Yazan |
Konu |
|
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/06/2005 : 21:36:22
Kaptanım peki çalışmalar eylül gibi biticem demişsiniz..Seçmeler için gazetede veya netten bilgi alabileceğiz dimi?Çünkü genelde başka havayolları hep kendi çevresini yetiştirdiği içinaaa |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/06/2005 : 23:35:23
Arkadaşlar herkese merhaba, MNG Uçuş Akademisi bünyesinde çalışan ve bizleri ilk elden bilgilendirmeye çalışan herkese çok teşekkür ederim. Bütün bu yazılanları okuduktan sonra havacılığa gönül vermiş birisinin heyecanlanmaması ve daha fazla bilgi edinebilmek için sorular sormaması çok zor gerçekten. Artık en kısa sürede faaliyete geçmenizi bekliyoruz. Tabiki insan gözle görüp bu anlatılanların hayata geçirildiğini görmeden biraz şüpheci oluyor.Benimde kafamda birçok acabalar var malesef.İnşallah dağ fare doğurmaz. Eğer mümkünse cevaplamanızı istediğim bir sorum var; Yanlış anlamadıysam forumun başından beri verilen bilgilerde okulun bünyesinde hemen hemen sivil havacılığın bütün dallarının yer alacağı ve MNG bünyesinde istihdam edilmek üzere öğrenci yetiştirileceği bilgileri veriliyor.Fakat kendisini belli bir seviyeye kadar getirmiş arkadaşların durumu nasıl olacak? Yani halihazırda PPL veya IR seviyesinde olanlarda bahsi geçen burslardan faydalanabilecekmi? Uçuş Okulunuzdan alınacak CPL eğitiminden(Bedeli kursiyer tarafından karşılanmak suretiyle) sonra MNG kendi bünyesinde istihdam etmek üzere iş garantisi verecekmi?Şimdiden emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Saygılarımla, |
gurbetci
üye
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/06/2005 : 18:37:30
mng calismalarini kutlarim |
safakvar
üye
Turkey
30
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/06/2005 : 19:54:12
mete kaptanım malime henüz bişeyler gelmemiş vermiş olduğum yeni maile yollarsanız sevinirim umarım bir gün uçuşta karşılarırız ve yüz yüze konuşuruz ben MNG kabin ekibindeyim! Bu yönde çalışmaların olmaqsı beni çok heycanlandırıyor ve umarım bir gün ilk şirketim olan MNG de F/O olarak uçarım !! varsafak@hotmail.com |
loadmaster
üye
5
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 24/06/2005 : 12:16:00
mete akin beyloadmasterlik hakkinda bilgi ve ucret durumunu merak ediyorum ? |
YalnızKartal
üye
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 08:11:43
MNGye yolu açık olsun diyorum böylece ucuz pilot yetiştirerek ve pilotlara yıllarca yarım maaş vererek daha çok kar edersiniz.herkesin malumu Yavuz Çizmeci=$$$$$MNG nin bütün bu işlerine aklım yatıyor da Hakan Çatıkere beyin 24 yaşında nasıl kalite sorumlusu olduğu aklıma yatmıyor. Ne zaman Üniversteyi bitirdiniz ??ne zaman ve hangi uçuş okulundan mezun oldunuz da ne zaman JAR OPS vs. eğitimlerini aldınız da sonunda kalite sorumlusu oldunuz????Sakıncası yoksa sorabilir miyim??Bi de uçuş saati lütfen? Unideki bölümünüz Kaliteyle ilgiliydi heralde ki böyle bi sıçrama yaptınız?? Başarılar diliyorum. Kartal
|
MeteAKIN
üye
7
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 16:19:22
