ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 TEKNOLOJİ
 Türbin Motorların Dönüşü
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
maverickx
üye


Turkey
107
Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/12/2004 :  16:29:46  Profili Göster  maverickx'ın Sitesini Ziyaret Edin  maverickx 'a bir ICQ Mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba arkadaşlar;

Bugün lisedeki meslek derslerine giren hocamla bir konu tartıştık konu şu;

Çift Motorlu uçaklarda pervaneli modeller hariç Türbin'li motorlarda iki motorun dönüş yönleri birbirinin tersimidir yoksa iki motorda aynı yönde mi dönüş yaparlar??

Benim cevabım ikisininde aynı yöne olduğu.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

Saygılar

Murat ÇAKAR

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/12/2004 :  16:56:27  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

Motorları kanatlarında olan pervaneli uçaklarda (ister içten yanmalı pistonlu motor olsun, isterse turboprop olsun motor dönüş yönleri birbirinin tersidir. Bundaki amaç bir motorun yarattığı dönüş momentini diğer motorun ters yöne dönerek yok etmesidir.Bu husus pistonlu motorlarda motorun ters yönde dönüşü veya dişli mekanizma ile, turboproplarda da yalnız dişli mekanizma ile gerçekleştirilir. Ancak bu husus jet motorlu uçaklarda , ister turbojet isterse turbofan olsun bu hareket o kadar mühim değildir. Motorun çapını dikkate aldığınızda o kadar büyük bir moment yaratmaz görüşündeyim.

Diğer önemli bir husus ta jet motorunun yapısından kaynaklanmaktadır. Basit bir art yanmasız turbojet motoru kompresör+yanma hücresi+türbin kademelerinden oluşur. Kompresör kademesi tek veya iki kademeli olup 10 civarında döner kompresör kademelerinden, yine aynı sayıda sabit stator kademelerinden oluşur. Her kademede de 50'nin üzerinde kanatçık bulunur. Keza türbin de asgari iki kademelidir ve burada da havayı yönlendirmek için stator kademeleri ve kanatçıkları bulunur. Motora ters yönde hareket imkanı verebilmek için pistonlu motorlarda olduğu gibi ilk kalkışta starterin yönünü değiştirmek yetmez. Onlarca kompresör,türbin ve stator kademesinin yeniden tasarlanması, bu kademeler üzerindeki binden fazla kanatın da yeniden tasarlanması ve üretimi gerekir.

Bunun haricinde örnek var mıdır? bilemiyorum.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000