Yazan |
Konu |
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 : 14:04:29
Selamlar; Aklımın almadığı bir olaya şahit oldum.Türk hava Kurumu Uçuş Okulu pilotları çok motor lisanslarını yenilemek için özel bir uçuş okuluna müracaat etmişler acaba thknın elinde çok motor faal uçakmı kalmadı???Yoksa pilotlar havayollarına geçmesin diyemi çok motor uçuşlarını ve alet kartlarını bağlı oldukları kurum yenilemiyor..... Bakalım daha nelerle karşılaşıcaz ATATÜRK ün kurduğu ve amacı türk halkına havacılı tanıtıp sevdirmek olan bu kurumun yöneticilerinin icraatları ile |
silentwarrior
üye
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 : 10:03:26
selam!sevgili pitts; "Aklımın almadığı bir olaya şahit oldum.Türk hava Kurumu Uçuş Okulu pilotları çok motor lisanslarını yenilemek için özel bir uçuş okuluna müracaat etmişler acaba thknın elinde çok motor faal uçakmı kalmadı???" demişsin...eğer şahit olduğun sadece bu olay ise, tekrar aprona ciktiginda veya hangara gittiginde daha dikkatli bakmani oneririm! muhakkak bir iki tane cok motor ucak gozune carpacaktir! :) Ayrica, gercekten merak ediyorum...Anladigim kadari ile sen THK'dasin; eger isler gercekten o kadar kotu ise; neden hala ordasin? Elbette pilotlarin cok motor egitimleri almalarini istemezler! cunku ellerinde pilot kalmadi!:)) Faaliyet yapmalari gerek! Havacilik yapmalari gerek! bunu yapmazlar ise, disarida zaten sifirin altinda olan kurum imaji daha da icinden cikilmaz, onarilamaz bir duruma gelecek!bunun icinde, fanatik bir anlayisla, cikarlarina ters dusecek her seyin onunu kapatmakta asla tereddut etmiyorlar! Ataturk'un kurdugu bu guzide kurum'un gercek amaclari dogrultusunda calismasi konusunda cok haklisin...bu hepimizin ortak dilegi! Ama hepimiz cok iyi biliyoruz ki bunu once yoneticilerin istemesi, planlamasi ve uygulamasi gerek...Oyle degil mi? maviniz daima yukarda olsun!
|
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 : 15:29:23
daha önce defalarca buraya yazdığım konular içine ilave edileceklerde oldu artık çıkarılacaklarda ama hiç anlayamaığım bir şey var.THK'nın dünyada bir eşi benzeri daha var diyen varsa kafamı kazıtacağıma burdan yemin ederim.İddialıyım çünkü Rusya hariç dünyanın hiçbiryerinde devlet tarafından kurulmuş, yarı özerk, işi salt havacılık eğitimi vermek ve yaymak olan bir kurum daha yok! Ne olduda bu günlere gelindi? artık bu konuyu deşmenin gereği yok. THK yılalrdan beri yazdığım şekilde içten içe çürütülüyor. Bunda pilotların veya diğer çalışanların bir suçu varmı? bana göre yok denecek kadar az, onada bana dokunyan yılan bin yaşasın diyip salla başını al maaşını diyenler sınıfına sokuyorum. HEr kurumda mutlaka %10-15Wi bu snıfa koyun ama THK'nın çöküş noktasına gelmesinin sebebi %100 bu değil. THK kendi sonunu kendi hazırladı seneler önce. Bugün THK'nın elinde pilot kalmadı diyorsunuz, yahu bu kurum havacılığın beşiği sayılmıyormu? senelerdir, türk sivil havacılığında herşey ilk önce bu adamların kulağına gelmiyormu? neden bu kadar çok pilot ihityacı söz konusu olacakken adam gibi bir altyapı çalışması ile hakkını veren bir pilot okulu kurulmadu , THK yetkililerine soruyorum! Yurtiçinde uçuş yapılması serbest bırakılmazdan önce THK'nın THT ile bu pazarda tecrübesi vardı. 