Yazan |
Konu |
|
antalyabase
üye
19
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 12:24:20
benim kimseyle alip veremedigim yok sonucta ben airline pilotuyum,cok ta adam gelip gecti bizden,ordudan atilma f16 cilar,kaptan cocuklari,hic ilgisiz islerden gecip pilot olanlar,steward iken kaptanliga gelenler,hatta sizden eskisehirde ucuslarin birinde elektrik tellerine takilan arkadasida tanirim o da harcandi digerleri gibi..barinamadi...ben ne ucus saatime guvenirim ne de askeri gecmisime....eskisehirli olmak insana bir ayricalik saglamaz ,eskisehirden mezunlara thy basta olmak uzere bircok kurum devlet politikasi zorunlulugu destek veriyor bunu takdir ediyorum...benim 3-4 yillik ozel sektor ucucu hayatimla ,ordudaki cok baskaydi,eskisehirle de ozel sektor baska olur...tek kizdigim tartismanin acilmasina neden konu okula hic torpilsiz adam almiyoruz mantiginin savunulmasidir..yoksa yanimdaki adam eskisehirli olsun,asker-sivil-polis-jandarma kokenli olsun ben ucusa konsantre olurum |
baris737
üye
Turkey
12
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:12:20
benimde tek kızdığım nokta bir tartışma sırasında karşınızdakine uçuş saatin kadar konuş demeniz olmuştur ki havacılığın hiç bir safhasında böyle bir şey mümkün değildir.anlamadığım bir nokta daha var ki o da şudur;alçak çekerken tellere takılan abimiz okulu bitirememiştir ve o günden sonra bir daha uçuculuk yapmamıştır şu andada lokanta işletiyor olması lazım nasıl olduda kendisiyle uçucu olarak tanıştınız ve gelip geçtiğini gördünüz?biz takip edememiş olabiliriz ama araştıracağım kendisine ulaşmam zor değil ama siz nerede uçtuğunu söylerseniz daha kolay olur eminim. iyi uçuşlar,saygılar!
tc-ysf
|
antalyabase
üye
19
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:43:06
o arkadas sizin okulda sonra, disardan baska bir okulu bitirip lisans almis.... saat konusunda denilenler icin eger yanlis anlasiliyorsa ozur dilemek gorevim,burada insanlara yol gostermek icin variz.. |
gurbetci
üye
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:48:56
tellere takilma olayini anlatirmisin baris merak ettim nasil oldu ? arkadas okuldan atildimi ?baska bir yerde kurs gorup lisans almasi bir kisiyi havaci yapar,veya bir sure ucmus olmasida havaci olmasina yeterlidir dolayisiyla kendisini havaci olarak tanitmasi normal, bide sizin okulun helikopteri dusmustu yanilmiyosam ? |
baris737
üye
Turkey
12
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:49:49
dışardan okul mu bitirmiş???onun devre arkadaşı şu anda okulumuzda hoca kendisiyle irtibata geçeceğiz.tanışmayı çok isterim hele hala uçuyosa ama uçmuyor olması lazım bi karışıklık var bu işte!!!tc-ysf |
baris737
üye
Turkey
12
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:54:32
yapılmaması gereken(eğitimde:))bir hareket olan alçak çekme sırasında yüksek gerilim hattına percane palını kaptırmıştır...ama o şekli meydana gelmiş ve uçağı emniyetle indirmiştir.kayıtlarda böyle yazıyo ama ne kadar emniyetli olmuştur tartışılır.kendisi bir sorti bile uçamamıştır okulda ve hemen ayrılmıştır.onunkisi biraz tecrübesizliğin ve birazda şanssızlığın ürünüdür...bu sebeple hep öğretilirya önce uçuş emniyeti diye.. tc-ysf
|
DMRONFINAL
üye
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 16:54:45
quote:
baris arkadasimiz herhalde daha pirpirlarda ucuyor,havayoluna girince sudan cikmis baliga donersin simulatorde,sizin eskisehir simulatorlerine benzemez 737 simulatoru...oradaki bircok kisi torpilli ama torpilsizde var...aman pirpirlarla dikkatli uc ---f 4 lerin paternine girme yazik olur !!!
