n/a
deleted
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 16/02/2004 : 20:46:04
Sizce helikopteri mi yoksa uçağımı kullanmak daha zordur. AFACAN
|
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 16/02/2004 : 22:16:34
Selamlar Afacan Hocam: İkisininde kendine göre zorluk farkları büyük Eski sistem, mesela Uh-1 ile F-4'ü karşılaştırırsam UH-1 Daha zor gibi geliyor. |
n/a
deleted
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/02/2004 : 22:16:38
Devil korkunç derece de önemli açıklamalar da bulunmuşsun tebrik ediyorum seni.Yıktın beni... selamlar |
epaprat
üye
Turkey
29
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 18/02/2004 : 03:40:23
Bence kesinlikle helikopter...Riskleri uçağa göre daha fazla ..Ertaç "311-Serche" Paprat Tweet Driver |
graf
üye
Turkey
49
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 18/02/2004 : 11:11:13
helikopter kadar dengesiz bir alet var mı sorarım sizlere? |
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 18/02/2004 : 16:24:08
Selam, Arkadaşlar bu konuda geçen gün çalıştığım işyerine gelen iki müşteri arasında tartışıyorlardı. Sonradan düşününce şu sonuca vardım. Bu soruyu kategorilere göre ayırıp cevaplamak lazım. Bence pilotaj olarak helikopter daha zor. Motor olarak uçak motoru daha komplike gibi. Saygılar, HERMES |
kartal14
üye
Turkey
59
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/02/2004 : 12:01:10
Selam!!! Bence ikisini de kullanmak kolay(tabii eğitimini aldıktan sonra) . ama bence savaşta helikopter pilotu olmak daha zor. ama olsun zorların adamı olmak daha güzel (değil mi afacan hocam!) |
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/02/2004 : 23:45:23
Sayın Hermes'in dediği gibi kategorilere ayırıp incelemek lazım. Genel olarak bakıldığında helikopter uçağa göre biraz daha zor gibi( sivil hava araçları olarak düşünürsek, silah yükü girdimi iş karışıyor). Mesela Motor durmasında helikopter daha avantajlı. süzülme ile kurtarabilir, tabii coğrafi şartlarada bağlı. Afacan hocam amma komplike bir soru sormuşsun, helikopter daha zor be işte |
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/02/2004 : 23:49:30
Bir de, hangi helikopter pilotu(sivil olarak düşünüyorum)aracını otomatik pilota geçirip,yandaki arkadaşına "Ben şöyle bir turlayıp geliyim, otur otur bacaklarım ağrıdı" diyebiliyor. yada kabine hosteslerle sohbete gidebiliyor? |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/02/2004 : 16:37:58
Sonuçta ikisininde kendine göre zorlukları mutlaka var.havacılık bir kurallar olgusudur ve ne acıdır ki bu kurallar kanla yazılmıştır.havacılık hakkında aslında bu kadar karamsar olmamak gerekir tabi ama karamsarlığa kapılmamanında kuralları var :)--- uçtuğun aleti iyi tanıyacaksın,ne yapar ne yapamaz bileceksin --- senin havada ne yapıp yapamayacağını bileceksin --- yerde %100 disiplinli olacaksınki,havada %10'unu kullanasın --- yerde ne planladıysan,havada ona uyacaksın --- uçtuğun aleti yerde de ihmal etmeyeceksin hepsine uyarsan,artık bir keyif verici maddeye alışmış bulunmaktasın;ister helikopter olsun ister uçak,onun zorluğu adama zevk verir. :) Birgi "IN PUCHACZ,WE TRUST" TC-PEA