4.5milyon doları heba eden "EMBESİL" zihniyet (-ki bunu savunan kişiler hala kurumda, yani kralcılar, eminim benide okuyorlardır ama ben hala faxları saklıyorum...)tabiiki çalışan bir kurum istemez, yoksa başlarına profesyoneller gelir. Oysa yurtiçi pazarı açıldığında elindeki pilotları son derce operasyonel kullanan bir ticari kuruluş, hat eğitimi veren bir okul, uçuşlmayan meydanlara küçük uçaklar ile uçan bir şirket ve çalışan havaalanları görmek hiçde zor olmayabilirdi. Bugün THK'nın SHYO ile yapacağı bir ortak çalışma hala pilotlarını elinde kalmasına, maaş sebebi ile başka yerleri tercih edeceklerine daha rahat, daha saygın ve kıdemleri olan bir kurum+şirkette olmalarını sağlamazmıydı?bugün kimin arkasında devlet var?(özellikle askeriye var) THK haklarını hiçbir zaman koruyamadı, en büyük kazığıda "atatürkçü ve demokratik" partilerimizden olan DYP ve ANAP'dan yediğinide unutmayın koalisyon zamanlarında. THK biran önce üstüne vazife olmayan işlerden arınmalı, gelecek ile ilgili stratejik planlarını yapmalı. Kurum olma vasıflarını yerine getirirken, parasal ihtiyacını ve operasyonel geleceğini teminat altına alan faaliyetlere önem vermeli. Kurban derisi işini bir an önce bırakmalı ve bu işin denetçisi olmalı. (bunun Atatürkçülükle, laiklikle bir alakası yok, var diyenle aylarca tartışırım) Gideri gelirinden çok olan, vatandaşla karşı karşıya gelen bir kurum yerine , bu işi bırakmalı ve diğerleri gibi hakkını almalı. Bugüne kadar yaptığı yanlış imaj yatırımları kuruma negatif tavır olarak geri dönerken artık bu işi uzatmanın alemi yok, haklıyken haksız duruma kendileri düştü, düşürüldü, uaynmadı, uyandırılmadı. Bu konuyu kendine bayrak edinenlerin çıkarları uğruna kişilik erozyonuna uğradı.Eskiden THK'dan övgüyle söz edilirken en azından tepki yokken şimdi sırf kurban derisi yüzünden duymadığım kalmadı! THK diğer işlerinden başarılı olmak istiyorsa imajını kurtarmaya ve uzlaşmaya başlamalı THK kendine kimliğini kaybetmeden yeni alanlar arıyorsa, birçok insanı arkasına almayı becermeli. Sportif havacılık federasyonu kurulmasına köstek yerine destek olup, bu konuda "dikta" rejimi uygulayacağına, federasyonunun %90'ını oluşturacak biresyel havacıların desteğini alacak şekilde organize olmalı. Onların haklarınıde savunmalı. Bu şekilde tabandan tekrar yayılarak eski itibarına kavuşmak için büyük adımlar atabilir. Gerekirse sponsorlar bulabilmeli, ama EN ÖNEMLİSİ THK PROFESYONELCE YÖNETİLMELİ. Böyle kurumlarda iki dudağının arasından kişisel ego'larına ve bilgi seviyesine göre kelamlar çıkacak kişilerin verdiği zarar herzaman görülmüştür. Atama yolu ile gelen kişiler yada yukarıdan indilirilen kişiler her zaman problemdir. THK'ya THK'nın içinden okullrdan birisinin başkanlık etmesi gerekir, gerekir çünkü işleyiş sistemini çok iyi bilen, zaaflarını , amaçlarını çok iyi tanıyan kimseler olmalıdır. Ben 1988'de THK'ya adım attım. Yani Türkiye'nin yeni toparlandığı Özal vizyonunun hakim olduğu zamanlar. O günlerde hayallerim, zaman geçtikçe Türkiyede havacılığın ilerleyeceği, kolayca uçabileceğim, kendi planörümün yada klübünün olacağı hava parklarının olduğu havacılık dolu bir gelecekti. tam 17 sene geçti ve ilerleme olduğunu söylemem herhalde mümkün değil!THK'da bir ilerleme varmı? gözle görülür derecede değil! THK'nın kurtulması ancak içindekiler ve çalışanlarının "kazan kaldırması" ile herhalde olacak...son çare gibi...ya herşeyi yakıp çıkacak sizde bizde kurtulacağız yada birileri "NEW THK" kuracak. Acı ama gerçek. Hakan737Guven
