Yazan |
Konu |
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/06/2004 : 03:34:45
-------------------------------------------------------------------------------- ya sen neyini savunuyosun kurumun bulutbey.... kaçsenedir ordasın neyini yaşadınki burdan ahkam kesiyosun şu anda eğer kadroluysan zaten allahıba kadar torpilli olduğunu benim gibi 7 senesini kurumda geçiren herkes bilir bide burdan pilot kimliği ile ters konuşma lütfen sende aynı şeyleri düşünüyosun buna eminim çünki gazinoda neler den şikayet ederek akşama kadar vakit geçirildiğini herkes biliyor bu arada sadece sen pilot değilsin hepimiz profesyonel havacılarız..... kimse kurumun kötülüğü için yazı yazmıyor burda herkes keyfi uygulamalara karşı çıkıyor sen işin içinde olduğunu söylüyorsun peki kurumun hangi tutar yanını savunuyorsun bunu anlamıyorum kimi havacı yaptınız son 5 senedir bana sadece bunu söle sadece yönetimdekilerin yakınlarını yalan sa örnek ver çünki benim fazlasıyla örneğim var... bırakın artık bu gibi iyi niyetli görünmeyide şu kurumu el birliğiyle eleştirip birşeyler yapmaya çalışalım. kurum kendini yönetmez unutma bizim sözlerimiz yönetimi beceremeyen yada keyfi uygulamalarla kurumu bu hale getirenlere eğer işin içinde olan biri olarak bunu yalanlarsan senin o kuruma hiç saygın olmadığını düşünücem kurumun bu halini görüpde hala şikayetçi olmayanlar bana göre kurumun iyiliğini asla istemiyorlar demektir. bazı sözler ağır gelebilir ama lütfen bunlardan anlam çıkartmaya çalış çünki seningibi kurumun içinde olan ve ordan yetişen bir kişinin sadece kurumun iyiliğini düşüneceğinisanıyorum. herkese iyi uçuşlar..... |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/06/2004 : 13:50:03
Ben 18 yaşındayım,yaklaşık 2 senedirde THK'yla ilgileniyorum diyebilirim ama aşağıda bahsi geçen konulardan çoğu konuya (Atilla TAÇOY,NAC gibi) uzağım.Uzağım derken,sadece denk gelmedi diyebilirim.Neyse bu yaz İnönü'de Planör başlangıç kursundaydım.Bende gördüklerimi ve bana düşündürdüklerini paylaşmak istedim.Herşeyden önce THK'nun vizyonu;Türk gençliğine havacılığı sevdirmek ve Türk gencini uçan bir genç olarak yetiştirmek.Peki THK denilince insanların aklına ne geliyor;Kurban derisi peki başka YOK!Kursa katılmadan önce arkadaşlarıma kursa katılacağımı söyleyince ilk soruları ciddi bir şekilde "Kurban derisi mi toplayacaksın?" oldu.Bunu bana soranlar 18 yaşında,İzmir'in iyi bir okulda eğitim görenler insanlar yani THK kuruluş amacı içinde olan insanlar. Kurumda gördüklerime gelince,bence pek iç açıcı değil.Hakan Ağbi'nin de dediği gibi orada onlarca planör hocası adeta vakit öldürüyor.Vakit öldürmek derken boş boş oturmak değil demek istediğim.biz başlangıç olarak 3 postaydık,tekamülde yanlış hatırlamıyorsam 2 posta.Toplam 5 posta,5 hoca ama bir o kadar da hoca pist başındaydı.Bu insanlar neden uçmuyor,kursiyerleri neden uçurmuyor -uçuramıyor- demek daha doğru olur?Oraya hoca sayısı kadar posta açılsa ne olur veya mevcut kursiyer sayısı daha fazla postaya bölünse?Hocamın bir laf arasında bana dediği şuydu,Türkiye'deki herşey gibi buradaki eğitim sistemide yanlış.Sen 10 adamı güneşin altında yarımşar saatten uçuracaksın,onlara uçmak gibi zor bir şeyi öğreteceksin.Kolay iş değil ama postalar 3 bilemedin 5 kişiden olsa,ne olacak?Sen daha çok uçacaksın,tecrüben daha fazla olacak,hocan seninle daha iyi ilgilenecek.Para mı yok?Nasıl yok?Yazılanlar doğruysa 4.5 milyon $'a abartmıyorum toplam belki 100 kişi yerine 4500 kişi eğitilir bir yazda.Bırakın 4500'ü 1000 