olduğunun ve herzamanki karamsarlığımın farkındayım ama arkadaşlar eğer ben bugün uçaklara hayatımın en değerli parçalarına uzaktan bakıyorsam bunda benim suçum yok , bugüne kadar kıllarını kıpırdatmayan 40 yıllık böyyüüüük siyasetçilerimizin suçu var..çünkü bizden önce onların düşünmesi gereken ulusal konular bunlar..

sevgilerimle

Hakan737Güven

virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.Sayfa Başına Git

Cengiz
üye



47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/05/2002 :  02:54:34  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadaşlar tekrar merhaba..sevgili HAKAN yazdığın her cümlenin her kelimesine içtenlikler katılıyorum..bana cevap yazan arkadaşların duygularını takdirle karşılıyorum.Ancak senin bakış açın bana daha yakın geldi.gecenin 2.30 unda yazdığıma göre hala bende bi şeyler kalmış demek.:)
Arkadaşlar bir ülkenin ekonomisindeki bir sektör diğerinden tamamen bağımsız değildir. Bu (herhangi bir) sektör ya katalizördür (diğerlerini de besler örn.petrol üretiyorsunuz) ya da bağımlıdır..Bizim ülkemizde de havacılık sektörü tamamen bağımlıdır.Örn: En büyük havayolu kuruluşunuz biletine tek başına aldığı bir kararla zam yapamıyor.hatırlaynız geçen yıl Enis Öksüz ve THY arsında geçenleri..Turizme direk, maliyet hesabı dolayısıyla birçok yan sektöre de bağımlıdır..
Arkadaşlar, açın okuyun rahmetli Hürkuş'un başından geçenleri, açın sorun Samsun Havacılığın çektiği sıkıntıları canlı örnektir.Hiçbirşey ol diyince olmuyor.Bence temel sıkıntı, defalarca karışık şekilde yazıldığı halde sıkıntılarımızın tek tek gerektiği şekilde ele almayışımız bizi hep aynı yanlışlığa sürüklüyor.hiç bir hastaya bir doktor, hastalığını net teşhis etmeden ilaç yazamaz, ameliyat kararı veremez..Önce itiraf edelim..
Durum şudur:
1-Koca ülkede, Hezarfenden başka eğitim yapabileceğiniz doğru dürüst özel bir pistiniz yok. Sabiha Gmkçen zaten İnternational bir pist ve uçağa gidiş gelişiniz dahil, touch and go yapsanız hepsi para..ve haklılar..Bursa uzak..
2-İstanbul'daki tek uçuş kulubü olan İstanbul havacılık kulübüne 16 senedir kaç uçak bağış yapılmış??Dolayısıyla üyelik girişi 2.500.-USD.ve sonuna kadar haklılar..ben olsam 5.000_USD yaparım ciddiyim..Hala uçmaya çalışıyorlar.Tüm personelinin ve yöneticilerinin isimlerini havacılık tarihimize altın harflerle isimlerini çakmak lazım..Gerçekten büyük savaş veriyorlar.
3-Türk Hava Kurumu 1988 yılı civarı bedava PPL kursları düzenlemiş..artık onlarda kar-zarar maliyet hesabı yapıyorlar..Ve de HAKLILAR..maliyetler çok yükseldi..(geçen yaz sabiha gökçende yangın uçakları konuşlanmıştı..Gökçenin tahmini 8-10 mil kuzeyi cayır cayır yanıyordu..Bizzat telsizden kendim duydum. Beykoz ve Gebze orman müdürlükleri(yanlış hatırlamıyorsam) telsizden yok senin alanın yok benim alanım hesabı yaparken tam 5 saat uçaklar yerde bekledi..kuzey cayır cayır yandı..Güneş batarken ancak söndürdüler..Pilotlar artık terden su içinde kalmışlardı..kaç sorti yaptılar hatırlamıyorum..sayısız..Ekip şefine sorun..kalksalar bir türlü kalkmasalar bir türlü..Orman Müdürlüklerindeki idareye bakın(devlet zihniyeti).O pilotların hepsinin alnından öpmek lazım..Uçuş Okulu Müdürü Sn Baki Boztepeyi'nin de ellerinden öpüyorum..
4-Top_AİR ilk özel uçuş okulu..sorun bakalım ellerinde kaç uçak kalmış..hala mücadele ediyorlar..oradaki yöneticilerin ve tüm personelin de havacılık tarihimize altın harflerle isimlerini kazımak lazım..kolay mı ?..hiçbir şey göründüğü gibi değil..
5-Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün şu sıralar JAR denetiminden başka bir şey yaptığını duymadım.Duyduysanız haber verin..Geleceğe yönelik ne planları var?ben bilmiyorum açıkçası.Fakat onların da böyle bir ekonomide nasıl mücadele verdiklerini, kısıtlı olanaklarla nasıl çabaladıklarını görmemiz lazım..her şey ayna misali..Yalnız almadan vermek Allaha mahsustur..Ne varki bize versinler..Bence hala Türk Sivil Havacılık alnında çalışan yine de tek kurum..Allah kolaylık versin diyorum onlara..
6-Şafak-Air ve Adana Talpaya da verdikleri mücadeleden dolayı tebrik ediyorum..Samsun için zaten söyliicemi söyledim..Bu üç kurumdakilerin hepsi birer kahraman benim için..
Arkadaşlar, öz eleştirilerimizi lütfen yapalım..Yoksa bir sonuca varamayız..
..(Şimdi bu şartlar altında biz uçağımız nasıl yapacağız?))Biri bana söylesin..Daha olanları uçuramıyoruz ki??
Hepinize saygılar, selamlar..

