ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 VE SONUNDA TÜRKİYE DE YABANCI PİLOTLAR SAHNEDE
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
pitts
üye



85
Cevap
Gönderilme Tarihi - 31/03/2005 :  22:49:34  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar sevigili tayyareciler,
Arkadaşlar sonunda beklenen oldu ve zamanında sektör için önlem almayan şirketler birer ikişer yabancı pilot getirmeye başladılar.Önce onurair hac seferleri için yunanistan lı pilotlarla anlaşmıştı ve bünyesinde hac operasyonu boyunca bulundurdu yabancı meslektaşlarımızı.Şimdide fly air bu konuda çalışıyor pakistan havayolları Airbus 300 uçaklarının hepsini devre dışı bırakmış fly air da bu uçakların personellerini almak için harekete geçmiş.bizim sivil havacılık sınavları zorlaştırmaya devam etsin yarın birgün sektörde türk pilot sayısı azalmaya bizim insanımız işsiz kalmaya başlayınca hesabını kim vericek anlamıyorum.Yurtdışından gelen pilotlar maaş dengelerinide düşürmeye başlıyacak çünki içlerinde sadece lisansı açık kalması koşulu ile bile gelip uçacak insanlar var.

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/04/2005 :  08:31:09  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Sayın Pitts Arkadaşım

Size meslekdaşınız olarak bu konuda yazmış olduğunuz yazıdan dolayı çok çok teşekkür ediyorum.
Bayrağına sahip çıkan bu Millet nedense kendi yetişmiş evlatlarına sahip çıkmıyor,Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünde uçucu vasfına sahip olmayan ve mafyalaşmış bir grup bu ülkede gelişen havacılığın köküne kibrit suyu dökmeye kararlılar.
Ne demek yabancı Pilot;aklım almıyor gerçekten,bu ülkenin kendi kaynakları kendi çocukları varken hele hepsi eğitimlerini bitirmiş sadece sınav engeline takılan bu arkadaşlarımızı neden havayollarında uçurmak için gerekli olan formüller uygulanmıyor,çok iyi biliyoruzki gelen yabancı Pilotları sivil havacılık sınava tabi tutuyor ve ne hikmetse hepsi hemen geçiyor,vayy anam be adamlar ne becerikliymişler meğer.Kimseyi kandırmasınlar adamlar resmen sınavlardan bilerek geçirilmekte olay bu kadar,kimse kalkıpta sınav bilgisayarlıymış kimse müdahale edemiyormuş gibi martavalları okumasın.anlayacağınız yabancıya gelince şikenin en alası var,ee Türk olunca ,yok olmaz canım ne demek adamlar sınavlardan kalıyor diyecek kadar pişkinler.
Şu bir gerçekki birileri bu ülkenin üzerinde oyunlar oynamaya devam ediyor,ama bilsinlerki kendilerinin sonu yavaş yavaş geliyor,onlara kesinlikle papuç bırakılmayacak.
Buradan sesleniyorum,hatanızı bir an önce düzeltin yoksa birileri düzeltmek için gerekeni yapacak emin olun..
saygılarımlaSayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/04/2005 :  08:56:03  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
herkese selamlar yorumlarınıza katılıyorum gençlerin havacılıkta ilerlemesini sınavlar engel oluyo

E.GÖKÇE
Sayfa Başına Git

Fangio
üye


Turkey
34 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/04/2005 :  11:57:43  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selam Arkadaşlar,
Bu konudaki kanun maddesi ne diyor acaba?Ben bilmiyorum aydınlatırsanız memnun olurum.
Ama kanun ne derse desin işsiz durumda bir Türk pilot varken bir yabancının gelipte uçaklarımızı uçurması bencede hiç doğru değil.Yeni yeni emeklemeye başlayan Türk Sivil Havacılığı böylece yıllarca sektörün bu günlerini bekleyen kendi evlatlarına değil başkalarınamı ekmek yedirecek!!!!
Yazık...
Boşuna eğitim alıyoruz kendimizi geleceğe hazırlıyoruz demektir.Hiç ümitlenmeyelim.
Arkadaşlar ben en azından ülkemde bindiğim uçaga bir türk pilotun kumanda etmesini ve ''Kaptanınız konuşuyor''cümlesini duymak istiyorum.
Saygılar,