diyelim,sen orada 1000 kişiyi eğiteceksin sonra o insanlar hayatlarının sonuna kadar orada yaşadıklarını unutmayacak.Senin 1000 tane genç gönüllün (bazı şube başkanları gibi para yiyen gönüllülerin değil !) olacak sırf planörden.Bunun paraşütü var,yamacı var,var oğlu var. Sonra gereksiz çalışanlar,isim vermiyim ama yığınla asker emeklisinin orada ne işi var?Kampı mı yönetiyorlar,oradaki hocaların hiç mi kafası yok kampı idare edecek kadar.Tamam profesyonel insan de,havacılığı yaşayan insan de,faydalırsın de onada tamam.Peki o insanlara hocam dediğinde neden onlar seni tersliyor?Karşılarına geçip selam mı verecez??Neymiş onlara hoca denmeyecekmiş.Bu zihniyet en altta,varın üst tarafı siz düşünün?Ki bunlar kursiyerlere kızsa gene bir bakıma.Sen orada yöneticisin yani oradaki personelden sorumlusun.Ben bir hocayı soruyorum "Efendim,şu şu hoca nerede?" sonra sen git o hocaya azar çek "Sen nerdesin!" diye.Sen bilmeyeceksen,kim bilecek,deredeki balıklar mı?!?! Sonra keyfi uygulamalar,adam oraya gelmiş koca yazından 2 ayı feda etmiş sırf uçacam diye,genel başkan geliyor yemek sırasında konuşulmayacak!!!Adam zaten stres,elenecekmiyim ya iyi uçamazsam diye bunalmış,sırada iki laf edecek arkadaşıyla azda olsun sıkıntısını paylaşacak,o da yok!!Törenlerde o kadar masraf,ya git bi çamaşır makinası al koy koğuşlara,milletin eli parçalanmasın çamaşır yıkıcaz die!!! Bu yazacaklarım forumda bazılarını rencide edebilir ama bu kadar çoşmuşken yazmazsam,içimde kalır.THK Öğrenci Mübadelesi'nde HHO öğrencilerinin işi ne??Koca HvKK öğrencisine uçuş kültürü veremiyorda,THK'mı başvuruyor yoksa iki öğrenciyle birilerinin gönlü hoş mu tutuluyor??(Burada eleştirdiğim HvKK değil) Tabi herkes öylemi değil,bir iki kişinin yaptığını oraya maledemem.Hele kötü uçuştan sonra "s....r et,ölsende yalnız uçarsın" diyip beni cesaretlendirenlere,yetişeceğim otobüs için beni arabasıyla Eskişehir'e kendi arabasıyla götürenlere,yemekten sonra dere kenarında oturup kötü uçuşlarımızı aklımızdan silenlere hayatta öyle bir şey demem,dedirtmemde zaten.Bulutbey hocam sizlerde bunun farkındasınız zaten bizlerin demek istediği THK'nın ilk kurulduğu günkü heyecanıyla ülkesine ve Atasına yaraşır bir şekilde çalışması. NOT:Biliyorum yazdıklarım bayağı bir duygusal oldu ama burada herkes THK'nın daha güzel olması için kafa patlatıyor.Bende düşündüklerimi paylaşmak istedim o kadar... Saygılar Birgi |
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/06/2004 : 16:09:08
Selamlar, Birgicim senin geçirdiğin bir ay içinde bazı sistemlerin farkına varamamanı doğal karşılıyorum. Yalnız uçabilecekmiyim, elenirmiyim gibi düşünceler zaten yeterince meşgul oluyordun :)) Fakat bu konudaki nacizane bilgilerimi seninle ve arkadaşlarla paylaşmak istiyorum. 10 hocanın beşi pist başında oturuyor gözükseler de hepsinin bir işi var. 2 kontrol hocasının hazır beklemesi gerektiğini ve bir pist başı amirinin pist başında sürekli durması gerektiğini bilmiyordunuz. 2 kontrol hocamızın hazır beklemesi gerekirken arada bizim ( tekamülcülerin ) eğitimlerimiz için uçmak zorunda kaldığını ve 1 saatlik yorucu bir uçuştan sonra iner inmez bir başlangıç öğrencisinin uçup uçamıyacağı gibi zor bir karar için uçuşa çıkması gözünden kaçmış olmalı :)) O pist başında harcanıyor dediğin hocaların hepsinin bir görevi vardı. THK 'de Planör Pilotluğu sadece uçmak değildir. Uçuşları planlamak, uçuş ve yer emniyetini sağlamak, meydanın planörlere ayrılan kısmının kule ile eşgüdüm trafiğini düzenlemek gibi görevleri vardır. 5 Hoca uçuş eğitimi ile uğraşırken diğer meslektaşları da bu göreveleri yerine getirirler. Ben kurumun avukatı değilim. Topicleri takip edenler benim deeleştirilerimi görürler fakat eleştirileri tam bilgi sahibi olmadan, kulaktan dolma bilgilerle yaparsak çok sağlıklı hareket etmiş olmayız ve kuruma yarar değil daha da zarar veririz. Saygılarımla, HERMES ( Ozan ONGUN GPL: 4639 ) |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/06/2004 : 20:41:55
