Yazan |
Konu |
|
Hoover
üye
Turkey
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/02/2004 : 21:16:18
Herkese merhabalar...Malum kurban bayramı deyince akla hemen Türk Hava Kurumu geliyor;Tabiki her şeyden önce şunu çok iyi bilmemiz gerekiyor ki bu kuruluş hepimizin malı ve ona sahip çıkmamız gerekiyor yoksa Atamıza nasıl hesap veririz. Şimdi temel olarak Türk Hava Kurumunun amacı Türk Gençliğine hizmet vererek onları havacı yapmak ve ülkeye bir değer olarak kazandırmaktır.Ancak ne yazıkki şu anda bu amacından tamamen uzaklaşmış ve bazı kişilerin canlarının istediği gibi kullandığı bir kuruluş halini almıştır. Geçenlerde gazetelerde bir haber gördüm ve gözlerime inanamadım,Türk Hava Kurumu Havelsan ile çok gizli bir proje ile füze üretmiş ve uzaya uydu falan gönderecekmiş,...Acaba bu iş nedir diye araştırdığımda koca bir yalan ile karşılaştım,tamamen kamuoyunu yanıltmak için tezgahlanmış bir düzmece.. Sayın arkadaşlarım bu gün daha elinde jet motorlu bir uçağı bile bulunmayan;1950 leri teknolojisi ile havacılık yapan bir kuruluş nasıl oluyorda uzaya füze,uydu falan gönderiyor,hem bu iş Türk Hava Kurumu na mı kaldıki,bu ülkede savunma sanayi müsteşarlığı diye bir kuruluş var ve bu işler onların işi değilmi acaba. Sayın arkadşlarım bu konuda düşüncem acaba THK nın Türk Gençliğine harcaması gereken paralar boş amaçlar içinmi harcanıyor diye bir soru geliyor... Neden bu paralarla yeni uçak,malzeme almak varken füze,uydu yapım işine giriliyor,Bence herkes kendi işine bakmalı biraz hayal alemlerinde yaşanıyor gibime geliniyor...bu konuda fikirlerinizi paylaşmanızı bekliyorum .. Saygılarımla |
mehmetcemilkale
üye
USA
166
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/02/2004 : 06:33:23
THK bu konuda duygu somurusu yapip para kazanmaya da calisiyor olabilir seriatci tayfasinin iddia ettigi gibi ama ote yandan kurban derisi ve cesitli yardimlar ile projenin finansmani konusunda katkilari da oluyor olabilir.Bildigim bir gercek varsa o da sudur ki, Turkiye' de ciddi anlamda uzaya roket gonderme calismalari devam ediyor. Insallah TAI nin yaptigi Turk Savas Ucagini gormeden olmem. :))) |
Hoover
üye
Turkey
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/02/2004 : 10:34:55
Savunma Sanayimizin gelişmesi konusunda kesinlikle size katılıyorum ve bu konuları yakından takip ediyorum aslında. sizinde bildiğiniz gibi bu işler öyle deriyle falan olacak işler değil ve ARGE faaliyetlerini finanse etmek külfetli bir iştir. Temek olarak Türk Hava Kurumunun amacı ortada'dır,Havacılık konusunda gençlere imkan sağlamak,şunu da çok iyi biliyorumki THK bu işi de doğru dürüst yapamıyorki,bu kuruluşun amacı tamamen emeklileri istihdam etmek olmuş çıkmış,o kadar çok emekli çalışıyorki akıllara zarar,peki nerede gençlik?.... Ayrıca şuna çok üzülüyorum Türk Hava Kurumu havacılıktan çok neden deri konusunda hep gündemde,asli işlerini acaba ne zaman yapmaya başlayacaklar çok merak ediyorum.. Saygılarımla ..
|
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/02/2004 : 15:21:47
Sizlere savunma sanayinde arge bölümlerinde çalışmış ve halen çalışmaya devam eden biri olarak uzay çalışmalarının devam ettiğini söyleyebilirim. Hızlımı yavaşmı tartışılır. Fakat bir gerçeği sevgili Hoover arkadaşımız dile getirdi. THK uçuş eğitiminden çok kurban derileri ile meşhur. THK nedir diye sorduğum bir çok kimse deri topluyor diye cevap veriyor. Başka diye sorduğumda bilemiyorlar. Bu kurum Mustafa Kemal tarafından Türk gençliğine havacılığı sevdirmek ve bu yolda yeni nesilleri yetiştirmek amacı ile kuruldu. Fakat onun eşi bunun çocuğu şunun yeğeni gibi dar bakıştan öteye gidilmediği için ve bürokrasi yüzünden saplanıp kalmış durumdadır. THK ekolünde yetişen bir Planör Pilotu olarak abilerimizden ve bazı hocalarımızdan dinliyoruz; eskiden böyle değilmiş THK! Ne olduysa 90' larda başlamış olaylar. Artık kuruma bulunduğu spor dalını severek yetişen ve yükselen gençler yerine amcaların dayıların yeğenleri öğretmen olarak alınmaya başlandı ya da kurum para yok diye neredeyse zorla yan branş adı altında uçuş işletmeden pilotlara hocalık yaptırıyorlar. Para olmadan nasıl uzay araştırması yapabilir bir kurum? Bulunduğu spor branşını sevmeyen biri nasıl yeni nesillere aktarır ve sevdirir havacılığı? Prestij olsun diye bu işi yapanlar nasıl olurda havacılığı bizden sonraki nesillere aktarırlar? Bu işi gönülden yapan ve kuruma sözleşmelide olsa hoca olup yeni bireyler yetiştirmek için kurum kapısını aşındıran abilerimiz daha ne kadar devam edebilirler? Ferhat TİMURLENK abimiz gibi ölene kadar... Allah Rahmet Eylesin. Ferhat abi belkide şimdi mutlu ruhu gökyüzünde özgürce dolaşabiliyor. Saygılarımla, Hermes |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/02/2004 : 22:32:03
