pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 26/02/2005 : 13:28:03
BENCE HEPSİ İYİ DURUMDA AMA DAHADA İYİ OLUR GELECEKTEE.GÖKÇE
|
bedri
üye
Turkey
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/02/2005 : 19:23:03
Sana katılıyorum dostum.Zaten takip ettiğim kadarıyla bu konuda çalışmalar başlatılmış.Böyle olursa Amerika daki okullara gerek kalmaz ve oraya giden paralar kendi ülkemiz de kalır.Bari bu konuda Amerika ya muhtaç olmamış oluruz. |
Skyhero
üye
24
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/02/2005 : 21:00:23
Selam şuan için özel uçuş okulları.. yurtdısından gelen denetleme ekibi tarafından inceleniyor içlerinden bazılarının elinden lisans verme yetkileri alınacak daha önce Türk Hava Kurumunun pilot lisans verme yetkisi alınmıştı sonradan büyük ugraslar ve bakanların araya girmesiyle geri alındı.. yani durum ciddi yabancılar havacılıgın ciddiyetinden ödün vermiyorlar Türkiyedeki gayri ciddi kuruluşlar devletin olsun özel olsun acımıyorlar yetkisini alıyorlar Türk Hava Kurumunun lisans verme yetkisi bile yeniden elinden alınabilir benden söylemesi..Nisan gibi okulların akibeti belli olacaktır.. |
Tegent
üye
Turkey
10
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/02/2005 : 11:59:17
ben başka bir yerde mi yaşıyorum. . . birisi bana doğru düzgün bir uçuş okulu adı söylesin.. Nasıl Türkiye deki uçuş okullarını (ÖZEL) yurt dışındakilerle felan karşılaştırıyorsunz.. ÇOk gerideyiz ÇOK . . . Yeterli teorik bilgi verilmiyor , sınıf , eğitim binası , pilot , eğitmen , pist , disiplin , uçak , düzen bunların hangisi war özel uçuş okullarında yeteri kadar..Yurt dışındakileride , türkiye dekileride(eskişehir , adana ,bon , top ,duha, sindel) kendim göedüm , konuştum , eğitim alan arkdaşlarım war.. Kesinlikle yeterli değil.. Daha emeklemeye bile geçmeyen bir sektör.. Talep arttıkça gelişicektir.. AİR !!! |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/02/2005 : 13:32:18
hakikaten dogru soylemis tegent...braz fazla abartmadınızmı? Bahadır çok yalın tek ve net bir örnek vermiş!!! "siz Türkiyede C172 ile gece uçuşu yapabiliyormusunuz?" cevap? hayır..THK bile elindeki Cessna Caravan'lar ile -ki turboprob ve full IFR uçakla sadece single engine olduğu için gece uçuşu yapamıyor. Sanıyorum henüz gece uçan bir tek motorlu uçak sesi duyamadım! Üstelik benim duyumlarıma göre bu yasağın sebebide burada değilde bir başka topic'de adı geçen uçuş okullarından birinin sebep olduğu bir uçuş!araştıran bulur.Neden Tarkim'i, Bonair'i, sindel havacılığı bu kadar çok savunduğunuzu anlamış değilim, özellikle TARKIM'i. Yani kişisel bir bağınız olabilir, menfaatinizde olabilir ama salt bu sebeplerle "TARKIM süperdir, mutlaka gidin" demeye gerek varmı anlamadım! sizin standartlarınızda Türkiyede ki okullar beklentilerinizi karşılıyor olabilir ama benim görüşüme göre bu okullar daha SHYO'nun 1/10'u bile değil-ki SHYO bile eleştiri oklarını üzerine çeken bir kurum. THK'yı hiç hesaba katmıyorum. Ha eğer hafta sonu klüp pilotu olmak istiyorum derseniz o ayrı , istediğiniz yerden lisansınızı alın ama bu uçuş okullardan mezun olup havayolunda iş bulursunuz diye umut tacirliği yapmak çok hoş değil. eğri oturup doğru konuşmak lazım. Bu şirketlerin elindeki uçaklar kaç yıllık, bakımları nasıl yapılıyor, eğitim veren kişilerin JAR,JAA standartları nedir, simulator varmı,çiftmotorlu uçaklar varmı,, modeli ve ekipmanı nedir? "türklük" duyguları ile "yerli malını" kullanma fikrine saygı duyuyorum ama bizim en büyük kaybımız, kaliteye sahip olma hakkımızı, olanla geçiştirme yolu ile kullanmak. Bu kadar uçuş okulunu adam akıllı göz önüne alın ve ortalama bir yurtdışındaki uçuş okulu ile kıyaslayın. Burda bu hizmet verilmezmi? çok da güzel verilir ama bu yatırım demektir, yatırım önünü görmek demektir, önünü