ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 PİLOTAJ
 Askeri Jetler için Alçak Uçuş Kuralları
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
maverickx
üye


Turkey
107
Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/05/2003 :  07:53:55  Profili Göster  maverickx'ın Sitesini Ziyaret Edin  maverickx 'a bir ICQ Mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu kuralları bilen bir arkadaş mevcut ise bana bunları nerede bulabileceğim yada neler olduğu hakkında bilgi verebilirler mi??

Bir süredir şehrimiz üzerinde Askeri jetlerin alçak uçuş gösterilerini izlemek zorunda kaldığımızdan ve bu uçuşlar bir çok sorun yaşattığından dolayı bu uçuşların yapılmasının mantığını öğrenmek istiyorum.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

murat_çakar_tr@hotmail.com

messerschmitt
üye


Turkey
66 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/05/2003 :  21:58:28  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
en azından bu sitede yazmasına bakarak o kişinin uçakları sevdiğini/ilgi duyduğunu söyleyebiliriz herhalde.buradan yola çıkarak askeri jetlerin alçaktan uçuşlarını izlemek "zorunda" kalmak nasıl bir tanımlamadır anlayabilmiş değilim.ben alçaktan gelmekte olan bir jet sesi duysam pencereye balkona fırlarım görecem diye!ayrıca bu uçuşlar nasıl bir sorun yaratmakta acaba?
ultralight'ınız ile gezerken jetlerin rüzgarınamı kapıldınız yoksa çatıda asılı çamaşırlarınızımı götürdü bu jetler?:)))

ilgili kural falan olduğunu zannetmiyorum.zaten genel kural olarak meskun mahal üzerinde alçak uçuş yapılmaması söylenir.yinede eski c-47'ci abilerimizin "tarlaya kadın yatırmaca" oynadıklarını bilirim.:)

kural varsa eğer şudur:alçaktan gideceksen hızlı git!ehehe...

Sayfa Başına Git

Melisss
üye


Turkey
6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/05/2003 :  11:20:22  Profili Göster   Melisss a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba...

Bence o muhteşem savaş uçaklarının bütün ihtişamlarıyla gökyüzünde yaptığı dansı izlemek olağanüstüdür! Yani en azından ben hayatım boyunca Yeşlilköy'e yakın oturdum. Burada sivil hava trafiği çok yoğun olduğu için askeri uçuşlara oldukça kısıtlı izin çıkıyor! :( O yüzden yılda bir kaç kez Jetlerin sesini duyabildiğim zamanlar messerschmitt'in dediği gibi kendimi kaybedip pencerelere koşarım... :)

Nerede oturduğunu da merak ettim? Eğer jet üsslerine yakın oturuyorsan bu duruma alışmış olman gerekir... Ama eğer yakınlarınızda hastane..okul vb. gürültüden -ben hala o sesin muhteşem olduğunu savunuyorum! :) - rahatsız olabilecek yapılar varsa o zaman uçakların bağlı olduğu üssü telefonla arayıp rahatsızlığını belirtebilirsin...
Okuduğum bir kaç alçak uçuş rotası konulu makaleyi sana gönderebilirim ama bunlar kent merkezi üzerinden uçan uçaklarla uzaktan yakından alakası olmayan şeyler :)

hoşçakal ve bence o güzel görüntülerin tadını çıkar....

Sayfa Başına Git

epaprat
üye


Turkey
29 Cevap
Gönderilme Tarihi - 29/05/2003 :  05:20:51  Profili Göster  Ziyaret epaprat'ın Anasayfasını   epaprat a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar;
Askeri uçuşlar için bu konuda uluslararası bir standart olduğunu sanmıyorum.O anki şartlara,liderin veya merkezin emrilerine göre bu uçuşun durumu değişebilir.Ancak sivil havacılık açısından bakarsak 10000 feetin altında 250 knotı geçemezsiniz uçuşunuzun tipine göre ifr veya vrf chartlarda o bölgede uçabileceğiniz minimum geçiş irtifaları yazıyordur.Bu irtifaların altına inmeniz tehlikeli olabilir.şimdilik aklıma gelenler bunlar..