Sayfa Başına Git

Admin
Forum Admin


Turkey
154 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/05/2002 :  12:54:55  Profili Göster  Ziyaret Admin'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba! Bu topic beni fazlasıyla ilgilendiriyor. Çünkü, başlangıç noktası olabilirdi. Ben şu an Türkiye'de Havacılık sektörü olmadığından ve maddi olanaklarım o kadar şahane olmadığından, bu olmayan sektörün dışına bilişime kaymış durumdayım.

Ancak;

Ümitsiz değilim. Yaptığım ise "Vatan millet sakarya edebiyatı"ndan ziyade bir gün olacağına gerçekten inandığım teknolojik seferberliğimize zemin hazırlarken, sizlerdeki umutsuzluğu ve karamsarlığı dağıtmaya çalışmaktan ibarettir. Ben ki umudumuı kaybetmedim siz hiç kaybetmeyin! Çünkü ben Hava Harp okulunuda sayarsak dört üniversiteden yolu geçmiş bir kişiyim ve şu an 25 yaşında İTÜ Uçak Mühendisliğindeyim. Ve şunu anladım ki günümüzde Türkiyede havacılıktan ekmek yemek çok zor. Ben de bilişime ağırlık verdim. Orada en azından daha oturmuş bir sektör mevcut. En azından ekmek paramı çıkarıyorum.

Ben bu milletin neler yapabileceğini biliyorum ve inanıyorum. Toplum şu an kimseye fazla bir şey veremiyor. Ancak, bu birbirimize ve kendimize inancımızı kaybetmemiz için yeterli manzaret değil ki! Diyeceksiniz ki yine edebiyat yapma. Ben de diyorum ki bu gerçeğin ta kendisi. Sadece sömürülmüş ve onca darbeden sonra bir millet şu an hala dimdik ayakta. Bu işte umudumu yeşertiyor. Bence yıllardan beri yapıldığı gibi bilinen sorunları durmadan teşhis edip edip "amaan bu ülkede bakın hiç bir şey olmaz!" demek bizi bu hale getirdi biraz da!!! Bu rahatcılık, sorumluluktan kaçmaktır. Ben şu an havacılık teknolojisinden de sektöründen de o kadar ahkam kesebilecek durumda değilim belki ama görüyorum gerçekleri. Ve sizler kadar sorumlu olmasam da ben de sorumluyum, havacılık sektörünün geliştirilmesinde. Siz yapmazsanız bir gün yapan çıkacaktır. Bir araya gelinecektir. Dünya örnekleriyle dolu diyorum--olabilyor diyorum. Tekerleği yeniden icad etmeyeceğiz diyorum...Sadece bir kıvılcım sizleri bir araya getirecek bir kıvılcım bekliyorum. Ve kim bilir belki ben de o zaman aranıza katılırım!!!!