|
mehmetcemilkale
üye
USA
166
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 : 17:31:29
Özal vizyonu halen hakim heryere, supheniz olmasin. Isini bilen insanlar tarafindan yonetiliyor her yer artik...Insallah TAI nin yaptigi Turk Savas Ucagini gormeden olmem. :))) |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/03/2005 : 18:04:32
Mehmet bey ,rahmetli Özal söylenmeyeni söyledi bunda birşey yok, rüşvet, adam kayırma zaten vardı, şimdide var, eğer HUKUK herkes için adaletli ve eşit çalışmazsa gelecekte de olacak. En güvendiğimiz kurumlar bile bu çarkın içinde. neyse konuyu dağıtmayalım, bu apayrı tartışılacak bir konu Hakan737Guven
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/03/2005 : 02:42:00
selamlar Ben şu anda kurumda değilim sevgili silent.8 sene oldu ben ayrılalı şu anda havayollarında uçuyorum....ve sıkıntım ayrıldığım dönemdeki THK yı ve kalitesini istiyorum... THK lı olmak bir ayrıcalıkdır bizler için biz havacılığı bu işin okulu öğrendik ama gelgelelim şu anki durumu hiçbirimiz içimize sindiremiyoruz ve sıkıntımız da bundan kaynaklanıyor... Sevgili hakan benim bütün hislerime tercüman olmuşsun teşekkürler... Bizim anlatmaya çalıştığımız olay 1935de havacılık hayatına başlıyan bir müessesenin bugün THY ile aynı ayarda ve kulvarda olması gerektiğidir ve yıllardır bu konuda ilerleme sağlanamamıştır ve ben artık bunun bilerek yapıldığını düşünmeye başlıyorum....kurum envanterinde hala bir jet uçağı bile yok arkadaşlar hala ticari bir şirket kurululşunda kurum rol almıyor benim aklım da bunu almıyor... hepinize saygılar... |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/03/2005 : 03:24:05
Selamlar; Arkadaşlar elinde takasa verilecek uçak olan varsa www.thk.org.tr adresinden THK nın yönetimi tarafından takas yolu ile yenilenecek uçakların listesi mevcut bilginiz olsun... takasla nasıl uçak yenilenirmiş bizde görüp öğrenelim bari...... |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/03/2005 : 05:40:02
Pitts, su an Amerikali bir yatirimci ile birlikte THK nin elindeki ucaklari Amerika'ya geri getirmek icin ugrasiyoruz. Ucaklarin ABD'de hala ucabilecek dunya kadar potansiyeli var. Ancak Turkiye'de ne yazik ki orumcek agi topluyorlar. ABD'deki burokratik islemler neredeyse tamam ama Turkiye'de bu konuda cok ama cok sorun cikiyor. THK neredeyse is yapmamak, ucmamak, etkin olmamak icin direnmekte. Bankamatiklesmis durumda desem yalan olmaz.. |
silentwarrior
üye
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/03/2005 : 12:41:26
selam,THK, pilotlarin statusunu tartismaya acan insanlar tarafindan yonetilmeye devam ettigi surece, o tayyarelerin orumcek aglari ile birlikte cok yakinda hurdalikta da gorme sansimiz oldukca yuksek! Sadece kurban derisi toplamakla yada pilot lisansı olan insanlara, uniformalarini giydirerek "dilencilik" yapmalarini istemekle maddi durumu, dolayisi ile kurumun durumunu duzeltmeyi umuyorlar.(!) Eldeki imkanlari kullanarak hayal bile edilemeyecek yerlere gelmenin pekala mumkun oldugunu ne zaman anlayacaklar acaba? maviniz daima yukarda olsun |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/03/2005 : 22:28:54
