copilot99
üye
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 : 03:54:25
SEN GIT IYI EGITIMLER AL O KADAR KAFA PATLAT SONRA GEL ULKENE UCAMA SENIN YERINE INGILIZCE BILMEYEN RUSLAR UCSUN ROMENLER UCSUN KARSINA CONVERSION TUZAGINI CIKARSINLAR OKULLARA EGITMESI ICIN YETKI VERIYOSUN 0 OGRENCI ICN PPL DEN CPL E AMA AYNI OKUL HAZIR YETISMIS PILOTA CONVERSION ICIN YETERLI OLMASIN BU NASIL BIR DUZEN 3 OKULDA YETKI VAR BU IS ICIN ESKISEHIR-THK-SINDEL UCUDE SON 1 SENEDIR KURS ACMADI VE ACMAYI PLANLAMIYOR YAKINDA SINDEL ACACAGIZ DEDI ACMADI ONU BIRAK INSANLARA HABER BILE VERMEDI IPTAL ETTIGINI MADUR ETTI - KANDIRDI VARSA BILEN SOYLESIN NE OLACAK BU ISIN SONU ILLA BIRAKIP ULKEMIZI BASKA YERLERDE MI UCALIM GULMEZLERMI ADAMA SENIN ULKENDE PILOT ACIGI VAR SEN NIYE BURADASIN DIYE SORUYORUM SIZE VARSA BUNU OKUYAN YETKILI KONUSSUN BAKALIM HODRI MEYDAN SIZE
|
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 01:51:12
Pilot seferberliği Beş yıl içinde Türk sivil havacılık sektörüne 237 yeni uçak katılacak. Havayolu şirketleri, büyüyen pilot açığını kapatmak için şimdiden arayışlara başladı. Başta Türk Hava Yolları (THY) olmak üzere sektörde faaliyet gösteren özel havayolları pilot açığını kapatmak için adeta seferberlik başlattı. Türk turizminin 2010 yılına kadar yüzde 11.5 oranında büyüyecek olması sivil havacılık sektöründeki uçak sayısını da arttıracak. Sektördeki bazı havayollarının yaptığı araştırmaya göre bu yıl Türkiye'ye 20 milyon, 5 yıl sonra da 30 milyon turist gelecek. Bu turistleri taşımak için 237 yeni uçağa, 2 bin 136 pilota ihtiyaç duyulacak. Türkiye'nin bu hızlı büyümeye karşılık her yıl 250 pilot yetiştirmesi gerekiyor. Halen sektörün pilot ihtiyacı Türk Silahlı Kuvvetleri, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu, özel uçuş okulları ve Türk Hava Kurumu'ndan karşılanıyor. Ancak bu kurumlardan bir yılda sektöre giren pilot sayısı 50'yi bile bulmuyor. Açığı kapatmak için THY kendi uçuş akademisini kurarken, özel havayollarından bazıları da özel uçuş okullarında pilot yetiştirmeye başladı. MNG Hava Yolları ise Avrupa, Balkanlar ve Orta Asya bölgesine pilot yetiştirmek için uçuş akademisi kuruyor. MNG, akademiyi bu yıl sonuna doğru faaliyete geçirecek ve ilk öğrencilerini alacak. THY YILDA 25 PİLOT YETİŞTİRECEK Sabiha Gökçen Havalimanı'nda uçuş akademisini kuran THY'de her yıl 25 pilot yetiştirecek. Üç adet eğitim uçağı siparişi veren THY, Anadolu Üniversitesi ve Türk Hava Kurumu'ndan da yardım alacak. Ankara'da bir uçuş okuluyla anlaşan Onur Air de kendi pilotlarını yetiştirmeye çalışıyor. Onur Air'in yeni pilotları 2006'da görev yapmaya başlayacak. Bir çok yabancı havayolu öncelikle bir uçuş okuluyla anlaşıp, standartlara uygun olarak alınan pilot adaylarının ilk uçuş eğitimlerini burada aldırıyor, bu sürecin sonrası havayolu pilotluğu için ikinci bir eğitim dönemi başlıyor. Türkiye'de de THY ve MNG, her iki eğitimi kendi bünyesinde yaptırmayı ve mevcut uçuş okullarıyla işbirliği yapmayı planlıyor. Kaynak: Sabah Gazetesi PazarAktuel Eki!
