Yazan |
Konu |
|
mehmetcemilkale
üye
USA
166
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/04/2004 : 21:51:56
http://www.luftwaffe.cz/bob.htmlGercekten Almanlar iyi savasmislar. Adolph Galand' in The first and the last kitabini alin, tavsiye ederim. Ingilizler biraz sanslarina dua etmeliler. Ozellikle Binbasi Wick' in vurulusu, onun vuran RAF pilotu Dundas' in da bir baska Luftwaffe pilotu Pflanz tarafindan vurulmasi epey etkileyici. Gercekten kaybetmis olsalar da Luftwaffe saygiyi hakediyor, bence gelmis gecmis en iyi pilotlara sahiplerdi... Insallah TAI nin yaptigi Turk Savas Ucagini gormeden olmem. :))) |
haluksevel
Moderator
Turkey
203
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/04/2004 : 14:06:29
Bütün Tayyarecilere selamlar,Britanya Savaşı insanlık tarihinde yalnız havada cereyan eden tek savaştır zannediyorum. Ufak tefek hava saldırılarını kaale almazsak başka bir benzeri olduğunu sanmıyorum. Luftwaffe'nin tecrübeli pilotları Britanya İmparatorluğu'nu az sayıda uçak ve az sayıda pilotla yakalamıştı. Bunun üzerine RAF Polonya, Çekoslovakya, Fransa gibi ülekelrden kaçıp sığınan havacılara görev verdi. ABD'den ve Kanada'dan da gönüllü pilotlar bu hava savaşında görev aldılar. Tabii bu yetmeyince 16 saat gibi son derece az uçuş tecrübesi olan yeni pilotları Luftwaffe'nin aslarının önüne çıkardılar. Tabii çoğu daha ilk uçuşlarında hayatını kaybetti. Bana göre bu savaşın dönüm noktası RAF'ın bir gece ansızın Berlin'i bombalamasıdır. Son derece sinirlenen Hitler aynen karşılık verilmesi emrini verdi. Hermann Göring de saldırıları hava alanlarından, fabrikalardan büyük şehirlere, özellikle Londra'ya kaydırdı. Halbuki hava alanlarına, hava üslerine ve fabrikalara saldırılar devam etseydi belki de savaşın neticesi değişik olurdu; bir Alman çıkartmasını da bugünkü tarih kitaplarında okuyor olurduk. Ama saldırının yönünün değişmesi sonucu RAF toparlandı, uçak ve pilot sayısını arttırdı. Bf-109'ların havada kalış sürelerinin yetersizliği nedeniyle Ju-87 pike bombardıman ve Ju-88, He-111 ve Do-17 orta bombardıman uçaklarını kolaylıkla, özellikle dönüş yolundayken avladılar. Tabii bu kayıplara, özellikle pilot kayıplarına dayanamayan Luftwaffe önce taktik değiştirip tek motorlu av uçaklarını tek bomba taşıyan av-bombardıman uçakları olarak kullanmaya başladı. Sonunda da havlu attı. Britanya'nın bombardımanına V-1 ramjet motorlu füzelerle ve daha sonraları V-2'lerle devam etti. Luftwaffe pilotlarının üstün yetenekleri ve tecrübeleri karşısında RAF pilotlarının cesaretleri, zamanla kazandıkları tecrübeler de yatsınamaz. Hatta zamanla üstünlük kazandıkları dahi söylenebilir. Tabii bu arada Hawker Hurricane ve Supermarine Spitfire'ların performanslarını da unutmamak gerekir.Her iki tarafın havacılarını performans ve cesaretleri açısından taktirle karşılamak ve anmak gerektiği görüşündeyim. RAF pilotları için en güzel sözleri o zamanki başbakanları olan Sir Winston Churchill söylemiştir: "Never in the history of mankind so many owed alot to so few". Türkçesi ise şöyle: " İnsanlık tarihinde hiçbir zaman bu kadar çok (insan) bu kadar az (insana) borçlu kalmamıştır". Londra yakınlarında RAF'a ait iki müze var. Biri Hendon'da, diğeri Cosford'da. Burada bu savaşla ilgili çok ilginç dökümanlar, örneğin DVD'ler ve kitaplar bulabilirsiniz. Örmeğin bu kitaplardan biri "Lutfwaffe Fighter-Bombers Over Britain, The Tip and Run Campaign"dir. Müzedeki mağazanın adresini aşağıda veriyorum. İsteyenler buradan müzeye de geçebilirler. www.rafmuseumshop.com Hepinize en içten sevgi ve saygılarımla Haluk SEVEL Edited by - haluksevel on 09/04/2004 14:09:20 |
mehmetcemilkale
üye
USA
166
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/04/2004 : 18:55:47