Selamlar; Kafaları kurumun ticari olarak işletilebileceğini kabul edip kendi eşleri dostları dışındaki insanlarında kuruma ihtiyaçları olduğunda ve kurumun arpalık olmadığını sadece düzgün ve ticari işletildiği zaman gerçek amacı dğrultusunda ilerleyeceğini bilmelerine rağmen bunu kendilerine kabul ettirdikleri zaman herşey oluna girecek... |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/03/2005 : 22:56:35
ticari düsünmek gercekten zor degil. yeterki adam gibi bir organizyaon profesyonel bir is paylasımı yapılsın. Elbette THK salt ticari ucus yapan bir kurum olmamalı ama hayatını hem idame ettirebilmeli hemde sportif havacılığın yanında sivil havacılıktaki lider posizyonunu korumalı.nasıl olacak? öncelikle özerklik gerek. sadece atama ile gelenler yerine profesyonel yöneticilerde ekipte bulunmalı. BU profsyoneller strateji geliştirici, yaratıcı kişiler olabileceklerinden, ellerindeki hamuru nasıl yoğuracaklarınıda bileceklerdir. Ama sportif havacılık misyonu ile thk'nın ikincil görevlerini artık ayırmak lazım-ki tüm personelden maksimum verim alınabilsin. daha önce dediğim gibi THK'nın daha önceden iyi yada kötü bir sivil havacılık taşımacılığı geçmişi vardı. hala bunu sürdürebilir. az önce TV seyrederken futbol klüplerinin artık özel uçak kullandığını öğrendim. Bu senenin 3/4'ünde hemen her hafta sonu size garanti sefer demek. Bunu lehine kullananlar şimdi kafileleri taşıyorlar. futbol takımı kaç kişi ile gider?de ki 40kişi. THK'nın işletme büyüklüğü ve kimsenin uçmayacağı yerlere "bölgesel" hava taşımacılığı yapması demek elinde 70-80 kişilik uçaklar olabileceği anlamına gelir. Buda düşük maliyet demektir. bu durumda normal uçuşlarının yanında bu pazara kolayca girebilir.Sadece bir fikir, fenamı?dash Q400,ATR42-72,CRJ200-300 gibi uçaklar biçilmiş kaftanlar. Buna birde yazın içturizm'deki potansiyeli eklerseniz, bana göre THK'nı kuracağı bir havayolu şirketi sadece yılda sezona göre en azla bir-iki ay maliyetine uçar. Bu benim gibi bir amatörün aklına gelen, doğru yada yanlış.Beyin fırtınası çalışmaları bunun için, belki işe yarar, yada başka bir şey ortaya çıkar. Hatta eğer THK adam olmazsa pilotlar olarak kurun bir şirket, kiralayın uçağı uçun....yolcumu yok, gönderin uçağı geri. THK'da böyle şeylerin olmasını istemeyecelk kişiler elbette vardır. yeniliğe kapalı ama 4.5milyon doları şak diye verenler.(hala orada olduklarına eminim) ben inanıyorumki, hayal bile olsa, bir hafta kafa kafaya verilse ne planlar çıkar....yoksa hala çokmu hayal kuruyorum? Hakan737Guven
|
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 18/03/2005 : 17:46:27
Hakan abi yazdıklarında haklı.THK dünyada eşi olmayan bir kurum ama yıllardır yanlış yönetim nedeniyle maalesef bugün iş yapamaz durumda. Bence kurumu düzlüğe çıkaracak,kendine zarar vermekten başka bir işe yaramayan deri işinden sıyıracak iş hava taşıma işine girmektir.Hakan Abi'ninde dediği gibi kiralanır uçaklar.İş varsa devam edilir,iş yoksa geri gönderirsin uçağı. Böyle bir organizasyonda THK'nın pilot ihtiyacıda olmayacaktır.Elinde hazır pilotlar var artı pilot yetiştirebilecek olanaklarıda var.Pilot açığı olduğunda çağırısın başarılı kursiyerleri,verirsin eğitimini aslan gibi uçarlar. Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar. Birgi