nihayet birilerinin aklına geldide sivil havacılıktan konu açıldı. hala "askeri uçak neden üretemiyoruz" konularından öteye pek geçemedi bu forum sayfaları. Askeri havacılıkta olan oluyor biten bitiyor. bunların hapesi kapalı kapılar arkasında, burada üç-beş satıra sığmaycak çoooook yönlü siyasi, askeri, ekonomik vs konular ile yoğurulan bir konu. tek ve basit bir cümle ile...atı alan çooktan üsküdarı geçmiş, ve daha ekonomisini doğrultamayan bir ülkede askeri havacılıktan çok daha önce THK adındaki SİVİL HAVACILIK KURUMUNUN ayağa kalkması gerekiyor. Ama bu ve bunun gibi birçok tuhaf açıklama gibi THK'nın önümüzdeki 15-20 daha aynı batakta burnunu sürteceği ortada.Kurban derisi THK'nın aslında bana göre hiç uğraşmaması gereken yegane konusu. Hiçkimse bilmiyor bu deri nasıl toplanır!! bu derinin toplanması için ciddi anlamda mesai harcanır, insanlar gece gündüz kafa patlatır, o çalınmasın buna birşey olmasın diye daya yeme korkusu ile işin başında durur, her bir kurban derisi için masraf yapılır ve sonuçta ceremeyi THK çektikten sonra paydaş kurumların kasasına para zahmetsizce gönderilir.. Adı üzerinde dini bir iş olan derilerin zaten prestiji yok olmuş ve hakikaten işi kurban derisi toplamak olmuş olan kurum yerine diyanet işleri toplasa ve THK'ya pay verse kimsenin gıkı çıkmaz, THK parasını alır eğitimini yaptırır ve ondan sonra muhalefet olarak istediğini söyler , o çalıyor bu bilmem neyapıyor diye. BEn THK şube başkanlığı yaptım .deri firmalarına toplanmayan deriler önceden ihale ile satılıyor (ne harika değilmi?) sonra siz standart bir masraf yapıyorsunuz,ardından toplanan deri masrafları çıkarmıyors zarara giriyorsunuz. Benim şubemin bu işe girmesini hiç istemedim ve sonuçta (rakamı atıyorum) 10milyarlık deri için 9 milyar masraf yapıldı. Bunun için hatırı sayılır bir adam 4 gün araba tepesinde çalıştı,derileri istifledi vsvsvsvs. NE faydası var?? ben bir vatandaş olarak soruyorum? NAK-6 projesi için heba edilen 4.5milyon dolar NEREDE??????????????? neden Gazipaşa gibi atıl meydanlara THK finans sağlıyor? neden Türkiyede sivil havacılığın önünü açmada THK lokomotif olmuyor? neden uçaklara konan vergilerde THK sisvil havacılığı temsilen itiraz edip havacılığı geliştirmek anlamında iş yapmıyor neden THK saçma salak işletme kuralları ile kendi işine geldiği gibi ve normal bir okuldakinin aynı fiyata uçuş dersi veriyor? veya bu bedelin düşürülmesi için önayak olmuyor? neden THK sportif havacılığın gelişmesi için havacılık federasyonunun önünde kapı gibi duruyor? neden THK'daki birçok kadrolu pilot atıl tutuluyor? daha aklına gelen varsa yazsın ben sıkıldım Hakan737Guven virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
|
remziozturk
üye
Turkey
29
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/02/2004 : 12:54:51
Avrupa birliği uyum süreci ve sonrası Turk hava kurumunu nasıl etkiler? |
wing
üye
Turkey
49
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/02/2004 : 20:14:39
Arkadaşlar ;Türk Hava Kurumu Avrupa birliği sürecinde görevini yitirmesi muhtemel kurumlardan biri olarak görünüyor ,bir kere ayakta durabilmesi için gelirleri belli (Deri,kira,katkı payları vs..)Ülkemizde bu kurum gibi onlarca kurum var ..Onlar dan haberimiz yok ,tartışılmıyor bile... Türk Hava Kurumu Atatürk'ün manevi şahsiyetinde önemli ve kendisine yakışır şekilde yaşatılması gereken bir kurum...Burada git gide kaybolan işlevselliğini tartışmak daha doğru olur;ICAO ve FAI kuruluşlarında önemli yeri ve saygınlığı olan kurumumuzu eleştirilerle yönlendirmemiz daha doğru olur.. Tüm dünyada havacılık artık kurumsal değil bireysel olarak yapılan bir uğraş haline gelmiştir ,bu nedenle kurum daha genel işlerle ve koordinasyonla ,ayrıca kulüplere yardımcı olarak büyük işlevler yapabilir,özelleştirmelerin gündemde olduğu şu sıralarda sanıyorum ki kurum aktif işleve kavuşturulmaz ise (mutlaka günün koşullarında yeni tüzük ve kanunlarla ) bu şekilde ne Türk Gençliğine ,ne de kendisine bir faydası olamayacaktır...Hava açık ,rüzğar 4 kn mutedil ,pist on-sekiz kalkış serbes http://www.modelucak.net/ |
Hoover
üye
Turkey
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/02/2004 : 08:29:15
Herkese Merhabalar... İlk önce bu konuyu ilk olarak dile getirip , bazı şeylerin burada tartışılacağına inanmıştım,ama geçen zaman içerisinde gördüm ki kimse bu konuya ilgi göstermiyor.İşin aslı umutsuzlanmıştım ama gelen cevapları görünce gerçekten mutlu oldum. Sayın arkadaşlarım;asıl sahibi sizlerin olduğu bir kuruluşa neden sahip çıkmıyorsunuz gibi bir soru ile başlayayım,bakın ben asker kökenli bir insan olarak bu kuruluşta dönen şeyleri duydukça tüylerim diken diken oluyor.Sakın kimse eski yönetim falan diye ortaya çıkmasın acaba şu anki yöneticiler çok mu düzgün çalışıyorlar(uyduymuş,yok füzeymiş;git önce uçaklarını çağa göre yenile de sonra füze fırlatırsın belki ).Duyduğuma göre en son Sn: Erdoğan KARAKUŞ (kendisi gerçekten çok beyefendi ve makamına yakışan birisidir.) paşa yönetimi bırakırken 30 Trilyon gibi bir parayı nakit olarak bu kuruluşun kasasında bırakmış.Hemde borçsuz ve harçsız olarak. Şimdi duyuyorum ki bu paradan eser yok kurum kapanma