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/04/2005 :  21:49:46  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Herkese Tekrar Merhabalar

Belki çok şaşıracaksınız ama ortada kanun manun yok,Yürk Sivil Havacılığı herşeyi işine geldiği gibi yapıyor.
Birincisi bu sınavları bu şekilde yapan halihazırda iki ülke var,bunlardan birisi Almanya diğeri ise Türkiye.Almanya JAR a tam üye olduğu halde yinede bu konuda Türkiye kadar saçmalamıyor.
Sizlere konuyu kısaca şöyle izah edeyim,Türkiye yaklaşık 3-4 seneden beri Avrupanın bile vazgeçmeye başladığı JAR(Joint Aviation Authorities)denen sisteme kendini dahil etmeye çalışıyor.Ancak ortada çok büyük problemler var bunları kısaca madde madde yazayım sizlere..

1)-Sınavlar tamammen bilgisayarlı sistemde ingilizce dilinde yapılıyor ve işin daha ilginç yanı soru bankası gizli yani pilotlar neye çalışacaklar o da belli değil,Amerikada soru bankası basılı haldedir ve bu banka pilotlara verilir içerisinden çıkacak olan soruar gizlidir sadece.
2)- Sorulan sorular inanamayacağınız kadar zor ve ingilizcesi bozuk bir dille yazılmış.
3)- Türkiyede bir Pilot kendi dilinde sınav olma hakkına sahip değil oysaki JAR da bile bu konu pilotlar kendi dilinde sınava tabi tutulur ingilizce yeterlilik sınavına tabi tutulurla diye ibare var.
4- Türk sivil Havacılığı neden Türkçe dilinde sınav yapamıyor sorusuna ise şöyle,alt yapıları ve personelleri bu kadar nitelikli değil ne yazıkki,yani bu işi becerecek adam yok orada.(Bu sivil Havacılıktaki yetkililerin ifadesidir).
5)- Sınavı yapan kişiler ise kesinlikle havacılıktan anlamayan kişiler,Endüstri mühendisi bir şahıs Pilotları sınav yapıyor,yanında ise oradaki memurlar refakat ediyorlar.soru sorsanız cevap verecek adam yok,Pilotlar ne iş yapıyor diye soracak olursanız onlar yetkisiz ve etkisiz elamanlar...
6)-Peki bu sınavlar konusunda nenden bu kadar ısrar var,konusu ise malum memleketimizde herşeyin bir bedeli ve rantı var desek herkes anlar herhalde ::)).
7)- Sonuç olarak bu gün Türkiyenin en tecrübeli kaptanlarını dahi getirseniz onlar bile bu sınavlardan kalır (Kaptanların ifadeleridir).Bu işin suyu çıktı elin yabancısını buralarda getirip uçurmaya başladığınızda birileri hesap sorar herhalde.İnanın Türkiyede hazır Pilot çok ama sivil havacılığın nedense bunları
değerlendirme gibi bir düşüncesi yok..
Bekleyelim bakalım neler göreceğiz daha ::))

Saygılarımla

Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/04/2005 :  09:33:19  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Turk pilotlar varken yabancilarin calismasi hakikaten sacma. Ama su da bir gercek ki, JAR in sinavlarini calisan gecer. Ingilizcesi yeterli olmayan arkadaslar ucak manuallarini nasil okuyorlar?
Alirsiniz Jeppesen in 15 kitaplik setini, alacak gucunuz yoksa gidersiniz olan yerler , oturur calisirsiniz.
Sinavlarin Turkce olmasi da olanaksiz! Neden mi? Eskisehir Sivil Havaciligin cevirdigi kitaplarin ne kadar anlasilir oldugunu da gorduk. Ayrica havacilik terimlerinin turkce karisiliklarini da bu zamana kadar oturuk TDK ile bir ortak calisma yapip cikarmamis kimse.

Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/04/2005 :  01:11:26  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar;
Arkadaşlar black inde dediği ibi türkiye de hala bir hava iş kanunu yok yıllardır meclisde bir türlü görüşülemedi ve kanunlaşamadı yani sizin anlıyacağınız mevzuatta pilot diye bir meslek grubu hala hazırda mevcut değil onun içnde kanuna değil sivil havacılık yönetmeliğine bağlıyız biz havacılar yönetmeliği oluşturanlar ise sivil havacılık bürokratları.
Bahadır'ın dediğine gelince türkiye de uçan pilotların hemen hepsi manual ve jeppesen okuyacak kadar bilgiye sahip ama bu kendi ülkende yapılan bir sınavı ingilizce veya herhangi bir dille olma olgusunu gerektirmez ve yapılan hiçbir yasal sınav her ne amaçla olursa olsun dil yeterlilik sınavı hariç o ülkenin resmi dilinin ışında herhangi bir dille yapılamaz.olası özel durumlarda sınav öncesi eğitimde sınavın yapılacağı dille hazırlanıp tüm ders vyea seminerlerin aynı dille kursiyere verilmesini mecbur koşar yasalar.
Ayrıca konuya hassasiyetiniz için hepinize teşekkür ederim.


Sayfa Başına Git

Asker2
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/04/2005 :  21:08:59  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Herkeze selamlar sadece demek istedigim kendi elimizdeki pilotlarimizla sektordeki bu acigi kapamak yerine gidp yabanci pilotlari seciyoruz bana gore turkiye pilot egitiminde bir cok ulkeden daha onde mesela parkistan kimki ve bunlarin ne kadar egitimli olabilecegindende kuskuluyum bizim pilotlarimiz o kadar egitimden geciyorlar yanlizca cok azi sinavi kazanabiliyir ama elin parkistanlisi sanki turk pilotlarindan bu isi daha iyi biliyorlarmis gibi bizim ucaklarimizi ucuracaklar. Biz kendi hava yollarimizi sikintiya sokacagiz kendi pilotlarimizi almak varkan yurt disindan yabanci personal ve pilot alimi cok sacma kendi insanlarimizi issiz birakiyoruz. Peki sunu sormak istiyorum hava yolu sirketleri kendi pilotlarimizin onunu acmak onlarin islerini kolaylastirmak yerine neden turk havaciligini bozacak yollara basvuruyorlar.
Cunku TURKIYE uzerinde bazi oyunlar oynaniyor ve bize her yerden yehsir etmeye calisiyorlar ama onlar sunu bilsinlerki TURK ekmegi yiyip turke hainlik yapanlar bir gun mutlaka bunun bedelini odemek zorunda kalacaklar.

Oguzhan ErdoganSayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 07/04/2005 :  16:31:16  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bir komplo teorisidir gidiyor. Toplum olarak bu psikoloji icine girmisiz, ondan sonra da "Turkiye uzerinde oyunlar oynaniyor. Pilotlarimizi elimizden aliyorlar" turunden sacma sapan laflar sarf ediliyor. Resmen hic bir is yapmayan ama surekli mizmizlanan Araplara donuyoruz.

4 yil once Sun Express mulakaatinda insanlardan bazilari ayni dertten muzdaripti. "Insanin kendisinde Ingilizce mulakaat mi olur be?" diye cikanlar oldu. Boyle insanlar surekli dirdir etmeye devam edeceklerdir.

Daha onceden de soyledigim gibi, sinavin turkce yapilmasi olanaksiz, cunku Turkce havacilik terimleri kisitli. "Perdovites", "stall", "hatve" turkce degil. Siz oturursunuz TDK ile calisirsiniz, tum bunlarin turkcesini uretirsiniz, ondan sonra sinavin turkce yapilmasini kararlastirirsiniz, o baska.