|
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/02/2004 : 11:17:09
Selamlar, Sevgili Birgi konuşmaların beni çok etkiledi. Anladığım kadarıyla Planör Sporu ile uğraşıyorsun. Konuşmalarından Planör Pilotunun sahip olduğu disiplini aldığını görüyorum. Seni Tebrik Ederim. Bence bu konuyu bu şekilde çözemeyiz arkadaşlar! Gelin kategorilere ayıralım sonra karşılaştıralım ve sonucu bulalım diyorum. Ne Dersiniz? Benden bir iki öneri; Sahip Olduğu Kumandalar Süzülüş Oranları Aviyonikler Sevgiler, HERMES |
remziozturk
üye
Turkey
29
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/02/2004 : 20:27:26
HELİKOPTER vs. UÇAK --Uçaklarda herkesin bildiği yarım direksiyon simidi ve gaz kolu olup az çok nasıl kullanılacağı konusunda kişiye peşinen bir fikir verir. -Helikopterde ise adına collector, cyclik denen ama ne olduğunu anlamadığım karın ağrısı şeyler bulunur.--Uçağa hiç bilmeyen birisi binip çalıştırıp gazı açsa kullanıcı müdahalesi olmadan uçak yapı itibarıyla düz konumunu muhafaza eder kalkar hatta inebilir de. -Aynı şeyin helikopterde olsa fılfır fıldır etrafı darmadağın eder. --Uçaklar havada sadece düz ve ileriye giderler. -Helikopter ise havada durabilir, olduğu yerde dönebilir, yengeç gibi yan yan, hatta geriye de gidebilir. --Uçaklar için inişlere yan rüzgar ya da windshear riski mevcuttur. -Helikopterler için ise Downwash riski. İnetrnette küçük bir arama ile kendi downwashında "yıkanan" bir skorski stalion bulabilirisiniz. --Uçaklarda vibrasyon nadiren ve çok ekstrem şartlarda olur. --Helikoperlerin ise doğasında olan bişeydir ve bazen göstergelerin okunmasını bile güçleştirecek seviyeye çıkığı olur. --Uçaklarda overspeed denen gövdeye zarar verici sürat aşımı...ee yapmazsanız olmaz. --Helikoperlerdeki karşılığı rotor runaway. pervane bir koparsa... aman ha. -Helikopterde potansiyel bir tehlike de kuyruk motorudur. Çalışırken kolay farkedilmediği için dışardan yaklaşıp kolunu kaptıran insanlar olmuştur. Helikopterin havadaki denge unsuru olması sebebiye: kopuşu helikopteri ördek gibi kendi etrafında döndüre döndüre yere düşürtür. Kısaca Helikopterin kuyruk pervanesi için şöyle diyebiliriz: varlığı bir dert, yokluğu yara --Uçakta böyle bir dert yok şimdilik. --Uçaklar bazen kötü hava şartlarına yakalandıklarında diyelim hava güzeldi yola çıktınız ama tahminlerin ötesinde çok hızlı bozdu. Nasıl ineceğinizin hesabını yapar, yakında bir yerde meydan ararken saç ağırtırsınız. -Helikopterle olsanız hemen oracıkta "inersiniz" çevrede bir kave büfe vs. varsa çayınızı yudumlar, hava düzelince kalkar gidersiniz. Hah nihayet iyi bir yönünü bulduk. --İki palli helikoterlerde uçarken sürekli 1-1.3G yi muhafaza etmek lazım gelir, zira yüksüzleştirme durumunda pervanenin gövdeye çarpma riski vardır. N e acayip birşey değil mi, sanki konuşurken dilini ısırmak gibi. ---------------0------------- Başka? Katkılarını esirgemeyecek olanlara teşekkürler.
