ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Savaş Ay saçmalamış
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sayfa: 
of 2
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Black
üye



50
Cevap
Gönderilme Tarihi - 07/03/2005 :  22:39:19  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sayın Savaş ay her zamanki gibi delikanlı gazeteci pozunda vermiş veriştirmiş,kendisine yazıklar olsun demekten başka birşey bulamıyorum..

Özel uçuş okulları ölüme davetiye mi çıkarıyor?

Hava şehitlerimizle ilgili dünkü yazıma çok duygusal çok anlamlı yanıtlar geldi. Başta Hava Kuvvetleri Komutanımız Orgeneral H. İbrahim Fırtına olmak üzere çok sayıda yüksek rütbeli hava subayımız, sanatçılar, sporcular, meslektaşlar ve yurttaşlar hem tebrik edip hem de o sıcacık duygularını aktardılar. Belli ki o iki yiğit kardeşimiz göklerden gönüllere indiler gerçekten de.

Sektör canlansın ama
Bu arada bir de önemi yüksek bilgi notu geldi, Aykut Güral adlı okurumuzdan. Hayli ciddi bir sorunun altını çiziyor ve diyor ki; "Savaş Bey havacılığa olan ilginizi bildiğim için size yazıyorum. Bu söyleyeceklerim çok çok önemli." Ardından da sıralıyor sorunları. Diyor ki:
"Savaş kardeşim. Size bu yazımda benim ve benim gibi birçok pilot arkadaşımın tedirgin olmasına yol açan bir durumu açıklığa kavuşturmak istiyorum. Konu, havacılık, daha açıkçası pilotluk mesleği. Son zamanlarda havayollarınca yapılan uçak alımları ve uzun yıllardan beri durağan bir halde olan havacılık sektörünün canlanması başta beni ve arkadaşlarımı oldukça sevindirmişti.

Emekli hava subayları
Ama bu durum yanında çeşitli problemleri getirdi. Havayolu şirketlerinin gerçekleştirdiği uçak alımları doğrultusunda büyük bir pilot açığı doğdu. Bu açığı kapatmak için elbette ki birçok çözüm yolları var.
Birinci yol: Hava Kuvvetleri'nden emekli pilotlar aldıkları ciddi eğitim ve tecrübenin ardından sivil havacılığın gerekliliklerini de yerine getirdikten sonra mesleklerini başarıyla sürdürebiliyorlar. Sayıca fazla olmaları dolayısıyla sektördeki pilot açığını büyük ölçüde kapatabiliyorlar.

Eskişehir tamamdır
İkinci yol: Anadolu Üniversitesi Pilotaj Bölümü.
Bu mesleğe yönelik üniversite bünyesinde ciddi teorik eğitim ve yine ciddi koşullarda uçuşları kapsayan 4 yıllık bir akademik eğitimin sonunda pilot lisanslarını almaya hak kazanıyorlar. Bu okul maalesef ki yılda ancak 10 öğrenci alıyor ama hak ettiği şekilde de eğitimlerini veriyor.

Ya tutmazsa
Üçüncü yol: Uçuş Okulları. 12-18 ayı kapsayacak şekilde paralı olarak eğitim veriliyor. Türkiye'de sayıları gittikçe artmakta. İşte bizleri rahatsız eden durum da burada başlıyor. Bu uçuş okullarının bazıları gerçekten bu işi ciddiyetle yapıyor ama bir kısmı için bu lafı söylemek mümkün değil. Eğitimi çabucak bitirebilmek için birçok şey es geçiliyor. Yani öğretiliyormuş gibi gösterilerek aslında birçok şeyden bihaber pilotlar yetiştiriliyor. Sanki sadece lisans için gerekli olan uçuş saatini doldurmak için çalışılıyor.

