Yazan |
Konu |
|
tayyareci
Moderator
Turkey
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/01/2003 : 23:21:35
ilgin icin tesekkurler ILETIN beni ara lutfentayyareci 0 532 3321912 |
Fethi
üye
USA
56
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/01/2003 : 08:55:24
Birgi dedilerina katiliyorum. Ben bu ilaclam ucagi konusunda biraz daha konusalim derim. |
iletin
üye
Turkey
79
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/01/2003 : 11:37:26
Celal abi; Senden dinleyeceğim ne güzel şeyler vardır eminim ama profiline baktım askermişsin Askerlerle anlaşamıyorum ben bir türlü. Bir yerde asosyal yanı çıkıyor askerlerin muhabbete pişman ediyor insanı. Beni anla senden önceki gözlemlerim beni böyle davranmaya zorluyor.Edited by - tayyareci on 08/01/2003 03:53:01 |
Fethi
üye
USA
56
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/01/2003 : 18:50:42
Hakan737, Abi nerdesin? |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/01/2003 : 20:23:43
quote:
Birgi dedilerina katiliyorum. Ben bu ilaclam ucagi konusunda biraz daha konusalim derim.
Konuşalım demişsin,hadi hayırlısı Son mesajımda yazdığım yani,projenin kazandırabileceği çok şey var benim aklıma ilk gelen dolmuş-uçak tarzı bir olay,yani bu uçaktan edinilecek tecrübe ile 4-5 (veya daha fazla) koltuklu uçaklar ile şehirler arası ekonomıik seferler yapılabilir,hem de böylece çürümekte olan havaalanları azda olsa işlerlik kazanır. Birgi "Verecek aydınlığı olmayan karanlığı sever." http://birgi1.tripod.com |
tayyareci
Moderator
Turkey
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/01/2003 : 03:49:35
Seni tanımış oldum, memnun oldum ILETIN...Tayyareci |
sodincer
üye
45
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/01/2003 : 11:55:41
sallamayı bırakın artık ya... kayseri 2.hava ikmali gördünüzmü? TAI yi gördünüzmü? Gördüyseniz de buralara mühendis gözüyle baktınızmı? tezgahların, çalışanların niteliklerinin ve mantalitelerinin aralarındaki farklılıklar bariz şekilde ortadadır. yani ikisi birbirinin muadili değildir. ikisinin türk havacılık sanayindeki yeri farklıdır. ha eğer artık %100 turk sermayeli bir yer kuralım, tai ile bu işler olmuyor derseniz, o ayrı ilginç bir konudur ve tartışmaya değer.bir diğer konu: evet dogrudur. 10 sorti lik test ucuşu hiçbirşey değildir. test uçuşlarının 10 sorti ile bitirildiğini söyleyen oldu mu? 1. ZIU test programı halen daha sürdürülüyor. Planlanan test programının ne oldugu hakkında bilgim yok. ben şirketten ayrılmadan önce program durdurulmuştu. tekrar başlatılması bile büyük bir olay. 2. bu motorun neden seçildiğinine dair bir kaç basit sebep yazmıştım. okursunuz. 3. bu motorun fiyatı sanırım 110.000 dolar cıvarıydı. 1 adet motor alınmıştı. ilerde ZIU nun seri üretimi gerçekleşir ve orenda dan memnun kalınırsa bu motor ile devam edilecekti. herhalde bugune kadar motorla ilgili olarak orendaya taş çatlasın 200.000 dolar ödenmiştir. (tahminen) bir mercedes cl600 parası!!!!