Bu arada elin Almani, Holladalisi, Isveclisi kendi benliklerinden bir sey kaybetmeden sakir sukur Ingilizce konusurlarken, Turkiye'de insanlar neden ayni seyi yapmasin ki? Tabii bizim kopyacilik, taklitcilik nedeni ile "bye bye" diye telefon kapatmalarimizdan ben de nefret ediyorum. Ama isin hazin tarafi surekli ingilizce serpistirenler aslinda ozenti ve sozunu ettigim insanlar kadar iyi degiller dil acisindan..

Yabanci pilotlar isine gelince.. Neden TALPA nin bu konuda kili kipirdamiyor?
Neden o havayolundaki Turk pilotlar is yavaslatma, isten toplu istifa turunden secenekler denemiyorlar?

Neden mi? Cunku pilotluk uzaktan gorundugu gibi serefli degil son derece pis bir istir. Siz zam istersiniz, arkanizdan arkadas bildiginiz birisi cikar "o ucmazsa ben ucarim" der. Pilotlar is kollari arasinda birbirine en az bagli olan insanlardir. Simdi fazla ayrintiya girmeden bazi pilot beyler cikip zamaninda THY 'ye gidip "biz onlari ucuruz, fazla para da istemeyiz?" dediler mi demediler mi, bazi ucaklar hakkinda?

Unutmayin ki, pilotluk mesleginde her zaman sizin geri cevirdiginiz isi baska bir pilot kapacaktir. Sendikalar, bunu mumkun oldugunca aza indirmek icin var.
Eger TALPA cikip da "XYZ havayolu, sen turk pilotlara is vermek yerine, disaridan adam getiriyorsun. Ben de seni uyelikten cikariyorum" diyecek kadar curetkar mi? Tabii TALPA nin da bu konuda yaptirim gucu tartisilir, o da ayri konu tabii..

Ama bu is birlikten kuvvet dogar la gecilir. Baska turlu degil. Ne yazik ki turkiyde'ki ya da baska ulkelerdeki pilotlar o kadar da bilincli degiller. Bizde bir de ustune ustluk "bana dokunmayan yilan bin yasasin" olayi var. O da ayri konu..

Bu arada Asker2 arkadasim, aman dikkat et Pakistan'a karsi dikkatli ol :)

Sayfa Başına Git

eyasakurt
üye


Turkey
50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 07/04/2005 :  18:10:53  Profili Göster  Ziyaret eyasakurt'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla


Kişileri şerefli yapan meslekleri değil kendi karakterleridir, yani şerefsizsen ABD ye başkanda olsan şerefsiz olarak bilinirsin. Bu şerefli meslek geyiğine kıl oluyorum.

Geri çevrilen iş elden gider zaten buda rekabetin doğasında vardır, Ayrıca Bahadır bey şu an elimde B73X serisinin türkçe manuelleri var, her şey gayet güzel açıklanmış, pitts arkadaşımada katılıyorum jeppesen konusunda Türkiyedeki tüm pilotlar işini layıkıyla yapabilcek kadar ingilizce biliyor. İki lafınızdan biri ya pilotaj terimlerinin Türkçe karşılığı yok yada gelin size ABD de lisans verelim. Sanki mühendislik terimlerinin çok Türkçe karşılığı var yada ekonomi terimlerinin, Bence sınavların Türkçe olması yarım yamalak ingilizce olmasından iyidir.

Zaten burada insanların karşı çıktığı sınav olması değil, sınavların insan geçirmeme mantığıyla yapılması ( Üniversitelerdeki sınavlar gibi ), Soru bankalarının public olmaması, en basitinden termodinamik dersine çalışıren bile örnek sorulara ihtiyaç duyuyorsunuz ki JAR sınavları gibi daha kapsamlı sınavlarda daha çok örneğe ihtiyacınız oluyor.