görmekte ulusal havacılık vizyonuna, stratejisine sahip olmak demektir. Tüm bunlar bir araya geldiğinde toplaöm kalite gereklerini yerine getirirsiniz. Bir noktada Türkiye'de ki uçuş okullarına "kalitesizlik" konusunda hak veriyorum.yada arzu ettiğimiz gibi olmadıklarına diyelim 1- sadece bu amaçla kullanılabilecek havaalanı yok.bu yüzden motor çalıştığından itibaren herşey taksimetre gibi yazıyor, orneğin diyelim bonair'den ders alacaksınız ve Atatürk havalimanını kullanacaksınız...motor çalıştırınca hemen uçuşa başlama şansınız çok az , ok adar ticari trafiği beklemeniz lazım nerdeyse en az 25 dakika diyelim, kalktınız uçtunuz öyle hemen inemiyorsunuz, yine inen trafikleri bekleyeceksiniz döne döne, 25 dakikada buna koyun, 1 saatlik ders uçuşu size 1saat 50 dakikaya geldi demektir. bu en iyimser hali ile!yani sizin hedeflediğinizin iki katı. Burada ticari düşünüp 50 uçuş saatini doldurmak anlamında (motor çalıştırma -durdurma arası uçuş saatine girer) bu beklemeleri dahil ederseniz, uçuş tecrübesi edineceğiniz havada geçen saat güme gidecek demektir..bu şirketin (bonair'i kasdetmiyorum yanlış anlaşılmasın) ticari bakışına ve öğrencinin acemiliğine bağlı! 2- Diyelimki General aviation olarak hizmet veren bir havalanı var.Bu olsa bile alınan himet bedelleri yüksek ve bu maliyetlere biniyor 3- uçuş saati maliyeti yüksek ve bunun sebeplerinin başında aklınıza gelebilecek tüm vergiler geliyor (uçak sigortası, uçak vergisi, yakıt vsvsvs) bunlarda türkiye'de maalesef uçak benzini üretilmediği için extra yakıt parası ile normal maliyeti 2 misiline çıkarıyor. 4- bu şartlar altında şirket ne kadar kar etmeliki yatırım yapabilsin yada yatırım bedelinin ne kadarını maliyete eklesin? tamamen haklılar. Yurtdışında eğitim uçuşunun saat maliyeti 50 dolara kadar düşebiliyor, Türkiyede en az bulabileceğiniz fiyat külüstür bir C152 için 110$ civarında. Adam 50$ ile kar ediyor, finansmanını bir şekilde sağlıyor. 110$'da ise sadece kar var-ki bu sanıyorum saat başına 10-15 $ civarındadır. Eminim daha çok örnek vardır ama salt "burda okullar çok kaliteli" demek kişisel bir öngörüdür ve mesleki gelecek anlamında çok iyi irdelenmelidir. Unutmamak lazımki her zaman şu laf kanla yazılmıştır; "bir pilot yerde ne öğrendiyse havada (tehlike anında) bunun yarısını yapabilir!" buda %100 öğrenmelisinizki %50 hayatınızı kurtarsın anlamına gelir. Hakan737Guven
Edited by - hakan737 on 28/02/2005 13:45:08 |
Skyhero
üye
24
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/03/2005 : 00:47:12
Selam Hakan737 istanbulda cessna 172 ile 10 saat gece uçusunu S.gokcende yaparak zamanında gayet iyibir şekilde hem VFR hemde IFR egitimimi bahsettigin ucus okullarından birinde tamamlamış bulunmaktayım ve gercekten bunun sayesinde gerçekten uçuş deneyimimi arttırmış olduguma inanıyorum.Suanda büyük ugraslar ve çalısmalar sonucunda bir havayolunda calısmaktayım..Esas sorun suanda Turkiyede edindigim bilgilere gore ucus okullarındaki yönetimlerin ve hocaların yeterli olmadıgı ve cogunun havayollarına geçtigi için ögrencilere egitim veren ögretmenlerin ve yönetimin kadrosunun bilgisiz ve yönetim acısından yetersiz oldugudur..Esas sorun ucus okullarında yeterli bilgi ve deneyimde çalıştaracak adam bulunamamasıdır..Bununda en büyük sebebi kalifiye hocaların ve yönetim kadrosunundaki kişilerin havayollarına geçmesi ve yerlerinini doldurulamamsıdır. |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/03/2005 : 02:07:13