|
Fethi
üye
USA
56
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/01/2003 : 02:40:24
Soner merhaba,Konuya nasil giricem bilmiyorum? Oncelikle sunu soylemekte yarar var.Burda kimse kimseyle yaris icinde degil.Hep beraber konusup,bilgi alis verisinde bulunuyoruz.Heycanlanmaya gerek yok. Bence motor yanlis motor.Hicbir ulke taninmamis,bilinmemis bir motorun ucurdugu ucaga yanasmaz. Hazir bu alanda kendini kanitlamis motoru alip koymak varkan,niye bu motor ustunde hala test yapiyorsun? TAI(sozde)milli bir kurulustur.Hal boyle olunca karar vermeden ulkenin bulundugu mali durumuda goz onune alicaksin. gorusmek uzere |
sodincer
üye
45
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/01/2003 : 11:22:57
bahsettigim testler motorun değil , bütün uçagın uçuş testleri. zaten bir motor binlerce saat test edilip sertifiye edilmeden satış izni verilmez. benim de anlatmak istediğim bu. motorun neden seçildiğini de anlatmıştım. o zamanlar 600 hp lık in-line motor yok. turboprop bir motordan çok daha ucuza çok yüksek bir performans sağlanıyor vs. kimseye fikrimi kabul ettirme durumunda değilim. ben bildiklerimi söylüyorum. bizim sektör biraz içine kapalı olduğu için ortalıkta çok fazla "urban legend" dolanır.bu forumlarda yazılanların tamamına bir göz gezdirirseniz anlarsınız. ha biraz bilgi verme anlamında yazıyorum.burda yazılanları insanlar okumuyorlar ve bir sağırlar dialogu ortaya çıkıyor. benim hoşuma gitmeyen konu bu. bu sektörde halen çalışan biri olarak birikimlerimi anlatıyorum. yazıları okursan hepinizin benden daha heyecanlı oldugu anlaşılır. NOT: ilk defa biri bana komunist dedi. 2003 yılı türkiyesinde bunu duymak bir gurur olsa gerek. ama sanırım bunun yeri bu forum değil. iletin lakaplı yazar herhalde tekrar ortamı germek istiyor :)
|
iletin
üye
Turkey
79
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/01/2003 : 18:30:40
birader sen şu ofisi güzel olunca kendini en şanslı sayan insanlardansın galiba tai ye gittin baktın süper çalışma ortamı tamam dedin ben mutlu olurum burda güzel yemekler güzel pc ler internet filan spor imkanı da vardır. Sonra kayseri hava ikmali gördün yada duydun notunu verdin dimi arada bir dünya mantalite farkı var. Sana bir şey söyleyim kayseriyi altı ayda iso 9000 sertifika denetimi ile tai ye çevirir bir sıradan kalite kontrol mühendisi. sen hiç bir şey bilmiyorsun inan otomotiv yan sanayinin tamamı tai ye yakın profesyonellikde çalışıyor. Senin o bildiğin şeylerin tai ile hiç ilgisi yok Arçelik on tane tai eder o mantalite dediğin açısından bakarsan inan bana. |
Fethi
üye
USA
56
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/01/2003 : 19:02:20
Soner merhaba, "Urban cowboy" Iyi laf,hosuma gitti. 1995 senesinden-1999 senesine kadar bir havacilik isletmesinde calistim.Mesleki dusuncelerim bu dort sene icinde ogrendiklerimden olusuyor.Ayrica konuyla ilgili yazilanlarin hepsini cok ilgiyle okudum,okuycam. Asil sorun motora sertifika almak degil.Zaten sertifikali olan motoru alip gercek kosullarda denemek.Hatirlarsan daha oncede soylemistim..... Hazir denenmis kanitlanmis motor varken niye yeni motorla ugrasiyorsun? Inline motor gunumuzde yok denecek kadar az kullaniliyor. Bir kac sivi sogutmali motor kullanan ucak var piyasada. MOONEY ve CESSNA modelleriden bazilarinda sivi sogutmali motor kullanilmistir.Parmakla sayilacak kadar az. Ucak tasari asamasindayken dusunulur bunlar.Nerden bulurum 600 hp'lik motoru?Varmidir piyasada boyle bir motor?Baska seceneklerim ne? vs vs. gorusmek uzere |
sodincer
üye
45
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/01/2003 : 09:27:44