NOTAMlı olan Anadolu Çalışma sahalarında 7000' altında uçan f4 uçaklarının kural ihlali ile birlikte, kendi canlarını ve diğerlerinin hayatlatını tehlikeye atması söz konusudur. daha önce bir eğitim uçağımız uçağımız, bir f4 ün notam ihlali sonucunda zorunlu iniş yapmak zorunda kalmıştır. Yapılan uçuşlarda check noktaları ve rotalar uçuş planlarında zaten belirtilmektedir.bu güne kadar hiçbir anadolu üniversitesi uçağı f4 paternini ihlal etmemiştir. |
antalyabase
üye
19
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:07:57
shyo lu minik ogrencilerin paterne girme olayini bizzat yasadim, sustum ama artik konusalim ,balikesir meydanindan kalktik ikili kolkalkis sonrasi 349 bas ile ince burun uzeri 46 basa donup marmara ereglisi ustune vardik..(18 dakika)oradan 134 bas ile imrali adasi ustu 108 basa donup TU/D5 bolgesinin hemen altindan Gemlik meydanini gorduk asagida (28nci dakika) daha sonra 2 tayyare 130 basa Inegol ustune kadar gidip oradan ayrildik ben 242 basa donup 41nci dakikada Balikesire intikal ettim,diger arkadas kendisi su an Atlas ta ucuyor Eskisehire intikal etmek icin Inegol ustunden ayrildi benden,daha sonra SHYO ogrencilerinin basina actiklarini kendisine rica edicem vakit bulursa girsin siteyede yazsin,yazamazsa izinini rica edip ben yazacam... |
antalyabase
üye
19
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:17:00
baris,tellere takilan arkadasla bir is gorusmesi ortaminda tanistik,bana disardan okul bitirdigini ama bi yere giremedigini soylemisti,camiada barinamadigini soylemisti,bizde ucmadi o...salladimi bana bilemem ,ama basindan gecenleri anlatmisti bana...irtibatin olursa onunla sorarsin su anki durumunu |
redstar
üye
2
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:44:16
forumu uzun zamandir izliyorum , yapiminda emegi gecenlere sonsuz tesekkurben redstar firmasinda helikopter pilotu olarak gorev yapiyorum, sivil havacilik okulu ilk egitimlere basladiginda baska bir sirketteydim eskisehire vip ucuslarimiz olurdu,ozellikle buyuk bir tekstil firmasinin fabrikasina cok inisimiz vardir,o zamanlar okulun ucaklari cok problemliydi trafik icin konusmalari dinleyip hatta bazen askeri ucuslari tehlikeye attigini da gordum ,simdi olmasada okulun ogrencilerinin bu okuldan kil aldirmama tavri cok yanlis herkesin hatasi olur hayatta kabul edin |
lovefool
üye
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:46:22
okuldakiler kendini Allah sanmasin,ne cesit adamlar geldigi tel olayindan belli// |
avonbythesea
üye
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:48:07
askeriyeden ozenip SHYO yuzugu yaptiriyolar bide....devrem muhabbeti falan yapmislar bide !! |
HEATHER
üye
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 17:52:31
declet destegi olmasa,pilot acigi olmasa ne olurdu halleri acaba,ingilizceleri ne kadar ki ? muhtemelen muzelerde havacilik gorevlisi veya ucaklarin tozunu alirlardi |
gurbetci
üye
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/06/2005 : 19:30:29