Isin daha da ilginc yonu, Ingilizlerin Berlin' i bombalamalarina sebep olan olay da bir Alman Bombardiman filosu komutani, Binbasi Brandt' in hedefini ruzgar sebebi ile bulamamasi, ve gelmisken bombalamadan donmeyelim diye Londra' ya bombalarini birakmasiydi.Yalniz Haluk Agabey, Ingilizler' in ace sayisi ve vurduklari ucak sayisi, Almanlar' dan daha dusuk degil mi? En basarili Ingiliz ace bildigim kadariyla 38 zafere sahip, Almanlarin bati cephesinde 140 civari zafere sahip bir pilot var. Doguda da Erich Hartmann 352 hava savasi zaferi ile harikalar yaratmis. Britanya Savasinda, Almanlarin daha da takdir edilecek yonu, sadece av ucaklari vurmalariydi. RAF ' in vurdugu ucaklarin buyuk cogunlugu hantal Alman bombardiman ucaklariydi. Ama tabii Guderian' in her zaman ustune basa basa vurguladigi iki aci gercek vardi. 1- Hitler hicbir stratejik avantaji olmayan harekatlar istiyordu. 1940 Londra bombardimani, 1941 Ukrayna Isgali, 1942 Stalingrad ISgali, 1943 Citadel operasyonu. 2- Almanya zaten buyuk ulkelerle savasmaya hazirlanmamisti. Guderian, Deniz Aslani operasyonunu duyunca, "yahu donanmamiz yok, Britanya isgaline kalkisiyoruz" demisti. Insallah TAI nin yaptigi Turk Savas Ucagini gormeden olmem. :))) |
haluksevel
Moderator
Turkey
203
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/04/2004 : 20:31:09
Sevgili Tayyareciler,Sevgili Mehmet Cemil Kale çok haklı. Britanya Savaşı'nda, özellikle savaşın ilk haftalarında RAF'ın düşürdüğü uçak sayısı 800'lerde iken Luftwaffe'nin düşürdüğü uçak sayısı ise 600'e yakındı, ama Luftwaffe'nin düşürdüğü uçakların tamamına yakını RAF'ın av uçakları iken RAF'ın düşürdükleri daha çok iki motorlu bombardıman uçakları ile Ju-87 "Stuka"lardı. Diğer önemli bir husus Luftwaffe bombardımanlarının Müttefiklerin Almanya üzerinde yaptığı bombardımanlar kadar etkili olmamasıydı. Ben bunu iki nedene bağlıyorum. Birincisi Luftwaffe'nin elinde Avro Lancaster, B-17, B-24 gibi ağır bombardıman uçakları olamamasıydı. Diğer bir husus ta yüksek irtifadan bombardıman için uçaklarının yetersiz olmasıydı (ikincisi benim görüşümdür). Burada, konu ile doğrudan ilgisi olmasa da önemli gördüğüm bir hususu hatırlatmak isterim. Bu savaşta her iki tarafta yer almış uçakları kullanan kaç hava kuvveti vardır? Ben bir tanesini biliyorum: TÜRK HAVA KUVVETLERİ. THKv bombardıman filosundan birkaç uçağı örnek olarak belirteyim. Heinkel He-111, B-24 "Liberator", B-25. Av uçaklarından da üç örnek: Hawker Hurricane, Supermarine Spitfire ve Focke Wolf FW-190. Tabii bu arada RAF'ta eğitim gören ve eğitim uçuşları sırasında şehit olan havacılarımızın aziz hatıraları önünde saygıyla eğiliyorum. Sevgi ve saygılarımla Haluk SEVEL |
coach01
üye
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2004 : 22:36:51
selamlar!Stuka'ların,(üstelik pilotları "Hitler Gençlik Kolları"'ndandı) avcı koruması olmaksızın İngiltere üzerine operasyona gönderilmesi konusunda ne düşünüyorsunuz? maviniz daima yukarda olsun!:) |
orko_8
üye
Turkey
58
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/04/2004 : 18:56:41
MerhabalarBenim bilidğim Ju-87 Stuka'lar, diğer bombardıman uçakalrı bigi eskortla gönderildi, ancak onlara eskortluk edecek yegane uçak olan Me-109'ların menzili çok kısıtlı idi. Yanılmıyorsam İngiltere semalarında en fazla 20 dakika kalmalarına yetecek kadar yakıt taşıyabiliyorlardı. Ancak şu bir gerçek ki, Alman Hava Kuvvetleri'nin bu tür uzun mesafe bombardıman için bir strateji ve taktiği yoktu. hava Kuvvetleri genel olarak Kara Kuvvetlerine destek rolüne sahipti. Bu yüzden Luftwaffe için 4 motorlu uzun menzilli ağır bombardıman uçakları geliştirilmedi. Ancak bu eksiklik Britanya Savaşı sırasında çok acı biçimde görüldü. He-177 (her ne kadar tasarım çalışmalarına 1938'de başlanmış olsa da) bu tür bir ihtiyacın ürünüdür, ne var ki başarılı olamamıştır. He-177 hakkında bir not: Bu uçaklardan bir tanesinin bomba bölümü, atom bombası taşımak üzere modifiye edilmişti... |
|
|