Kasmadan eğitim
Öğrenciler de memnun tabii, zorlamadan, kasmadan meslek ediniyorlar. Bu mesleğin belli standartları olmak zorunda, var da zaten. Bu eğitimler Avrupa ülkelerince kabul edilmiş JAR adı verilen kurallar doğrultusunda yapılmalı. Verilecek teorik bilgi yapılan uçuşların içerikleri bu standartları kapsamalı. Yine belirtiyorum, bu şartları sağlayan birçok yer de var ama ya sağlamayan yerler? Sadece uçağı alıp kaldırıp indirmekle pilot olunamıyor maalesef. Teknolojinin hızlı gelişimiyle günümüz uçaklarında da artık birçok işlem bilgisayar donanımlarıyla sürdürülüyor.

Uçak ve insan
Bu yüzden artık her şeyin daha kolay olduğu görüşü de hakim olabilir bu mesleğe uzak çevrelerce. Evet, birçok konuda işlerimizi kolaylaştırdığı da bir gerçektir. Ancak havada meydana gelen herhangi bir acil durumda olayı algılaman, doğru çözümü bulman ve çözümü aynı doğrulukla uygulamaya koyabilmen gereklidir ki; işte başarılı pilot dediğimiz burada kendini gösterir. Sahip olduğu teorik bilgiyi zor koşullarda kendini kaybetmeden, gerektiği kadar hızlı ve doğru bir şekilde uygulamaya koyabilmeyi, uçağını ve kendisi dahil arkasındaki belki de 200 kişinin hayatını kurtarabilmeyi gerektirir pilotluk.

Parası olana
Pilotluk mesleği artık öyle bir görülüyor ki; 'herkes bu mesleği yapabilir.' Basında ' pilot olmak artık çok kolay' şeklinde haberler yapılıyor. Üniversite mezunusun ama iş bulamadın mı gel pilot ol. 'Meslek edinemedin mi? Oku Açık Öğretim'de, gel bastır parayı sözüm ona sana uçmayı öğretsinler, versinler eline lisansı git çalış. Hatta üniversite okumaya bile gerek yok.

Kolay olmamalı
Meslek edinemeyen, ÖSS'den herhangi bir bölüm kazanabilecek puanı dahi alamayan insanlar pilot olabiliyor artık. O kadar kolay yani. Tabii parası olana!
Ama insan hayatı bu kadar ucuz değil. Yine de bizleri asıl korkutan şey gelecek. Şu anda her şey çok hızlı gelişiyor ve belki de birçok insan ne olduğunun bilincine bile varamadı, ama bir gerçek var ki gelecekte bizleri hiç de güzel şeyler beklemiyor. Belki önümüzdeki birkaç yıl kaptanlarımızın tecrübeleriyle bu pilotların eksikleri kapatılabilecek. Ancak birkaç yıl sonra bu arkadaşlar sol koltuğa oturmaya başladıklarında o uçağın düşmeyeceğinin garantisini kim verebilir bize?

Kim garanti eder?
Unutulmaması gereken şudur ki, havacılık teorik ve pratik olarak tam anlamıyla eksiksiz olmayı gerektirir, gerek pilot, gerek hava trafik kontrolörü ve gerekse teknisyen açısından. Bunlardan birinin eksikliği geri dönülmez sonuçlara yol açabilir. Herkes tarafından bilinir ki, havacılığın kuralları kanla yazılmıştır.


Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  19:22:54  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Black ;
Eminim yukarıda yazmış olduğun yazı birilerini kendine getirecek, yazdıklarından gerçekten çok etkilendim; Havacılık; teknik ve bilimsel bir çok öğeyi içeren bir bilim dalı; Ucuz uçuş okulları ile sektördeki açıkları kapatmak intihar olur; gerekli eğitimi ve havacılık disiplinini almadan lisansını alan bir bir uçucunun yaratacağı tehlikeleri görmezden gelemeyiz, gelmemeliyiz...
Teşekkürler...

