pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/03/2005 : 00:34:15
Herkese selamlar; Bosphorus sivil havacılık tarihinde gelmiş geçmiş en büyük fiyaskolardan biri.Personel dahil hiçbir alacaklıya parasını ödemeyen ve personel ve diğer alacaklılar tarafından mahkeme kararı ile uçaklarına el koyulan bir fiyasko şirket.Aradan 3 sene geçti peki ne oldu....... Kocaman bir hiç personel hala alacağını (kazanmış olduğu mahkeme kararına)rağmen tek bir kuruşunu bile alamadı.Diğer alacaklı ticari kuruluşlarda aynı durumda.Uçaklar 3 senedir çürümeye terk edilmiş gibi havaalanında yatıyor..Yeddi emine devredilen uçakların üstündeki teçhizatlar birer birer kayboluyor.Şirketin sahibi elini kolunu sallaya sallaya dolaşıyor. Yeni bir söylentiye göre yeni kurulan bir şirket uçaklardan bir tanesini satın almış ,bu satıştan alacaklıların haberi varmı bilinmez.... Zaman daha neler göstericek acaba..... Bir BOSPHORUS EUROPEN AIRWAYS daha yaşanmaması dileğiyle.... herkese iyi uçuşlar....... |
ReNK
üye
Kazakhstan
26
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/03/2005 : 13:02:59
Merhaba Ucaklar satilik mi?Rinat |
Skyhero
üye
24
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/03/2005 : 19:06:19
Bosphorusun ucakları 200bin dolar gibi komik rakamlara satılıkmış.. |
ReNK
üye
Kazakhstan
26
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/03/2005 : 14:20:52
Peki nasil satilir? Kiminle muhatab kurulur?Rinat |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/03/2005 : 15:22:16
arkadaşlar, bosphorus havayolları A300 serisi uçaklar kullanıyordu. kullanılmış bir cessna 421 değil. Bu uçakları hurda olarak kilo ile alsanız 200bin dolardan fazla eder.Mutlaka haciz ile ilgili detayları vardır. motoru ayrı,gövdesi ayrı olabilir.şu anki durumu ile uçuştan tamamen men edilmiş (KAL olmuş) durumda sadece gövde olarak hurda satılıyor olabilir. 200bin dolar hacize karşılık gelen miktarın üzerine ödenecek bedel olabilir.(yani borç+200bin dolar haciz masrafları, bdel büyüdükçe masraf katlanır) 200bin dolar orta halli bir şirket için çerez parası, bu uçaklaın bedeli bu kadar olsa MNG şimdiye kadar hepsini alır üstüne birde indirim yaptırırdı. Bana göre 200bin dolar sadece haciz işlemleir bedeli bile olabilir.Haciz şartlarını bulmak lazım, bunun için ya bosphorus havayolarının (muhtemelen tasfiye halindedir) avukatını, havaalanı mülki amirliğinden yeddiemin sorumlularını bularak haciz'i kimin koyduğunu , tasfiye'sinin nasıl yapılacağını öğrenmek gerekir. Alanda hala Air Alfa'dan TopAir'den kalma uçaklar olduğunu düşünürseniz bu uçakların daha en az 5 yılı var. Ha eğer uçakların uçabilirlik lisansı devam ediyorsa, eğer leasing yapıldıysa ve hurdaya çıkması önlenmek isteniyorsa acele edebilirler. çalışanlar, maaşlarına karçı tedbir kararı koydurtmuşlarsa bir an önce anlaşma yoluna gitmeliler. Türkiye'de hukuk işlemediği için maalesef söylemesi hoş değil ama 10 alacaklarsa 6'ya 7'ye razı olup almaları en doğrusu yoksa bu hukuk sisteminde bu iş uzaaaaaar gider, uçaklar delik deşik olur, para etmez bu sefer tekrar alacak davası açmak zorunda kalırlar, buda türkiye şartlarında en az 12 sene demek Hakan737Guven
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/03/2005 : 15:49:53
Turkiye'de basarilidan cok basarisiz havayolu sirketlerini gormek daha mumkun. Uc ucakla bir sezon ucup sonra kaybolanlar var.. Istanbul Havayollari gibi yanlis yonetimden dolayi batanlar az. Onun disinda ne yaptigini tam olarak bilmeyen, ya da para aklamak icin kullanilmasi da soz konusu havayollarinin. Top Air, Albatros, Akdeniz, VIP Air, Holiday, Alfa, Anatolia, vs. vs. vs. vs. say say bitmez. |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/03/2005 : 16:30:27