noktalarına kadar gelmek üzereymiş,Beyler kendinize gelin kimin malını orada yiyorsunuz,kimin parasını çar çur ediyorsunuz,kendi paranızı bu kadar kolay harcayabiliyormusunuz acaba. Size şunu söyleyeyim Atamızın huzurunda hepimizin boynu eğik olacak,çünkü emanetine ihanet ediyoruz. Sayın emekli Albaylarımız ve astsubaylarımız THK yı istila etmişler,kendilerine küçük bir dünya oluşturmuşlar,Silahlı Kuvvetlerde yapamadıklarını orada yapıyorlarmış,birisi kızını yanında çalıştırıyor,öbürü yiğenini çalıştırıyor,aile efradı komple orada,Kurumun personel kadrosu ikiye katlanmış(yanlız uçucular değil,onlar sabit),ohhh ne güzel,peki nerede havacılık yapmak isteyen o hevesli gençlik.. Haaa burada sivil kökenli arkadaşlarıma da sözüm var,peki siz neden sahip çıkmıyorsunuz bu kuruluşa,daha önceki yönetim zamanında olmadımı bir şeyler,orada da oldu,sayın Hakan arkadaşımın dediği gibi Pilot kadrosu neden atıl olarak duruyor,çünkü kadro fazla,o zamanda herkes çoluğunu çocuğunu,akarabasını doldurdu müesseseye sonra..işte son Evet arkadaşlarım,Asker Sivil ayrımı yapmadan evimizin içine benzini döktük,sıra neye geldi kibriti çakmaya ;onuda el birliği ile yapacaz herhalde. Unutmayım bu kuruluş Türk Halkının malı,bazı şahıslarn değil... saygılarımla... |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/03/2004 : 13:01:36
forum'a artık hiç girmeyyeim diyorum ama serde havacılık var dayanamıyorum...ama gördüğüm kadarı ile Hoover bu konuda harcandı gitti. Bence planörden ve THK'dan askeri bir savaş uçağı beklentisi ile bir başlık atalım yada vatan millet sakarya diyip bir Türk Yunan karşılaştırması başlatalım yada tuzu kuru olanlarla zenginin parası züğürdün çenesini yorar hesabına pilotlar, pilot olamayanlar, pilot olmak isteyenler ama olmayanlar yada amatör havacı olup pilotluk içinde ukte kalanlarla, havacılıktan kazık yiyenler için bir başlık olsun inan bana sayfalara sığmayacaktı. biz Türkler için herşeyin hazırı lazım, yoktan aretmek bize göre değil o bir kere olmuş hasbelkader millet kurtulmuş bir dahada kimse paramağını kıpırdatmamış..İğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batırmanın alemi yok. Biz adam olmayız, elimzidekini batırırız ondan sonra hayatı boyunca bir daha ne planör nede paraşüt görecek binlerce adamı 4 saat planörde uçurup 5 kere An-2den attıkmı HAVACILIK adına çalışmış oluruz!! HİKAYEEEEEEEEEEEEE..... bu kurumu YOBAZLAR batırmadı , kurumun hiçbir ileriye dönük planı stratejisi olmadığı için kendi kendini yedi bitirdi! bugün yobazlara sebep bulanlara soruyorum, THK NAC-6 projesine 4.5 milyon doları verirken imzaları kim attı??? Kuruma uçakalr alınırken kim şaibelerde rol aldı? bu adar pilotu hangarda kim bekletti? neden THT gibi THK'nın içinde olacağı ciddi bir havacılık kurumu bugün özel şirketlerin pay aldığı iç hat uçuşlarına seneler önce başladığı halde çökertildi? neden seneler önce Vecihi Hürkuş ve Nuri DEmirağ gibi adamlar THK, THY gibi kurumlar sayesinde Türk havacılığından ÖZELLİKLE yok edildiler? NEden yıllardır THK gelir kaynaklarını Hv.Kuvvetlerinin hamiliğinde olmasına rağmen lobisini kullanarak arttırmak yerine kaybetti? neden Hava Kuvvetleri kendi pşasını koyacak kadar önemli bulduğu bu kurumun gelişmesinde veya haklarının savunulmasında korunmasında gücünü kullanmadı. ve son olarak aptalca bir inat ile deri toplanması işini hala neden üstlenmekteler?? aynen yazdığım gibi THK nedne hamallık yapıyor ve diğer paydaş kurumlar oturdukları yerden para alıyorlar? bunun THK'nın imajına zararını kimse görmüyormu? THK'nın asli görevi olan havacılık konularında neden ciddi atılımları yok? Yok çünkü biz Türkler külliyen salağız, ayranımız yokken THK başkanı uzaya istediğimiz zaman adama göndereceğimizi rahatlıkla söylüyor ve TVler bunu haber yapabiliyor! salağız çünkü milletvekilleri UEFA kupasında maç istanbulda oynanmıyor diye Meclisi toplantıya çağırma gafletinde bulunabiliyor ve konuya el atmasını isteyebiliyor ama hiçbir milletvekili "ulan bu ülkede bir havacılık konusu vardı ne yapalım birşey yapalım!" demiyor!! bu arada meclise futbol konusunu taşıyan milletvekilide CHP'den yani Atatürk'ün kuruduğu partiden!1 siz bu memleketten hakikaten ne bekliyorsunuz havacılık adına??? ben koskoca bir hiç bekliyorum çünkü havacılığa başladığım 1988'den bugüne hiçbirşey gözle görülür şekilde değişmedi! geçmiş olsun.... birbaşka zaman THK'nın neler yapabileceğini bugüne kadar ama neler yapmayı kaçırdığını konuşalım.. bu arade evde bulduğum bir kaynakta THK'nın 4.5 milyon dolar batırdığı NAC-6 projesini Airex'de nasıl ballandıra balladıra anlattığı nasıl bol keseden salladığı bir broşür buldum. Bunları yapanlar yobazlar değil beyler...suçu birazda bu kurumu senelerdir sömürenlerde ve hala sömürmeye aday olanlarda arayalım.. saygılarımla Hakan737Guven virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
|
mehmetcemilkale
üye
USA
166
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 16/03/2004 : 00:58:53