bu konu kapansin artik |
matthew
üye
Turkey
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 02:06:44
formdaki yazılanları inanın çok büyük şaşkınlıkla okudum.shyo pilotaj bölümü son sınıf öğrencisiyim.öncelikle şunu belirlemeliyiz.okulumuzun verdiği eğitim şekli ile hava kuvvetlerinin verdiği eğitim arasında nasıl bu kadar çocukça ve saçma bir bağlantı kurulmuş hala anlamış değilim.biri basic eğitim+hava yolları pilotu yetiştiriyor,diğeri ise basic eğitim+savaş pilotu yetiştiriyor. bu iki eğitim şekli birbirinden belirgin çizgilerle ayrılmıştır.kalite mevzu bahis olamaz.okulumuzdaki eğitim hakkında yazılanlar en ufak bir araştırma nezaketinde bulunulmamış son derece bilinçsiz şahsiyetlerce yazılmış olduğu kesindir.basic eğitim(temel intibak ve görerek safhanın tümü) çoğunluğu hava kuvvetlerinden emekli(aralarında türk yıldızlarının liderliğini yapmış,hava kuvvetlerinde çok büyük başarılara imzasını atmış ve önemli görevlerde yer almış öğretmen pilotlar çoğunluktadır) öğretmen pilotlarla verilmektedir ki saygıdeğer hocalarımız şuan hava kuvvetlerinde görev yapmakta olan üst sınıf subayların bile hocaları durumundadırlar.bunun dışındaki ileri safha eğitimleri(tüm alet safhaları+m.e) hava yolu tecrubeleri olan, konularına oldukça vakıf öğretmen pilotlar tarafından verilmektedir.mezunlarımızında şuan bulundukları konumlar bunların ispatıdır. havacılık misyonundan nasibini almamış insanların acımasızca ve hiç bir kaynağa dayanmayan ithafları kendi bulundukları konumlara hiç yakışmamaktadır.hava harp okulunu bitirmiş bir askeri pilot nasıl bu kadar kompleks içeren,kendini bilmez ve saygısızca yazılar yazabilir anlamak imkansız.şunu söylemeliyim hem yanımızdaki askeri üssten(1. ana jet üssü) hem bunun dışındaki askeri kurumlardan tanıdığımız çok değerli arkadaşlarımız ve abilerimiz mevcut.bunların hiç birinden tanıştığım andan beri bu tür cümleler duymadım.ve formu okuyan arkadaşlarada söylemeliyim böyle insanlar her kurumda var.bu insanların yazdıklarını okuyupta kurum hakkında olumsuz düşüncelere kapılmayın.hava kuvvetleri bu ülkenin gururudur,hepimiz onlarla gurur duyuyoruz ve sayelerinde bu gök yüzünde huzurla uçuyoruz.
okulumuza girmek isteyen arkadaşlar için tavsiyelerim... böyle saçma düşünceler asla şevkinizi kırmasın.bende aynı sizin gibi hissetmiştim.bu okula girmek hayal gibiydi ama kısa bir süre sonra mezun olucam. hayatım boyunca uçmanın hayalini kurdum,ve hep çok uzakta olduğunu düşündüm inanın çok uzak değil.ilkinde başaramazsanız sakın pes etmeyin.çoğumuz 2.de 3. de kazanabildik.sanıldığı gibi okul paşa çocuklarıyla bakan çocuklarıyla pilot çocuklarıyla falan dolu değil.sayıları tüm okulda 3-4 civarıki. onlarda başarılarıyla yukarıda yazılanları çürütmüş durumda.sınava girecek kardeşlerimize başarılar.okul hakkında bilmek istediğiniz her şeyi sorun muhakkak yanıtlarız.eğer isterseniz okulumuzada gelebilirsiniz.daha önce gelen arkadaşlar oldu elimizden geldiğince yardımcı olduk.
