Gönderilme Tarihi - 26/07/2004 : 14:33:05
Türkiye'de Rus havacılık teknolojisi oldukça iyi bilinmektedir. Keza ülkemizde Rus yapımı uçaklar kullanılmıştır. 30'lu yıllarda Polikarpov R-5, Tupolev ANT-9 askeri ve sivil havacılıkta kullanılmıştır. Günümüzde de Antonov An-2 THK'da başarı ile kullanılmaktadır. MNG Cargo yurtiçi kargo taşımacılığında yanılmıyorsam Antonov An-24 kullanmaktadır. Değişik amaçlarla da "Mil" yapımı değişik model helikopterler çeşitli firmalar ve tarım bakanlığı tarafından kullanılmaktadır.
Rusların askeri havacılıkta çok ileri bir teknolojiye sahip oldukları ülkemizde de bilinmektedir.MiG, Sukhoi ve Yakovlev yapımı uçakların halen aerodinamik açıdan birçok Batı yapımı savaş uçağının ilerisinde olduğu bilinmektedir. MiG-29, Su-27/37 ile Yak-141 STO/VL Batıdaki emsallerinden üstün uçaklardır. Keza MiG-AT ile Yak-130 bence şu anda dünyadaki en iyi temel ve ileri eğitim uçaklarıdır. Ancak aynı şeyler sivil havacılık için söylememez. Sivil havacılıkta lüks ve konforu o günün politik görüşleri nedeniyle dışladıkları için sivil havacılıkta, özellikle yolcu uçaklarında batının gerisinde kalmışlardır. 1990'dan sonra yapılan çalışmalar ile bu açığı kapattıklarını, Batı standartlarına uygun uçaklar geliştirdiklerini biliyorum. Bu uçaklardan birisi de Rus-Kazak ortak yapımı olan Yak-58'dir. Bu uçaktan şu ana kadar 130'un üzerinde üretildiğini biliyorum. Yakın gelecekte ABD ve Kanada'da büyük bir pazar payına sahip olacaktır. Ben bu uçağı teknoloji ve parasal açıdan batı'daki emsalleriyle karşılaştırmak isterim. Örneğin Chessna'larla. Bu karşılaştırmayı da bu foruma yansıtacağım.