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

BLACKOUT
üye



48 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  19:44:39  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Yukarıdaki yazının altına imzamı atarım.+1

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  21:40:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Herkese Merhabalar

Sayın arkadaşlarım,bu yazının altına herkes imza atar,hatta ben bile atarım ama kimsenin böyle garip yazılar yazıp ortalığı bulandırmaya ve suni gündemler yaratmaya hakkı olmadığı inancındayım.
Birincisi,Sivil Pilotlar kötü;Asker Pilotlar çok iyi derseniz işte orada bence yanılırsınız,bunun kararını ne ben ne de siz verebilirsiniz.
sonuçta her pilot eğitimini bir şekilde aldıktan sonra sivil Havacılığın denetiminden geçmiyormu?,gerek yazılı gerekse uçuş testleri yapıldıktan sonr lisanslarını almıyorlarmı? eee neyi tartışıyoruz onu anlayamadım.
Bu Pilotlar eğer başarısız olamazlarsa lisanslarını zaten alamıyorlarki.
Bu arada lütfen bırakalım bu ucuz uçuş okulları edebiyatını;bu okullardan en çok istifade edenlerin kimler olduğunu hepimiz biliyoruz.
Ayrıca eğer bir Pilot simulatorde başarısız olursa Havayollarında Pilot olarak uçabiliyormu hayır..
Ayrıca o simulatörde öğretmenlik yapan kişilerin yüzde doksanı Hava kuvvetleri kökenli hocalar değilmi?..
Şimdi gördüğünüz gibi öyle bu işler kolay olmuyor,kimse bakkaldan ciklet alır gibi Pilot almıyor anlayacağınız,Bende Asker kökenli bir Pilot olarak Sivil arkadaşlarımdan memnun olduğumu ifade etmek isterim,haaa kötü olanlar yokmu elbetteki var ama onlarda zamanla kendilerini belli ediyorlar ve gereken yapılıyor.Peki bizim asker arkadaşlarımızdan yokmu kötü olan eh işin gerçeği onlardanda var,ama şu bir gerçekki artık uçakları bilgisayar uçuruyor ve genç beyinler bunda daha başarılı.diyeceksinizki ya emergency olursa,işte o zaman uçak zaten kendisi ne yapacağını söylüyor sana,zaten çok büyük bir olaysa değil asker,sivil aydan gelen pilot olsa kurtaramaz...
O nedenle imza atarken gerçekleride görmek gerekli gibime geliyor..

Saygılarımla

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  21:40:37  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Herkese Merhabalar

Sayın arkadaşlarım,bu yazının altına herkes imza atar,hatta ben bile atarım ama kimsenin böyle garip yazılar yazıp ortalığı bulandırmaya ve suni gündemler yaratmaya hakkı olmadığı inancındayım.
Birincisi,Sivil Pilotlar kötü;Asker Pilotlar çok iyi derseniz işte orada bence yanılırsınız,bunun kararını ne ben ne de siz verebilirsiniz.
sonuçta her pilot eğitimini bir şekilde aldıktan sonra sivil Havacılığın denetiminden geçmiyormu?,gerek yazılı gerekse uçuş testleri yapıldıktan sonr lisanslarını almıyorlarmı? eee neyi tartışıyoruz onu anlayamadım.
Bu Pilotlar eğer başarısız olamazlarsa lisanslarını zaten alamıyorlarki.
Bu arada lütfen bırakalım bu ucuz uçuş okulları edebiyatını;bu okullardan en çok istifade edenlerin kimler olduğunu hepimiz biliyoruz.
Ayrıca eğer bir Pilot simulatorde başarısız olursa Havayollarında Pilot olarak uçabiliyormu hayır..
Ayrıca o simulatörde öğretmenlik yapan kişilerin yüzde doksanı Hava kuvvetleri kökenli hocalar değilmi?..
Şimdi gördüğünüz gibi öyle bu işler kolay olmuyor,kimse bakkaldan ciklet alır gibi Pilot almıyor anlayacağınız,Bende Asker kökenli bir Pilot olarak Sivil arkadaşlarımdan memnun olduğumu ifade etmek isterim,haaa kötü olanlar yokmu elbetteki var ama onlarda zamanla kendilerini belli ediyorlar ve gereken yapılıyor.Peki bizim asker arkadaşlarımızdan yokmu kötü olan eh işin gerçeği onlardanda var,ama şu bir gerçekki artık uçakları bilgisayar uçuruyor ve genç beyinler bunda daha başarılı.diyeceksinizki ya emergency olursa,işte o zaman uçak zaten kendisi ne yapacağını söylüyor sana,zaten çok büyük bir olaysa değil asker,sivil aydan gelen pilot olsa kurtaramaz...
O nedenle imza atarken gerçekleride görmek gerekli gibime geliyor..