Son olarak da yabancı pilotların hava yollarımızda çalışmasına karşıyım.

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 07/04/2005 :  19:57:08  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
neden üstünüze alınıyorsunuzki? bahadır'ın bahsettiği konunun özüne inin; "neden kimse itiraz etmiyor?" e hepiniz pilotsanız, hepiniz aynı dertten muzdaripseniz sesini çıkaracak olan kim? biz amatörler değil herhalde. Elinizde kapı gibi lisanslarınız varsa mağdur olan sizsiniz, tepkiyi verecek olanda. Kaç ay geçti bu konu ortaya çıkalı? elle turulur birşey ortaya koyan varsa helal olsun.

ikincisi ingilizce konusuna hem evet hem hayır. Evet Türkiyede bazı şeyler Türkçe olabilir, ama B73X manuelinin türkçe olmasına kişisel olarak karşıyım, o zaman cockpitteki tüm switchlerde türkçeyemi dönecek? Eğer havacılı lisanı ingilizce ise herşey ingilizce olmalı, pilot olanların ve oalcaklarında bu yaşamlarının bir parçası olmalı. Bu kural ne kadar delinirse o kadar suistial edilir unutmayın.

BAzen internetten JFK'ye inen THY uçağını bile dinliyorum. Özellikle Amsterdam'ı dinlediğimde açık söyleyyim ne dediği anlaşılmayan Türk pilotlarıda var, türkçeden daha iyi ve akıcı ingilizce konuşan pilotlarda. Bu konuda sizin tanıdığınız pilotların sular seller gibi ingilizcesi olabilir, gayet doğal, okul geçmişi, kabiliyeti, daha önemlisi sizin çevrenizde bu insanların olması herkesin aynı olduğu anlamına gelmiyor. justflight'ın THY'nin seneler önceki IST-JFK-IST uçuşunun videosu var elimde. Seyrettiğimde gördüğüm ingilizce bana göre muhteşem değil ama bu bana fikir verecekse herkesin ingilizcesi berbat demem gerekir, sanırım buna hakkım yok.

Bence burada öncelikli konuyu aşmayın, ingilizce asıl önemli olan konunuzdan sonra gelir. Ayrıca yine konuya istinaden, ben hiç pilotların ne çalışma şartları için ne maaşları için, ne meydanlardaki yetersizlikler için, ne güvence için hiç biraraya gelip sesini çıkardıklarını görmedim,ciddi anlamda duymadım. Bu konu sizin öncelikli konunuz olması gerekmiyormu?


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 :  00:45:31  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bir sinava girerken sorunlarin olmasi ne kadar onemli? Lutfen, rica ederek soyluyorum, bu "hocanin notlari" mantigindan baska bir sey degildir. FAA 'in sorulari size vermesi o kadar da fark etmiyor aslinda; konulari bildikten sonra.
Ama itiraf edeyim, Amerika'da egitim gorenler arasinda soru ezberleyerek gecen insanlar da gordum, "Hocam biz Amerika'ya pilot olmaya gittik, Ingilizce ogrenmeye" diyenleri de.

Bu arada kucuk not, 73X lerin manuelleri Turkce olabilir, uzerinde manuel mi yaziyor , kitapcik mi? :) Gurbetten bir de Turkce dersi verelim bari :)

(Hakan bu senin icin de gecerli, yikil karsimdan ) :)

Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 :  02:12:53  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadaşlar yazdıklarınıza çoğunlukla katılıyorum çünki u camia hiçbir zaman bir araya gelemdi bahadırında dedği gibi zamanında 500 dolar maaşı kabul edenlerde oldu maaş isteden sadece sektörde kalıyım diyenlerde ve maalesef ağırlıklı oalrak işin kariyeri kadar onu taşımayı beceremeyenlerde bu konuda haklsınız.
Diğer konuya gelince bütün uçakların bütün dillerde profesyonel teknik dil kavramı kullanılarak uçak fabrikaları tarafından hazırlanan uçak el kitapçıları (manuel) mevcut fakat bunlar şirketlere ekstra maliyet getirdiği için genelde şirketler tarafından tercih edilmiyor.Bunun doğruluğunu uçak üretim firmalarından teyit edebilirsiniz.