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/03/2005 : 17:30:42
selamlar; Arkadaşlar acaba konuyla ilgili şöyle bir senaryo olabilirmi; Sivil havacılık sektörünün bu duruma geleceği türkiye de pilot açığının yaşanacağını 2001 yılında katıldığım bir seminerde duymuştum benimde pek aklıma yatmamıştı ama söylenen oldu ve bugün sivil havacılık sektöründe ciddi bir personel krizi yaşanıyor.Bu durum 2001 deki seminerde bilindiğine göre niye bugünki krize mahal verildi bunu anlamış değilim.Bu seminerde kurum yetkilileride bir fiil bulunuyorlardı ve konuyla ilgilki çeşitli notlar alındı.Ama ne oldu bırakın bugünün önlemini o zamandan almayı kurum kendi elindeki personeli yitirdi kurumda şu anada 10-15 kişi kaldı.Ve benim aklıma şöyele bir şey geliyor bakınız şu anki havayollarına yavaş yavaş yurtdışından pilotlar gelip şu anki açığı fırsat bilip çeşitli şirketlerde görev yapmaya başladılar.Herzamanki gibi türkiye nin gelişmemesi için yıllardır uğraşan bitakım ülkelerin hazırladığı ve zamanın da tarım sanayi alanlarındaki gibi üretimin nerdeyse sıfıra gelmesini sağlayan bu ülkeler havacılığada el atıp onudamı dışa bağımlı hale getirmeye çalışıyorlar acaba durum yavaş yavaş bu merkeze ilerliyor.Türkiyedeki dünyada eşi olmayan TÜRK HAVA KURUMU nun bugünki halide acaba bu oyunun bir parçasımı?? acaba...... Unutmayın yıllar öncede köy enstitüleri aynı kaderi paylaşmıştı umarım kurtumun bu hale getirilmesi böyle bilinçli bir projenin bir parçası değil sadece benim senaryom olarak kalır. herkese saygılar.. |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/03/2005 : 21:23:37
bana kalırsa değil, her koyun kendi bacağından asılır.bence olaya şöyle bir bak. 2001 yılında pilot açığı öngörülüyordu ama ülkenin geleceği öngörülemiyordu. saçma bir yaklaşım tabii ama neticede şuda var, ülkenin geleceğini iyi göremiyorsam havacılığın gelişimini nasıl iyi görüyorsun? tam tersine bak; 2001 yılındaki tüm olumsuzluklara rağmen eğer havacılıkta bir gelişme görüyorsan neden 2002 yılında pilot alımına ve eğitimine başlamadın????özel hava yolu şirketleri sözüm sana.....!!! THK' bu pastayı 2001'de biliyorsa ve neredeyse bu pastayı kendi başına yiyebilecek kadar tek isim olabilme şansı varsa, bunu yapamamasının tek sebebini, THK'nın içinde THK'nı başarısızlıkları ve sürüncemedeki durumundan prim yapan yöneticilerine bağlıyorum. Kendi hataları, THK'nın seneler önce yukarıda yazılanları yapmış olması gerekirdi....4.5milyon doları havaya savuracağına. dün akşam elimdeki dergilerden birşey ararken NAC-6 projesi ile ilgili sayıları ayırmışım, buldum, biraz okudum...nede güzel balandıra ballandıra anlatıyorlar biliyormusunuz bu dangalak projeyi....ama başka konulara gelince tısss , ses yok. sevgili Pitts özel havayolu şirketlerine bence bu kadar kızma yabancı pilot için. Evet kulağa hiç hoş gelmiyor, bu doğru ama bu sektörün büyümek veya büyüklüğünün devamlılığını sağlayabilmek için uçması şart. Bu uçakları uçurmazsan para kazanamazsın, dolayısı ile yatırım yapamazsın . TAbii normal şartlar altında bu işi adam gibi yapmak isteyen için