Neler yapılabilir? Nasıl olur? Artık bu tartışılmalıdır. Bu aşamada Sevgili Haluk Sevel Abimizin inancına güveniyor ve inanıyorum. Gerçekten inanmak istiyorum. Biz gençlere bir yol açın istiyorum. Bakın o zaman Türk insanı neler yapabiliyor!!!!!

Sevgilerimle ve Saygılarımla;


Türk YıldızıSayfa Başına Git

yavuzbalkan
üye


Turkey
61 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/05/2002 :  16:05:26  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhaba,

1980 yillarinda Genelkurmay Baskanlıgında Ulusal Helikopter Sanayii 'nin kurulmasinin fizibilitesi ile ilgili bir calisma olmustu. Bunu ya Savunma ve Havacilik dergisinin bir sayisinda ya da baska bir yerde gozume carpmisti.
ayrica bilim-teknik dergisinin helikopter ve teknolojileri baslikli bir makalesinde ITU ucak muhendisligindeki ANKA adli bir projeden bahsediyordu.
Bunlarin yaninda ANKA-1, ANKA-2, GAP-4 ve CAKAH isimli projelerde yapilmis ITU ucak muhendisliginde. Bu projelerin akibeti ne oldu? bilen kisiler lutfen bilgilendirebilir mi bizi?
herkese iyi gunler.

"İstikbal Goklerdedir"
Mustafa Kemal AtaturkSayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/05/2002 :  19:41:05  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhabalar,
Bencede ümitsizliğe kapılıp ortalığı zaten bugüne kadar batıran herşeyi çok bildiğini zanneden bir kaç kişiye bırakmanın anlamı yok.Savaşmak lazım ve bu amaçla bir örgütlenme gerek.Amaçlar baştan belirtilmeli geniş bir zamana yayılmalı.Peki nasıl; önce sesimizi duyuralım derim.
Bakın ortak bir para hesabı açalım bir bankada (biliyorum kimse kimseyi şahsen tanımıyor tam olarak (muhakkak arkadaşlar vardır arada)) ve ardından bir örgütlenme yapalım nasıl:
1.genel yönetim
2.parasal yönetim
3.sosyal işler
4.halkla ilişkiler
tahminim uzunca bir dönem tek para kaynağımız kendi cebimizden olur yada bağışlar falan ancak en azından burda konustuğumuz konularla ilgili halkı bilinçlendirsek havacılığın Türkiye için ne kadar önemli olduğunu anlatabilsek.ikna etmesekte bir soru işareti bıraksak olmazmı?ne kaybederiz para dışında o da ne kadar?Gazete ilanı falanla bir iki bağış olayı ile faaliyetler ile ki eminim hazerfan ve İstanbul havacılık kulübü falan bize yardımcı olurlar eğer burda yazdığımız kadar gerçekten bir şeylere inanıyorsak neden olmasın?sesimiz duyururuz.
Burda da konuşup laf dağıtmaktan başka birşey yapmadan kalmayalım.yoksa sadece sozde kalan haykırışlar olur oda unutulur gider.
Herkese sevgiler saygılar
CAN BÜYÜKBURÇ

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

Cengiz
üye



47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  01:37:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili arkadaşlarım, tabiki ben olumsuz yönleri önce belirttim.Admin arkadaşım, senin hissetiklerini anliyorum.Ancak, konunun ana noktasını beraber yakalayamazsak hiçbirşey yapamayız.Can arkadaşımdan somut örnekler gelmiş.Çok beğendim. İsterseniz ben bir adım daha ileriye görüreyim..Beraber bir havacılık klübü veya derneği kurarak bu dediklerimizi orada aktif hale getirelim.Lokalimiz olsun.. Somut bir şeyler yaptığımızı görmek belki hepimizi heyecanlandırır. buradaki herkesi toplayalım.Birlikte neler yapabiliyoruz bakalım..
Hepinize saygılar selamlar..

