ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Kutlarim
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
zeynep
üye



1
Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/07/2005 :  08:10:27  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Selamlar tum uyelere,
gercekten cok yararli ve de guzel bir site, kutlarim.
Mumkunse ogrenmek istedigim bir konu var:
Birkac gun once Frankfurk'tan misafirlerim geldiler, ucak rotarliydi,
inis anonsu yapilmis, yere indiklerini gormusler bu sirada ucak birden yukselmeye baslamis ve de 20 dakika sure ile Istanbul civarinda dolasmislar,
pilot anlasilmayan bir Ingilizce aciklama yaptigindan konu anlasilmamis.
Nedeni ile ilgili yaklasimli izah yapabilecek uyeler var ise simdiden cok tesekkurler ederim.

tanlearjet
üye


USA
9 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/07/2005 :  08:55:13  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Zeynep buyuk ihtimalle ucak pas gecmistir;Sebepleri ise belki yaklasmasini iyi yapamamis olabilir,yada inecegi pist'te uygun olmayan birsey olmus olabilir( Pist'te baska bir ucak olmasi gibi) Yada kule iki ucak arasindaki mesafeyi yetersiz bulup kalkan ucaga izin vermis yaklasana da ( yani inecek olan) pas vermis olabilir.20 dk turu ise de cok ucak trafigi oldugu icin onuda siraya sokup indirmeside 20 dk bulmustur.Usa da cok olan ve dogal seyler ozellikle kalabalik sehirlerde.Cok normal birsey


Sayfa Başına Git

turkishatc
üye


Turkey
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/07/2005 :  22:22:30  Profili Göster  Ziyaret turkishatc'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Zeynep buyuk ihtimalle ucak pas gecmistir;Sebepleri ise belki yaklasmasini iyi yapamamis olabilir,yada inecegi pist'te uygun olmayan birsey olmus olabilir( Pist'te baska bir ucak olmasi gibi) Yada kule iki ucak arasindaki mesafeyi yetersiz bulup kalkan ucaga izin vermis yaklasana da ( yani inecek olan) pas vermis olabilir.20 dk turu ise de cok ucak trafigi oldugu icin onuda siraya sokup indirmeside 20 dk bulmustur.Usa da cok olan ve dogal seyler ozellikle kalabalik sehirlerde.Cok normal birsey

Pist'te baska bir ucak olmasi gibi) Yada kule iki ucak arasindaki mesafeyi yetersiz bulup kalkan ucaga izin vermis yaklasana da ( yani inecek olan) pas vermis olabilir.
Yukarıda belirttiğiniz varsayım hariçi tüm nedenler olabilir ama hava trafik kontrol kuraları gereği dediğiniz olay mümkün değildir ve sonuçları çok ağır olabilir.Pas geçme ve kalkış talimatının aynı anda verilmesi kalkan uçağın pas geçen uçağın üstüne kalkması demektir ve tam bir faciaya yol açabilir.Yanlış anlamayın sadece düzeltme ihtiyacı duydum :)


www.turkishatc.com
Sayfa Başına Git

tanlearjet
üye


USA
9 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/07/2005 :  23:16:47  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Emin benim kisaca anlatmak istedigim zeynep bir havaci olmadigi icin yardim edip yazmam di o herhalde anladi.
Sana gelince biz herzaman bunu yapiyoruz alayca yaklasip ben daha iyi bilirim deyip kendimizi gosteriyoruz .Bilmiyorum gercekten ATC misin ama USA gelince o zaman anlarsin dunyanin kac bucak oldugunu bir calista yada zamanin varsa live ATC konusmalari dinle de nasil yogun gorurusun ben.Eger gercekten ATC sen sen benden daha iyi bilmen gerekir Bir pistte yaklasan ucak varsa Buradan bahsediyorum CLEAR TO LAND duymadiktan sonra inemez, insede onun son inisi olabiir.Burada cok yogun alanlar oldugu icin bazen boyle pas gecerler senin komiklik yapip anladigin gibi degil (iki ucagi birbrine carptiracak kadar degil) umarim sen yapmazsin

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/07/2005 :  23:43:23  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
tanlearjet, kusura bakma ama biraz fazla alinmissin. Turkishatc senin alaya almamis ve anlattigin ifadeye gore dogru bir duzeltmede bulunmus. Burada sana dusen kurdugun cumlenin icerdigi ifadenin yanlis anlasilmaya sebep olacagini (eger havaccilik bilgilerini bilmeyen birine anlatiyorsan ozellikle) anlayip turkishatc'ye hak vermen.
Ben gercek bir havaci degilim ama bazi kurallarin dınyanin hicbir yerinde degismedigini cok iyi bilirim. "clear to land" komutu alinmadan inilebilen bir ulke sanirim yok (ATc kontrolunde) yani bu size ozel bir durum degil. Ama icinde bulundugun ucus sartlarinin buradakinin fersah fersah uzerinde oldugu ve sadece 1 saatlik ucusunda burada ucan bir kisiye oranla birkac misli gorsel, isitsel ve teknik olarka tecrube edindiginide rahatca kabul edebiliriz.
Bu yuzden cikisin biraz anlamsiz olmus.
Kurdugun cumleyi defalarca okudugumda gozumun onune uzerinden ucak gecerken altta havalanmaya calisan bir ucak geldi. senin gibi profesyonel bir pilotun bu tip ifadelere cok ozen gostermesi gerekli. oyle degilmi?
belki dogru cumle su olmaliydi;
"ya ucakta bir problem olmustur pas gecmistir, yada pist musait olmamistir"