konuşuyorum. Eğer sırf yabancı pilot almamak için "eğitimsiz" pilot alırsanda hem zamandan kaybedersin, heme emekten hemde bu süreci aceleye getirerek, limitleri zorlarsın. Buda fazla uçuş saati demek olur beraberinde maazallah kazayı getirir. Bir tanesinin bu hataya düşmesi, biliyorsun her doğru giden şeyin üstüne atmaca gibi atılan medyanın ekmeğine yağ sürmektir. Buda yükselen grafiği tersine çevirir, talep azalır, bağlı oalrak arz yokolur. Bu yabancı pilotları savunmak anlamında değil elbette, aslı sorun ileriyi zamanında görebilmek, görebildikleri halde starateji geliştirmemek sorunu.
Hakan737Guven
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/03/2005 : 16:41:55
Selamlar Evet hakan iyiki hatırlattın bu nac 6 olayını buda ayrı bir boyut dünya da kim fabrikası kapanmış bir uçağı ve niçin üretmeye kalkar.Yangın söndürme ve ilaçlama diye bu işe girdi kurum yöneticileri peki bu uçakla yangın ve ilaçlama görevleri yapılırmı???????Tabiki hayır herşeyden önce uçak önden tekerli ve kısa pistlere inip kalkmak için oldukça emniyetsiz.Varsayalım benim sözlerim yanlış o zaman niye hiçbir yangın ve ilaçlama görevinde bu uçak kullanılmadıda eski m18 dromader lar kullanıldı hakanın dediği gibi ne oldu 4.5 milyon dolar uçtu gitti kül oldu...Bunun hesabı niye sorulmadı o da ayrı bir konu. Balon okuluna bir dünya yatırım yapıldı sonu ne oldu balon pilotlarını bünyesinde tutamadı peki bu ölü yatırımların hesabını verecek şahıslar nerde uçtuı gitti... Sonuç olarak bu ölü yatırımların hepsini bir araya getirsek ve zamanında doğru yatırım olarak kullanıldığını hesaplasak ve bu yatırımla bir havayolu şirketi kurulduğunu düşünürsek bugün thyden sonra sektörde söz sahibi bir kuruluş olmazmıydı acaba.Ve bugün bünyesinde pilot tutmakta zorlanırmıydı kurum.Peki ya kalitesi bunları sizlerin düşünmesini istiyorum.... |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/03/2005 : 16:43:27
Selamlar Evet hakan iyiki hatırlattın bu nac 6 olayını buda ayrı bir boyut dünya da kim fabrikası kapanmış bir uçağı ve niçin üretmeye kalkar.Yangın söndürme ve ilaçlama diye bu işe girdi kurum yöneticileri peki bu uçakla yangın ve ilaçlama görevleri yapılırmı???????Tabiki hayır herşeyden önce uçak önden tekerli ve kısa pistlere inip kalkmak için oldukça emniyetsiz.Varsayalım benim sözlerim yanlış o zaman niye hiçbir yangın ve ilaçlama görevinde bu uçak kullanılmadıda eski m18 dromader lar kullanıldı hakanın dediği gibi ne oldu 4.5 milyon dolar uçtu gitti kül oldu...Bunun hesabı niye sorulmadı o da ayrı bir konu. Balon okuluna bir dünya yatırım yapıldı sonu ne oldu balon pilotlarını bünyesinde tutamadı peki bu ölü yatırımların hesabını verecek şahıslar nerde uçtuı gitti... Sonuç olarak bu ölü yatırımların hepsini bir araya getirsek ve zamanında doğru yatırım olarak kullanıldığını hesaplasak ve bu yatırımla bir havayolu şirketi kurulduğunu düşünürsek bugün thyden sonra sektörde söz sahibi bir kuruluş olmazmıydı acaba.Ve bugün bünyesinde pilot tutmakta zorlanırmıydı kurum.Peki ya kalitesi bunları sizlerin düşünmesini istiyorum.... |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/03/2005 : 17:39:35
quote:
Tabiki hayır herşeyden önce uçak önden tekerli ve kısa pistlere inip kalkmak için oldukça emniyetsiz.
