cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 26/03/2005 : 03:38:48
Arkadaslar sorum Amerikadan alinan JAR ehliyetlerini Turkiyede herhangi bir cevirme zorumlulugu varmi? yoksa direk ucus yapilabiliyormu ceviri gerekmeden? |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 26/03/2005 : 04:30:31
Ben bu soruyu 4 yil once sordum. Aldigim yanit "hade lan , Amerika'da JAR egitimi mi olur?" du.. Bu yanit kelimesi kelimesine bu sekilde verildi bana SHGM tarafindan.. O nedenle hazirlikli ol , alacagin her yanit altin degerindedir :) |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/03/2005 : 20:44:14
Bahadir cevap icin tesekkurler, gulmeme ragmen senin aldigin cevaba sasirmadim. Neyse konumuza gelince su anda bir karar asamasindayim ve ilerde bu isi turkiyede surdurmek istiyorum bu yuzdende herseyi faa alipta gidip birde orda cevircem diye ugrasmaktansa JAR tamamlayip gitmek sanirim daha kolay olucaktir ( tabiki orada kabul oluyorsa buradaki JAR) Maglum bunlarin ne diyecegi ne yapacagi belli olmaz yardimci olursan sevinirim NY dan sevgiler |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/03/2005 : 15:33:33
Cilgin pilot, yakinda ama cok yakinda yazili egitimini online olarak AcuWings uzerinden vermek icin cabalarim var. Eger gerceklesirse, o unlu 15 konuda Acuwings.com uzerinden egitim almak kolaylasacak. Tabii cok daha ileride JAA egitimi verme olayi da soz konusu olacak , ama daha bunlar ilerideki planlar. Ny'da nereden ucuyorsun? Bir keresinde Republic'ten ucmustum Philly'de projede calisirken. |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/03/2005 : 01:43:36
Selamlar; Arkadaşlar amerika da jar yok boşuna kasmayın jar sadece avrupaya özgü havacılık yönetmeliği ve amerikada faa geçerlidir.Hangisini alırsanız alın lisansınızı gittiğiniz ülke sivil havacılığı istediği sürece sınava girerek çevirmek zorundasınız. |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/03/2005 : 16:18:21
Pitts, iste bir isi bilmeyince boyle iskembe-i kubra'dan atilir. JAR avrupa standardi olabilir, ama bu lisanslari almak icin illa Avrupa'da olmaya gerek yok. Asagidaki alintiyi oku bakalim.. is a CAA/JAA recognized British Flight Training Organization specializing in JAR Compliant training. Since 1991 UKFT has been providing CAA/JAA and JAR Compliant flight training for pilots from the UK, Europe and Asia. We offer JAR Complaint PPL, Multi Engine Piston Class Rating, FAA or JAA Professional Pilot 0-1500 (500 turbine) hours, all FAA courses, FAA to JAA/JAR license conversion, JAR Modular CPL- Frozen ATPL/IR, Helicopter courses and all associated ratings. UKFT is one of the few schools in the US that provides the Radio Telephony exam on site. We are based in the United States operating from two branches to provide our students with quality flight training tailored to meet their needs! Obtaining your JAR license in the USA is one of the most affordable ways to learn to fly. This license permits you to fly freely in the UK and 186 ICAO recognized states. UKFT offers a wide range of programs, including all inclusive packages. These packages eliminate concerns of hidden costs and allow our students to focus on flying!!!! Yani neymis, Amerika'da da JAR egitimi alinabiliniyormus... Iste dedim ya, "Amerika'da JAR egitimi olur mu len?" diyenlere kat kendini Pitts.. |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/03/2005 : 18:58:19
Bahadircim vallahi agzina saglik yahu bu pitts gibi kardeslerim olmasa bu sivil havacilk inanki ilerlemez su dunyada, bide tabii iskembe bos olursa. Neyse konumuza gelince ben Republicde Nassau Flyersla ucuyordum ama simdi birsuredir dondurdum bu yaz universite bitiyor ondan sonrada Floridada Jar olarak tamamlamak istiyorum. Zaten niyetim burada degil bu isi Turkiyede yapmak.. Burada herturlu yasal olanagim olmasina ragmen. Bu arada sende Jarla ilgili birsey duyarsan turkiyeden umarim haber verirsin. Bu arada Pitts kardesim bak delta bile bu isi ama pahali ama zor yapiyormus demekki.... Delta Connection Academy is JAA Approved! Now you can obtain a European Pilot License in sunny Orlando, Florida, saving you time and money! Delta Connection Academy has developed a JAA Approved Program that has your future in mind! Whether you undertake a module at a time or attend our full-time JAA Professional Pilot Program, Delta Connection Academy has a flexible course to meet your needs! Our JAA Professional Pilot Program is unique! Upon completion you will be eligible to apply for a paid Flight Instructor position, helping you build additional flight experience... Which is something Airlines are looking for. This is our most popular program since our Flight Instructors enjoy FREE Travel on the Delta System. Anywhere. Anytime. To be eligible you should complete: • JAA Private Pilot License • JAA Night Qualification • Instrument Meteorological Conditions (IMC) - Optional • Structured Hours Building • JAA Commercial Pilot License • JAA Instrument Rating • Multi-Crew Cooperation Course • JAA Flight Instructor Timing is right. Since we are owned by Delta, a wholly owned subsidiary of Delta Airlines, we offer the most direct path to an Airline Career. In fact, from day one at the Academy, we begin to integrate you in our Airline operations and our family. Our success is unparalleled. Call us FREE from Europe today by dialing 00800-522-10480, to find out more about our JAA Modular Training Programs and how you can achieve your goal of becoming an Airline Pilot, at the only school owned by a Major Airline - Delta! Continuous updates will be made to our web site, so be sure to add us to your favorites (works only in MSIE) and stay informed on upcoming events occurring in our JAA Programs.
