ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 PİLOTAJ
 Pilot olmak istiyorum
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
biscan001972
üye


Turkey
5
Cevap
Gönderilme Tarihi - 30/08/2005 :  04:18:39  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sayın yetkilisi/yetkilileri,

Malumunuz günümüz Türkiye'nin ekonomik şartlarında insanlar geçimini temin etmek üzere türlü türlü yollara başvurmak zorunda kalabiliyorlar veya en azından düşünüyorlar.
Ben şahsen 33 yaşında çok meşhur bir Triko Fabrikasında desen programcısı olarak çalışmaktayım.Kocaeli Üniversitesi MYO İşletmecilik ve İstanbul Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı bölümü mezunuyum.Yani bir Fakülte ve de bir Meslek Yüksek Okulu mezunuyum.Ana Dili gibi Almanca ve de bir okadar İngilizce konuşurum.Çekinmeden söyleyebilirim ki bir milyar civarında da bir gelirim var.
Daha iyi kazanabilmek ve daha iyi bir kariyer uğruna iyi firmalara müracaat ettim ancak olumlu yanıt birtürlü gelmedi.Halen arıyorum.Eşim de iyi bir firmada çalışmasına rağmen,biraraya getirdiğimiz ücretler ancak ayın sonunu getirmeye ve orta düzeyli bir hayat yaşamamıza olanak sağlıyor.Türkiye'deki pek çok zor koşullarda parasını kazanmak zorunda olan insanlara kıyasla durumumuz iyi.Ama daha da öteye geçemiyoruz.Mesela bir ev için para biriktiremiyoruz.Geleceğe dair Türkiye'de umutlarımız her geçen gün biraz daha tükenmeye yüz tuttu.Yurtdışına göçmen olarak gitmeyi bile düşünüyoruz.
İşte şartların ve bizim şu andaki konumumuzda,çocukluk hayalim olan fakat birtürlü fırsat bulamadığım pilotluk mesleği aklıma geldi.Daha doğrusu THY'nın böyle bir açığı önümüzdeki yıllarda oluşabileceğini biryerlerde okudum ve araştırmaya koyuldum.Neticede sizi buldum internetten.
Bu yaştan sonra daha iyi bir gelecek kurmak amacıyla pilotluğun ticari boyutu olan ticari lisansı düşünmeye başladım.Fakat aklımda bir ton soru işareti var ve bu nokatada beni aydınlatabileceğinizi düşündüm.Lafı dolandırmamak adına dilerseniz madde madde bildiklerimi ve bilemediklerimi sıralayım.

1.JAA (Havacılık Otoriteleri Birliği) onaylı
2.Ticari Pilot Lisansı ( CPL ) şart!!!
3.THY'ı için veya uluslararası hava ticareti için????Yukardaki iki madde doğru mu???
4.THY hava harp okularından yetişmiş Pilotları öncelikli olarak sonra Eskişehir Anadolu Havacılık bölümü mezunlarını tercih ediyor???Doğru mu????
5.Eskişehir Anadolu Havacılık bölümü 5 yılda bu Ticari Pilot Lisansı ( CPL )'i veriyor.
6.Özel Havacılık kursları 1.5 yılda gibi duydum ve okudum.
7.5 yıl eğitimle 1.5 yıl eğitim bir olur mu tartışması başlamış ve bu THY'nın pilot personelini seçmede nasıl etkiler????
8.Türk Hava Kurumunun sitesindeki bilgiler ışığında ifade edilen CLP Lisansı eğitim bedelinin 50 Milyar civarında bir tutar olduğu.Ancak bu miktar çoğu insan için olağanüstü bir rakkam.Bu eğitim bedelinin x firmasında nekadar olduğunu size soracaktım.
9.Bankadan 50 Milyar kredi aldığımızı varsayalım.Bunun geri ödemesi yaklaşık 90-100 Milyar arasında olabilir,tabi kaç yıla yayılacağı da bir muamma konusu.
10.Bu şartlarda, bu borçlarla ve de aynı zamanda iş hayatında çalışarak bu kursu nasıl takip edebilirim,yani gündüz ise, işimi mi bırakmalıyım ve bırakırsam nasıl banka borcumu öderim??
11.Diyelim ki tüm meşaakatlara rağmen 1.5 sene içinde bu lisansı aldık ve de THY'ye müracaat ettik.THY ile görüştüm.İfadelerine göre ihtiyaca göre eleman alırlarmış.Diyelim ihtiyaçları 2 yıl sınra olsun,bu borçla insan ne yapar???
12.THY kendi ihtiyacını karşılamak üzere kendi yönetim kurulunun koyduğu bazı belli belirsiz personel alımı kriterlerine dayanarak pilot adayları seçiminde bulunmuş.
13.Efendim 30 yaşı üstü olamazmış ve de mühendis olma şartı ararlarmış.Başvuru ilanı da sadece 15,16,17 Ağustos olarak belirlenmiş ve de gazete de ben bir ilanını gördüğümü hatırlamıyorum,belki yayınlanmıştır.Ama haliyle haberimiz olamaz çünkü yeni yeni ilgileniyoruz bu alanla.
14.Biz iki Üniversitede eğitim gördük ana dilimiz gibi iki dile vakıfız,yaşımız geldi geçecek,son treni yakalamanın derdindeyiz,hayatımız bu Ülkede kurtulsun istiyoruz,yıllarca Üniversitelerde dirsek çürüttük,ancak ve lakin efendim mühendis değiliz veya asker kökenli pilot değiliz diye bir nevi hak mahrumiyeti yaşıyoruz.Kapılar daha aralanmadan bitti oluyor.THK verilerine dayanarak yazıyorum '' 17 yaşında bir çocuk ''ilk uçuş lisansını alıp tek motorlu uçağı havalandırma hakkına sahip,ancak biz iki tane diplomalı kişi olarak herhalde bir 17 yaşındaki delikanlıdan daha az bir zekaya sahibiz ki ticari bir uçağı uçuramıyoruz.
15.Halbuki işim gereği sabahdan akşama kadar sadece koordinat hesabı yapan bir insanım ve çalışma arkadaşlarımın hepsi Tekstil mühendisleri.Ben Fabrikamda bir DESİNATÖR'üm ( Desen Programcısı,Bilgisayar programcısı ).Zannedersem bir ticari uçağı gerekli eğitimi aldıktan sonra rahatça uçurabilirim.
16.Diploma ile THY'ye gittik ve torpil de bulamadık girmek için.Ne yapacağım bu borcumu ödemek için??