Ozan bahsettiğim sistemi bende az olsa biliyorum (önceki msjımda bunları yazmayı unutmuşum) ama ikimizde gördük hangarda onlarca planör var adeta yatan.Benim içime sindiremediğim nokta Atatürk'ün kurduğu 79 yıllık kurumun bunları uçuramamasıdır.Saygılar Birgi |
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/06/2004 : 16:08:38
Selamlar, Şimdi tartışmayı planöre kanalize etmek istemiyorum fakat bu konu da tüm kurumun kısa bir özetidir. Birgicim eğitim planörleri olan Polonya yapımı Puchacz SZD 50-3 planörlerinin hepsi pist başında durmaktadır. Hepsi başlangıç, tekamül, KHO öğrencilerinin eğitimi, misafir uçuşları ve mübadele uçuşları için bütün sezon uçmaktadırlar. Hangar da gördüğün planörlerin hepsi tek kişilik performans ve akrobasi planörleridir. Bu planörleri uçurmak için belli bir uçuş saati gerekmektedir. Bu tecrübeye sahip pilotlarımızın hepsi Flight İnstructor yani uçuş hocalarımızdır. Zaten 10 - 12 kişi olan Planör Uçuş Okuluna bağlı uçuş hocalarımızın 2 tanesi sezon boyu Yalova' dayken bir kısmı Ankara Merkezde diğerleri de İnönü' de bir önceki mesajımda yazdığım şekilde görevlerde bulunmaktadırlar. Zaman buldukça bu planörlerlede uçan hocalarımız görevlerini tamamiyle yerine getirmektedirler. Milli takımımız 2 kişiden oluşmakta ve bahsettiğim sebeplerden antreman yapamaktadırlar. Dolayısı ile başarı sağlanamamaktadır. Kurumun ihtiyacı Yarışmacı Planör Pilotlarıdır. Fakat bu da başka bir konu ve tartışmayı başka konulara kaydırmak istemiyorum. Biz tam bilgimiz olmadan tartışmaya girmeye devam edelim ki kurumu kötülemek ve batırmak isteyenlere çanak tutalım. Arkadaşlar bu cümle bir karamizahtır. Bu şekilde fikir yürütüp tartışırsak. Kuruma zarar veririz. Lütfen tarışmalarımızı ve fikirlerimizi düşünüp tartıp sonuçlarını hesapladıktan sonra yazalım. Sağlıklı tartışmalarımıza devam etmek dileğiyle, Saygılarımla, HERMES
|
sfaruk
üye
1
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/06/2004 : 18:04:32
Herkese Merhaba, Öncelikle böylesine güzel hazırlanmış ve çok emek verilmiş bir siteyi geç gördüğüm için kendi adıma çok üzüldüm, sitenin yapımında emeği geçenleri ve işin fikir üreticilerini ve sitenin yöneticilerine gönül dolusu teşekkürler, ellerinize sağlık. THK konusunda (benimde içimde bir sızı olarak durur) belki çoğunuz gibi kurumla çok sıkı bir ilişkim yok ancak zaman içerisinde aralıklarlada olsa kurumu gözlemliyor ve bugünlere getirilmesine (faaliyetlerin -ne sebeple olursa olsun- kısıtlanmasına, bir takım insanların kayırılmalarına )havacılığı seven ve gönül veren biri olarak derinden üzüntü duyuyorum. THK ile ilk tanışmam 1980-81 yıllarında model uçak okulunda oldu.Daha sonra lise havacılık kolu, ve üniversite havacılık kollarında gönüllü faaliyetlerde bulunduktan sonra 1988 yılı paraşüt başlangıç ve ardından İnönü'de tekamül eğitimine katıldım. O yıllarda hatırlayanlarınız olacaktır, Türkiyenin pek çok bölgesinde paraşüt başlangıç eğitimi verilir, İnönüde tekamül eğitimi sabah 06.00 da başlayan atlayışlarla akşam hava kararana kadar