Bahadır bir de buna bak..bakalım hatırlayan çıkacakmı?http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=207255 daha ayrıntılı bilgi isteyenler, Türk havacılık tarihine girmiş uçakların şimdi nerelerde olduğunu arayanlar www.jetphotos.net/census adresine bir göz atın registration'da TC olarak bir arama yapın. ESkiler şimdi nerede. aslına bakarsanız liste güncel değil ama belli bir tarihe kadr kim nerede bulmak mümkün Hakan737Guven
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 01:09:14
Hakan, vay canina. Golden Horn u unitmusum. Turkiye fotografcilar acisindan cennet. Her sene 3-5 havayolu kurulur, bir iki yil ucar, ondan sonra da ortadan kaybolurlar. Benim anlamadigim BEA ya da Alfanin ucaklari gibi ucaklari neden Istanbul'da tuttuklari. Gotursunler, ornegin Isparta'da yatirsinlar. Hem alana ufak bir gelir olur, hem ucak o kadar neme maruz kalmaz hem de Ataturk gibi bir alanda o turden iskartaya cikmis ucaklarin goruntusu olmaz. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 14:53:10
AMAN Bosphorusun ADINI DUYMAK İSTEMİYORUM BENİM BABAMDA ORDA PİLOT VEDE 3 SENEDİR BİR KURUŞ BİLE ALAMADI YAZIKLAR OLSUN AYIPTIR BU HAVACILIĞA DARBEDİR.BU KONUYU AÇTIĞINIZ İYİ OLDU.E.GÖKÇE Edited by - pilotgökçe on 04/03/2005 14:57:18
|
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 16:37:03
arkadaslar gecenlerde yazmistim Turkiye'de havacilik konusunda zamaninda ne dolaplar dondugunu ve hangi sartlarda havacılık yapıldıgını.Air Rose'u hatırlarmısınız? peki Isparta Havaalanı ve şapkası ile ünlü bir "cumbaba" dersem? bu 3'ünün birbiri ile sıkı bağlantısı olduğunu? ben söylemeyeyim..bir araştırın bakalım Hakan737Guven
Edited by - hakan737 on 04/03/2005 16:38:00 |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 17:09:34
selamlar; arkadaşlar bu uçakları almak için bhosphorus un değil personelin avukatı ile görüşebilirsiniz ama personel alacağının 1milyon 800 bin dolar civarında olduğunu düşünürseniz ve uçakların üzerinde sancak petrol ofisi gibi firmalarında hacizi var olduğu gözönünde bulundurulursa iş tam bir çıkmazda olduğu görülüyor.herşeyden önemlisi 298 koltuklu üç adet uçak aşağı yukarı 3 senedir yatıyor yani milli servet havaalanında heba oluyor.ve hukukun verdiği karara rağmen kesinleşen mahkeme kararına rağmen bu kadar insan ve ticari şirket mağdur edilmiş durumdayken bosphorusun sahibi hiç bir cezai müeyyideye maruz kalmaksızın elini kolunu sallaya sallaya dolaşıyor. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 22:23:13
dolaşır burasına boşuna türkiye demediler talan vurgunda bir numara ne yazıkki patronda gezinsin şirketteki caycının parasını dahi ödemesin. ayıp ne günlere kaldı arkadaşE.GÖKÇE
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/03/2005 : 18:01:50
selamlar; yeni bir söylentiye göre bosphorusun sahibi şirketi başkalarına satmış.AOC(aircraft operation certificate) sini kaybetmiş bir şirketi kim ne için alır bilemiyorum muhtemelen alan şahıs havacılık sektörüne yabancı ve muhtemelen kendiside bosphous personeli ve diğer alacaklılar gibi dolandırılmış.Bundan sonraki gelişmeleri hepberaber göreceğiz. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/03/2005 : 21:26:40
tam bir fiyasko ne diyelim giden gitti olan pilotlara ve havacılık sektörüne olduE.GÖKÇE
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/03/2005 : 23:51:57
Pilotgokce, sadece pilotlar, havacilik sektoru mu olan kayip? Bu adamlar gibi daha bir suru ornek var. Bu tur havayollari cart curt ortaya cikip, Eurocontrol'a borc takip ondan sonra da ortadan kaybolurlar. Sonra ne olur? Oraya odenmeyen borclar, ILFC'ye, GECAS'a odenmeyen paralar devletin cebinden cikar? Asgari ucretten odenen vergilerle bu adamlar yapiyorlar bu isleri. Bunlar gbi daha nice ornekler var. Politikaci, devlet, arkadas, dindas iliskisi ile aslinda kisilerin bir iki yil icin sagladiklari avantalar sonunda gelir bizim mabadimizi tirmalar durumunda.. Bakalim yakinlarda kimler topu dikecek? Bu arada bu ucaklarin satis fiyatinin 200bin dolar olmasina inaniyorum. Neden mi? Bunlarin bakimlari uzun suredir yapilmamis. Isvec'ten alindiklarinda C-D bakimlarinin ne kadar yapildigi da supheli.. Ayrica ucaklar ucarken de kagit uzerinde yapilan bakimlar da soz konusu. 3 senedir yatan, sonra da bu hale gelen ucaklar ancak o kadar paraya satilir. THY eskisi TopAir ucaklarinin 100bin dolara satildigi gunleri hatirlar misiniz bilemem.. |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/03/2005 : 00:06:43