|
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 02:36:57
Copilot99 arkadasa katilmamak elde degil. Sen gel allahin usaine o kadar para bayil sonra tr ye don neymis jaa convert edecen sonra ucacan. eee ne yani benim uctugum sayilmiyomu? Yok sayiliyoda 14 sinava girmen lazim. 14 sinava girip usaye saat doldurmaya gelenleri gormussunuzdur usade hocalik yapan turk arkadaslar. Bi ogrencim vardi ingiltereden 14 sinavi gecmis gece keywest den donerken yakit icin marathonda stop yaptik herif landing light calismiyo ben inemem dedi. Varmi boyle bisey.Gece inislerinde ilk ogretilen seydir landing lightsiz inis, hadi onuda birak landing lighta bile ihtiyacin yok koca runwayde.ILS yaklasmada glide slope inoperative oldu ne yaparsiniz. Localizer minimayla alcalir inersin. Neymis glide slope calismiyo bu yaklasma yapilamaz gibi sacma sapan seyler, 20 knots 90 derece crosswind inemiyolar. Peki bu sinavlardaki o sacma sapan formulalari ogrenip sacma sapan bilgiler neden. Neymis gunun birinde basina gelir. Simdi ogrensem 2 ay sonra unutacam. Bana kalkip hangi airline pilotu Force Balance Accelerometer in nasil calistigini yada Radio Altimetredeki height Calculationlarini verebilir soruyorum size, bunlar tabiki simdi aklima gelenler daha bircogu. JAA deki hersey onemsiz demiyorum yanlis anlasilmasin sadece birsuru gereksiz bilgiyi aklinizda tutup 14 tane sinava girip pilot olunmuyo tayyareyi ucuramadiktan sonra.Ama TR de ucmak istiyosan gireceksin yapacaksin, yapacagimda. Hadi ben yuzlerce saati olan bi insanim peki tr dekiler nasil yapiyo? Airlinelar pilot ariyo arar tabi bu kadar engel onune cikarirsan dahada kotuye gidecek durumlar turk havayollari yeni ucaklari geldimi, cunku 4 oturum hakkiyla bu sinavlari gecmek icin 8-9 ay evden cikmaman gunun 12 saati oturup ders calisman lazimki gece bilesin. Copilot99 unda dedigi gibi gidip illa ulkemizi birakip baska yerlerdemi ucalim. Copilot99 Misirda bi sirket var Lotusair diye oraya cvmi yolladim ve beni aradilar. Ucus isletme baskani bi herif iste anlatti parasal konulari felan 3 senelik anlasma felan filan. Adam kapatirken sana bisey sorabilirmiyim dedi. Buyrun dedim, Turkiyede birsuru pilot acigi var neden biz diye sormazmi dumur oldum kaldim. JAA olayindan dolayi dedim. Ne JAA'e harciyacak vaktim var nede param artik dedim. Tesekkur ettim kapattik telefonu. Copilot99 dedigi gibi herif bana g... uyle gulmustur manyakmi ne diye. Ne olcak sonumuz hayrolsun. Ayriyeten saglam yerlerden aldigim haberlere gore JAA bir suru yeni kurallar duzenliyormus benden soylemesi sinavlarin sonuna gelenlere onerim biran once bitirin bu is kolaylasmiyacak aksine dahada zorlanacak. Bizim gibilerse TR ye anca emekli olunca donecegiz gibi gozukuyo:) |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 02:56:06
Sinavlarla ilgili son birsey daha ekleyim. JAA in sinavina Orlandoda girecek arkadaslar, Bristol Ground School un sayfasina gidin.(www.bristol.gs) Ordan 30 pound karsiliginda 3 aylik abone ucretini odeyip ATPL databank guestionslari alin sinavlarin yuzde 80 ayni bu soru bankasinda ama sadece USA ve Uk icin konusuyorum TR deki sinavlarla birebirmi bilemem:) Veridiginiz paraya degecek benden soylemesi!!! |
driver
üye
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 06:18:13
Copilot, yetkili değilim ama çok haklısın. Conversion olayında kursun daha sık açılması lazım. hakikaten yazık. Zaftik, bir kişi ile herkesi genellersen yanlış yaparsın. Sen en iyiyi hedefle hem uçuşu çok iyi hem teorik bilgisi çok iyi bir pilot olmayı hedefle. Ancak diğer forumda üniversite ile ilgili yazın hakkında: THY ye girmek istersen 4 yıllık üniversite mezunu olman şart. Diğer şirketlere F/O olarak girebilirsin. Ancak kaptan pilot olamazsın. HvK den gelen ağbilerimizden bile Hv Harp Okulu Mezuniyet belgesi istediler Kaptan olurlarken. Universite okumak, özellikle mühendislik, insana çok şey kazandırıyor. Malzeme, Aerodinamik, Mukavemet, Elektronik, Bilgisayar, Kinematik, Dinamik, Akışkanlar dinamiği, Termodinamik ve daha bir sürü dersten aldığım bilgiyi sokakta gezerken veya lise sonrası eğlence seansımda alamazdım. Her zaman faydası oluyor. Şu anda Hava Harp Okulundan da mühendislik ayarında bilgi ile mezun olunuyor zaten. Ayrıca Lufthansa da kendi yetiştirdiği pilotları mühendislik ile beraber eğitiyor. Berlin Teknik Üniversitesi ile anlaşmaları var. yüksekleri hedefle, minimumu ile yetinme.... Sevgilerle, 1 airline pilotu |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 08:58:22