bu havacilik bilgisi olmayanlar icin en basit anlatim seklidir. Seninde bildigin gibi isin teferruati akil karistiracaktir. İnsi takimi , flap, navigasyon gibi ucak arizalarindan , havadaki ayrım, kalkış gecikmesi, önceki trafigin pisti terkedememesi, kus surusu, ısık arizi gibi bir sürü neden üretebiliriz.
burasi bir internet ortami, kimin ne oldugunu hicbirimiz gercekten tanismadikca bilemiyoruz. hemen kizma :)


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

cilginpilot
üye


USA
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/07/2005 :  14:38:12  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Tanlearjete hak vermemek elde degil. Buradaki hava trafik yogunlugu dusundugunuzdende fazla. Bu konuda ucak mutlaka sebep ne olursa olsun pas gecmis buyuk bir ihtimallede pistte olusan bir engel nedeniyle. Burada bu tip hatalar cok sik olusabiliyor, ve eminim Turkiyedede durum budur. Daha bugunku gazetede bir haber 6 ay once R 22 JFK den kalkisa gecen bir kargo ucaginin onune Israil havayollarina bagli Boeing 767 cikiyor ve faciaya kil payi Kargo pilotunun ustaligi 75 feetle Boeing uzerinden gecerek engelleniyorki Boeing Pilotuyla kulenin anlasmazligi... Ve 300 yolcu???? Yani buturseyler olabiliyor heryerde. Demkki Turkishatc kardes bazen durum normaller disina cikibiliyor yani senin dedigin gibi

""trafik kontrol kuraları gereği dediğiniz olay mümkün değildir ve sonuçları çok ağır olabilir.Pas geçme ve kalkış talimatının aynı anda verilmesi kalkan uçağın pas geçen uçağın üstüne kalkması demektir ve tam bir faciaya yol açabilir.Yanlış anlamayın sadece düzeltme ihtiyacı duydum :)

Olmamasi gereken bir durumla olan durum bazen celisebiliyor demekki!!!!!


Sayfa Başına Git

turkishatc
üye


Turkey
22 Cevap
Gönderilme Tarihi - 27/07/2005 :  02:05:54  Profili Göster  Ziyaret turkishatc'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Sana gelince biz herzaman bunu yapiyoruz alayca yaklasip ben daha iyi bilirim deyip kendimizi gosteriyoruz .Bilmiyorum gercekten ATC misin ama USA gelince o zaman anlarsin dunyanin kac bucak oldugunu bir calista yada zamanin varsa live ATC konusmalari dinle de nasil yogun gorurusun ben.Eger gercekten ATC sen sen benden daha iyi bilmen gerekir Bir pistte yaklasan ucak varsa Buradan bahsediyorum CLEAR TO LAND duymadiktan sonra inemez, insede onun son inisi olabiir.



Yanlış anlamayın sadece düzeltme ihtiyacı duydum :)
yazımı bu sözlerle bitirdim ve uslup olarak ne alaycı nede kırıcı yazı yazmadım ama sizin ki malesef öyle değil.
Madem konu acıldı Türkiyede hava trafik kontrolörü olmak nasıl biraz anlatayım.

Amerikada ATCoların kullandığı sitemleri anlatayım ilk olarak :

1.MEDIUM TERM CONFLICT DETECTION (MTCD)
günümüz modern
RDPS’lerde bu konuda boardda çalışan Kontrolörü ve Planlama Kontrolörünü ikaz
edip önlem almasını sağlayan bir takım fonksiyonlar geliştirilmiştir.
MTCD, Planlama Kontrolörünü ikaz eden ve önlem alması için zaman
tanıyan orta vadeli (20-30 dk.) bir sistemdir. Uçakların hava sahasında yada
sektörde izleyeceği rotayı (FDPS vasıtasıyla) ve uçağın uçuş seviyesini ve yer
süratini (RDPS vasıtasıyla) göz önüne alarak, başka bir uçak ile (belirli limitler
dahilinde) yakın geçme ihtimali durumunda Planlama Kontrolörünün displayinde
ikaz verir. Planlama Kontrolörü, gerekli planlama değişikliklerini ve
koordinasyonlarını yapar ve boardda çalışan Kontrolöre planlamasını bildirir.
Boarddaki Kontrolör de yapılmış olan planlamayı gerçekleştirir.