Yalnız Kartal,Herkesin görüşüne saygılıyız.Planladığımız birçok konunun hayata geçtikçe ve gerçekten yaşandıkça daha iyi anlaşılabileceğini umuyorum. Hakan ÇAKITER, bir başka kursta olduğu için, O' nun yerine gecikmeden ben cevap vermek istedim.Hakan, KHO mezunu ve pilotaj eğitimini Kara Havacılık Okulunda tamamladı.SHGM ve JAA'in öngördüğü bütün kalite eğitimini de aldı.JAR-OPS dahil. Başlangıçta sadece Kalite sorumlumuz olarak çalışacak.Takiben uçuş saatini arttırarak, önce yardımcı öğretmen olarak eğitilecek, sonra öğretmen eğitimi alarak, öğretmen kadromuzda çalışacak.Daha sonrası O'na kalmış.Biz de Sivil havacılığımıza yeni bir değer katmak için elimizden geleni yapacağız. Kartal, neden MNG uçuş Akademisine gelerek Hakan'ı yerinde tanımıyorsun.Hem kadromuzla tanışır ve hem de kafanda soru işaretleri varsa onları giderirsin. Ayrıca bize tavsiyelerin varsa, onlardan yararlanmak bizim için büyük zevk olacaktır.Emin olabilirsin. Sevgiler. Mete AKIN
|
snickers
üye
10
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 06:52:45
Öncelikle MNG`yi havacilik adina yapmis oldugu bu onemli girisiminden dolayi tebrik ediyor calismalarinda basarilar diliyorum.Bazi arkadaslar bu calismalardan duyduklari supheleri belirtmisler de valla arkadaslar ben gittim gordum, tek kelimeyle harika bir egitim unitesi kurulmus bundan supheniz olmasin.. Ayrica bu projede calisan insanlardan bazilariyla tanisma imkanim oldu, hepsi cok dinamik,cok sicakkanli ve ilgili insanlar..umarim yakinda beraber calisiriz.(Rockistanbul`da kurdugunuz standa ugradigim gunden beri odaklandigim tek nokta bu) Bu arada sorular&cevaplar icin boyle bir platform secmis ve bu kadar ilgili olmaniz kisaca bu seffaflik takdir edilir. Mete Kaptan`im ziyaretimde sizinle tanisma imkanim olmamisti umarim bir sonraki gelisimde karsilasiriz.. Hepinize calismalarinizda basarilar diliyorum, p.s. Hakan Cakiter`e selamlar.(24 yasinda ATPL ve MNG,takdir ediyorum.. tek hedefim) Selim Karaca |
eyasakurt
üye
Turkey
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 11:03:58
Mete kaptanım eğer sizleri ziyaret etmek istersek, size nasıl ulaşacağız, proğramımda bir istanbul gezisi var da ?Edited by - eyasakurt on 27/06/2005 11:13:57 |
esradinçer
üye
Turkey
1
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 16:34:14
Merhaba; Ben Esra DİNÇER. MNG Uçuş Akademisinde İdari İşler bölümünde görev yapmaktayım. Akademimizin İdari İşlerinde, Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili konuları koordine ediyorum.Şu sıralar kurum açma yetkisini almak için son denetimlerden geçiyoruz.Akademimiz ile ilgili sorularınızı academycrew@mngairlines.com adresine gönderebilirsiniz. Herkese güvenli uçuşlar.MNG UÇUŞ AKADEMİSİ |
safakvar
üye
Turkey
30
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 23:21:46
merhaba esra DİNÇER hanım,ben MNG kabinde görev almaktayım ve uşçuş akademinizle yakından ilgileniyorum. şirket içi alımlar olcakmı veya bize bu konuda bir bilgi gelcekmi bu konuda bana yardınmı olursanız çok sevinirim! teşekkürler |
Skyhero
üye
24
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 23:42:25
MNG havayollarini takdir etmek gerekiyor.Fakat THY nin aldigi ucaklarla baslattigi pilot açigi ve ihtiyaci var furyasi yakin zaman içinde bir husrana donusebilir.Bence k1sa vadede bir patlama olsada uzun vadede bir secimle iktidarin degismesi durumunda ve THY nin kardan çok zarar içinde olmasindan dolayi yakin tarihte aç1ktaki pilot fazlaligi konusulabilir.Diger yandan AB nin Turk havaciligina yonelik alacagi bazi kararlar gizliden gizliye gorusulmekteyken sektörün gelecegi 2007den sonra kesinlecek gibi gozukuyor.Temkinli olmakta fayda var. |
snickers
üye
10
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/06/2005 : 02:47:05