Ilk once sunu demek isterimki sana ben bir suru animi anlatirim JAA sinavindan gecip ucmasini bilmeyenler hakkinda. Ikincisi bende bir universite mezunuyum ve usain en iyi unisinden mezun bir insanim. Ama universiteyle ilgili yazimdada dedigim gibi istersen harvarddan mezun ol ne anlami var sende benim gibi ILS VOR NDB LOC. BACK COURSE yabacaksin. Bunun icin muhendis olmana gerek yok. Teorik bilgi dersen bunun icinde muhendis olmana gerek yok. Al JAA 14 sinavi gec, al sana teori yanlismi? Eee daha ne diretiyosunuz unide uni diye. Kaptan olma mezusuna gelince. 2 senelik uniyi bitirirsende olursun. Bilmeyenler icin, www.shgm.gov.tr web sitesine gidin PİLOTLARIN KAPTAN OLARAK ATANMASI VE KAPTAN EĞİTİMİNE İLİŞKİN ESASLAR…….(SHT-61-103)linkine tiklayin vede iice okuyun. Tk icin konusmuyorum!!!! |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 10:15:30
Bazilari diretiyo 4 senelik uniden mezun olmazsan kaptan olamazsin diye asagida linki verdim ama yinede bazilarinin isine gelmeyip yanlis anlarlar o yuzden ben copy paste yapiyim uni mevzusunu shgm sitesinden: "En az iki yıllık ön lisans diplomasına sahip olmalıdır (YÖK tarafından denkliği onaylanmış yurtdışından alınmış iki yıllık ön lisans diploması da kabul edilir, söz konusu diploma denkliğinin en geç bir yıl içinde Bakanlığa ibrazı zorunludur. Aksi halde verilen kaptanlık yetkisi herhangi bir işleme gerek kalmaksızın geçersiz sayılır". Simdi bu 4 senelik uni olayinda direten arkadaslar sanirim rahatlamislardir. Muhendislik olayina gelince bana dunyada hangi havayolu Lufthansa varmis bilmiyodum onun disindaki hangi havayolu muhendislik istiyo. Ben size 1-2 ornek veriyim: Emirates: A minimum of 4000 hours total flying time A minimum of 2000 hours multi-crew, multi-engined jet aircraft experience ICAO ATPL Applicants must be less than 49 years on joining English language fluency (written and verbal comprehension) Experience commensurate with age Type rated would be advantageous.Cathay Pacific: All First Officer applicants must meet the following minimum requirements: An ICAO Airline Transport Pilot’s License (ATPL) A minimum of 1000 hours in one of the following categories: Airline Jet Transport Command Turbo Prop (MAUW greater than 20,000 Kgs) High Performance Military Jet Corporate Jet Command A current Class One Medical Fluent spoken & written English Experience commensurate with age. Bunlar dunyanin en iyi 2 havayolu. Airlinelarda olanlar bilirler. Simdi Driver arkadasim ve obur diger muhendis arkadaslar size soruyorum, nerde muhendislik? Universiteden bile bahsedilmiyo birakin Muhendisligi. Olay senin muhendislik diploman var benim isletme diplomam var degil olay saat deneyim. Harvarddan mezun olsan ne farketer dememinde sebebi o. Airline pilotuyum diyosun uctugun zaman yaninda oturdugun kaptana donup sorarmisin benim icin ne mezunuymus? Ben soyleyim ya lise yada hava harp akademisi. Daha ne kompleks yapiyosunuz. Tez ortada muhendisde olsan pilotsun lise mezunu olsanda. Ha bu arada madem muhendis olursan daha ii pilot oluyosun daha cok sey biliyosun neden Eskisehir sivil havacilik pilotaj bolumunu, Eskisehir sivil Havacilik Muhendisleri bolumu diye degistirmiyolar merak ediyorum dogrusu. Burda hepimiz birbirimize yardimci olmaya, bu ise yeni baslayanlara yol gostermek istiyosak egolarimizdan kurtulup adam akillica insanlara yol gostermemiz gerek. Boyle sayisala gir muhendis ol felan filan olaylara hic girmeyin. TK ister muhendis alir ister lise mezunu alir sonucta o senin deneyimine ucus saatina kalmis bisey. Kaptan olayina gelince 2 senelik uni olayi yetiyomus demi? Yazmayim yazmayim diyordum ama yazdirdiniz:) Bazilarinin bam teline dokunduysam kusura bakmasinlar:) |
driver
üye
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 13:09:38
Zaftik,laflarımı değiştirme. Ben uçuş saatinin, tecrbenin etkisi yok demiyorum. senin yazdığını aynen paste ediyorum : Uni liseden sonra gezip eglenecegin bir yer eger uni mezunuysan ne demek istedigimi anlamissindir... Yazımı 1 daha okursan benim neye kızdığımı anlarsın. Sadece mühendis demiyorum ama bir avantajı olduğunu söylüyorum. Bu arada jaa in 14 sınavını senin gibi oradan buradan soru bulup geçersen al sana teori 0. Hayat anlayışın hep kestirme yol olursa sonuç bu olur. Ünisiteyi gez eğlen geç, sınavı soru bul geç, mühendis olsa evet faydası oluru geç, yarın ne gelecek ? Yanımdaki kaptanların hepsi Hava Harp Okulu mezunu ki bu da 4 yıllık üniversite eğitimi veriyor. Şu anda Hv Harp Okulu da mühendislik diploması ile mezun ediyor. (Hava harp akademisi başka birşey ve yine lise mezunu derken ne kastettin anlamadım ama hiç lise mezunu kaptanla uçmadım?) Evet şimdi Emirates ve Cathay Pacific'e gelince. Dünyanın en iyi havayolu neye göre ? Pilota göre mi ? Yolcuya göre mi? Uçuş emniyetine göre mi ? Ve lütfen hangi kaynak bunu açıklamış ?