Pitts , kardeşim, senin havacılık nosyonun neki THK'nın uçağını projesini tenkit ediyorsun, ayağını denk al, öyle aklının ermediği şeylere karışma.... üstüne alınma :) ben bu lafı seneler önce adı "şahane" olan bir THK çalışanından yedim.. şimdi adamın soyadını yazmamyım ama eşanlamlılarını bir düşün kimin soyadında var, bulanlar yazmasın, doğru ama şimdi forum'a yazarsanız ayıp olur n'yapalım, gerçi bende fax'laşdığımız dökümanlar hala duruyor ama olsun. Ben senin bir cümlenin üzerine daha epeyce bir yazmıştım ama "benden daha iyi bilen" kişiler yüzünden çok fırça yedim. NAC-6 projesi ile ilgili buraya .ok yazmıştım, bir ara onları search et forumdan , daha neler bulacaksın o uçaklar ile ilgili!!!uçak birşey değilki, THK'nın içi oyulurken neler oldu daha!...dünya havaoyunlarının iç yüzü, alınan cessna caravanlar ile ilgili benim kulağıma gelenler (doğru- yanlış aksini daha duymadım).vsvsvs
bitmezki bu konu yahu...1988'den beri ben birşey görmüyorum..benden öncekilere ne demeli, onlarıda koy üzerine benden 10 sene öncekilerin hayali ne idi acaba. Ben hala bir tanecik bile "hava parkı" görmedim, göremeyeceğim..... Eğer THK'nın ana vazifesi Türk ulusuna havacılığı sevdirmek olsaydı,şu anda Türk yapımı ultralightlara, kit uçaklara atlayıp hemen her şehirde atıl , kapalı olan havaalanlarının yanındaki arazilerde uçuyor olacaktık.çok mu hayaldi allahaşkına...4.5milyon doların %kaçı acaba THK'da imza sahiplerinin cebine gitti, %10, 20, 30 değermiydi koca kurumu bu konuda ve öncesindeki harcamalarla batırmaya, bu ülkenin havacılarının geleciğini karartmaya? Hakan737Guven
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/03/2005 : 03:41:26
Selamlar Sağol hakan ben mesajımı aldım... Bu arada istersen dünya hava oyunarına değinelim biraz, mesela personelin nasıl amele gibi kullanıldığına sahra çadırlarında yatırıldığında, bunun yanı sıra dönemin yönetimi maaile 5 yıldızlı otellerde nasıl kaldığına,onlar yetmiyormuş gibi bütün harcama açıklarının kurumun bünyesinde görevli pilot ve paraşütçülere çıkarılan faturalarına ve bu yüzden işten atılan personele daha sonra mahkeme kararı ile aklanıp geri dönmelerine.Çeşitli kurum yöneticilerinin ankara urankentte kaç tane ev sahibi olduklarına.(urankent thk arazisi üzerinde yapılan lüks konutların olduğu bölge). Yarışmalarda madalya getirenlere söz verildiği halde verilmeyen mükafatlara ve hatta bu şampiyonların kurumdan atılmasına uzanan konu ile ilgili biraz yazalım istersen ne dersin......... |
|