yok birader ben önce kayseri hava ikmalde bulundum (3 er aylık 2 ayrı perıyod) sonra bir roket şirketinde daha sonra da tai de çalıştım. ardından da yurtdışında yine uçak üreticisi iki ayrı şirkette çalıştım/çalışıyorum. o yüzden hiçbir şey bilmiyorsun deyip te ayıp etme bari.ha arçeligi bilmem 10 tai yada 15 sage yahut 7 roketsan degerindemidir. ama unutma, havacılık öyle kocun, sabancının istediği karları sağlayacak bir sektör değil. ayrıca yapılan işlerin kalitesi, güvenilirliği vs. bu iki sektörde aynı olamaz. analiz edilen parça sayısı, gözönüne alınan alınan yük durumlarının sayısı, tekrarlanan hesaplar, analiz yöntemleri... tüm bunların vehametini okuldan yeni mezun uçak ve havacılık mühendisleri bile kestiremez. |
n/a
deleted
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2003 : 03:26:35
iletin sevgili kardeşim doğru dürüst vatansever bir arkadaşımız olduğun konusunda hiç şüphem yok.düşüncelerine yürekten katılıyorum ve seni destekliyorum lakin tayyareciye ayıp ettin ... |
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2003 : 12:16:40
Bence Şu içinde bulunduğumuz durumu göz önüne alırsak, Yeni uçak yapmaktan çok, Türkiye olarak JSF(F-35) programına yönelmeliyiz. Amerika bu konu hakkında Türkiyeye oldukça iyimser yaklaşıyor. Tai'deki F-16 üretim kalitesinin (Çoğu uçak 0 hatalı olarak çıkmış) Yüksek oluşu, F-35'in bazı parçalarının tükiyede üretilmesine olanak sağlıcak. Bilindiği gibi; F-16'lar Hava kuvvetlerinin belkemiğini oluşturmaktadır, Sanıyorum F-16 ların çoğunun yarı ömür Fasbat zamanı geldi. F-4ler ise artık miladını doldurmuş, Modernize ile bir 15-20 yıl daha kullanılmaya çalışılmaktadır, Fakat F-4lerin sadece 54 tanesi modernize edildi ve çeşitli kazalardan dolayı önemli ölçüde uçağımız kaybettik. Modernize edilmeyen F-4 ler ne olacak? Sanırım uçtuğu yere kadar hesabı uygulanacak. Bu yorumlarında sonra beni ABD hastası olarak görmeyin, fakat durum bu. İLETİN arkadaşımın dediklerine bende katılıyorum. Kim istemez ki ülkesinde uçak üretmeyi. Ama malum, devlet IMF'ye borcun faizini(daha asıl borçlara başlayamadılar) öderken, Bir yandan da Askerle sık sık zıtlaştıkları bu dönemde. En sıkı biçimde JSF' ye destek olması lazım. |
flyingtrakhian
üye
Turkey
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2003 : 15:15:47
quote:
Hakan737 merhaba, TAI'nin yaptigi zirai ilaclama ucgiyla ilgili yazini sabirsizlikla bekliycem.
|
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2003 : 20:51:17
sevgili arkadaşlar, benim ZIU ile Soner arkadaşımız kadar çok bilgim yok,dediğim gibi ZIU konusu benim içime S2E Tracker'lerin modernize edilememesi kadar oturmuş bir konu. Konu ile sadece THK'nın NAC-6 rezaleti ile ilgili olarak bir ilişki nedeni ile ilgilenebildim. Arzu edenler için hazırladığım makale'yi yine Teknoloji altında "kendi uçağını kendin yap"topic'ine ekledim.Yinede yularıda bahsi geçen konular ile ilgili olarak fikrimi söyleyeyim. Soner'e katılıyorum. Şahsen Eskişehirdeki Hava ikmal ve tamir-bakım fabrikalarını gezdikten sonra bir insan FASBAT aşamasındaki bir uçağı görmeden bu "tayyarecilik" işinin ne denli kapsamlı bir olay olduğunu tahayyül edemez. Türkiyede havacılık 4 ana istasyonda hayat buluyor. 1- TAI 2- Eskişehir Hava ikmal-ki sadece jet motorlu uçaklar için 3- Kayseri Hava İkmal-ki sadece pervaneli uçaklar için 4- TEI bunun dışındaki tüm çalışmalar şu anda atölye seviyesinde olanlar bana göre. Kayseri ile TAI'i karşılaştırmak bana göre çok gereksiz. Kayseri bugün özel uçak sahiplerinin varsa Türkiyedeki tüm pervaneli uçakların kalibrasyonlarının yapılabildiği yerlerden en önemlisi. Eskişehir ise Jet uçakları ve motorları üzerine ihtisaslaşmış. TAI'nin buradaki yeri Türkiye adına daha uçak ve parça üretmek konusunda dışa açılan kapı. TAI her nekadar ne yaptığı tartışılan bir kurum olsada bana göre elinden gelenin en iyiisni yapıyor. Ben Türkiyede Uçak yapılsın bununda TAI yapsın demiyorum Bana göre Türkiye dünya uçak pazarındaki yerini ve geleceğini yıllar önce kaybetti, ancak pazar payı dar, yurtiçi ve komşu ülkelerdeki pazarı karşılayacabilecek küçük projeler hayat bulaiblir ancak TAI'nin en büyük kabiliyeti olan parça üretimi konusunda bizler pek bilmesekte dünyada kabul edilir bir kuruluş olduğu bir gerçek. Zaman zaman devletin akıllıca