Skyhero, Hakan, ikinize de katilmamak elde degil.. Biraz da kafalarin degismesi lazim. Hangi kafalarin mi? Hoca = Hava Kuvvetleri emeklisi, gur ses tonlu, asarim keserimli birisi mantiginin; "yassah gardasim" diyen Ataturk'e C172 indirmek istemeyen, ya da eldeki alanlari bosa acik tutup sonra adamin biri Samsun'da yolda ucak tasidi diye bir suru engel cikaran. Oysa ozellikle Guney turkiye genel havacilik acisindan son derece uygun bu kosullara. Gecenlerde Unkapani Koprusu'nden gecerken (Turistleri Unkapani ile Galata arasinda bir deniz ucagina koysak, sonra da IStanbul turlari satsak ) diye dusundum. Bunu yapan adam var Seattle'da.. Adamin 206 lari vizir vizir ucmakta.. Turkiye bu acidan cok cok daha uygun sartlara sahip.. Turkiye'nin ucuzlugunu, genis arazilerini de unutmamak lazim. Avrupa'daki JAR egitimlerinin maliyetlerini cok cok daha ucuza mal etmek mumkun. Israilli pilotlar "bizim ulkemizde toprak yok, sizde ucmak istiyoruz "diye nasil Turkiye'de egitim aliyorlarsa (askeri tabii) neden Hollanda gibi ufak bir ulkedeki adam gelip Turkiye'de hem tatil yapip hem de PPL almasin? Bunlar hep guzel dusunceler ama bizim her zaman oldugu gibi onumuzde hep engeller var.. Genellikle de bizim koydugumuz.. Mavi gokler.. BAHADIR |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/03/2005 : 20:39:04
Skyhero, eğer kurallar JAR standartlarinda değiştirildiyse ve şu anda dediğin gibi tek motorlu uçakla IFR eğitimi mevcutsa bu benim ayıbım, özür dilerim. Hakan737Guven
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/03/2005 : 00:17:42
selamlar su anda jaa denetlemesinden basarı ile geçen ve yukarıda yazılanların hepsinin varolduğu bir tek okul var sindel havacılık.şahsi olarak hiçbir bağım olmayan bu uçuş okulu şu anda thk nın eski ve kıdemli öğretmen pilotlarını bünyesinde bulundurmakta ve gece ıfr şartları dahil her koşulda tabi elindeki uçakların kapasite yeterliliği müsade ettiği limitlerde uçuş eğitimi vermektedir.geçen hafta jaa ekibi tarafından denetlenen bu okul yeterli görülmüş ve frozen atpl kursu açma yetkiisi dahil tüm yeki yeterlilikleri geçerliğini korumuştur. saygılarımla..... |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/03/2005 : 12:21:05
Arkadaşlar Selam, İstanbul Havacılık Kulübü hakkımda neler düşünüyorsunuz?Sizce PPL için doğru adres olabilirmi? Bildiğim kadarı ile kulüp, kendi uçakları(cessna 150-152-172) ile yaptığı özel bir protokolle Sabiha Gökçen'de alan etrafında eğitim amaçlı gece uçuşları yapıyor.Saygılarımla, |
taylano
üye
8
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 13:59:11
Merhaba, Skyhero 27 Subatta gonderdigi mesajda okulların yeniden sertifikasyondan gectigini yazmış. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba. Ben de Nisan ayında PPL icin İstanbulda bir uçuş okuluna başlamak istiyorum. Ama o zamana kadar bir şekilde okulların sertifikasyon durumlarını ogrenmek guzel olabilir. İstanbulda farklı okullardan PPL alan kişiler de izlenimlerini yazarlarsa cok sevinirim. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 14:44:42
kalite AÇısından kendilerini cok geliştirmeleri lagzım yavas yavas kalite artıyor,uzun seneler sonra iyi durumda olacak gözüküyor UCUŞ OKULLARI. AMERİKA,YA PARA KAPTIRMAYA GEREK YOK TÜRKİYEDEKİ UÇUŞ OKULLARININ DAHA ÇOK İHTİYACI VAR ÖGRENCİ YE VE PARAYA DAHA COK ÖGRENCİ DAHA COK İŞ VE UCUŞ OKULARININ GELİŞİMİ İYİ OLUR BU BAGLAMDAE.GÖKÇE
|
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 : 14:47:47
quote:
selamlar su anda jaa denetlemesinden basarı ile geçen ve yukarıda yazılanların hepsinin varolduğu bir tek okul var sindel havacılık.şahsi olarak hiçbir bağım olmayan bu uçuş okulu şu anda thk nın eski ve kıdemli öğretmen pilotlarını bünyesinde bulundurmakta ve gece ıfr şartları dahil her koşulda tabi elindeki uçakların kapasite yeterliliği müsade ettiği limitlerde uçuş eğitimi vermektedir.geçen hafta jaa ekibi tarafından denetlenen bu okul yeterli görülmüş ve frozen atpl kursu açma yetkiisi dahil tüm yeki yeterlilikleri geçerliğini korumuştur. saygılarımla.....
SON GÜNLERDE BU OKULLUN ADI CIKTI ÜNLENDİ HEMEN ASLINDA HEPSİ İYİ ÖGRENCİ YETİŞTİRİYOR E.GÖKÇE
|