Eger pilotluk sadece ticari acidan dusunulurse,yani bir yatirim gibi, o zaman bu gibi daha birsuru risklerin faydalarin ve maliyetlerin dusunulmesi gerekir fakat bazi insanlar icin ucmak,pilotluk,bu bir tutkudur,bir hayaldir yani iktisadi dusunulmeyecek bir konudur bu acidan bakilinca bahsettigin riskler pek bir anlam ifade etmiyor, en azindan benim icin.. selamlar.. |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 : 03:51:33
Skyhero, ben o kadar karamsar degilim. Pilotluk sadece havayolu pilotlugu olarak gorulmemeli. Turkiye'nin ne kadar eksikleri, gedikleri olsa da buyuyen bir turizm ve ticari ekonomisi soz konusu. Havacilik surekli degisen, inis ve cikislari cok olan bir sektor. Ama yine de genelde Turkiye'de havacilik bir yil %20 gelisir, sonraki yil %15 azalir, daha sonraki yil da %30 artar gibime geliyor. Bazi tabular yikildi. Artik insanlar havayoluna alismis durumdalar. Bundan sonra gelecek hukumetler hayatta bu 69YTL lik biletleri kaldirmaya cesaret edemezler. Ayrica Turkiye daha cok mal uretip satin aldikca bunlarin hizli bir sekilde tasinmasi icin ucaga ihtiyac var.. Ileride bolgesel havacilikta gelismeler olacak. Insanlar ucmaya alistikca Trabzon'dan Izmir'e istanbul aktarmali degil dogrudan ucarak gitmek isteyecek. O nedenle ben her ne kadar inisli cikisli yillar yasansa da genelde egilimin artidan yana olacagini dusunuyorum.. Sevgiler, Bahadir |
obenogul
üye
8
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 : 19:04:46
Bahadir'in gorusune katiliyorum. Ayrica eklemek isterim ki, Dunya'nin her yerinde havacilik Askeri, GENEL ve havayollari diye uce ayrilirken bizde malum sebeblerden dolayi sadece Askeri ve havayollari dallari gelisti, genel havacilik ise belkide bilincli sekilde kisirlastirildi.Maalesef askeri koken haricinde pilot kaynagi olmamasi, bu pilotlarin ise askeri havaciliktan havayollarina direk gecisler yapmasi. Ucak broker sirket ve sahislarinin cift motor bir seneca bile yeterli iken ucak almak isteyen firmalara min. citation satmaya calismasi v.s v.s sebeblerden dolayi genel havaciliktan faydalanabilecek insan ve kurum sayisi sinirli kaldi. Havacilik, ucus ve tayyare sahibi olmak bir fantazi, bir utopya gibi oturdu insanlarin dusuncelerine. Ancak ulke icerisindeki sektorel gelisimler, nufus artisi ve buna paralel ihtiyaclarin artisi artik GENEL HAVACILIGIN durtuklenmesine, canlanmasina yavas yavas vesile olmaya baslamistir.Neden Artvin'den Kars'a, Malatya'yan Kayseri'ye bolgesel ucuslar ulkemizde yapilamiyor kucuk tayyareler ile ? Ben inaniyorum ki, kisa sure sonra kentlerimizin cogunda ufak FBO lar olusmaya baslayacak. Kucuk ve orta olcekli sirketler, klupler, kisiler genel havaciliga girecek ve 5700 kg. altindaki tayyare sayilari yavas yavas artacaktir. Orta Asya, Orta Dogu ve Avrupa ucgeninde tampon bir ulke olan Turkiye'de neden BUSH PILOTLUK yapamiyoruz ? Boylesine yuksek hacimli tasimaciligin yapilabilecegi kac bolge var Dunya'da ? Havaciligi sadece F-16 yada AIRBUS gibi goren tum arkadaslara sesleniyorum. Kapadokya'nin C-172 ile gezdirilecegi, Santiye muhendislerinin saha kontrollerini Senecalar ile yapacagi, kargo sirketlerinin, turizm firmalarinin ufak kasaba ve kentlerden insan ve yuk tasimasi gerekliligi artik anlasilmaya baslanmistir. Bu gunler yakinlar. Sunu sormak istiyorum. O gunler geldigi zaman, kac tane AVRUPA STANDARTINDA YETISMIS pilot sirtinda kombinazonu, basinda sapkasi BEN HAZIRIM HADI UCALIM diyebilecek ? Saygilarimla. Oben OGULTARHAN
|
gokcekayar
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/07/2005 : 22:45:23