Saygılarımla

Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  22:28:48  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Öncelikle bu bir köşe yazısından bir alıntı sanırım yanlış anlamadıysam öyle değil mi?

.........Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  23:04:16  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Savaş Ayın ne kadar iyi bir gazeteci ve televizyoncu olduğunu tartışmayacağım .Fakat şu var ki sıklıkla gereksiz ve gayri ciddi konular üzerinde çalıştığını ve kendi istediği yönlere çekerek kalitesiz tartışmalarla reyting yapmaya çalıştığını hepimiz biliyoruz.Bu yüzden bu konuyla ilgili de yorum yapması hiç şaşırtıcı değil doğrusu.Uzmanlık alanı olmasa da gündem maddelerini her birine kendince değinen biri.Ama ne gariptir ki ilk defa haklı.Aynı fikirdeyiz.Benim de işime geliyor bu boşlukta sertifikayla pilot olmak ama gerçekler neyse onu savunurum.Baştan beri bu gidiş hat beni okadar kaygılandırdı ki Tayyareci foruma girip zamanımı burda yazarak geçirmeye başladım.Bilgilerimi paylaşmak için ve şuan burda pilot olmak için giren tüm arkadaşların daha baştan işi hafife almamalarını tavsiye etmek kimsenin yapmayı düşünmediği ama kazalar arttıkça çözüm arayacağı bir konuyu kendimce birazda olsa düzeltebilmek için.Bu yıl bahsedilen pilot açığını 5yıl önce tahmin edecek ve bir üniversite bitirmenin pilot olmak için avantaj sağlayacağını düşünerek birle yetinmeyip 2.sini okuyacak kadarda eğitimime önem veren biriyim.Ben böyle davrandığım için kıskanç olduğumu düşünebilirsin diye eklemek isterim kendi giremediğim pilotaj bölümüne öğrencilerimi sokabildim ve burda bilgilerimi herkesle paylaştım.Gerçek şu ki siz hep bir şeyi unutuyorsunuz tek değilsiniz ve çoğul olacaksınız.Sadece sizin değil birçok kişinin hayatı sizin elinizde olacak.Bu bilgisayardaki gibi bir similatör oyunu değil ve kesinlikle daha ciddi bir eğitim gerektiriyor.Bu yüzden bu yıl 35000 dolarla pilot olmak yerine öss'ye hazırlanıyorum üstelikte 10 kişi arasında bayanlara ayrılan bir kişilik kontenjan için.Daha iyi eğitimi bunla kıyaslayamayız fakat jar'ın tanımadığı bir uçuş okulu yıllardır zar zor ppl verirken artık cpl verebiliyor.Ne yazıkki ülkemizde de para işin içine girince verim azalıyor.İşimize geldiği için lütfen gerçekleri çarpıtmayalım.Son zamanlarda bunu hep söylüyorum umarım yanılırım ...uçağa binmekten korkmaya başladım.Önümüzdeki yıllarda özellikle 2010-2015 arası yaşamadığımız kadar uçak kazası yaşayabiliriz.Sanıyorum ki ancak ozaman bunları farkedeceğiz.Hep işler zorlaşınca ve sona gelindiğinde.Felaket habercisi ya da çok bilmiş biri olduğumu düşünmek yerine yazdıklarımı biraz tarafsız düşünün belki birşeyler bu prosedür boşluğunda biryerlere hemde yanlış biryerlere kayıyordur ne dersiniz?Bazen kendimiz için birşeylere göz yummak çıkarımız için görmezden gelmek isteyebiliriz ama bir yerlerde bunlar tekrardan bizim önümüze engel koyacaktır.Başkalarının değil.

.........Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  23:07:26  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
En fazla biraz abartmıştır sanırım.