http://www.stratejiyonetim.net/ucak1.htmEmbraer' i anlatiyor, Gungor Uras, bu sirket de TAI gibi zirai ilaclama ucagi uretimi ile ise baslamis. Belki iyi bir baslangic olur. Bir de bir insan bana THK ile havacilik sanayisi arasindaki baglantiyi anlatabilir mi? Yanlis anlasilmasin da parasut, planor egitimi veren bir kurum bu tarz yuksek teknoloji isi ile nasil ilgilenebilir? Ote yandan pilot yetistirme konusunda gercekten cok gerideyiz, ABD de her yerde cok rahat pilot olunabiliyor. Bu konuda THK nin ciddi bir sorunu var. Insallah TAI nin yaptigi Turk Savas Ucagini gormeden olmem. :))) |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/03/2004 : 16:13:42
THK şu hali ile elbette havacılık sanayine bir katkıda bulunamaz,ABD'de pilot şok rahat yetişiyor demişsin;Atatürk THK'yı zaten bu amaç için kurdu;uçan bir Türkiye yetiştirmek ama maalesef kurum gerek içten,gerek dıştan bir güzel kemirildi adete bir hasta adam oldu çıktı.Uzun uzun konuşuldu bu konular uamrım bir gün kurum kendini düzeltirde uaçn bir ülkenin uçan evlatları oluruzBirgi THK Pln.Baş. 03/1 İnönü-Eskişehir |
Hoover
üye
Turkey
17
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/05/2004 : 22:06:16
Herkese tekrar MerhabalarGeçen hafta Hürriyet gazetesinde manşetten bir haber okuduğumda benynimden vurulmuşa döndüm,yazı şöyleydi Türk Hava Kurumu nun uçuşları durduruldu diye.İnanın gözlerime inanamadım hızla yazıyı okuduktan sonra gerçekten sinirlendiğimi hissettim. birincisi haberi yazan arkadaşımızın konuyu yeterince araştırmadığı belliydi,ayrıca sayın sivil havacılık Genel Müdürü de her şeyi çok iyi yapıyormuş gibi bir de demeç vermiş iş tam bir keşmekeş olmuş çıkmış. Her şeyden önce konunun gerçek yanını kısaca açıklamak gerekirse THK nın sadece uçuş eğitim okulunun uçuşları kısa bir süre için durdurulmuş sebebi ise şu JAR denen avrupanın saçma sapan havacılk sistemine entegre olacağız diye avrupalılara kendimizi denetlettiriyoruz ,her seferinde onlarda olmamış deyip gidiyorlar dolayısı ile Türk Sivil Havacılığı başarısızlıklarla dolu olduğu için sayın genel müdürlük bu sefer kendisine kurban olarak Atatürkün emanetini seçmiş (zaten dinci kardeşlerimiz orayı da ele geçirmişler ) gazeteci kardeşimizde alet olmuş manşet atmış,eh be pes doğrusu... Sayın gazeteci kardeşime sesleniyorum önce Sivil Havacılık genel müdürlüğünde dönen pislikleri,rüşvetleri,işbilmezlikleri yazın neler döndüğünü herkes bilsin ondan sonra THK yı manşet yaparsınız ..... |
pilot
üye
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/05/2004 : 10:38:34
THK En tepedeki yöneticisinden başlayarak revizyondan geçirilmeli! Hiç kimse devletin bir kurumunda oturduğu yerden maaş almamalı! ''Devletin malı deniz yemeyen keriz'' mantığı ile resmi kurumlara nasıl kapak atarım zihniyeti ne zaman silinir bu ülke insanını zihninden? THK git gide köhneleşmiş,işlemeyen, bürokrasinin ağır dişli çarkları arasına sıkışmış bir kurum haline geldi! Ama hakkını yemeyelim kuraban derilerini toplama konusunda süper çalışıyor. Ve soruyoruz: Bu deriler nasıl değerlendiriliyor?
|
coskun
üye
20
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/05/2004 : 15:04:16
Uzulerek de olsa artık kabul etmek lazım, THK herseyıyle çökmuş, kokusmuş ve emekli askerlerin otlagı haline gelmis bir kurumdur ve savunulacak bir tarafı kalmamıstır. |
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/05/2004 : 09:55:42
Selamlar, Toplanan Derilerden elde edilen gelirle bazılarımızın torpilli, bazılarımızın ise şanslı azınlık dediği binlerce gencimiz her yıl yaz kamplarında ya da bölgesel kurslarda sivil ve sportif havacılığın çeşitli branşlarında ücretsiz eğitim almaktadır. Sevgilerimle, HERMES |
BULUTBEY
üye
Turkey
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/05/2004 : 21:58:50
GENÇLER HEPİNİZE MERHABA BEN BULUTBEY ŞU HAKKINDA HİÇ İYİ KONUŞMADIĞINIZ TÜRK HAVA KURUMU PİLOTLARINDAN BİRİYİM . ÖZELLİKLE HAKAN737 KARDEŞİM SENİN KURUMLA ALIP VEREMEDİĞİN ŞEY NEDİR NEDEN BU KADAR AGRESİF BİR YAKLAŞIM SERGİKİYORSUN SENİ BU AÇIKLAMALARA GÖTÜREN SEBEPLER NELER ONLARI ANLATKİ BİZDE ÖĞRENMİŞ OLUP ONA GÖRE BİR DRUM DEĞERLENDİRMESİ YAPALIM.UCUNDAN TUTTUĞUNUZ TEK ŞEY KURBAN DERİSİ SİZ BU ÜLKEDE UÇMANIN NE KADARA MAL OLDUĞUNU BİLİYORMUSUNUZ? SİZ OKADAR SİVİL VE ASKERİ TALEBENİN NALSIL HAVACI OLDUKLARINI BİLİYORMUSUNUZ? SİZ BİR ANTONOV UÇAĞININ NE KADAR YAKIT TÜKETYTİĞİNİ BİLİYORMUSUNUZ? ÖYLE ÖN YARGIYLA KONUŞMAYIN HATA YAPARSINIZ BİZİM KÖTÜ ELŞTİRİYE DEĞİL YAPICI ELEŞTİRİYE İHTİYACIMIZ VAR ANCAK O ZAMAN TOPARLANABİLME SÜRECİMİZ DAHA HIZLI OLUR VE SİZLERE DAHA İYİ HİZMET VEREBİLİRİZ.BİR HİKAYEM VAR ŞİMDİ İYİ OKUYUN: " BİR ÇİNLİ BİR RESSAM ÖĞRENCİSİNE YAPTIĞI TABLOYU HALKIN EN YOĞUN OLARAK KULLANDIĞI CADDELERDEN BİRİNE ASMASINI VE TABLONUN YANINADA BİR KIRMIZI KALEM BIRAKMASINI VE BİRDE ŞU NOTU ASMASINI İSTEMİŞ ( resimde beğenmediğiniz yeri çiziniz )TABİ HERKEZ RESMİ KARALAMIŞTA KARALAMIŞ ÖĞRENCİ ÇOK ÜZÜLEREK RESMİNİ HOCASINA GÖSTERMİŞ O DA BAŞKA BİR RESMİNİ GÖTÜR AYNI YERE AS DEMİŞ VE BİR KALEMLE BERABER ŞU NOTU AS DEMİŞ( resimde beğenmediğiniz yerleri çizerek düzeltin demiş ) TABİ RESİME KİMSE ÇİZİM YAPMAMIŞ HOCA TALEBESİNE ŞUNU SÖYLEMİŞ HERKES ELEŞTİRİR AMA YAPICI ELEŞTİRİYİ KİMSE YAPMAK İSTEMEZ "