Iyi gunler Mete Kaptanim, ben Gokce KAYAR, Rahmi KAYAR kaptanin ogluyum...verdiginiz bilgiler dogrultusunda calismalarinizi buradan duzenli bir sekilde yakindan izlemekteyim...Size ve tum ekibinize selamlarimi iletir ve calismalarinizda basarilar dilerim...iyi calismalar Gokce KAYAR |
airflow74
üye
Turkey
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/07/2005 : 04:54:34
-------------------------------------------------------------------------------- Mete Kaptanım merhaba...Yanılmıyorsam sizinle Onur Havayollarında Kaptan Pilotluk döneminizden tanısıyoruz....1995-1998 yıllarında bende OHY Hannover İstasyon müdürlügü görevimdeydim..daha sonra Amerikaya gidip PPL ve Kısmen IFR egitimi aldık tan sonra maddi imkansızlıklar sonucunda egitimime devam etmem mümkün olmadı ve Havacılık sevdamı ancak PPL ucuslarıyla sürdürebildim.PİC olarak 350 saatim var.Malum ki havacılık bir tutku...ve Vizyonumu yitirmedim..hedefim Hava yolu Pilotu olmak..sükür Maddi sorunlarımı çözdüm ve ve gerekli maddi kaynaga sahibim...Fakat şimdide Egitim sorunuyla karsı karsıyayım ..Türkiyede faaliyette olan Ucus okullarını yeterince Profesyonel bulmuyorum..Fakat MNG Ucus Okulunun hepsinden farklı olacagından eminim...hele hele Başında sizin gibi gerek kisilik olarak gerek birikim olarak son derece yüksek Karakterli Kaptanlarımız var oldugu müddetce bu işin sonunda Başarı olacagından hiç bir şüphem yok.Mete Kaptanım: anladıgım kadarıyla 2005 yaz sonu-son bahar gibi MNG Ucus Okulu faaliyetlerine baslayacak..ve bu Okulda gercekten egitimimi tamamlayıp Havayolu Pilotu Hedefime ulasmak isterim...Yasım su an 30..Sizce bu bir sorunmudur..Yas sınırı olacakmı...Sizden bilgi alabilirsem cok sevinirim... Saygılarımla Barıs Kemal Tabak |
MeteAKIN
üye
7
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/07/2005 : 16:44:07
Sevgili Barış, Sana e-mail le ulaşamadığm için buradan yazdım. Bu kadar aradan sonra sesini duymak çok güzel. 30 yaş bu iş için hiç de geç bir yaş değil, özellikle kendi imkanları ile eğitim almak isteyenler için. Havayollarına geçmek için şu sıralar Türkiye’ deki şartlar son derece uygun ve bizim öngörülerimize göre en azından birkaç yıl daha böyle devam edecek. Eğitime önce PPL kursları açarak başlamayı planlıyoruz. Takiben IR ve CPL, ATPL olarak devam edecek, yani eğitim başlangıcı artı birkaç ay sonra IR başlatabiliriz. Şu anda tam kesinleşmedi, ancak sadece Lisans değil, “Type Rating” i ve “Line Training” i de eğitimin devamı olarak nasıl verebiliriz üzerinde çalışıyoruz. Bu proje hayata geçtikten sonra havayolunda iş bulmak çok daha kolay hale gelebilecek. Eğer Türkiye’ de isen, ya da yolun buralara düştüğünde yerimize gelirsen ilk elden bilgi sahibi olur ve okulu yakından görebilirsin. Görüşmek üzere, sevgiler. Mete AKIN |
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/07/2005 : 23:00:55
Mete kaptanım uçuş okulunuz için üniversite mezunu olmak şart koşulcak mı?Ben Anadolu Teknik Lise Gövde-Motor Mezunuyum(1+4).Sizce hiç bir şekilde heyecan yapmayıp uçuş okulunuza başvurmayayım mı?Bilgi vereiseniz sevinirim.iyi çalışmalaraaa |
airflow74
üye
Turkey
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/07/2005 : 23:33:39
Mete Kaptanım merhaba... Öncelikle bunca yıl sonra görüsebilmek benide oldukca sevindirdigini belirtmek isterim...bu yogunlugunuza ragmen mailime bu kadar cabuk yanıt verebildiginiz icinde ayrıca tesekkür ederim...Bende cevabınıza istinaden mete.akın@mngairlines.com adresinize bir mail attım...size ulastımı acaba..Ayrıca bundan sonraki mailler icin adresimi asagıda bilginize sunarım....airflow74@yahoo.com.tr Saygılarımla Barıs Kemal Tabak |