|
maverickx
üye
Turkey
107
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/03/2004 : 15:56:23
Öncelikle herkese merhaba; ve Remzi abi yazıların üzerinde oynadığım için kusura bakma!--Uçaklarda Lövye, Pedallar ve gaz kolu olup kullanımı helikopterlere göre biraz daha basittir. -Helikopterde collectiv, cyclik ve pedallar bulunur. Gaz kolu kolektif üzerinde bulunur sürekli elinizin altında olduğu için arayıp durmazsınız. --Uçaklarda gaz ve pedal aleronlar ve flaplar dengesini kurarak uçabilirsiniz -Helikopterde kolektif kolu çekmek ve cyclik’ı ileri itmek yeterlidir. --Uçaklarda yere yakınsanız azami dikkat ile uçmanız ve çevrenizdeki hızlı geçen filmi seyretmek için ne yapacağınızı şaşırırsınız. -Helikopter ise havada asılı durabilir, 360 derecelik yatay açıda istediğiniz her yöne hareket edebiliri ve filmin istediğiniz yerinde durup sahneyi sindire sindire seyredebilirsiniz. --Uçaklar için inişlere yan rüzgar ya da windshear riski mevcuttur. -Helikopterler için ise pistin üzerine gelip baş’ı rüzgara karşı döndürüp iniş yapmak mukabildir. --Uçaklarda vibrasyon nadiren ve çok ekstrem şartlarda olur. -Helikoperlerin ise doğasında olan bişeydir ve bazen göstergelerin okunmasını bile güçleştirecek seviyeye çıkığı olur. (Artık Titreşimsiz kabinler kullanılıyor, UH-1’ler hariç) --Uçaklarda overspeed denen gövdeye zarar verici sürat aşımı...ee yapmazsanız olmaz. -Helikoperlerdeki karşılığı rotor runaway. Pervaneyi nasıl kopartabilirsiniz gerçekten merak konusu ama olduğunda da gerçekten aman ha. --Helikopterde potansiyel bir tehlike de kuyruk motorudur. Çalışırken kolay farkedilmediği için dışardan yaklaşıp kolunu kaptıran insanlar olmuştur. Helikopterin havadaki denge unsuru olması sebebiye: kopuşu helikopteri ördek gibi kendi etrafında döndüre döndüre yere düşürtür. Kısaca Helikopterin kuyruk pervanesi için şöyle diyebiliriz: varlığı bir dert, yokluğu yara -Uçakta böyle bir dert ancak kanat kopmasında oluşur. --Uçaklar bazen kötü hava şartlarına yakalandıklarında diyelim hava güzeldi yola çıktınız ama tahminlerin ötesinde çok hızlı bozdu. Nasıl ineceğinizin hesabını yapar, yakında bir yerde meydan ararken saç ağırtırsınız. -Helikopterle olsanız hemen oracıkta "inersiniz" çevrede bir kave büfe vs. varsa çayınızı yudumlar, hava düzelince kalkar gidersiniz. En güzel yönünü buldunuz. --G konusunda hemfikiriz ama pervanelerin gövdeye çarpması gibi bir olay olabilceğini düşünmüyorum çünki gövde ile pallerin en düşük noktadaki durumunda dahi paller – gövde arasındaki mesafe oldukça fazla. -- Süzülüş oranları uçaklarda hız+irtifa+kanat uzunluğu ve alanı+ ağırlık durumlarına bağlı olarak uzun yada kısa olabilir. - Helikopterde ise bu durum sadece hız+yükseklik+ağırlık durumuna göre değerlendirilebilir. -- En basit bir uçakta dahi ön kontrol panelinde kontrol edilmesi ve işlem yapılması gereken birçok aviyonik sistem mevcuttur. En büyüklerinde ise (B-747-400 yaklaşık 600 adet düğme, swich, gösterge) durumu siz canlandırın! -Bilgisayar donanımlı gelişmiş helikopterde bu sayı 80 ila 100 adet (Bell 430) geçmez. KEndi düşüncelerime göre Uçması ve Uçurulması en güzel ve dikkat gerektiren araç helikopterdir. Saygılarımla Murat ÇAKAR |
snipercan
üye
Turkey
119
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/03/2004 : 11:26:53
merhabalar, ucakda cok o kadar (hic demedim daha iyisi varken anlamında o kadar guzel değil demek istedim)guzel degil,tek bir lovye hareketinde dunyayı tersten goremedikten sonra zaten kategoriler bence bir anda yok oluyor hepsi bir yiyeceksin 5G yi o koltuga gomuleceksin nefesin kesilecek ve nokta gibi dorununen o koca dagların uzerinden ters gececeksin sonra bir saniye icinde burunun 90 derece asagıda dalacaksın gerileceksin kalbin hızlanacak ama hissedemeyeceksin ucacaksın kusları kıskandırırcasına iste o zaman helikopter kesmeyecek!Ucmak yasamaktır. |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/03/2004 : 15:38:13