yapılır ve bu çalışma aylarca sürerdi.Başlangıç eğitimlerine THK hocalarımızın yanına yardımcı (başlangıç eğitimleri için kuşanma, katlama vb.)olmak üzere harcırahları dahi ödenerek takamül öğrencilerinden veya amatör diyeceğimiz öğrenciler de gönderilirdi. O yıllarda beni en çok etkileyen şeylerin bir taneside görevlerini çok severek yapan bizlere havacılığı sevdiren hocalarımız ve onların arasındaki güven ve arkadaşlıklarını görmem idi, o kadar etkilenmiştim ki üniversiteyi bırakıp kurumdamı kalmalıyım sorusunu kendime sorduğumu hatırlıyorum.Yeri geldiğinde bizlere ağbi gibi davranan kendi imkanlarını bizler için kullanan bence hepsi çok değerli olan bir kısmı hala kurumda bir kısmı çeşitli sebeplerle ayrılmış olan ve isimleri bir çırpıda aklıma gelen başta Sayın Cavit hocam, Haluk hocam, Oğuz hocam,Turgut hocam, Akif hocam, Neşe hocam, Ufuk hocam, Nuray hocam, Şuuri hocam,Serdar hocam,Ahmet hocam ve diğer tüm hocalarıma gösterdikleri anlayış,sabır, özveri ve ilgiden ötürü huzurlarınızda tekrar teşekkür etmek isterim. Bir keresinde yukarıdaki isimleri bulunan hocalarımdan biri 'bir sıkıntınız olduğunda doğrudan bana gelebilirsiniz ne konuda olursa olsun' demişti.O zaman öğrenci olan ben kız arkadaşımı (ki şimdi eşim) görmek için Ankaraya gitmem gerekiyordu ve tahmin edeceğiniz gibi o an için param yoktu, bende hocama anlattım ve bana 20.000 TL ödünç para verdi kendi cebinden.1988 lerde durum böyle idi. Şimdi böyle çalışan insanların bir kısmının kalbinin kırık, bir kısmının kurumdan soğuduğunu gördükçe sadece dışarıdan biri, bir amatör paraşütçü olarak kurumun bu hale gelmesinden sorumlu olanları bir türlü içime sindiremiyorum, eski günlerine döndürebilirmiyiz bilmiyorum ama ben 1988 lerdeki kurumu herşeyden çok geri istiyorum. |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2004 : 21:28:34
bir müddet konudan uzak kaldım ama bir noktayı açıklığa kavuşturmak için tekrar katılımda bulunmak istedim. Sevgili Hermes, Birgi çok güzel tesbitlerde bulunmuş ve havacılığa aktif olarak yani adım atan bir genç olarak biraz hayalkırıklığı karışık karamsarlık sezmesini ve buna neden bulmasını hoş görmek lazım. Burada dikkat etmemiz gereken nokta THK'da uçucu personel olarak görev yapan kişilerin (genelde konu hep bu nokta üzerinde döndüğü için örnek alıyorum) pilotaj yeterliliği veya buna bağlı uçuculuk ile ilgili olgular değil. Kimse bu planör pilotu arkadaşlarımızı yadsımıyor. Bu noktaya dikkat edelim. HEpimizin ortak olarak üzerinde durması ve benimde özellikle dikkat çektiğim (belkide biraz eksik ifade ettiğim)THK'nın elindeki işgücünü "yeterince" kullanma ve "operasyonel" anlamda verim alması üzerine. THK'nın yönetim anlamındaki eksiklikleri ile vizyon, stateji, planlama, kaynak kullanma, verim arttırma, prestij kazanma vb tüm alanlarda radikal bir yapılanmaya gitmesi gerek. Elbette THK sadece planörcü ve paraşütçülerden ibaret değil. yüzlerce uçucu personel var. Ve elbette her yerde rastlayacağımız gibi halinden memnun olan ve memnun olmayan vardır. Bende eski bir planörcü olarak küçük bir anımı anlatayım ve bu konuya örnek teşkil etsin; 1988 3. dönem pnaör kursunda benim posta hocam Selami Altıokoğlu idi (soyadı sanırım böyle idi) Benim dönenimden birileri varsa kolaylık doğrulayabilir. Öncelikle benim dönemimde devrenin ortasında planörler o zaman HHO'nun elinde kendine ait planör olmadığı için Yalova'ya intikal ettiler, tabii bir miktar hoca ile. Elde kalan planörlerden 2'si parça bekliyor, 1'i kal olmuş ve operasyonel 