Ertaç Paprat
TK450Sayfa Başına Git

maverickx
üye


Turkey
107 Cevap
Gönderilme Tarihi - 05/06/2003 :  09:04:22  Profili Göster  Ziyaret maverickx'ın Anasayfasını   maverickx a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Konudan bir süre uzak kaldığım için yazılanları yeni okuyorum ama sanırım ya bende anlatma problemi yada messerschmitt'in beni anlama problemi olduğunu düşünüyorum.

Yazdığım yazı aslında gayet açıktı. Sivil uçaklar için ifr veya vrf chartlarda yazıldığı gibi askeri şartlarda da bu tip kurallar olduğunu duymuştum. Bunlar hakkında yorum yapılmasını istemedim. Sadece bu şartları bilen varmı diye sordum.

Havacılık konusundaki deneyimim ve bilgilerim hakkında profil sayfama bakmanızı rica ederim.

Not: Uçak sesi duyduğum zaman şirkette toplantı halinde olduğum zamanlar dahil toplantıyı bırakıp pencerelerden çooooookkk baktım ve halen bakmaktayım.Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 05/06/2003 :  19:02:24  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
evet vardir, ozellikle'de askeri ucaklarin sivil yerlesim bolgeleri uzerinde ucus yapmalari sivil ucaklara gore cok daha kati kurallar ile denetlenmektedir. Plansiz sehirlesme yuzunden inis koridorlarinin ve calisma sahalarini etkilemesi disinda askeri ucaklarin muhimmat tasimalari(herzaman olmamakla birlikte) nedeni ile meskun mahal yani yerlesim olan bolgeler uzerinden gecisleri gerek yatay gerekse dikey limitler ile belirlenmistir. Sivil ucaklar icin kitapta yazilan (hatirladigim kadari ile) yasam mahali veya bir canliya en az 500mt yada feet uzakta olmak gerektigidir. Su anda malesef kaynaklarimi acip okuyamiyorum ama bunun gibi birsey bu VFR ucuslar icin gecerli tabii. Sehir uzeri ucuslarda boyle bir kistas olmayacagi icin minimum yer+500ft kurali mevcuttur ve 500ft'lik dilimler ile 2500ft'e kadar uygulanir. Sonrasi IFR calisma minimalarina girdigi icin biraz daha detaylandirmak gerekir konuyu ama ben kabaca bir bilgi olarak vermek istedim. Bu yerine gore degisebilir.
Askeri ucuslar Turkiye'de onceden beri eger bir askeri usse sahip degil ise genellikle sehir uzerinde yapilmaz. Eger gosteri yada tatbikat amaci ile ozel bir durum soz konusu ise daha onceden TV yada basin ile bir uyarida bulunulur. Bu ornegin Istanbul icin soz konusu ama Izmir icin degil. Izmir'de bulunan askeri us nedeni ile calisma sahalari sehrin guney ve kuzeyine yerlestirilmis, uzerine birde sivil IFR ucus koridorlari da eklenince oyle yada boyle sehri katetmek zorunda kalmalari gerekebilmekte. HEr ne kadar ozen gosterilse de dedigim gibi pansiz sehirlesme buna engel olabilmekte. Ornegin bugun Ataturk Havalimani cevresinde ucak gurultusunden rahatsiz olup havaalaninin yerinin degismesini istemek gibi. Oysa 20 sene once alanin cevresi neredeyse 10nm yari capinda bombos bir arazi idi.
Sizin bulundugunuz yerde boyle bir aktivasyon olmasi tamamen o gunun sartlarina uygun olsa gerek.Eger devamlilik arzediyorsa bulundugunuz bolgedeki askeri usse basvurabilirsiniz. Diger yandan bugune kadar eger boyle bir durum yok ve birden olmaya basladi ise mutlaka bir gereklilik sozkonusu olmustur, zira hicbir askeri pilot ucagini (muhimmatlar varken) yerlesim mahali uzerinde ucurmak istemez.

