ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 TEKNOLOJİ
 Sovyet Ucak Gemileri
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
GENERAL
üye


USA
38
Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/03/2002 :  01:48:36  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,
merak ediyorum,S.S.C.B. den kalan ucak gemilerinin (basta meshur Kiev )ve uzerindeki YAK larin akibeti ne oldu?
Saygilar,Sevgiler

KursadA
üye


USA
17 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/03/2002 :  07:06:31  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba,

Sovyetler Birligi "Krechyet" sinifi 4 ucak/helikopter gemisi insa etmisti: Kiev, Minsk, Baku ve Novorossiysk.

Kiev gemisi 1993'de emekliye ayrildi. Bir Cin tersanesi tarafindan hurda durumda satin alinarak Cin'e goturuldu, ancak akibeti ve ileride bu gemiye ne olacagi bilinmiyor.

Novorossiysk 1993 yilinda emekliye ayrildi, sadece 10 yil aktif hizmette bulunabildikten sonra. 1995 yilinda Guney Kore'de bir hurda firmasina satildi ve sokulerek yaygin tabirle "jilet oldu".

Minsk, Novorossiysk ile ayni zamanda, ayni Guney Kore sirketine satilmisti. Bu Guney Kore sirketinin Minsk'i bir Cin hurda gemi sirketine sattigi anlasiliyor. Dolayisiyla Minsk de muhtemelen su anda bir Cin limaninda sokuluyor, belki de
gecen gun aldiginiz cift bicakli jilet bir zamanlar sosyalizmin savunucusu, proleteryanin gozbebegi Minsk'in bir parcasi idi; kimbilir?

Geriye sadece bir Krechyet sinifi gemi kaliyor: Baku. Sovyetler Birligi'nin dagilmasindan hemen once Baku gemisinin adi "Admiral Gorshkov" olarak degistirildi, donemin politik gerceklerine uygun olarak. Admiral Gorshkov 1991'den beri atil vaziyette duruyordu, ve son birkac yildir Hindistan bu geminin pesinde idi. Yanlis animsamiyorsam 1999 baslarinda Hindistan muradina erdi, ve en son gectigimiz sonbaharda yaptiklari bir anlasma ile Admiral Gorshkov'u bir miktar Mig-29K ucagiyla beraber kullanmak uzere satin aldilar. Gemi Mig-29K ve Hindistan'in tamamen kendi tasarlayip ucurdugu LCA av/bombardiman ucaginin ucak gemisi versiyonu tarafindan kullanialbilecek sekilde modifiye edildikten sonra Hindistan donanmasina katilacak.

Krechyet sinifi gemilerde kullanilan VTOL(Harrier benzeri, dikey inis/kalkis yapabilen) Yak-38 Forger ucagi ise 1992-1993 yillarinda fiilen, 1996 yilinda da resmen Rus hizmetinden cikti. Haluk Sevel beyi kizdirma pahasina bu ucagin VTOL kabiliyeti disinda zaten hic bir ozelligi olmayan, problemli teknolojisi nedeniyle bircok Sovyet donanma pilotunun canini almis, cok sinirli silah ve yakit tasima kabiliyeti yuzunden Sovyet donanmasi personeli tarafindan da nefret edilen bir ucak oldugunu ekleyeyim. Rusya'ya yolunuz duserse bu ucagin bir ornegini layik oldugu yerde, Monino'daki muzede gorebilirsiniz.

Kursad
Washington, D.C.
USA


Edited by - KursadA on 25/03/2002 07:16:43Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/03/2002 :  21:22:14  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

Dogru söze ne demebilir ki! YaK-28 éForger" kendini STOL firtinasina kaptiran, bu yarista ben de varim diyen Sovyetler Birligi Donanmasi Hava Birlikleri için aceleylegelistirilmis bir taktik saldiri uçagidir. Kürsat Bey'in söylediklerine aynen katiliyorum, ancak ilavelerim olacak. YaK-28 ile ilgili bütün teknik doneleri "Savas Uçaklari" bölümünde bulabilirsiniz, oraya bakmanizi tavsiye ederim.

Bu uçakla ilgili ,bence, en güzel tenkiti Yefim Gordon "MiG-29" kitabinin u0'inci sayfasinda yapmaktadir. Bu uçagi "fazla yetenigi olamayn bir kombat uçagi" olarak tanimlamaktadir. Üç motoru ile özellikte kalkis sirasinda anormal yakit tüketmekte olan bu uçagin menzili son derece kisadir. Yüksüz menzili 500km, kanat alti pilonlarina yük alinca 90 ila 160km'dir. Benc(Yefim Gordon'a göre de) bir saldiri helikopteri bundan daha iyi yapabilir. Buuçagin topu yoktur, radari yoktur, tavani sinirlidir, menzili yetersizdir. Bu nedenlerle donanma korumasini da yapamaz. Bu nedenlerle daha Yak-28'ler hizmetteyken yeni uçak arayisina girilmistir. Yeni yapilacak uçak gemilerinde buharli katapult kullanilmasi dahi düsünülmüs, bilahare bu fikir terk edilmistir.