HEPİNİZE KAZASIZ VE KEYİFLİ UÇUŞLAR DİLERİM... Edited by - BULUTBEY on 29/05/2004 22:02:32
|
kartal14
üye
Turkey
59
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/05/2004 : 10:54:58
MERHABA HAKAN HOCAM BEN GEÇEN YIL THK PARAŞÜT BŞL. KURSUNA KATILDIM.(2003/2) BU YIL DA PLANÖR BAŞLANGIÇ İÇİN BAŞVURDUM AMA MAALESEF YEDEK SEÇİLMİŞİM. ACABA YEDEK HALİMLE BU KURSA NASIL KATILABİLİRİM, GERÇEKTEN PLANÖR KURSUNA KATILMAYI ÇOK İSTİYORUM. AMA A DEVRESİNE. B DEVRESİ OLURSA SON HAFTA DERSANEMLE ÇAKIŞIYIOR. NE YAPMALIYIMDA A DEVRESİNE KATILMALIYIM HOCAM...DEĞERLİ HAVACI ARKADAŞLARIM; BULUTBEY İN DE DEDİĞİ GİBİ ELEŞTİRİLERİMİZİ YAPICI YAPALIM... VE THK NIN HERYIL YAKLAŞIK 1000 İ GEÇEN KURSİYERE EĞİTİM VERDİĞİNİ UNUTMAYALIM. HAVACILIK PARA İSTER. |
coskun
üye
20
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/05/2004 : 17:30:35
BULUTBEY İN DE DEDİĞİ GİBİ ELEŞTİRİLERİMİZİ YAPICI YAPALIM... VE THK NIN HERYIL YAKLAŞIK 1000 İ GEÇEN KURSİYERE EĞİTİM VERDİĞİNİ UNUTMAYALIM. HAVACILIK PARA İSTER.THK da kımlerin para istedigini... anlamayacak kadar safsanız söylenecek pek fazla bir sey yok. Bulutbey, sana da bravo hani.. doymadınız mı daha. |
BULUTBEY
üye
Turkey
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/05/2004 : 21:49:13
BİZLER MUSTAFA KEMAL'İN GENÇLERİYİZ VE ONUN EMANET ETTİĞİ BU KUTSAL YUVADA TEK AMCIMIZ SADECE GENÇ TÜRK HAVACILARI YETİŞTİRMEKTİR ANLAMSIZ İFADELERE CEVAP VERMEK İÇİN KAYBEDECEK ZAMANIMIZ YOK , TÜRK GENÇLİĞİNİ EN KISA ZAMANDA GÖKYÜZÜYLE TANIŞTIRMAK TEK AMCIMIZ VE BU AMAÇTAN, KİM OLURSA OLSUN BİZİ ALI KOYAMAZ,DEĞERLİ HAVACI ARKADAŞLARIM SİZLERİN HEVESİ BİZLERİ OKADAR MUTLU EDİYORKİ TARİFİNİ YAPMAMIZ MÜMKÜN DEĞİL; HEPİNİZ GELECEĞİN ALTIN DEĞERLERİSİNİZ VE SİZLER TÜRK YURDUNUN HAVACILARI OLACAKSINIZ VE DAİMA BİRER YILDIZ OLARAK SEMADA YERİNİZİ ALCAKSINIZ. SİZLER DAİMA BU KUTSAL YUVADAN FAYDALANABİLİR VE HAVACILIK DÜNYASINA YILLARIN VERMİŞ OLDUĞU TECRÜBEYLE GÜVEN VE EMNİYETLE MERHABA DİYEBİLİRSİNİZ, UNUTMAYIN HAVACILIK ,BİR YAŞAM TARZIDIR VE İDEAL SAHİBİ İNSANLARIN UĞRAŞIDIR İDEAL SAHİBİ OLAN İNSANLAR ZEKİ VE KUVVETLİDİR ASLA YIKICI OLAMAZLAR BULUNDUKLALRI ORTAMI HER ZAMAN DAHA İLERİYE GÖTÜRÜRLER. TÜRK HAVA KURUMU SİZ TÜRK GENÇLERİYLE DAİMA VAR OLACAKTIR VE SİZLERLE DAHA DA GÜÇLENEREK VE YENİLENEREK DAHA GÜÇLÜ HAVACILAR YETİŞTİRECEKTİR. HEPİNİZE EMNİYETLİ UÇUŞLAR DİLİYORUM SAYGILARIMLA... |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/06/2004 : 12:05:57
Sayın Bulut bey, aslında gerçek isminizi verip vermediğini bilmiyorum ama yinede sizin durumunuzda kişilerin ismini vermek istemeyişini sadece mesleğinizi korumak,içinde bulunduğunuz camiaya ters düşmek veya adınızın çıkmasını istemediğini anlayış ile karşılayacağımı bilin isterim. SAyın Bulut Bey, benim THK ile alıp veremediğim birşey yok, sadece THK'nın alıp vermediği şeylerle ilgili bir sorunum var. Okuduğunuz şeyleri tam olarak anlamanızı ve ondan sonra tekrar bana aynı soruyu sorup sormayacağınız öğrenmek isterim. Ayrıca bir uçağın ve uçmanın maliyetini TL olarak değil ama nelerin teşkil ettiğini çok iyi bilen bir kişiyim.Bu yüzden "uçmak aslında ucuzdur bizi kandırıyorlar" diye bir söylevimiz yok. Ancak bu paranın sizin de cebinizden çıkmadığını biliyoruz.Dolayısı ile burada kişi olarak "sizi" değil, gereksiz yere müdahil'i olduğunuz "THK"yı her anlamda , yönetim, mail , işlev olarak eleştiriyoruz. Bizim derdimiz THK'nın her anlamda neden kontorlünü yitirdiği, neden yeniden daha doğru dürüst yapılanma işaresi vermeden, ana başlığımızdaki gibi popülist bir yaklaşıma gerek duyduğu? Dile getirdiğim ana sorunlar, THK'nın İnanç Ayas döneminden sonra ciddi anlamda çöküşe girdiği, Atilla Taçoy ile beraber tam olarak iflas ettiğidir. Bir pilot olarak tam göreviniz nedir bilmiyorum çünkü THK'da pilot olarak birçok mevkiide görev yapmak mümkündür. Bu yüzden sizinle, sizin bakış açınızın ne olduğunu tam olarak bilmeden bir noktaya gitmemiz çok zor. Ne varki sizin bu işi meslek olarak yapmanız ve dahil olduğunuz camianın çıkarlarını hem mesleki hemde ailesini geçindiren bir kişi olarak gözetmeniz halinde dışarıdan akan bizler ile aynı objektifliği gösteremeyeceğiniz son derece normaldir. Yani aslına bakarsanız hem size hemde bize göre her ikimizin "tuzu kuru". Şİmdi verdiğiniz örnek ile bağlantılı olarak ve benim Tayyareci forumunda THK, Türk havacılığı ve Türk Havacılığının sorunları ile ilgili "TÜRKÇE" yazdığım yazıları tam olarak anlamanızı salık vererek bir kez daha aynı soruları soruyorum; lütfen siz yapıcı olup olmadığına bakarak hataları tespit ediniz ve altını çizerek iade ediniz;- yaklaşık 1990 yılına kadar son derece başarılı geçen , 1990-1995 arası yavaş yavaş kalitesi düşen planör, paraşüt, yelkenkanat