Sayfa Başına Git

eyasakurt
üye


Turkey
50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 :  19:33:18  Profili Göster  Ziyaret eyasakurt'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:


Bir sinava girerken sorunlarin olmasi ne kadar onemli? Lutfen, rica ederek
Bu arada kucuk not, 73X lerin manuelleri Turkce olabilir, uzerinde manuel mi yaziyor , kitapcik mi? :) Gurbetten bir de Turkce dersi verelim bari :)

(Hakan bu senin icin de gecerli, yikil karsimdan ) :)




Aslında manuelin tam tercümesi el kitabı olsa gerek, ayrıntıyı atlamışım ama anlatmak istediğim farklıydı dil yaşayan bir varlıkdır zaten gireceği kadar yabancı terim,kelime girdi içine havacılık terimleride girse ne zararı olacak, hatta otobüse çok oturgaçlı götürgeç diyen zihniyetin havacılık terimlerini nasıl tercüme edeceğini düşünürsek ingilizce kalması daha iyi.


Havacılık sektöründe bir çatı altında toplanılamamasının asıl sebebide elemanların demokratik kurumlarda yetişmemiş olması çoğu asker kökenli ( Asker kökenli abilerim alınmasın emir-komuta zincirini kastetdim muhakkakki asker kökenlilerinde en az siviller kadar demokrasiye inanıyorlardır), e haliyle sivil kökenli pilot arkadaşlar çoğaldıkça birliktelikde sağlanacaktır. kanaatindeyim

Sayfa Başına Git

leventocal77
üye



6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 :  22:23:51  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba Abilerim;

Umarım benden de bir gün pilot olur diyerek söze başlamak istiyorum;

Eğer yabancı pilot konusuna geri gelecek olursak (başlık öyleydi) konuyu tüm içeriği ile bilmemekle birlikte aynı sorun turizm camiyasında da var olduğunu biliyorum. Özellikle Antalya da oturanlar bilir ki yazın burası alman/rus işçilerle dolup taşar. Bu insanlara şirketler çalışma bakanlığından izin çıkarmaları gerekmektedir. Bu izinlerin çıkması 6 ay sürdüğü için herkes başvurusunu yapıp çalışmaya başlatır izin gelmeden.

Şimdi yukarıdakini dikkate alarak Ülkeme gelecek pilotların çalışma izinleri var mı çok merak ederim. Bir avukata danışarak bunların çalışması engellenebilir. Yabancı pilotlar hakkında bir yasa kararı var ise sanırım bunun da yolları var. Türkiyede eksik olan tek şey her konuda olduğu gibi bir birliktelik veya bir platform ve bu platformda sadece göstermelik ve fors olsun diye değil herkesin hakkı için çalışacak insanlar.

Saygılar Abilerim,
Levent Öcal

Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 10/04/2005 :  03:11:40  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Eyasakurt,
sanirim ast-ust iliskileri konusunda haklisin. Ama bir de gercekten senin dedigin gibi insanlarin kisiliklerinden kaynaklanan bir sey. Ancak bunu unutmayalim ki pilotluk cok avayip bir meslek. Diger mesleklerde de var "onun 2 kurus altina calisirim, ama calisirim mantigi" ama sanirim pilotluk bu konuda lider. Ayrica bu sadece Turkiye ile de sinirli degil. ABD'de de ayni cekisme, celme takma, "ben onun $1 altinda calirisim" mantigi gecerli.

Benim devletten yiyecek yardimi alip havayolu ucan arkadaslarim var. Cogulari da babalarina/eslerine dayiyorlar sirtlarini.


Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000