MiG-29K'nin ve Su-29K'nin (adi daha sonra Su-33 olacaktir) donanmanin korunmasi için denemeye alinmasi ve neticede Su-30'un seçilmesi bu gelisimin neticesidir.

Ben bu metin içinde Rus uöak gemilerini de ele almayi düsünüyordum ama yaziyi çok uzatmak okuma arzusunu kirar. Onun için Rus uçak gemilerini ayri bir yazi olarak ve hemen bunun ardindan yazacagim.

selamlar ve sevgiler

Haluk SEVELSayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/03/2002 :  21:48:23  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sıra geldi Sovyet/Rus uçak gemilerine

İlk Sovyet/Rus uçak gemisi 1967'de hizmete giren "Moskva" ile 1969'da hizmete giren "Kiev"dir. Bunların ikisi de helikopter taşıyıcısıdır; herbirinde 14 adet Ka-25 bulunmaktadır.

Bu gemileri aynı sınıfın temsilcileri olan "Novorossiysk" ve "Baku" takip ederler. Ancak Sovyetler Birliği'nin parçalanmasından sonra "Baku"nun adı "Admiral Gorshkov" olarak değiştirilmiştir.

Sovyetler hakiki manada uçak gemisi diyebileceğimiz "Kiev"i 1975'de, "Minsk"i ise 1978'de tezgaha koyarlar. Bu gemiler hizmete girdiklerinde 16 adet Yak-38 "Forger" ve 16 adet Ka-25/27 helikopter taşıyacaktır. İşte burada Yak-38 sancıları başlar...

Rusya'ya çok kereler gittim ve uzun süreler kaldım. Bir şeyi hayretle tespit ettim. Hükümette (hemde Sovyet hükümetlerinde)ve halkta ABD hayranlığı ve taklitçiliği. Bizim TSE paralelinde olan Rus standartları GOST ve SNiP birçok yerde Amerikan standartlarının kopyası. Durum böyle olunca ABD yapar da Ruslar durur mu! hemen "Ulyanovsk" nükleer motorlu uçak gemisini planladılar. Ancak bu proje Sovyetlerin yıkılmasından sonra iptal edildi.

1982'de "Riga", "987'de "Tbilisi" kızağa kondu. Sovyetler'in parçalanmasından sonra "Riga"nın adı "Varyag" oldu,bitirilemedi, Türk firmaları hurda olarak satın almak istediler ama Ukraynalı'larla anlaşamadılar, sonuçta Çinli'lere satıldı. "Tbilisi"nin adı da "Admiral Kuznetsov" olarak değiştirildi ve şu anda hizmette. Güvertesinde Sukhoi Su-33'leri barındırıyor.

Bir de bir ilave yapmak istiyorum, bir önceki yazıma. Ruslar buharlı katapultu hiç sevmediler. Onun yerine "ski-jump"ı tercih ettiler. Uçaklar da buna göre modifiye edildi.

Diğer birilavem de şöyle. Hindistan, aldığı uçak gemisini işler vaziyete geçirdi sanırım.Şu anda bir miktar daha MiG-29K almak için MAPO MiG'le görüşmeler yapıyorlar.

Çok başınızı şişirdim ama kabahat benim değil, Sevgili Kürşad'ın...

Selamlar ve saygılar

Haluk SEVELSayfa Başına Git

KursadA
üye


USA
17 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/03/2002 :  01:17:43  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Haluk Bey,

Novorossiysk ve Baku yukarida belirttigim gibi "Krechyet" sinifi gemiler, bunlar Moskva ile ayni sinif degil. Moskva sinifi sadece 2 gemi var, bunlar "Moskva" ile "Leningrad". Moskva sinifinin 3. gemisinin adi "Kiev" olmasina ragmen bu gemi sizin belirttiginiz gibi 1969'da servise girmedi, insaatina baslanildiktan bir yil sonra iptal edilerek 1968'de hurdaya ayrildi. Hizmete giren tek "Kiev" adli helikopter gemisi Kiev sinifinin bayrak gemisi olarak 1975'te hizmete giren gemi.

Sonuc olarak Rus ucak gemileri:
-Moskva(KONDOR) sinifi helikopter gemileri: Moskva, Leningrad
-Kiev(KRECHYET) sinifi VTOL ucak/helikopter gemileri: Kiev, Minsk, Baku(Admiral Gorshkov), Novorossiysk
-Tbilisi(KREML) sinifi CTOL ucak gemileri: Tbilisi(sonra "Admiral Kuznetsov"), Riga(sonra "Varyag"(yarim birakildi, Cin'e satildi))

Doktora yaparken sinif arkadasi oldugumuz Hintli dostlarimdan bugun ogrendigime gore Admiral Gorshkov hala Hindistan'a resmen satilmamis, son anda bir takim puruzler cikmis. Hala Rusya'da limanda imis.

Kursad A.