4 planör vardı. Bize kursun bu aşamasında , planör olmadığı için evimize gitmemiz, seneye tekrar gelmemiz söylendi-ki bu kursun yaklaşık 20. günü idi. Bir miktar arkadaş hakikaten geri dönemk zorunda kaldı bir kısmı paraşüt bağlangıca geçti. Kalanlar ise uçuşlara devam ettiler ancak nedense benim postamın hocası hergün rüzgar iyi değil diyerek köpeğ ile beraber ava giderdi. Bir gün , iki gün derken haftada bir meydan turu atar olduk ama bu esnada diğer postalar biz kanat altında otururken canavar gibi uçuyorlardı. neden sonra posta hocası değişti ve başta CC lakaplı Cihangir hoca, Murat hoca ve birkaç hoca farkı kapatmak için bizi uçurmaya başladılar. Bu hocalar abartısız hergün görev başında ve hakikaten işlerini severek yapıyorlardı ama bugün onların ismini ne kadar tam hatırlamıyorsam benim posta hocamın adı bende bir o kadar kazılı kaldı. Bizim posta diğerlerinin aksine ne kadar hoca varsa hepsi ile uçtu ve başarı ile kursu bitirdi. Diyeceğim şu -ki yaptığı işi sevmeyen kadar sevenlerde THK'da görev yapıyor olabilir. BU THK'nın düzensizliği değil ve olmamalı. Önemli olan THK'nın isteyerek ve bilinçli olarak kalkınması. GEçtiğimiz gün daha önce bulut bey'e bahsettiğim bazı konular ile ilgili Airex2004'den sonra bir havacılık programı izledim ve çok üzüldüm. Yıllardan beri hep THK'nın bir şekilde kargo uçağı operasyonuna girmesi, bu şekilde gerek Türkiye postaları gerekse lokal kargo şirketleri için hizmet vermesinin hem parasal hem pilot tecrübesi hemde devamlılık arzeden bir çalışma olacağını önerir ve böyle olmasını umardım. MNG kargo bu pazar payını hayli ciddiye almış ve potasiyel görmüş olmalıki AN24 uçaklarını operate ederek bu açığını kapatmış . EĞer THK bu hizmeti zamanında vermiş olsaydı eminimki MNG gibi bir şirket uçak operate etmek gibi bir yükün altına girerken hesaplarını bir daha gözden geçirirdi. THK'nın önünde hala açık kapılar var ve hala tren geçerken bakıp duruyor. Örnek: Eskişehir bir öğrenci şehri. Burada SHYO'da var. Bu arkadaşlar okuldan 200 saatlik bir M/E IF /frozen ATPL ile mezun oluyorlar ve şansları var ise bir şirkete giriyorlar. Türkiyede pilot olarak sağ koltuğa geçmek ne kadar kolay ise bir okadarda zor. 200 saat tecrübeye sizi airline pilot yapacak masrafı karşılaycak şirket bulmak tam bir şans çünkü bu her şirkete ortalama 20-40bin dolara mal oluyor. Oysa THK regional-commuter uçaklar ile yani pervaneli kısa mesafe hava -taksi-dolmuş gibi 30-45 kişilik uçaklar(Do328,ATR42,Dash8,Saab340-2000 , EMB110-120 vb) ile hem kendi pilotlarına yeni bir kaynak sağlayabilir, hem line eğitimi verebilir hem shyo'dan mezun olan pilotlara bu eğitimi verebilir hemde düşük maliyetli uçuş döneminde Ankara ve Eskişehir merkezli şu anki şirketleri uçmayacağı şehirlere uçuş yapabilir. Tabiiki bu sihirli değnek değil zamanla oturacak (en az 5 yıl)bir sistem ama ne kadar erken başlarsa o kadar iyi. BU şekilde THK pilotları hem tecrübe ve saat kazanacak, hem THK belkide havayolu şirketlerinin bir şekilde desteğini alarak eleman yetiştirmede ekol olacak hem prestijini kazanabilecek hemde devamlılık arzeden bir çalışma içinde olacak. Kulağa kötü geliyorsa söyleyin. Ben işin uzmanı değilim ve eksik bir şey varsa rahatlıkla ekleyebilirsiniz. Bu iş sandığınız kadarda pahalı değil ve aslında uçağa sahip olmak gerekmiyor, çok kolay sub lease edebiliyorsunuz. Ayrıca bir zahmet THK biraz ayrıcalığını konuştursun ve hamileri destek çıkıversin!!!yazarken yoruldum sonra yine yazarım, herkese iyi uçuşlar
Hakan737Guven
|
|