kursları neden 2000 yılı önceisnden ve hemen sonrasında senede 1 kurs'a kadar geriledi. Hatta geçtiğimiz sene paraşüt başlangıç kursu "1" yazı ile "BİR" atlayış ile tamamlandı? cevap; olarak THK'nın yanlış yatırımlar içinde bulunduğunu, devlet desteğini alacağı yerde-ki bunun için THK'nın arkasında başta Hava Kuvvetleri olmak üzere silahlı kuvvetler camiası hami olarak yer alır- kendini hiç savunmadı ve elindeki olanaklar dinci bir oluşum ile değil bizzat DYP başkanı Tansu Çiller'in başbakanlığı sırasında alındı?THK Atatürk'ün bir kurumu olduğuna göre neden kendi haline terk edildi? Ayrıca terk edilmese bile Atilla TAçoy yönetimi neden yıllar boyunca adam gibi denetlenmedi? Acaba sorun kurumun kendi kendini denetlemesimi? (bu bölüm daha uzun ancak daha önce yazdıklarımı yazamam) -THK pilotlarının bir şekilde atıl olduğu, THK'nın bu pilotları-ki içlerinde birçok pilotun ATPL sertifikası olduğu düşünülürse neden akılcı bir yatırımla ölü sezonlarda Yurtiçi kargo uçuşu yapmadığı veya pilotaj eğitimini tuhaf bir şekilde Ankara ve İzmir/selçuk'da yaptırdığı? üstelik bu kursların aralıksız 2 ay sürdüğü ve pilotaj eğitiminin bir hobi olarakda algılanması gerektiği, meslek olarak seçenlerin yanında hobi amaçlı olarka uçacak kişileirn 2 ayını nasıl THK'ya verecekleri? THK'nın bu eğitimleri yayarak ve hatta benzer kurumlardan daha az maliyetle daha fazla pilot eğitmesi mümkün değilmi? Öte yandan bugün daha yeni başlayan yurtiçi uçuşlar yerine zaten elinde ATPL lisansı olan pilotlar ile neden daha önce zaten elinde olan THT gibi bir kurumu (%50 ortağı)kısa bir zaman önce canlandırıp, bugünkü pazarı hem imajı hemde önceki tecrübesi ile kapmadığı? Nihayetinde THK'nın pilotları yazın ilaçlama, eğer varsa taksi uçuşu dışında yılın geri kalanında ne yapıyorlar? Bu onlar için iyi bir eğitim, uçuş saati ve tecrübe olmazmı? aynı zamanda THK bu sistem ile Anadolu UNV'den mezun olacak pilotlara line eğitimi veremezmi?Böylece 200 saat sonra okuldan mezun olan genç pilotlar taksi şoförlüğü yapmak veya senelerce iş kapısında beklemek zorunda kalmak yerine mesleklerini icra edemezlermi? -1999 yılında THK'dan bir kişiye TV'de seyrettiğim dünya planör şampiyonasından sonra yazdığım mail'de , THK'nın bir çok planör pilotu olduğunu ve ellerindeki planörlerin dünya standartında olduğuna göre neden bu yarışmalara istirak etmediklerini , bununla beraber neden az olan parasal kaynakların NAC-6 gibi dünyada emsali olmayan bir uçağa yatırıldığını sormuştum. Hem yazılı hem telefon hemde yüzyüze yaptığım görüşmelerde bana "havacılık nosyonum olmadan THK'yı eleştirme hakkını nasıl bulduğumu" kabaca bunların "beni ilgilendirmediğini" anlatan bir mülakat yaşadım. Ben TR vatandaşı olarak TR'nin bir kuruluşuna verdiğim vergiden pay alan verdiğim kurban derisinden para kazanan (en azından o senelerde) kuruluş ve varoluş sebebi zaten bu olan bir kuruma bu soruları soramayacakmışım. Havacılık nosyonum olmayabilir ancak ben size soruyorum ; NAC-6 sizce iyi bir uçakmıdır? zirai ilaçlama ve havadan yangın söndürme için yeterlimidir? kullanışlımıdır?. Dünyada uçan birbaşka NAC-6 olmaması , hiçbir havacılık literatüründen yer almamasının sebebi nedir?Turboprop uçakların TR'de ilaçlaada kulanılması bir yana (bakım standartı, arazi şartları ve bugüne kadarki diğer uçakların kullanım kolaylığı şekli ile), burunda iniş takımı olan bir uçak hazırlanmamış toprak araziye veya alçakta ilaçlama uçuşuna uygunmudur? hemen ilave edeyim turboprop ilaçlama uçağı olmaz diye bir kural yok ancak bu uçaklar amerikada sabahtan akşama kadar neredeyse aralıksız ve düz uçuş yapılacak arazilerde ve zaten menşei olan bir ülkede olduğu için piston motor kadar çok kullanıldığı için bakım kolaylığı ile uçmaktadır, örneğin air tractor serileri (piston olan hariç).bizde arazi şekilsiz, tel manialı ve nsipeten küçük ise neden turbo prop gibi maliyeti yüksek bir model ve hatta NAC-6 üretim için seçilmiş ve 4.5milyon dolar gibi bir para heba edilmiştir. 37.genel kurul raporunda bunun bir hata olduğu , Taçoy zamanında yapılan fizibilite raporunda GAP projesi ile beraber (hersene farklı olmak üzere)200 ile400 arası bir uaçk ihtiyacı olduğu, eldeki uçakların (piper pawnee ve benzeri)artık lisansının yenilenmeyeceği , NAC-6'nın beher bedelinin bu uçaklar kadar olacağı(yaklaşık 200bin dolar gibi), dolayısı ile THK'nın bu üretim ile "yırttık abicim" olacağı hernasılsa bir şekilde THK yönetiminde kabul görmüş!!!! NAC-6'dan galiba şu anda sadece 2 yada 3 tane uçuyor 2'si tezgahta biri yedek parça olmuş durumda . Uaçğın sadece pervane ve motor bedeli 200bin dolar civarında toplam satış bedeli ise 500bin dolar gibi belirlenmiş. DAha kötüsü oratk olan firma artık yok ve THK'nın yapmış olduğu anlaşma gereği tüm para ödenmiş durumda. Elde ne var?????? ben aslında çok kötü biriyim ve THK'yı hiç sevmiyorum!!! 