.........Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  23:10:49  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu konuda söylenecek okadar çok şey varki aslında ...ama önce empati yapmayı öğrenmemiz gerek:)

.........Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  23:24:10  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Eğer pilot olmak okadar vasıflı olmayı gerektirmeseydi bizim askerlerin bu derslerden çektiklerini çekmesine gerek kalmazdı.Şimdi diyorsun ki (bunu birtürlü bitiremedik) asker-sivil pilot ayrımımı yapıyorsun?Aslında evet.Ama askeri eğitim için ciddi bir alt yapı oluşturulmuşken sivil kaynaklı eğitimde bununla kıyaslanacak bir kuruluş varmı yok?Eskişehir SHYO ayrı tabi.Eğitimin dışında birde bu var hiyerarşik sorun:ALt-üst,asker-sivil biz bunlarla uğraşana kadar 18 ay değil 5 sene biter pilot olurduk:)Burdaki tek gerçek yeni bir sektör yeni iş alanları ve bazılarına göre para...Şekerin üzerine üşüşen karıncalar yada tarladaki çekirgeler....Yağmalanacak hep birşeyler olur şimdi sıra havacılkta.....Birileri açıkgözlü davranarak hayatımızla oynuyor ve siz hala çıkar peşindesiniz ileri görüşlü olun millet olarak hep buyüzden kaybediyoruz.Burnumuzun ucunu göremediğimiz için engelleri takılana kadar farkedemiyoruz.Tıpkı sahte rakı olayı gibi....Sadece gündemde bu gün bunlar yarın başka şeyler olacak birileri kaymağını yerken biz çoğunluk bedelini ödeyeceğiz.Umarım gerçekten iyi olanlarımız pilot olur yoksa hiçte inanamayacağımız şeyler olabilir...........

.........Sayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  23:27:51  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Benim yukarda değinmek istediğim konuda sayın Black sizin fikirlerinizden farklı değildi, amacımız daha güvenliyi ve eğitimliyi tartışmaksa katı olmakta sakınca görmüyorum.
Kimseyi zan altında bırakmak gibi bir niyetim olmadı..
saygılarımla...

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

Tegent
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  17:08:12  Profili Göster   Tegent a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
içinde savaş ayın olduğu hiç bir konuya ciddi şekilde yaklaşmam..

Konu değil ama adam hakkında şunu söliyebilrim , karaktersiz , saygısız , sewiyesiz bir insan ziyanı.

AİR !!!Sayfa Başına Git

bedri
üye


Turkey
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  17:38:54  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Savaş ay hakkında söylenecek fazla bi şey yok gerçekten gereksiz bir insan.geçen haftaki programını güya şehitlerimize adamış ama oğlunun klibini yayınlamaktan başka bi şey yapmadı.Uçuş okullarının güvanliğine gelince,gerçekten yeterli düzeyde olanlar var ama yetersiz düzeyde olanlar da var.duyduğum kadarıyla bu konuda çok sıkı denetlemeler başlıyomuş yetersiz uçuş okullarının lisans verme yetkisi ellerinden alınacakmış.bence bu çok güzel bir uygulama çünkü bu ülkede sivilden gelen pilotlara da ihtiyaç var ama bu pilotların hava kuvvetlerinden emekli olan pilotlardan bir eksiği olmaması lazım. teşekkürler.

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  20:34:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Sayın Arkadaşlarım

İlk önce şunu söyleyeyim yaklaşık 15 senedir hemen hemen her gün uçan birisi olarak uçuş emniyeti konusundaki hassasiyetiniz konusunda hepinize teşekkür ediyorum.
Temel olarak hepimizin fikri aynı; Pilot iyi olmalı ve iyi yetişmeli,bu konuda kesinlikle aynı fikirdeyiz.Ancak şunu yapmayalım Pilotlar arasında asker,sivil ayrımı gibi bir konu kesinlikle yanlış,yazımda belirttiğim gibi başaramayan br şekilde mutlaka eleniyor,bende eledim.
Ama genç ve sivil kökenli arkadaşlarımıza güvenelim,aralarında çok çok iyi olan arkadaşlarımız var bu şekilde onlara haksızlık etmiş olunuyor.