saygilarimla

not: tum bunlari yazdiktan sonra profili okudum, bu profile gore sizin varsa boyle bir kurali bizden en azindan amator olan bizden daha iyi bilmeniz gerek. neden usler ile baglantinizi kuran kisilere yada savas pilotu dostlariniza arkadaslariniz sorma geregi duymadiniz? onlar size buradan cok daha saglikli ve birebir konusma yolu ile bilgi verebilirler, oyle degilmi?

Hakan737Guven
virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.

Edited by - hakan737 on 05/06/2003 19:08:19Sayfa Başına Git

ykonukcu
üye


Turkey
1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/06/2003 :  12:33:54  Profili Göster   ykonukcu a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Askeri jetlerin alçaktan uçmaları konusunda pek fazla bir bilgim yok ama bir F-4 pilotuna alçak uçuşla ilgili sorduğum bi soruya aldığım cevap " Biz ister yerden 1 karış yükseklikten uçarız ister 20000 feet irtafada uçarız... İrtifamız o anki göreve ve şartlara bağlıdır. " oldu.
Söyleyecek çok bişey yok. Onlar savaş pilotu ve yapmaları gerekeni yapıyolardır...

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/06/2003 :  21:29:46  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
o is o kadar kolay degil. once o askeri pilot arkadasimiza soruyu nasil sordugunuzu ogrenebilirsek cevabin gecerliligini ancak o zaman anlayabiliriz. Bir askeri pilota "siz hangi yuksekliklerde ucarsiniz, 500ft yasakmi?" derseniz dogal olarak o da bu cevabi verir.
Havacilik bircok kurallardan olusur ve dunyanin neresinde olursa olsun ayni degismez fizik yada kimya kurallari gibi herkes tarafindan ayni sekilde uygulanmasi zorunludur. Buda havaciliktaki standardizasyonun temelidir. Havacilik, kurallari, gorev tipleri ve ucus bolgeleri acisindan ASKERI ve SIVIL olarak iki ana bolume ve onlari alt bolumlerine ayrilmistir. Bizim konumuza gore bakarsak hicbir askeri pilot hicbir sivil ucus alanina yada tahsis edilmis ucus koridoruna kafasina gore giremez, tam terside sivil ucuslar icin gecerlidir. Ama gerekli sartlar yerine getirildiginde ornegin askeri ucuslarin calisma bolgesine intikalinde sivil koridorlar gecilecekse, radar kontrolunde ve onceden belirlenmis bir zamanda gecis yapmalari saglanir. Haritalarda NOTAM'li olarak belirtilen bolgeler ve irtifalar'da belirlenen gun, saat'de ve irtifada hicbir sivil ucak bulunamaz .Buna karsin daha onceden haber verilmeden gecis zamani bildirilmeden hicbir askeri ucak/ucaklar'da havalimani gibi sivil trafigin bol oldugu yerden kafasina gore gecis yapamaz. Bir havalimani cevresinde dikey ve yatay durumda seyreden onlarca dusuk hizdaki trafigina arasina normal hizi bile onlardan en az 2-3 misli suratteki ucaklari kontrolsuz geciremeyiz. Yine tam tersi sivil ucaklar icin gecerlidir.Dolayisi ile "biz 1 mt'de de ucariz 20000feet'de de" sozunu orjinal konumuza verilmis bir cevap olarak algilamayiniz. Buradaki gibi sordugunuzda eminimki ayni pilot size en az 1 saat suren cok daha detayli bir cevap verecektir.


Hakan737Guven
virt.capt.pilot/virt.air traffic contr.
Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000