Sayfa Başına Git

snipercan
üye


Turkey
119 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/03/2002 :  20:49:37  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhabalar,
ucak gemilerinin tarihi hakkında verdiginiz bilgi icin tesekkurler.peki bu ucak gemileri soguk savas doneminde ABD ye karsı gorev yapmıslarmıdır?eger yaptılarsa ne kadar basarılı oldular yoksa okyanusu amerikan ucaklarına mı biraktılar??
tesekkurler

Ucmak yasamaktır.Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/03/2002 :  21:23:14  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sayın Kürşat Bey,

Ruslar uçak gemilerini tamamına "uçak taşıyan kruvazör" tabirini kullanarak Sovyetler Birliği Donanması'nda yeni bir sınıf yaratmışlardır. Bu tabiri kullanmalarının nedeni de Montrö Annedeniyle Boğazlar'dan uçak gemilerinin geçişinin yasak olmasıdır. Ben "sınıf" tabiri ile bunu kastetmiştim.

Sizin belirttiğiniz ve NATO'ya ait olduğunu sandığım sınıflama bence aşağıdaki gibi bir katkıda bulunmak istiyorum.

1967 ve 69'da hizmete giren Moskva ve Leningrad Ruslar tarafından Proje 1123 olarak adlandırılır. Kiev ve Minsk ise Proje 1143'dür. Novorossisk ve Baku ise aynı kategorinin devamı olduğu için Proje 1143.5 olarak tanımlanır. Daha sonraları iptal edilen Ul'yanovsk ise Proje 1143.7'dir.

Ben Rus uçak gemilerinin herhangi bir çatışmada görev aldığını zannetmiyorum. Ayrıca bu gemiler USN'nin uçak gemileri ile (teknik üstünlük açısından) asla kıyaslanamazlar.

Selamlar ve sevgiler


Haluk SEVELSayfa Başına Git

Deli_Balta
üye



9 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/06/2004 :  13:44:56  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sovyetler herhangi bir deniz savaşına katılmadığından bu gemiler bir çatışmaya katılmadılar. Zaten bu Helikopter gemileriki yukarıda belirtildiği gib 4 adet üretilmişlerdi 2 tanesi mutlaka karedeniz filosunda bulunduruluyordu Rus karadeniz filosu Sovyetlerin Akdeniz filosu olarak da görev yapmak zorundaydı bu nedenle Akdeniz deki filolarını desteklemek için her zaman bu gemilerden 2 tanesi karadeniz filosunun kadrosunda bulundurulmuştur
diğer 2 tanesi ise Kuzey buz denizinde Barents de Kuzey filosunun kadrosunda görevli idiler ve görevleri soğuk savaş sıcak çatışmaya dönüştüğünde öncelikle kuzey denizinde ASW savaşına katılmak ve ABD ile Batılı diğer rakiplerinin denizaltılarını engellemek için denizaltı savaşı yapmaktı ve kendi filolarını/denizaltılarını nato deniz kuvvetlerine karşı korumaktı başka bir rolde Gronland İzlanda ve Norveç gibi Rusya ya yakın bölgelere muhtemel amfibi harekata katkı sağlamak da tali diğer görevlerini oluşturuyordu Sovyet uçak gemilerinin öncelikli olarak Denizaltısavar kruvazör olarak tanımlanması tesadüf değildir bu gemiler saldırı aracı olarak değilde operasyonel olarak yukarıda belirttiğim görevlerin verildiğini işaret eder bu gemilerden 2 tanesi her zaman için Akdeniz/Karadeniz de 2 taneside Kuzey buz denizinde bulundurulmuştur. Ayrıca diğer gemiler kiev ve kuznetsov unda karadeniz de inşaa edilmesi tesadüf olamaz ortadoğu bölgesi ve Akdeniz gibi harekat sahalarına türk boğazlarının bütün kısıtlayıcılığına rağmen erişmenin bir başka yolu yokru ve bu serilerden bütün gemilerin inşaası tamamlansaydı bile aynen helikopter gemileri gibi 2 tanesi Akdeniz ortadoğu sahasına 2 tanesi kuzey denizi sahasına tahsis edilecekti Soruyu net cevaplamak lazımdır Rus uçak gemileri hiçbir zaman için ABD rakiplerine saldırmak için ve direct onların karşısına çıkmak üzere üretilmediler onlar daha ziyade rus deniz kuvvetlerinin verdiği diğer görevler ve destek operasyonları için düşünülüyordu savaş zamanı ABD uçak gemilerine bu rus uçak gemileri saldırmayacaktı bu görev diğwer rus askeri kuvvetlerine verilmişti karada üslenen uçaklar ve denizaltılar gibi Rus uçak gemilerine en fazla ihtiyaç duyulan zaman kuba krizi gibi uzak denizaşırı operasyonların yapıldığı o meşhur zamanlardı ama o zamanda bu gemiler hazır değildi

Edited by - deli_balta on 14/06/2004 13:51:57

Edited by - deli_balta on 14/06/2004 13:52:40

Edited by - deli_balta on 14/06/2004 14:51:43

Edited by - deli_balta on 14/06/2004 14:54:55Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000