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/03/2005 : 23:04:19
sevgili beyler; yazıyı iyi okuyun lütfen ben 14 senelik bir pilotum ve dünyanın çeşitli ülkelerinde çalıştım şu an türkiyede bir havayolunda pilotluk yapıyorum.Amerika hükümet lisansı faa dir dedim jar eğitimi alamazsınız demedim ve nerde alırsanız alın türkiye de çevirme sınavına girmek zorundasınız dedim...kabul etmesenizde bu böyle nerde uçtuğunuz ve eğitim aldığınız beni zaten ilgilendirmiyor çünki ben zaten sektördeyim sadece size bilgi olsun diye yazıyorum. en son olay flyair a alınan bir arkadaşımızın başına geldi elinde ingiltere eğitimli jar lisansı olasına rağmen türk sivil havacılığı sınav şartı koştu kendisine ve bu yüzden lisansını çeviremediği için flyairda simülatöre gidemedi daha 2 haftalık bir olay.... Birde bilgi sizlere türkiye de 1ay1haftadır jaa ye tam üye konumuna geçti şu anda tam üyedir jar a ona rağmen bu uygulama yapıldı... İşkembe-i kübra yakıştırmanızın cevabıdır yukarıdaki yazı buyrun nerden alırsanız alın lisansınızı ve hepinize hayırlı olsun daha şimdiden..... Sizede sevgiler çok engin bilgili arkadaşlarım.... |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 31/03/2005 : 07:19:20
Oncelikle bilgiler icin tesekkurler Pitts. Belkide biz tam olarak ne demek istedigini anlayamadik. Herneyse konuya gelince bizim tereddutumuz turk sivil havaciliginin alinan jara tekrar sinav koyup koymamasiydi. Bahadirinda dedigi gibi "hade lan Amerikada Jarmi olurmus" diyen insanlarin koydugu kurallari ogrenmeye calisiyoruz ikimizde. Bu arada dikkatinizi cekerim daha FAA egitiminin tek oldugu donemde, yine dunyanin her yerinde bu egitim verilip (Faa kontrolunde tabiiki)uygulanmiyormuydu? Simdiyse aynisi JAR icin gecerli yani onayli oldugu muddetce dunyanin her yerinde ayni standartlarda verilen ayni ehliyetler. Madem pilotsun bu iside turkiyede yapiyorsun ozaman sen bize bu detaylari arastirir iletirsen bizde cok memnun oluruz. Benim asil sorumda varsa ne gibi bir sinav nerede ne sartlarda yapiliyor ve detaylari. Birde diyelim butun egitimi JAR turkiyede tamamladin bu sinava yinede girme zorunlulugu varmi? Sanada sevgiler ve tesekkurler! |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 31/03/2005 : 07:21:57
Cilgin, JAR in yazilisi ile SHGM nun yazilisi aslinda ayni. Bu arada ozelden yazisalim, istersen, sana maceralaimi anlatayim :) |
umitat4
üye
12
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 31/03/2005 : 18:08:03
sayın pitts jar a tam üyelik konusunda eminmisiniz? Çünkü benim bildiğim daha denetleyeceği kurumlar Jaa'in ve internet sitelerindede tam üye olarark görünmüyoruz...