Sayfa Başına Git

Admin
Forum Admin


Turkey
154 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  02:57:26  Profili Göster  Ziyaret Admin'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Daha önce de belirttiğim gibi bir araya gelinmelidir. Ancak bu bir araya geliş öyle kuru bir kalabalık değil son derece aktif ve bir şeyler yapabilen bir grubu teşkil etmelidir. En başta da hedefimiz yüksek teknoloji olmalıdır. Teknoloji atölyeleri kurabiliriz. Bu atölyeler yöresel gruplar halinde çalışabilirler. Hepsi tek bir proje üretici merkeze bağlı olurlar. Havacılık teknoljisi geliştirmekle işe başlanır. Bir grup mesela avionik sistemler, başka bir grup otomatik kontrol sistemleri üzerine...vs... çalışır--ama gerçekten tam bilimsel ve eşgüdümlü bir organizasyondan söz etmeliyiz. Bu yarı resmi bir içerik bile kazanabilir. Önce herkes ne yapabileceğini ve uzmanlık alanlarını bildirmeli, kaç kişi ile başlanılacak, bunu örneğin halka kim duyurup, yayıp, yeni katılımlar sağlayacak--tabi ki halkla ilişkiler kısımı--demek ki organizasyonda Halkla İlişkiler bölümümüzün dahi olması gerekiyor.

Bir uçağı üretmek için neler gerekir? Ben tam olarak bilmiyorum. Biliyorum da burada daha iyi bilenler var. Böylesi bir organizasyonda ne tip geliştirme araçlarına ihitiyaç duyulur? Atölylerin boyutu ve içeriği ne olmalıdır? Rüzgar Tünellerini kurabilmemiz bile bir hayli zor gözükmekte--ama imkansız değil--yeterli tanıtımı yapabilirsek devletimiz bize en azından bu tüneller için gerekli şu aşırı elektriği temin edebilir.

Sonuçta uluslararası pazara sahip ama ulusal bir şirket oluşacak. Ancak bu yolda ne gibi yasal mevzuatla karşılaşılacaktır?--burada da bilgim yetersiz!

Şu Tübitak raporunu bitirince tekrar yazmayı düşünüyorum. Galiba Haluk Sevel hala bitiremedi:))

Sevgi ve Saygılarımla;