Sonuç olarak herkes bu vatanın evladı,elin bulgarı,romeni,almanı gelip uçacağına benim vatanımın en kötü evladı gelsin uçsun,biz onlarıda yetiştirir en iyi hale getiririz kimse merak etmesin...

Saygılarımla

Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  21:30:51  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Tamam ok?Ama biz neden sizi yanlış anlıyoruz?Yani yazdıklarınızda tezat bazı şeyler var.Yukardaki yazınızdan ya siz bizi anlamadınız yada biz sizi hiç mi hiç anlamadık durumu çıkıyor.Hem bu forum da askerle sivili karşı karşıya getirenler genelde bilmem kaç saatlik uçuşu olanlar......Biz amatörler bu ayrımı biliyor engel olmaya çalışıyoruz siz pilotlar lafı hep aynı yere getiriyorsunuz.Kim ordunun mükemmel pilot yetiştirdiğini söylüyorki?Bu imkansız çünkü insanız ve hata yapabiliriz.Hep söylüyorum sorunumuz eğitim ve toplumun bütün fertleri için tüm alanları için öyle.....Asker ya da sivil daha iyisini yapmak varken neden elimizdekilerle yetinelim?

.........Sayfa Başına Git

Tegent
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 10/03/2005 :  15:15:31  Profili Göster   Tegent a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Ordu mükemmel pilot yetiştiriyor !

Asker sivil ayrımı yapılmıyor , sivillere güven tabikide sonsuz , ama askeriyeden emekli olup gelen 4000-5000 saat kelle koltuk vatanı koruyan , disiplinin, uçuş eğitiminin , yer eğtimlerinin vs üst sewiyelerde kademlerinden geçmiş pilotlarımzla karşılaştırmak bile yanlış . . .

Ayrım yok , ikiside eşit sewiyede ticari uçuş yapan pilorlardır.. SAdece askeriyeden gelenlere daha fazla saygı war.

AİR !!!Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 10/03/2005 :  16:03:00  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bir çoğunuz neden yazılanların en gereksiz noktasından yakalayıp illaki muhalefet olmaya çalışıyorsunuz ki?Benim ailem de ve arkadaş çevremde oldukça askeri ve sivil pilot var anlıycanız hiçbir ard niyetle yorum yapmamı gerektiren bir durumum yok.Nişanlım hava pilot üsteğmen.Yani ön yargılı olan sizsiniz ki burda yazılan herşeyi mantık dışı olması gerekenden farklı anlıyorsunuz.Bence bu konuyu burda kapatıp SHGM'nün ve HKK'nın bu olayla ilgili yakın bir araştırmaya girmesini dileyelim.Yeni nesil pilotların yetiştirilmesi konusunda ciddi eksikler doğmaya başladı.Asıl sorun iyi bir pilot olmak için nasıl bir eğitim almalı şu anki verilen eğitimler özellikle özel okullarda yeterli mi?

.........Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  11:20:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
kim takar savaş ayı boş verin havacılıkla alakası olmayan bir şahıs