tüm havacılık camiasına emniyetli uçuşlar havacılığa gönül vermiş tüm arkadaşlarada hayallerine en kısa zamanda ulaşmaları dileğiyle.... |
jester
üye
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 03:04:04
Eski askerlerden bu tur konusmalar duymak, bir emekli askeri pilot (su anda bir havayollarinda Cpt.) cocugu olarak inanin beni ve babami cok uzdu.. Turkiye'nin en basarili askeri pilotlarindan olmasina ragmen (ornek:TOP GUN, WILLIAMS AFB. ARIZONA Uluslararasi Hava Atis Sampiyonu) kendisinden simdiye kadar baska pilotlara karsi en ufak bir kucumseme tavri gormedim.. Ayrica, SHYO nun kalitesinden, ve sivilden yetisen pilotlarin cok basarili havayolu pilotlari olduklarindan her zaman bahsetmistir..Edited by - jester on 01/07/2005 03:11:36 |
matthew
üye
Turkey
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 03:04:23
quote:
shyo lu minik ogrencilerin paterne girme olayini bizzat yasadim, sustum ama artik konusalim ,balikesir meydanindan kalktik ikili kolkalkis sonrasi 349 bas ile ince burun uzeri 46 basa donup marmara ereglisi ustune vardik..(18 dakika)oradan 134 bas ile imrali adasi ustu 108 basa donup TU/D5 bolgesinin hemen altindan Gemlik meydanini gorduk asagida (28nci dakika) daha sonra 2 tayyare 130 basa Inegol ustune kadar gidip oradan ayrildik ben 242 basa donup 41nci dakikada Balikesire intikal ettim,diger arkadas kendisi su an Atlas ta ucuyor Eskisehire intikal etmek icin Inegol ustunden ayrildi benden,daha sonra SHYO ogrencilerinin basina actiklarini kendisine rica edicem vakit bulursa girsin siteyede yazsin,yazamazsa izinini rica edip ben yazacam...
inegölün duğu sınırı anadolu 4 numaralı çalışma sahası batı sınırıdır.inegöl üzerindeyseniz 4 numaralı çalışma sahasını ihlal etmişsiniz demektir.diyeceksinizki çalışma sahasının dikey sınırının üzerindeydim.hiç bir uçağımız eskişehir rapconla temas kurmadan çalışma sahaları dikey limiti üzerine çıkamazlar(msl 7000 feet).eğer müsadesiz çıksalar bile ki hiç böyle bir şey olmadı pozitif radar kontrolü altındadırlar rapcon muhakkak onları uyarırdı.(yenişehirde radar hizmeti mevcut olmadığından inegöl eskişehir TCA dışında olmasına rağmen pozitif kontrol bu bölgedede devam etmektedir) aip den anadolu çaşılma sahası kordinatlarına ulaşabilirsiniz. bilginize.....
|
matthew
üye
Turkey
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 03:08:17
quote:
quote:
shyo lu minik ogrencilerin paterne girme olayini bizzat yasadim, sustum ama artik konusalim ,balikesir meydanindan kalktik ikili kolkalkis sonrasi 349 bas ile ince burun uzeri 46 basa donup marmara ereglisi ustune vardik..(18 dakika)oradan 134 bas ile imrali adasi ustu 108 basa donup TU/D5 bolgesinin hemen altindan Gemlik meydanini gorduk asagida (28nci dakika) daha sonra 2 tayyare 130 basa Inegol ustune kadar gidip oradan ayrildik ben 242 basa donup 41nci dakikada Balikesire intikal ettim,diger arkadas kendisi su an Atlas ta ucuyor Eskisehire intikal etmek icin Inegol ustunden ayrildi benden,daha sonra SHYO ogrencilerinin basina actiklarini kendisine rica edicem vakit bulursa girsin siteyede yazsin,yazamazsa izinini rica edip ben yazacam...
inegölün duğu sınırı anadolu 4 numaralı çalışma sahası batı sınırıdır.inegöl üzerindeyseniz 4 numaralı çalışma sahasını ihlal etmişsiniz demektir.diyeceksinizki çalışma sahasının dikey sınırının üzerindeydim.hiç bir uçağımız eskişehir rapconla temas kurmadan çalışma sahaları dikey limiti üzerine çıkamazlar(msl 7000 feet).eğer müsadesiz çıksalar bile ki hiç böyle bir şey olmadı pozitif radar kontrolü altındadırlar rapcon muhakkak onları uyarırdı.(yenişehirde radar hizmeti mevcut olmadığından inegöl eskişehir TCA dışında olmasına rağmen pozitif kontrol bu bölgedede devam etmektedir) aip den anadolu çaşılma sahası kordinatlarına ulaşabilirsiniz. bilginize.....