Türk YıldızıSayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  03:57:05  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
arkadaşlar öncelikle "vatan-millet-sakarya" edebiyatının yanlış anlaşılmaması için küçük bir hatırlatmada bulunayım. Bu sözden kastım Türk milletinin neleri yapıp neleri yapamayacağının yada teyakkuz halinde nelerini feda edebileceğinin muhasebesini yapamak demek değildir.Bunlar defalarca ispat edildi zaten. Önemli olan şu gün neler yapıldığı veya yapılacağıdır.
Sevgili Cengiz ile bundan iki-üç sene evvel Tayyarecinin ilk Istanbul toplantısında konuşmuş ve Türk Havacılığı hakkındaki fikirlerimi söylemiştim. Sevgili CEngiz gördüğünün gibi çok büyük bir fark yok. 1980'lerde ulusal helikopter üretimi konusunu bende hatırlıyorum ancak bugün sizce hala elle tutulur, somut ve dünyaca kabul edilen "made in Turkey" markalı uçan bir helikopter varmı? (montaj değil..%100 Türk tasarımı)...Dediğim gibi arkadaşlar bizler havanda su dövüyoruz, bunları tartışmak bizim işimiz değil, onu yapalım bunu yapalım o bize şunu sağlar bu bize yardım edebilir mantığı ile bu gemi bir cm ileriye gitmez. Lütfen bu konularda biraz daha gerçekçi olalım. Snipercan eğer ümitsizler cephesinde bende yer alıp moral bozuyorsam dediğim gibi şu anda Hava Kuvvetlerindeki yada bir havayolu şirketindeki bir uçağın koltuğunda uçuyor olamamamın sebebi ben değilim bu olanağı onyıllardır genişlemeyen yelpazesi ile önümüze koyan zihniyettir. Sadece benim için değil bu forumu takip eden birçok kişininde makus kaderidir bu. Uçakmı yapalım??? ok hadi buyrun bakalım Türkiyede heryıl mezun olan onlarca Uçak Mühnedisi var, Türkiyede kaç tane YU-KA gibi tasarlanarak ortaya konmuş uçmuş ve literatüre girmiş ULTRALIGHT var? (uçak bile degil!!!) Cengiz cevabında koskoca Türkiye'nin havacılığını kaç kalemde topladı kimse farketmiyormu? işte türkiyenin havacılık profili, yelpazesi iki elin parmaklarından az konu başlığını oluşturuyor. 4-5 tane uçuş okulu ve türk havacılığı o noktada bitmeye başladı bile!!!
Arkadaşlar ben 1988'den beri havacılığın içindeyim. 1988'den beri Türkiye'de havacılık reel anlamda o günden iki adım öteye gidememiştir bana göre. Gerek ulusal boyutta gerekse tabana yayılmış temel havacılık bazında yerimizde saymaktan öte birşey yapılmıyor. Sorumlusu bizmiyiz?? elbette hayır..hesapmı sormuyoruz? soracak muhatabımız yok ve dinleyen yok!!! Türkiyede havacılık alanında söz sahibi olan ulaştırma bakanlığına gerek hobi gerekse mesleki anlamda bilgi sahibi (tüm bakanlıklar için geçerlidir) kaç kişi geldi acaba hiç merak ettinizmi? Oysa ben bugünkü bakanımız Oktay Vural'ın geçmişinde yolcu oalrak uçmaktan başka birşey bulamadım. Ha bu onun problemi değil, demokratik bir ülkedeyiz ve bakanlar hükümet tarafından atanır. Biz havacılık meraklıları oalrak kendi derdimizle ilgili sorunları, başka işlerle iştigal edenlerde kendi dertlerinin çözülmesini beklerler. Sonuçta yine havanda su döveriz. Uçak üretelim demekle uçak üretilmiyor arkadaşlar bu iş ağızdan çıktığı klavyeye yazıldığı gibi değil. Eğer bu muhabbet bundan 20 sene önce yapılmış olsaydı bugün HD19'un jet motorlu 100 koltuklu modelinin kuyruğunun şeklinin nasıl olacağnı konuşuyor olurduk. Ülkedeki havacılık sektörünün lokomotifi başta hava kuvvetleri olmak üzere askeri kaynaklıdır. Bu pazarın ihtiyacı sayıca fazla olduğu zaman teknoloji yatırımı, ar-ge yatırımı yapabilir, malzeme üretebilir, kaynak ve kredi kullanabilirsiniz. Yok eğer siz dışa bağımlı bir politika izliyorsanız bugün montaj hattında üretilen geleceği belirsiz ve sadece sizin ihtiyacınız kadar üretilecek olan hava araçları ile bu koca pazarın içinde parça üreticisi olarak-ki asla dünya pazarındaki bir modelde söz sahibi yüzde değil- isim yaparsınız. Ha burda önünüzde iki yol vardır. Ülkenizin havacılık politikasını " ulan ben uçak muçak üretemem kardeşim, bende bu para yok, zaten atı alan üsküdarı geçti, hangi uçağı üretecemde onu satıcamda yatırdığım parayı çıkaracağım, iyisimi ben ucuza kaliteli parça üretim herifleri kendime bağlıyım" şeklinde kurarsanız, ülkeniz her ticari anlaşmanın içinde bir şekilde bunu sokuşturur ve destekler. Yok eğer ülkenizde hala "uçak seyretmek yassah kardeşim, terörüzmüsün neyin???" ve " evet biz eşşeğiz paramız yoktu ama bir meydan yaptık ama onuda yanlış yaptığımız için kapattık , pardon!!" üzerine kurulmuş bir anlamsızlık politikası varsa en kısa yoldan endüstrinizi otomotiv yedek parçası üretmeye yönlendirirsiniz.
Uçak mühendisi arkaşdaşlar bir uçağın nasıl yaratıldığını çok iyi teorik oalrak bilirler çünkü kağıt üzerinde herşey olanaklıdır. Ama onu gerçeğe çevirmek istediğnizde otomatik olarak para yazan bir sayaç zamana karşı başlar. aynı benim mesleğimdeki gibi; öğrenciyken tasarım projelerimde herşeyi umrusamadn kullanırdım ve maliyet benim için önemli değildi, oysa bugün nasıl daha ucuza mal edeirmin hesabını yapıyorum, köprü parası vermemek için aynı gün için iş programı yapıyorum.
GEleim gerçek zamanda bu işler nasıl oluyor, işte Brezilya, Rio Carnavalı ve en son harikası Embraer170'i dünyaya sunuyor. Ben hayatımda birkaç futbolcu dışında bu iki şey hariç Brezilyayı duymadım. Almanya Dornier'in 378 modelini ve dahada geliştirilmiş modelini pazara sürüyor. Rusya battı batacak dedik en az 10 yepyeni model ile piyasaya yeniden çıktı. Endonezyanın uçağını FAA tanımadı ama uçak çatır çatır uçuyor.Güney Afrika savaş helikopteri, İsveç kendi savaş uçağını yıllardır yapıyor, Italya, Fransa, İngiltere, Ispanya kendi özgün tasarımlarını hala uçuran ülkeler. Örnekler saymakla bitmez ancak önemli olan bu ülkelerin yıllar boyu yaptıkları yatırımların meyvelerini almış olmaları değer vermeleri ve geleceği görebilmeleri. Bu ülke 21.yy'da eğer hala savaş uçaklarını modernize edemiyorsa bana tutupda "ümitsizlik yaratmayın, karamasar olmayın , ben güveniyorumi birlik olunca herşey olur" demeyin arkadaşlar, ayaklarınızı sağlam basın. Madem büyük bir ülkeyiz 20 yıldır kullanılan FASBAT bakımı yapılan savaş uçaklarını modernize edecek bir altaypıyı bugüne kadar niye oluşturmadıkta allahın Konya kadar ülkesi gelip uçağımızı modernize ediyor?????
Sevgili dostlarım, bu işe güvenmekle, birlik olmakla , inanmakla alakalı birşey değil. Ben hala Istanbulda executive bir havaalanı olacağını, aklıma esince gidip orada uçak seyrederken yemeğimi yiyip kahvemi içeceğim bir yeri düşlüyorum. Ama bana sadece bir dosya kağıdına sığacak kadar geçmişi olan, uçağı olan, sivil havacılığı olan bir ülkede uçak yapmakdan bahsetmeyin. Yada bahsedin ama buraya değil bu işi ulusal politika olarak kabul edip an az 3 tane 5 yıllık kalkınma planında değişmez madde olarak sokacak insanlara anlatın..