Sayın yetkili sizi bukadar bu satırları okumaya mecbur bırakmak istemezdim,ancak param ve vaktim mahdut.Ancak İDEALim büyük.Hem CESUR hem de KORKAĞIM.
Hesabını kitabını çok iyi yapmalıyım.İşin ucunda para var belki ama riskleri de var elbette.Size de hak veriyorum,neticede orası bir ticarethane de sayılabilir.Hayırkurumu değil.Ancak günümüz şartları malum.İnsan bu ülkede yaşarken herşeyden korkar hale gelmiş.Çünkü durum yok.

SAYIN YETKİLİ, sizden bu CPL diploması ile sadece Türkiye genelinde değil,aynı zamanda Dünya genelindeki iş olanaklarını öğrenmek istiyorum.Bunun yanı sıra kendiniz mesela mezun verdikten ve bu mezun verdiğiniz kişiye iş bulabildikten sonra bu ücreti maaşı karşılığında talep edemez misiniz????THY seçtiği adayları eğittikten sonra maaşlarından belli miktarlarda kesinti yapmak suretiyle bu eğitim masaraflarını geri alacakmış.Böyle bir uygulamanız yok ise,uygulamayı düşünür müsünüz???
Böylesi çok işimize yarardı.Hem meslek sahibi olur hem de size olan borcumuzu öderdik.Hem de Bankaları zengin etmiş olmazdık.Faiz miktarını bir düşünün.Yazık ve de Günahtır.
Açıkcası hep Kaptan pilotların maaşı yüksek olarak telaffuz edilir.11-12 Milyar civarı olarak.Ancak ilk işe başlayan yardımcı pilotların maaşları hakkında hiç bilgimiz yok.
Bu işe havacılık sevdası ile başlamak istiyoruz ama işin parasal kazanç kısmı daha önemli bir boyut teşkil ediyor.En az kazançdan en fazla kazanca kadar detaylı bilgi verebilir misiniz acaba???
Kendi yetiştirdiğimiz pilotlara kesin iş bulabiliyoruz,diyebilir misiniz??Yoksa diplomayı alan başının çaresine mi bakar?Hatırlatmalıyım ki yaşım 33.Diplomalı yaşım 35-36 olacak.İş olanakları 36 yaşında CPL diploması ile nasıl olur???
Kısacası bir ton akıl sorusunu özetle size sunmaya çalıştım.Kafa karışıklığına sebep olan bu muamalı sorulara sizin tarafınızdan yanıtlanması dileğim ile...

SAYGILARIMLA,
Bülent


Bülent

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000