yaptığı anlaşmalı işler ile TAI bugün THY'nin aldığı 40 kusür next generation 737NG üretim ağına ciddi aksesuar parçaları ( bunuderken küllük'de bahsetmiyorum, ana bağlantı ünitleri , kanatçıklar giib yapısal elemanlar), yeni avrupa ortak nakliye uçağı için arka kapak tasarımı, daha önce F-16 üretimlerinde de kulanılan geliştirilmiş kanat konfigurasyonu tasarımları gibi tek tek ama verimli üretimleri mevcut. Eminimki biraz daha üzerinde durulsa TAI ilk 10 yıl içinde uçak üreticilerinin ihtiyaçlarına cevap verecek gövde parçalarıda üretebilir ve bunun devamında küçük adımlar ile başlayan bu parça imalatı zamanla gövde montajına nihayetinde lisans altında üretime ve daha sonra büyük şirketler ile ortak uçak yapımına dönebilir. Bu durumda tasarım aşamasında da projeye iştirak ile Türk Malı yazısını ekleyebilecek projeler hayata geçer. Dediğim gibi ancak küçük adımlar ile olabilecekiş ve ben TAI2nin eğer çizgisini bozmaz ise uçak üreticisi olmak için geçireceği zamanda çok iyi bir parça üreticisi olarak temelden bu işe girmesini yeğlerim ve olmaması için bir neden yok. Hakan737Guven virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
|
iletin
üye
Turkey
79
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/01/2003 : 10:35:18
ben de hakan a katılıyorum tai bir gün iyi işler yapacak ve havacılık birikimini oturtacak ülkede. aynı tofaş ve ronu nun türkiyeyi bugün otomotiv ülkesi yapması gibi tai de havacılık kabiliyetlerinin kazanıldığı merkez olacak. çocukların havacılık bölümlerini seçmesi için bahaneleri olacak yan sanayi oluşacak mühendisler girecek çıkacak girecek çıkacak başka işyerlerinde sayın sodincer gibi tai de çalışıp sonra ayrılan insanlar olacak. sonra sodincer gibi üç adam uzaktan kumandalı uçak üretecek başkası planör üretecek başkası eski rus uçaklarına yedek parça üretecek başkası zirai ilaçlama uçağı üretecek başkaları simülatör ün mekaniğini üretip ihraç edecek başkası bir küçük avionik üretecek derken bir bakacaksın sektör oluşmuş elli bin insan bu sektörde istihdam ediliyor.
|
iletin
üye
Turkey
79
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/01/2003 : 11:02:44
quote:
Bence Şu içinde bulunduğumuz durumu göz önüne alırsak, Yeni uçak yapmaktan çok, Türkiye olarak JSF(F-35) programına yönelmeliyiz. Amerika bu konu hakkında Türkiyeye oldukça iyimser yaklaşıyor. Tai'deki F-16 üretim kalitesinin (Çoğu uçak 0 hatalı olarak çıkmış....
ben her muhabbetde lafı geçen tai nin sıfır hatalı uçak üretme hikayesine inanmıyorum. amerikalıların sıfır maliyete para kazanma numarası bence. Bizde yuttuk hemen. Her tai yi gezene gazeteciye dergiye sıfır hatalı uçaklardan dünyada sadece 6 uçak olduğu 3 ünün tai de yapıldığını söylüyorlar. Eminim 2 anglosakson kafalı insan kandırma sihirbazı adam şunlara sıfır hatalı ödülü verelim de üç milyarı kamu oylarına izah ederken zorlanmasınlar deyip sırtarmışlardır haftalık olağan toplantılarında. Bizde senelerdir ezik ortadoğulular gibi bunla yetiniyoruz. Oh ne güzel bir basit kalite kontrol formuna tepeden talimatla her haneye ok koy olsun bitsin. Adam hiç para harcamadan malzeme almadan bizi mutlu ediyor. ben amerikalı olsam bütün türk uçaklarını sıfır hatalı yapardım valla.
|
iletin
üye
Turkey
79
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/01/2003 : 12:07:03
quote:
iletin sevgili kardeşim doğru dürüst vatansever bir arkadaşımız olduğun konusunda hiç şüphem yok.düşüncelerine yürekten katılıyorum ve seni destekliyorum lakin tayyareciye ayıp ettin ...
afacan bak bana öyle vatansever filan lafları ile ülkücü muamelesi yapma hakaret sayarım ona göre.
|
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/01/2003 : 19:21:02
Ülkücülüğü vatanseverlik,vatanseverliği ülkücülük olarak gördüğümüz sürece biz nice forumlarda,nice konuşmalarda biz neden uçak yapamıyoruz,biz neden böyleyiz diye çooooook konuşuruz,çok!Birgi "Verecek aydınlığı olmayan karanlığı sever." http://birgi1.tripod.com |