4.5milyon dolar!!!Uçağın benim 1 sene yaptığım araştırma sonucunda uçan bir örneği yok. Üretici firma 10'dan fazla isim değiştirmiş. Yedek parça vs yok. aynı dönemde TAI ise kendi ilaçlama uçağını üretiyordu. prototip turboproptu ama hem maliyet hemde bakım nedeni ile pistona dönmüştü. Ama proje rafa kalktı, çünkü para yoktu. THK o zamanlar elindeki parayı nereye harcasmda ne kadar para götürsem derdindeydi herhalde! Ayrıca aynı dönemde yapılan Havacılık olimpiyatlarının maliyetinin çok yüksek olması, alınan Cessna Caravan ihalelerinde TAçoy'un "ben bu uçakları şuradan istiyorum" demesi ile yaşana şaibeleri aslında teklif edilen uçakların (teklif eden kişiler ile bizzat görüştüm ve yerine alınan uçakların kaç paraya geldiğinide biliyorum)yazmaya gerek yok. Bir sonraki olimpiyatların ispanyada TR'eki fiyatın 1/5'ine yapıldığını yazarsam anlarsınız neler döndüğünü. Çünkü yayın hakları bilmemne , sponsorluk gibi tüm girdiler buhar olup gitmiş durumda. -gelelim kurban derisine. bunu yukarıda diğer topiclerde yazdığım için artık bir daha yazmıyorum. Önerim salakça inattan vazgeçip, diyanet'e bıraksınlar, oturup paşa paşa paylarına düşeni alsınlar , daha hayırlı olur. kabac bir örnekle şube başına 10milyar masraf yapıp, 11milyarlık deri toplayıp sonra masrafı çıkıp bunuda paydaş krumlara verip aradan kendine para kazanmak hiç ticari değil hemde milleti THK'ya düşman ediyor. Eminim Çocuk esirgeme kurumu daha fazla para kazanıyordur!. HEmde mesai yapmadan.... - dedikki THK asıl işi olan havacılığa "YÖN VERSİN". yanlışmı ifade etmişim, türkçe olarak tekrar edeyim " THK TÜRK HAVACILIĞINA YÖN VERSİN, ÖRNEK OLSUN" bunu heryerde yazdım. Bundan ne anlaşılmalı? yıkıcı eleştirimi? sizin sorununuz ozaman! THK'nın elimdeki en eski belgelerinde şu vardır " THK'nın kuruluş amacı, havacılığı Türk Halkına, Türk GEnçliğine sevdirmek ve yaymaktır. Yeni ve genç Uçman Türk genliğini vücuda getirmektir". Bizlerin THK'dan yıllardan beri istediği budur ve bu anlaşılmalıdır. THK bir süre sonra bu işi rutin hale getirmiş ve bana göre ödevini kaybetmiştir. Her sene şu kadar planörcü, paraşütçü yetiştirdim demenin bir anlamı yok çünkü burada devamlılık yok. Türkiyede herhangib ir yerde planör ile uçuş yapamazsınız. Neden çünkü, 1-meydan yok, 2-pahalı-3zaten izin vermezler, çünkü TR'de tüm havacılık sporlarıTHK'nın kontrolü altındadır. Çok kısa bir zaman öncesine kadar serbest paraşüt atlayışları bileizne tabi tutuluyordu! allahtan THK biraz ortadan yok oldu sportif havacılar birlik oluşturacak hale geldiler. ama yeterli değil elbette. Bu noktada THK'dan beklenen bireysel havacılık sporları için insanları karşısına alacağına onlara destek olsun Havacılık federasyonunu kursun dedik ! fenamı ettik? THK yurdun belirli yerlerinde 15 sene önce hem planör hemde paraşüt kursu açardı. Adana, Trabzon, Akşehir, bunları artması yerine yok olması bizim suçumuzmu?THK elindeki kaynakları aptal aptal harcayıp , yöneticiler "ailecek" bilgi gezisine çıkacaklarına , NAC-6 yerine yamaç paraşütü, delta kanat, ultralight gibi %100 Türk sermayesi ile kolayca imal edilecek araçları satabilir ve her şehre lokal bir "havacılık parkı" kurabilirdir. Bu sayede havacılık yerleşik düzeni alır her şehirde kolayca kahvehane kültürünün yerine alternatif olabilrdi? bumudur yapıcı olmayan yaklaşım? Bunlar için elbette THK'nın ve TR'nin 30-40 yıl önce hedef koyması vizyonunu geliştirmesi gerekirdi-ki Atatürk zamanında bunun asıl hedefi buydu. O yüzden her kasaba bir uçak alabiliyordu ve bu bir imtiyazdı. Bugün planör kursuna torpille, tekamüle torpille gidebilen gençler var ve bende itiraf ediyorum ben bile "TORPİLLE" planör başlangıç kursuna gidebildim!!!!!!aynı oradaki herkes gibi!!!Bugün THK havacılıkta Türkiye ve Balkan şampiyonası yaparak kendini tatmin etmekten öteye gidemiyor, Onda da zaten planörcüler mesailerinin gerektirdiği gibi uçuyor bitiriyorlar. Adamların zaten işi bu değilmi kardeşim. TR'de kaç kişi var hem maaş alıp hemde sabah09-akşam 17 istediği planörle uçuyor? e benim beklentimde bu pilotları hali ile şampiyonalarda görmek olmayacakmı? THK'nın zaten görevlerinden biri bu değilmi, bu prestij ve pilotların hem motivasyonunu heme kişiliklerini, vizyonlarını, tecrübeleirni geliştirmezmi? -THK'nın içinden olan birisi malesef bizlerin hissettiğini hissetmez.Sizler istediğiniz zaman uçağa biner gidersiniz, mesleğiniz havacılık,pilotluk vb. Benim bir derdim yok. Hem yaş hemde zaten kendi mesleğim ile pilotluk gibi bir gayem yok ama hafta sonu uçmak benim için hala hedef ama bu ülkede mesleğini geleceğini havacılık üzerine kuran birçok genç var. Ha "kardeşim bu şans herkese istediğini veremeyiz, elimizdeki imkanlar bu" derseniz o ayrı. O zaman bizlerin bir beklentisi olmaz. Ama neden eleştiriyorsunuz, ne istiyorsunuz, bu bir kurum , hizmet için var, yada sizin soru sormaya hakkınızı aramaya hakkınız yok derseniz iş değişir. Bizim elbette THK'yı sorgulamaya , eleştirmeye , kendimizce doğruları göstermeye ve ortak paydayı olabildiğince net çizmeye hakkımız var. ELbette bir doğruyu