sevgiyle kalın, banada çok kızmayın :) benim huyum bu keşke karşıma bu işlerden sorumlu biri çıksada ağzının payını bir versem..ahh ahhhh. :))

Hakan737Güven

virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.Sayfa Başına Git

GENERAL
üye


USA
38 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  05:03:14  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,
ucak uretimi icin gec kalinmis,bir donem baslatilmis olan tesebbusler,su veya bu sebebten dolayi iptal edilmis,bazen de baltalanmisdir.
Ancak,bu artik ucak uretimine Turkiye'nin seyirci kalmasi anlamini tasimamali.Nihayetinde bu saaten sonra ucak yapmak yasak veya imkansiz diye bir felsefe yok.
Karamsar olan veya umut dolu olan arkadaslarin hepsinin de cok iyi niyetli olduklarindan zerre suphem yok.Ama,maalesef sadece iyi niyet tek basina yeterli olmuyor.
Hedef,Turkiye icin yeni sayilabilecek ve cok buyuk emek,bilgi birikim,zaman ve sinirsiz maddi kaynaklar gerektirecek bir konu.Ama 21 yy.'da ki en basit endustiriel uretim icin bile, ayni sartlar gecerliligini koruyor.
Fikrimce,bu ise baslanabilecek dogru noktayi olusturmak birinci hedeftir.Bu nokta nasil olusturulur? Iste boyle forumlarla baslanilir,daha sonra ucak uretimi konulu seminerler duzenlenilir ve nihayetinde yapilacak buyuk bir "Ucak Uretimi Kongresi" sonucunda belirlenecek uzman komisyonlar arasinda gorev dagilimi yapilir.Ve inanin bana dostlarim, bu tur bir uretim icin on gorulen vadelerin yarisi kadar bir surede,ilk prototip pistten tekerlek keser.
Bazi durumlarda,bu tur sofistike imal ve uretimlere gec baslamak,erken baslamaktan daha verimli olabiliyor.Diger ulkelerin,tasarim gelistirme asamasinda yasadiklari sorunlar,bulduklari cozumler, bize hem maddi acidan hem de zaman acisisindan kazanc olabilir.
Iyi niyetlerle ortaya cikan insan topluluklari,yine ayni tur iyi dusunce ve yontemlerle organize,sevk ve tesvik edilmezlerse sonuc elbette sifir ve alti olur.
En nihayetinde bu isin temeli Fizik,Kimya,Matematik,Metalurji ve Elektronik bilimlerinin para ile bulusturulmasina dayalidir.Bunlar cansiz metalar olduklari icin cozumu nispeten kolay,esas olan bunlarin basina gecirilecek,insanlarimizi toparlayabilmektir.
SEVGi ve SAYGILARIMLA