Edited by - pilotgökçe on 11/03/2005 11:21:28Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  13:57:21  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
selam arkadaşlar;
Ben sivil kökenli bir pilotum.Yaklaşık 7 senedir havayolu sektöründe görev yapıyorum.Öncelikle sizden ricam asker sivil ayrımı yapmamamız konusunda.Çünki biz yıllardır sivil asker karışık uçuyoruz.Yaptığımız görev ciddiyetinin hepimiz bilincindeyiz ve hepimiz havacılığın gerektirdiği mesleki disiplini içimizde barındırıyoruz barındırmak zorundayız.Aksi halde günümüzdeki uçakları sadece lövye direksiyon mantığı ile opare edip uçurma ihtimalimiz zaten yok.Esas değinilmesi gereken konu özel uçuş okullarından çıkan birinin aldığı eğitimden ziyade kişinin kendisini konuyla ilgili ne kadar geliştirdiği ne kadar okuduğu ve ne kadar döküman takip ettiğidir.Havayolu sektöründe ne bir cessna ile ne de bir savaş uçağı ile yaptığınız uçuşu uygulayamazsınız.Tamamen farklı prosedürlerle tamamen farklı bir uçuş anlayışıu ile görevi yerine getirirsiniz.Uçuş okulunda yetişmekte olan bir pilota sadece temel eğitim verilir buda ağırlıklı olarak lövye direksiyon uçuşu tabir edilen manuel uçuşdur hava kuvvetlerinden gelen bir pilotta aynı mantıkta eğitim görür.Fakat ikisinin arasında ki fark çok açıktır.Sivil pilot tamamen sivil havacılık kurallarının geçerli olduğu limitler dahilinde uçarak lisans sahibi olmuş ve daha sonra gerek özel jet gerekse ilaçlama gibi havacılığın değişik sektöründe görev yaparak ilerlemişdir.10 senelik iki uçucuyu ele alalım biri sivil diğeri asker ikiside pilotluk yapıyorlar birinin diğerine göre daha iyi olup olmadığını neye bağlarsınız bence arada görev zorluğu olarak hiçbir fark yoktur.Bilgi olarak ikisininde kendisini yetiştirdiği gerekli dökümanları takip ettiği sürece bence ikiside işini en iyi şekilde yapıyor demektir.Yoksa zaten kitaba kılıç çekmiş bir zihniyet sahibiyse asker veya sivil olması neyi değiştirirki?
Özel uçuş okullarını eleştiren sayın havacılar bu okulların eğitim mantalitelerinden haberdarlarmı bilemiyorum ama şunuda adım kadar iyi biliyorumki birçok kaptan kendi çocuğunu bu okullara gönderip lisans almalarını sağladıktan sonra kendi uçtukları şirkette bu arkadaşları pilot olarak görevlendirmedilermi??Bu7 durumu hepimiz çok iyi biliyoruz.
Ben Türk Hava KUrumr kökenliyim.Ama şunada hakveriyorum zamanında birkaç okulda insanlar gerçekten hasbel kader yetiştirildiler hiç y6anlız uçmadan uçmuş gibi gösterilip lisans sahibi oldular ve bu insanları sayısıda az olmamakla beraber şu anda havayollarında görev yapıyorlar.
Ayrıca son 3 senedir yakından takip ettiğim bir olay daha var askerler emekli olduktan sonra 5dersden sınava girip cpl lisans sahibi olurken siviller tam 13 dersden sınava giriyorlar ve emin olun okadar zor bir sınava tabi tutuluyorlarki gerçekten nazari bilgi yönünden oldukça iyi olmak gerekiyor.
Bütün bunları göz önünde bulundurursak pilotun askeride sivilide zor yetişiyor arkadaşlar.
Artık pilot olmak gerçekten zor ve bu sistemin işlemesi emin olun kaliteyi dahada yukarıya çıkarıyor.....
herkese iyi uçuşlar.

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  17:31:44  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Sayın Pitts arkadaşım

Gerçekten konuyu çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum,bunun üzerin,ie söyleyecek fazla bir şey kalmıyor inancındayım..
Temel olarak amaç bu ülkenin kazanması ise hepimiz onun için çalışmalıyız...

Saygılarımla

Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/03/2005 :  19:56:19  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Eğer durum bundan ibaretse yani sıkı eğitim veriyorlarsa haksız olmaktan mutluluk duyacağım.Ki sadece duruma müdahale edilmezse kısa süre böyle olacak kanısındayım.Tek sorunumuz kişiye bağlı gelişimlerin haricinde verilen standartlar.Bunlar objektif ve gereğine uygun olursa insan faktörü kişisel farklılıklar daha rahat farkedilir.Amaç daha iyi nasıl olunur?Kişi eğer bunu kendi yapamıyorsa bunu eğitim aldığı yer düşünmeli.Yani ben bir okula başvurup elenince benden pilot olmaz diyecek kadar güvenmeliyim yorumlarına .

.........Sayfa Başına Git

Konu 2 Sayfa Uzunluğunda:
  1  2
 
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000