Sniper abim nerdesin?Msj çektim,numaran değişti herhalde neyse bi ara görüşelim.Birgi THK Pln.Baş. 03/1 İnönü-Eskişehir |
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/03/2004 : 09:48:43
Selam, Snipercan uçmayı çok güzel anlatmış. Snipercan' a ve bütün arkadaşları birde planör ile uçmaya davet ediyorum. Snipercan' ın dediklerini motorsuz olan planör ile de yapabilirsiniz. Puchacz SZD 50 -3 Kurumun eğitim planörünün G limitleri -2.65 +5.3 dür. Hepinizi Eskişehir İnönü' ye davet ediyorum o hareketleri yaparken sizi ters bir durumda kurtaracak motoru olmayan fakat aerodinamiği yüzünden gerekde duymayan planörle uçunca uçmak buymuş diyeceksiniz. Eskişehir İnönü THK Uçuş Eğitim Kampı Mayıs - Eylül arası açıktır. Sevgiler, HERMES |
snipercan
üye
Turkey
119
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/03/2004 : 03:04:02
merhabalar, hermes mesajını yeni gordum ben zaten 7 sorti planorle uctum :) bende zaten parasut yada yamac parasutu falan yapmak isteyen arkadaslarıma deneyimlerime gore planoru siddetle oneriyorum ancak o planorlerle senin dediğin o G yi cekmeye kalkarsan sana hiç biseyin havada kalmadıgını mutlaka yere indigini hatırlatmak isterim ve her iniş aynı iniş değildir :) ancak su bir gercek sadece ruzgarın kanatlarınızla temasından duydugunuz o sesi herhalde baska hicbir hava aracı gercek bir haz haline getiremez.üstelik dogru sartlar yakalndıgında akrobasi yapabilmekde cabası. ekonomik durumu ppl almaya yetmeyen arkadaslar ucma tutkunuzu planorle fazlasıyla giderebilirsiniz. herkese sevgiler,quote:
Selam, Snipercan uçmayı çok güzel anlatmış. Snipercan' a ve bütün arkadaşları birde planör ile uçmaya davet ediyorum. Snipercan' ın dediklerini motorsuz olan planör ile de yapabilirsiniz. Puchacz SZD 50 -3 Kurumun eğitim planörünün G limitleri -2.65 +5.3 dür. Hepinizi Eskişehir İnönü' ye davet ediyorum o hareketleri yaparken sizi ters bir durumda kurtaracak motoru olmayan fakat aerodinamiği yüzünden gerekde duymayan planörle uçunca uçmak buymuş diyeceksiniz. Eskişehir İnönü THK Uçuş Eğitim Kampı Mayıs - Eylül arası açıktır. Sevgiler, HERMES
Ucmak yasamaktır. |
nasa
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/03/2004 : 09:34:10
R/C Modellerde de Helikopter zor, uçak daha kolay.Aliens - We Are Alone? |
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/03/2004 : 16:10:37
Arkadaşlar selamlar, İnönü kampında istesek planör ile uçabilirmiyiz? Tandem paraşütü biliyorumda(bu yaz atlıcam) Şimdiye kadar planör uçuşunu hiç duymadım.
|
Hermes
üye
Turkey
32
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/03/2004 : 14:28:33
Selamlar, İnönüde Planör uçuşları yapabilirsiniz. Halk Uçuşu adı altında bir miktar bağış vererek uçabilirsiniz ki yanlış hatırlamıyorsam sabit bir miktarı vardı bu ücretin. Halk Uçuşu tabir edilen bu uçuşlar yaklaşık 20 ile 25 dakika arasında sürmektedir. Planörle ilgili sorularınızı Planörcülük Sporu isimli konuya yazarsanız daha kısa zamanda cevaplayabiliriz. Bir grup arkadaş Planör Sporu konulu forumu açtık. Konu hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaşlara kolaylık olsun diye düşündük. Sevgilerimle, HERMES |
birgi
üye
Turkey
392
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/03/2004 : 11:58:26
Hermes haklı,İnönü'de halk uçuşları oluyor.Türkkuşu Genel Müdürlüğü'nü arayarak bilgi alabilirsin.Birgi THK Pln.Baş. 03/1 İnönü-Eskişehir |