tekrar selamlr; Bugün biraz daha ilginç şeyler geldi kulağıma.Bu şirketin sahibi olacak yüce muhterem insan zamanında hangi tezgahın peşinde olduğunu bugün size yazacaklarımla biraz daha açık anlıacaksınız. Şahsı hazret patron şirket ayaktayken şirkete aldığı malların hiçbirisini şirket ve kndi adına kayıt ettirmemiş.nasılmı; Şirkete alınan araçlar şirketin şoförünün üzerine kayıtlıymış böylece hala kendi altında olan station marea marka araba bile ne haczedilebilmiş nede herhangi ir cezai işleme maruz kalmış... Birde bu yüce insanın havaalanının otoparkında 2.5 senedir sakladıı bir cadillac limuzin marka aracı daha varmış.Tav ın otoparkında alacaklılardan saklıyorlarmış. Bu şirket kuruldu ve tam 6 ay sektöre hizmet etti.Kısaca hikayesi hiç uçulmayan yerlere dahi full kapasite uçan bu şirket matematiği olan herkesin hesaplıyabileceği gibi ortalama 20 milyon CİRO yaptığı ahmin ediliyor.Fakat bu arada uçakların yakıtını aldığı petrol ofisine, yolcu yemeklerinin alındığı sancak catering e,teknik hizmetin alındığı yıldızlar tekniğe ve daha çalıştığı hiçbir kuruma borcunu ödemediği biliniyor.Çünki bütün bu firmalarla mahkemelik durumda.Bu arada uçakların satın alındığı premiair adlı firmayada ödemesi gereken 700bin dolarlık bir mebladan dolayı uçakların üzerinde firmanın ipoteği mevcut ve hepsi ödenmediği için ipotek altına alındığı gösterilen mebla 3milyon dolar olarak gösteriliyor.e personelin alamadığı maaşlaı zaten herkes tarafından biliniyor. PEKİ BU YAPILAN CİRO NERDE VERGİSİ DAHİ ÖDENMEYEN BU PARANIN HANGİ İNSANA HAYIR GETİRECEĞİNİDE ÇOK MERAK EDİYORUM......... herkese saygılar.....
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 : 01:33:35
selamlar; bosphorus hakkındaki yeni ulaştığım bilgileri sizlere aktarmak istiyorum. Hesapta şirketinin geliceğini bir namus davasına çeviren şirketin o zamanki sahibi sayın İlhami ÖZBAY uçakların tüm ticari anlaşmalarını kendisi halletmeye çalışıyormuş ve ticaret birimi tarafından uçak için gelen talepler adı geçen patron tarafından kabul edilmediği için şirkete idamr sağlıyacak girdilerin yapılmasıda zorlaştırılmış oluyor.Şirket bünyesindeki uçaklardan herhangi birini kiralamak için anlaşma yapmaya gelen (nakit parayla) bir insana dahi uçağını kiralamayan bu şahıs kendi firmasını batırmak için elinden geleni yapmış diye düşünüyorum.....
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/03/2005 : 11:35:35
Herkese selamlar; BOSPHORUS HAVAYOLLARI alacaklılarından habersiz personel avukatı şirket in üzerinde haciz bulunan uçaklarını elindeki vekaletle satıyormuş.2hafta önce bir uçak 350bin dolara satılmış bu aralar ikinci uçağıda satmaya hazırlanıyorlarmış umarım alacaklı olanların işine yarar.... |
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/03/2005 : 15:42:46
Selamlar arkadaşalr, Bosphorus havayollarının sahibi başka bir isimle beraber orkalık kurup florya da bir ofis açmışlar ve burda hostes mülakatı felan yapıyorlarmış normalde kendisi bu sektörü yeterince işletmiş olan bu şahıs anladığım kadarı ile canını yakacak başka insanlar arıyor kendisine ama sektör çalışanları artık yeterince akıllandı bundan sonra dikkatli devarnıcaklarına inanyorum. Ve sen yüce insan bundan sonra ,insanları bedava çalıştırıp maaşlarının üzerine yatıp ödemediğin borçları bir kenar bırakıp artık bu insanların senin üzerindeki hakları ile sefahat süremeyeceksin.... Unutma önce devlet adaleti sonra ilahi adalet var bu hayyatta.. |