Sayın EnbiTurk,Bizim tayyareci forumda paylaştığımız bilgilerin amacı okulun açılışını müjdelemek veya ihtiyacımız olmayan bir reklam yapmak değildir.
Havacılığa gönül vermiş dostların takip ettiği bu platformda gerçek olmayan haberlerin dolaşmasını istemediğimiz için yaptığımız işlerden kısaca bahsettik.
Henüz medyada bizimle ilgili bir haber duyamazsınız çünkü açılmış, bütün yetkilerini almış, uçakları,meydanları,pilotları ile tam anlamıyla hazır bir UEO henüz yok.
Size kendimden bahsedeyim. Hava Harp Okulu mezunuyum. Malülen Hava Kuvvetlerinden ayrıldıktan sonra kendi imkanlarımla ABD'de uçuş eğitimi aldım.
Şuan CPL /IR ASEL&AMEL ve CFI/CFII lisanslarına sahibim.
ABD'de uçuş öğretmeni olarak eğitim verirken kullandığım syllabuslar veya uçtuğumuz genel havacılık ortamı ile Türkiye'yi kıyaslayıp, Türkiye'de şuan yapılmaya çalışan işleri görüp duyup karşılaştırdığımda,emin olun çok rahat bir şekilde vaktiyle Wright Kardeşlerin işittiği birçok eleştiriyi kendi havacılığımız için yapabilirim.
VFR olarak kalkış yapan bir C152 uçağının Türkiye'yi baştan başa geçerken ona sürekli radar desteği verecek, civarındaki IFR,VFR bütün trafiklerden haberdar edecek, kazaran baş kaçırdığında acaba daldı mı diye onu ikaz edecek bir ATC sisteminden tutun, uçuşa çıkmadan önce bir pilotun görmek isteyeceği prognostic chartlar, synoptic chartlar,doppler görüntüleri, surface analysis chartlar, winds aloft chartları....notamlar,ve bir sürü bilginin anında ulaşıldığı ülke genelinde bir havacılık networkü de dahil olmak üzere saymakla bitmeyecek dünya pilotlarının birçoğunun kullandığı ama bizim pilotlarımızın belki duymadığı onlarca hizmet mevcut. Sivil Havacılığımızı yerden yere vurmak için onlarca gerekçemiz var.
Türk Sivil Havacılığı şuan emeklemekte.
Bizlerde emekliyoruz. Bizler emek veriyoruz. Yakın gelecekte kendi uçağımızı yapalım, Türk Pilot dediklerinde askeri havacılıkta kendini ispatlamış hava kuvvetleri pilotlarının isimleri ile Türk Genel Havacılığının yetiştirdiği isimler beraber anılsın istiyoruz.
ABD'den döndükten sonra Türkiye'de çok şeyler gördüm. Parasını verip,uçmadan lisans tazeleyenler, 30ncu saatinde yalnız uçup 50nci saatinde PPL alanlar ( ABD'de PPL lisansını minimum 45 saatte alabilirsiniz ancak ABD ortalaması 70 saattir), körük takmadan yapılan alet uçuşları, herhangi bir ekipmanı gayrifaal olduğunda yapılmaması gereken yaklaşmaların ,DME yoksa saatte 90KIAS ile gidersen 6 NM mesafeyi 4 dakikada alırsın mantığıyla yapıldığı, okul kar etsin diye iki öğrencinin beraber uçurulup aynı saatin o uçuş boyunca sadece misafir olan öğrenciye de yazılarak lövye tutmadan uçuş saatlerinin şişirildiğine şahit oldum.
Bu yazdıklarımın ne kadar ciddi konular olduğunu anladığınızı düşünüyorum.
Eğitim uçuşuna giderken öğrencinin öğretmenine bugün ne yapacağız dediğinde bi çıkalım yukarı bakarız dendiğini de çok duydum.
Maalesef, istediğiniz kadar JAR-FCL ne yapılacağını yazmış deyin, uçuş eğitiminin planlanması, sürdürülmesi ve takibi Türkiye'de yavaş yavaş şekilleniyor.
Okulları gezin lütfen. Eğitim Manuallerini incelemek isteyin,şayet gösterirlerse Türk Hava Kurumu'nun eğitim manuallerine çok benzediğini göreceksiniz. Bu yıl yavaş yavaş ciddi bir hazırlık içine girdi bazı kurumlar. Eğitim kalitesinin artmasının uçuş emniyeti ile doğrudan ilgili olduğunu bütün pilotlar bilir. Bazı okul sahipleri nasıl vicdanları huzur içinde uyuyorlar bilemiyorum. Sanırım paranın satın alabileceği güzel yataklar insanı rahatlatıyor.
Biz MNG Havayolları olarak kendi pilotlarımızı en iyi kendimizin yetiştireceğini düşünüyoruz.
Gece yatarken huzurlu olmak içinde şuana kadar Türk Havacılığının sahip olacağı en gerçekçi, en sistemli programları hazırlıyoruz.
MNG Havayolları'nın uçuş emniyeti, çok kaliteli pilotlar ile daha da artacaktır. Bilgi birikimimiz ve tecrübemizden faydalanmak için Embry-Riddle Üniversitesi gibi apronumuzda 100 eğitim uçağı bulundurmamıza da gerek yok.
Eğitimi verecek yeterlilikte kaliteli bir kadro, emniyetli uçaklar,elverişli bir meydan,güzel bir gökyüzü ile bunları başaracağız.
Medya'da bizim adımızı duymaya başladığınızda bu hazırlıkların tamamlandığını ve artık faaliyete geçtiğimizi anlayacaksınız.
Sizlere çalışmalarımızı göstermek isteriz. Tesislerimizi gezmek, bizlerle tanışmak isterseniz hafta içi bir gün sizi ağarlamak isteriz.
Sizlerin eleştirileri bizleri daha iyiye götürecektir.
İlginiz için çok teşekkür ederim.
Fehmi Karaeminogulları
Edited by - fehmi on 18/06/2005 13:42:17