düzeltiyorum inegöl batı sınırı anadolu 4 numaralı çaşılma sahasının batı sınırıdır. |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 21:19:22
selamlar, yine aynı konuu arkadaşlar sivil asker.....Yukarıda sivillere hava müzelerinde toz alsınlar diyen arkadaş bunu bir pilota asla yakıştıramadım bende 12 senedir sektörde olan sivil kökenli bir pilotum ve mesai arkadaşlarım içinde askerde sivilde var ve çok güzel bir çalışma ortamına sahibiz çünki asker veya sivil diye ayrım yapmak yerine hepimiz insanlığımızı ortaya koyarak yaşıyoruz.Ama sana nacizane bir uyarı umarım bu sözleri söylediğin sivillerden biri birgün oğretmenin olmaz ve sana birşey öğretmez çünki utancından uçağa bile binemezsin.ben askeri kökenli pilotlardan çok şey öğrendim ve bununla gurur duyuyorum ama son 6 senedir birsürü asker kökenli sivile yeni gelmiş arkadaşımda benden birsürü şey öğrendi buda beni gururlandırdı.kısaca sen ben varız asker sivil değil.insanlık var.umarım anlamışsındır. Anadoluda tele çarpan arkadaşada çok yüklenmişsiniz hiçbirşey bilmeden.BU onun tecrübesizliğimi şanssızlığımı?? sizce. ve bu arkadaş 5 sene veya daha fazla bir zamandır havayolarında uçuyor ve kendisi gerçekten tecrübeli bir pilot olup havacılığa ve tüm gereksinimlerine birebir vakıftır.Sadece türkiyede uçmadığı için sizler tahminimce onu tanımıyorsunuz.herkese saygılarımla..... |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 : 22:53:28
merhaba MAVİ GÖNÜL DOSTLARI .........!!! mesajınıza geç cevap veriyorum ama tartışmanız ilgimi çekti ve bazı noktaları manasız buldum neyin çekişmesini veriyorsunuz veya mız mız çocuklar gibi benim oyuncağım seninkinden daha iyi der gibi tartışıyorsunuz ,hayır bazılarınız mantıklı konuşsa anlıyacağım ama resmen saçmalamışlar isim vermiyorum ,o şahıslar kendilerini iyi bilir ve ayrıca sivil havacılığa girmek zor değil sıkı bir çalışma gerektiriyor ,öss sayısal puanın iyi olacak ve ordaki testlerden geçmen gerek ve o testlerde çocuk oyuncağı değil en ufak ayrıntısına kadar inceliyorlar ve kesinlikle affedilmiyor,torpil oynuyordur ama hak eden kişi kim olursa olsun kazanır torpilsizde , anlamadan dinlemeden bazı şahıslar sırf pilot olduk diye kendi kendine yorum yapmasınlar sizin konumunuz ayrı eskişehir ayrı ,ve bende bir eskişehirliyim ve eskişehirde sivil havacılıkta öğretim görevlisi arkadaşlarım ve öğrenci arkadaşlarım var ve neyin ne olduğunu iyi biliyorum ve lütfen girmek isteyen arkadaşlarımızında hevesini kırmayalım yanlış bilgilendirmeyin .... hatta bir arkadaşımın babası bir fabrikada işciydi,diğer arkadaşımın ise babası internet cafe çalıştırıyor ve bir arkadaşımda 2 keez çalıştı girmek için ve 2.de girdi olabilir yani...bu şans işi ...ama torpil %90 oynamıyor....... anladınızmı .... |