Edited by - GENERAL on 30/05/2002 00:48:32Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  08:38:27  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Arkadaşlar,

İşlerimin aşırı yoğunluğu ve seyahatlaerim nedeniyle uzunca bir süre sizlerden ayrı kaldım. Bu ara raporu okumayı bitirdim ama, dedidğim gibi vakitsizlikten bir özet çıkarıp yayınlıyamıyorum.

Forumun çok güzel ve değişik bir mecraya geldiğini görüyorum. En kısa sürede sizleri yine uzun yazılarımla sıkmaya başlayacağım.

Şimdilik hoçşakalın

Haluk SEVELSayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2002 :  21:36:36  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhabalar,
Bencede bugun Turk Havacılığının bu duruma gelmesinde suçlular vardır ama bizler bu konuda bilinçli insanlar olarak ne yapıyoruz?Sorun kendinize!burda konuşmaktan başka kaç kişinin faaliyeti var?Haklısınız zaman yok kaç kişi anlar ki zaten?yada kaçının umurunda onlar sadece Türk Yıldızlarını izleyip "offfff" demekten başka ne bilirler.Bilirler bilirler herkesin uçmaya ilgisi vardır ama az ama çok yeterki biz bunu harekete geçirmeyi bilelim.İste benim demek istediğim buydu bence Hakan Abi haklı yakınmakta ama inancını kaybetmekte haksız uğraşmak bırakılamaz bence bizler değilmiyiz havacılığın bu ülke için ne kadar şart oldugundan bahseden?? eee neden konuşup oturalım ki?Eger bu ülke için faydalı birşeyse neden bizlerde birşeyler yapmayalım?ben demiyorumki tutup surda 40-50 kişi F-23 yapalım!!ben sadece toplumu bilinçlendirmekten zar zor ayakta duran kuruluşları azda olsa desteklemek biraz daha rahat nefes almalarını sağlamak onların yetiştirdiği insanlar zaten devam edeceklerdir.
Yeter ki gönüllerden ışık eksik olmasın.


Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

yavuzbalkan
üye


Turkey
61 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/06/2002 :  13:51:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhaba,
havacilik ve uzay adina ulke de bagimsiz olarak bir seyler yapmak isteyenleri bu ayki bilim ve teknik dergisini alinca ogrendim. herkese siddetle tavsiy ederim bu dergiyi almaya ve spaceturk yapmak istekleri soluksuz okumaya. su finalleri bir atlatayim ben de soracagim ne sekilde yardim edebilirim diye. hersey bu isin bir ucundan tutabilir.

daha once burada yapilmak isteneneleri ve havacilik ile ilgili seyleri sadece bu forumu okuyan ve katkıda bulunan kisiler biliyor diye yazilmisti. benim soyle bir fikrim var. bilim-teknik dergisi her ay bir ek veriyor ucretsiz. yeni ufuklara adindaki eke bizde tayyareci grubu olarak turkiye yapilabilecek mumkun olan havacilik ve uzay calismalari hakkinda bir gayri-resmi, bagimsiz bir rapor hazirlayip yayinlatabiliriz. ayrica genis kitlelere , havacilik ve ucak bolumlerindeki hocalardan, kuluplerden bilimsel ve populer havacilikla ilgili makaleler hazirlatilip yayinlatabiliriz bu ekte.ornegin kendi ucagimizi yapalim konusuyda feyz alinacak bir suru sey yazildi. bunlari guzelcene derleyip insanlarin okurken zevk alacagi ve havacilik adina birseyler ogrenebilecegi bir yazi ortaya cikarabiliriz. ne dersiniz? saglicakla kalin.

"İstikbal Goklerdedir"
Mustafa Kemal AtaturkSayfa Başına Git

Konu 6 Sayfa Uzunluğunda:
  1  2  3  4  5  6
 
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000