bulmanın yolu herkesi memnun etmekten geçemiyor. Ama amaç olabildiğince çok aynı fikri bir araya getirmek ve ortak paydayı herkesi bir şekilde memnun edecek hale getirmek olmalı.THK kişisel, özel bir kurum değil. Bonair yada topair için eleştiride bulunamsınız ama Türkiye Cumhuriyetinin bir kurumunun görevi halka hizmet ve çalışanları devlet memuru statüsünde ise o zaman vergi veren, vergi verecek olan , bağış yapan ve yapacak kişiler olarak, seven ve her daim destek veren, vermiş kişiler olarak, fahri yada resmi görev yapmış kişiler olarak biraz beklentilerinizi sorgulama hakkınız var-ki bunuda kuruluş tüzüğündeki amaçlar doğrultusunda, doğruluk, dürüstlük ve verim beklentisi ile yapabilmeliyiz. Benim kişisel düşüncelerim hiçbir zaman doğrudan pilotları ve çalışanları hedef almamıştır. Bu yüzde üzerinize alınmanıza gerek yok. Keza benim düşüncelerim THK'nın pilotlarından daha fazla yararlanmaları, gereksiz tehlikeye atılmamaları, mesleki açıdan bir üst seviyeye çıkarılmalı ve geleceklerinin planlanması ile ilgili. Bunun size ne gibi bir zararı var anlayamadım!ilaçlama pilotuysanız ve aileniz varsa , siz yangın söndürmeye bir NAC-6 ile zorlamı gönderilmek istersiniz yoksa , THK parasına kıysaydı yada önayak olsaydı TAI'nin modifiye ettiği S2E'lerle emniyetlemi gitmek isterdiniz ?veya ATPL lisansı sahibi olarak herhangi bir nednele THK'dan ayrılırsanız bir havayolunda kolayca iş bulmanın (hem saat hem tecrübe) size ne zararı olabilirdi? Tüm pilotlar için geçerli bu Dromader ile yangın söndürmeye giden ama gelemeyen pilotlar içinde benim yakınen tanıdıklarım ve hatta hocalarım vardı Bulut bey, işkemden atmıyorum bu önerileri, varsa sizin karşı teziniz konuşuruz ama ben amatör siz profesyonel olduğunuza göre kendi aranızda konuşmanız size daha hayırlı olur. Niye durduk yere agresif olayım ben, olmuşki bir şey bende düşüncelerimi söylüyorum, siz katılırsınız yada katılmazsınız , yanlışım(-ız) varsada kurumun içinden biri olarak bizi aydınlatırsınız bende sizden ve ya kimden dilemem gerekiyorsa ondan özür dilerim. Umarım karşılıklı olarak ortak bir noktayı bulabiliriz. Ve eğer buradaki düşüncelerin bir miktarı sizeveya THK'ya fayda sağlayacaksa siz bunun elçisi olursunuz, zira derdimiz yapıcı veya yıkıcı hiçbir eleştiriye cevap alınmamasıdır. Umarım alınmanızın yersiz olduğu konusunda sizi ikna edebilmişimdir. Yazım uslubumdan dolayı kusura bakmayın bende sizin kadar benimsediğim düşüncelere ait olduğum için bazen kantarın topuzunu kaçırabiliyorum. amacım şahsınıza terbiyesizlik etmek değil elbette. Bütünlüğü bozulmasın diye tekrar edit etmedim. saygılarımla
Hakan737Guven
bu arada düşünürken birönemli noktayı galiba atlamış olduğumu farkettim. Tüm bunları yazmamın veya önermemin nedeni THK'nın bu hatalarını görmesi, kendisinden bekleneni anlaması ve parasal kaynak yaratmak konusunda küçükde olsa fikir verebilmesi. THK eğer bu fikirlerin bir miktarından faydalanıp bundan para kazanmayı becerebilirse o zaman "ah amanın kurban derileri gitti vah vah, parasız kaldı!!!" psikozundan, hiç olmazsa kişiliğini bulan ve kendi ayakları üzerinde durabilen bir kurum olarak sıyrılabilir. untumayalımki THK elindeki tüm parasal kaynakları teker teker kaybetti ve bunlara sanıyorum Türkiyenin makus kaderi olarak her dönem yenilenen iktidarın partizanlık pazarına mahku oldu. Sorun sadece dinci kurumlar değil, daha önce DYP, ANAP, MHP, RP ne yaptı ise bugünküde eğer oluyorsa ondan farklı değil.SAdece adı farklı. Ama THK'nın bu şartlar altında bile neen Atatürk'ün bir kurumu yada Türkiyenin en eski kurumu olarak özellikle Askeri kuvvetlerin desteğini hem siyasal hemde kurumsal olarak yitirdiğini anlamak mümkün değil. En azından dışarıdan görülen öyle, çünkü aksi olsa THK bu avantajını, daha düşük uçuş maliyeti, alınan imtiyazlara karşı verilen özel imtiyazlarla, örneğin düşük mailyetli yakıt, özel uçuş izinleri vs kullanabilirdi. Tüm bunlar tekrar ediyorum THK'nın daha güçlü olarak ayağa kalkabilmesi, mali ve siyasi açıdan ayakta durabilmesi için fırsatlardır. Birbaşka topic'de yazdım Bu ülkede CHP milletvekili (izmir) uyduruk bir futbol maçı için (beşiktaşın uefa kupası maçı) meclise önerge verebiliyor ama aynı parti THK için yıllardır kılını kıpırdatmıyor-ki zamanında yine en çok zararı veren dönemlerde ya muhalefet ya iktidar ortağı idi. Bu ülkede öncelikler sırası futbol'a göre belirlenir diyorsanız o başka!. TEkrar ediyorum amaç THK'nın çıkarlarını sağlamak ve faaliyetlerine adam gibi devam etmesi için parasal ve idari çözümleri bulamaktır. Edited by - hakan737 on 02/06/2004 12:11:22
Edited by - hakan737 on 03/06/2004 10:52:36 |
BULUTBEY
üye
Turkey
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/06/2004 : 16:00:10
BENİMLE HER KONUDA YAZIŞMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIMA E-MAİL ADRESİMİ VERİYORUM FLIGHTOVERMOON@YAHOO.COM HAKAN737 GÜZEL VE FAYDALI DÜŞÜNCELER YÜZ YÜZE KONUŞMAK İSTERİM. |
Konu 2 Sayfa Uzunluğunda: |
|
|
|
|
|