2.SHORT TERM CONFLICT ALERT (STCA)
Modern Sistemlerde bulunan diğer bir fonksiyon da Short Term Conflict
Alert’tir (STCA). Bu fonksiyonda, Birbirine belirli bir ayırmanın altında geçmesi
beklenen uçakları kısa bir süre önce boardda oturan Kontrolörü sesle ve görüntülü
olarak ikaz eder. Kontrolör kısa bir süre içinde gerekli önlemleri almak zorundadır.

3. AREA PROXIMITY WARNING (APW)
Tehlikeli, yasak ve notamlı hava sahalarına girmek üzere olan uçaklar
hakkında Radar Kontrolörünü sesli ve görüntülü olarak ikaz eden bir fonksiyondur.
4. MINIMUM SAFE ALTITUDE WARNING (MSAW)
Uçak için müsaade edilen uçuş seviyesi yada irtifası yol minimasının yada
MRVA irtifasının altındaysa Radar Kontrolörünü ikaz eden bir fonksiyondur.
5. CLEARED LEVEL AUTHORIANCE MONITORING (CLAM)
Uçağın uçtuğu uçuş seviyesi, müsaade edilen seviyeden farklı (± 300
feet) olduğunda Radar Kontrolörünü ikaz eden bir fonksiyondur.
6. ROUTE AUTHORIANCE MONITORING (RAM)
Uçağın hava sahasında izlediği yol, belirlenmiş olan yoldan belli bir
sapma gösterdiğinde (belli bir parametreden fazla) Kontrolörü ikaz ederek önlem
almasını sağlar
7.ARRIVAL MANAGER (AMAN)
Trafik yükü fazla olan hava limanlarında kullanılan bu fonksiyon inişe
gelen uçakların sıralanmasında ve aralarında gerekli olan ayırmaları tesis
etmesinde Radar Kontrolörüne yardımcı olan bir dizi fonksiyondan meydana gelir.
Amerikda bunların yanında gelişmiş radar teknolojisi (Avrupa2dan bile ileri),Uydu bağlantılı muhabere sistemleri,yeterli sayıda personel,uygun çalışma koşulları ve sağlıklı işleyen slot kordinasyon merkezleri vardır.

Gelelim Türkiye'ye:
1.yukarıda adı geçen sistemlerin malesef hiç biri bizde bulunmamaktadır.
2.Personel yetersizliğinden dolayı kontrolör başına düşen trafiğin sayısı fazladır.
3.Radar ve frekans kayıpları daha fazla gerçekleşmektedir.
4.Maddi kaygılar ve geçim sıkıntısı kontrolörleri rahatsız etmektedir.(Tamamen odaklanılması gereken bir meslek olarak algılayınız)
Daha sayabileceğim tüm olumsuz etkilere rağmen Türkiye'deki hava trafik kontrolörleri gerek ülkemizde gerekse yurt dışı eğitimlerinde Avrupadaki bir çok ülkeden son derece başarılı olarak trafik akışı sağlamaktadırlar. Trafiğin hızlandırılması ve gerekli ayırmaların sağlanması amacıyla son derece özverili bir şekilde kendinden ödün vererek yapılan hizmetin karşılığı mesajınızda kullanılan sözler olmamalıdır.

Yurt dışındaki yaklaşma ve saha kontrolleri bizde takip ediyoruz.
http://www.liveatc.net/
http://www.aviationspeak.com/
http://www.squawkident.com/livefeed.html
http://www.thetracon.com/links/linklive.htm
http://www.futurastudios.com/atc.html
http://realserver.brooklyn.cuny.edu:8080/ramgen/encoder/jfk.rm
http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.asp?id=5172
http://www.terravista.pt/enseada/3705/abilene.ram
http://www.basair.com.au/basair.ram
http://www.terravista.pt/enseada/3705/yyc.ram
http://www.terravista.pt/enseada/3705/denver.ram
http://www.terravista.pt/enseada/3705/yyz.ram
http://www.atraxis.com/cam/index_cam.html

Ama sana tavsiyem Türkiyeye geldiğinde İstanbul ,antalya ,nkara veya izmir frekanslarını dinlemeni tavsiye ederim ayrıca dinlemek yeterli gelmezse,herhangi bir havaalanı veya hava limanını ziyaret edersen ATCo arkadaşlar sana her türlü yardımı yapacaktır.
Yurt dışından ülkeni ve bu ülkeye hizmet veren insanları yargılamadan önce araştırmanı tavsiye ederim.
Saygılarımla Hava Trafik Kontrolörü Emin süme


www.turkishatc.com

Emek Tesekkürü hakeder.

Edited by - turkishatc on 27/07/2005 02:08:21

Edited by - turkishatc on 27/07/2005 02:10:45Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000