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 31/03/2005 : 22:35:29
Selamlar arkadaşlar; Öncelikle ümit e bir cevap vereyim şu anda jaa e tam olarak 5 haftadır üyeyiz bu resmi olarak 5 haftadır bu şekilde denetlemeler apıldı ve bitti. Sonrsında sevgili çılgınpilot ve bahadır sizin konunuza gelince bu konudan herkes en az sizin kadar şikayetçi ve bu konuda sonuna kadar haklısınız.bu saçma sapan bir prosedür.Sınavlara gelince emin olun kimse pilot olmasın diye yapılan bir sınav bence ve diğer arkadaşların görüşüde aynı doğrultuda,bu eğitimi nerede alırsanız alın türkiye dahil bu 13 dersden sınava girmek zorundasınız.Sınavlar SHGM de bilgisayar ortamında yapılıyor dahada enteresan olan bir nokta soru bankası mevcut değil. Bugün öğrendiğim bir bilgiye göre avrupadan türk sivil havacılığına sizde önüne gelen lisans alıp piyasa ya çıkıyor bu işi dahada zorlaştırın denmiş.Avrupa ya uyum olayı varya.Sektördekilerin yorumu ise artık jar a tam üye olmamızdan dolayı jar lisanslı olanlar sistemi kabul eden bütün ülkelerde çalışabilecekler.İşin özü burada yatıyor, şu anda avrupa da çok işsiz pilot var ve bunlar için ortam hazırlanıyor olduğu konuşuluyor sektörde. Hepinize sevgiler.... |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/04/2005 : 19:12:33
Pitts umarim bu dedigin sadece soylentide kalir. Kendi yetistirdigi pilotlara dahi imkan saglayamayan ulkemizde bi bu eksikti yabanci pilotlar.... Umarim bu bukadar kolay olmaz. Yinede ulkede nedense mevcut yabanci hayranligi oldugu icin sasirmam! Anlayamadigim ise ayni saatlere, tecrube ve ingilizce bilgisine sahip bir pilotun gelipte Turkiyede is alip calismasi. Bu baska sektorlerde suanda bayaga ilerlemis durumdaki buda rahatsiz edici. Umarim olmaz. Jara gelince 13 tane sinav demissin... Bu sinavlar sanirim sadece denklik sinavi. Yani buradan aldigin jari orada cevirmiyorsun birnevi sinava girip TR sivil havaciliktan onaylatiyorsun tabiki bu sinavlari verip. Sorum bu sinavlar Jar sinavlariyla hemen hemen aynimi yoksa Hade len oyle olumu diyenler baska kurallarda eklemismi merak ettim? Se ne tip ucaklarda ucuyorsun suanda? Bahadir senlede ozelde gorusmek isterim erickinson@yahoo.com yazarsan memnun olurum |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/04/2005 : 01:00:45
Selamlar, sevgili çılgın ben bu işe thkda başladım havayollarınada 727 ile başladım daha sonra 737 ve 757 ile uçtum airbus a-300 ve şimdide 320 ile uçuyorum.. |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/04/2005 : 06:50:05
Aman pitts kardes dikkat et kuyruklarda sorun var diyorlar rudderlara fazla yuklenme, dun yine gazetede okudum yine 300 serisi yine ayni sorun. Pilotlar bir gurultu duyuyor arkadan ucak tabiki farkli hissediliyor inisten sonra baktiklarinda komple rudder kuyruktan kopmus dusmus iyiki crosswind yoktu ucuz atlatmislar valla... Neyse dikkat et! Bizlerde umarim birgun orada hep beraber ucabiliriz.. Sevgiler Cilgin... |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 : 01:52:28
Selamlar, en kısa sürede bu sektördeki yerinizi alamnızı ümit ediyorum ve sizlerle aynı kokpiti paylaşmak benim için çok keyif verici olacağını düşünüyorum hepinize başarılar iyi uçuşlar.... |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 : 15:19:59
Cilgin, aslinda Airbus'in yayinladigi service bulletin (servis bulteni - peh peh) A310lar icin de gecerli. Yani THY icin de bu is soz konusu. Gecen Eylul'de IST-LHR uctum bizim emektar A310larla. Ucak hakkaten guzel bir ucak, bu zamana kadar da yerini alacak baska bir ucak yapilmadi. (Yani o kisi sayisi ve genis govdeli olarak. 767 buyuk kaliyor, 757 ise genis govdeli degil). Pitts, biz de isteriz aslinda ama benim yas yavas yavas kemale ermeye baslamakta. :) Ama 727 uctugun icin ayri bir saygi sevgi kazandin. Cok ama cok sevdigim bir ucak. Benim 727 ucuran F/O arkadasim 737-800 lere gectikten sonra kan agliyordu :) Sevgiler, Bahadir
|
eyasakurt
üye
Turkey
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/04/2005 : 19:54:58
727 çok güzel bir uçak şarap tadında, göstergelerin analog, uçak çizimlerinin teknik resim masalarında yapıldığı mühendislik harikası bir uçak, 70lerdeki 45 likleri dinlemek gibi bir şey olsa gerek .( tabi birde bunu 300 metre görüşde CATIII ILS i manuel kullanarak inmeye çalışanlara sormak lazım :S ) Pitts abi eğer zamanınız olursa bir kaç anınızı anlatabilirmisiniz 727 ile ilgili ?
|
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/04/2005 : 10:51:20
727leri herkes gibi bende cok seviyorum tabiki onlarla ucmak baska bir ayricalik.. Bahadir kesinlikle haklisin o yolcu kapasitesi ve govdeye sahip su ana kadar yapilmadi sanirim buda onlari hala populer kiliyor...Sevgiler iyi ucuslar. Bu arada airbus konusunda, 2 sene once Jamaica Ny da dusen American airlines ucagida ayni kuyruk sorunu yuzunden dustu.. Nedense bu ucaklara hala bir onlem alinmis degil bu kadar sorundan sonra.. Umarim en kisa surede bir tedbir alinir daha fazla can kaybi olmadan.... |