Sen başvur o dediğin minimum şartları tamamlayınca bakalım ne oluyor ? Arkadaşım bu şirketler ingilizlerin hegemonyası altında. Senin 10000 saatin olsun bakalım senimi kaptan yapıyo ingilizi mi ? Keza FO alırken seni mi alıyo minimum saati tamamlamış iniglizi mi ? Başvur da sonucu görelim. Yada seninle aynı saate sahip mühendislik eğitimi almış pilotu mu ? Polemiği daha fazla uzatmayacağım. Konuyla ilgili son yazım olacak. |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 14:49:16
Siz muhendisler icin farkli olabilir ama benim icin oleydi uni bu bir. Ikincisi JAA sinavlarindaki verdigim okulun adresi Ingilteredeki JAA ATPL uzerine egitim veren en iyi okuldur. Istersen www.pprune.com a girip arastirabilirsin. Ve bu sorular ATPL sinavina girecekler icin tasarlanmis olup feedback questionlaridir ve yuzde 80 okudugun kitapin icindekilerini icerir, ve ordan burdan alinmis sorular degildir. Kitapi okuyup sonra bu testleri cozenlerin hepsi ilk denemede gecmistir kanitida yukarda bahsettigim sayfadadir. Ben kimseye yanlis bilgi vermek istemem yada yonlendirmeye calismiyorum sadece yardimci olmak istiyorum ve bunu yaparken kaynaginla acikliyorumki dogru oldugundan baskalarida emin olsun ama sizin gibiler bu yardimi istemiyosa ne ala herkez ayri bi telden calabilir. Hayat anlayisima gelince herkesinki kendine ne uzun ne kisa yol ne gerekiyosa onu yapacaksin ama sana sunulanlarida goz ardi etmeden degilmi. Teknolojik bi ortamda yasiyoruz bana ne yardimci olacaksa onu yapacagim tabiki tartismasiz. Turkiyedeki gibi osmanlidan kalma notlarla oturup sinava girecek halim yok. Ben bunu kolaya kacmak olarak gormuyorum. Sonucta maksat gecmekse sana sunulan feedback olsun kitap olsun hepsini kullanacaksin. Bu beni ne senden az bilgili ne senden cok bilgili yapar.Emirates ve Cathay Pacific'in dunyanin en iyi havayolu olmasina gelince buyrun kaynak: Based upon the largest Passenger Surveys in the world, Skytrax are currently announcing the winners of the 2005 World Airport Awards, and 2005 World Airline Awards.These Awards are not to be confused with smaller, media based surveys, or those which are sponsor or advertiser influenced - major factors behind the Awards being known as probably the most prestige Quality recognitions today's airline and airport industries can receive. Cathay Pacifici bilemem kaptanlik oluyomu yada olmuyomu ama cok yakin arkadasimin babasi Emirates 777 kaptani ve sirkete 10 sene once F/O olarak katildi(turk kendisi). Gulf Air yine ayni( baska bir turk). Ingilizcen varsa Training Cpt. bile olursun turkmussun ingilizmissin ben pek farklilik goremiyorum ki bu dedigimiz sirketler multi cultural sirketler dedigini anlamis degilim." Basvurda Sonucu Gorelim" demissin:) Basvuracam tabiki ama ilk once tr ye gelip sizin gibi kompleksli insanlar ucmam gerek Jet time icinki bir airline pilotu trnin disinda ne olup ne bitiyo bilmiyosa ben pek gecinecegimi sanmiyorum ordakilerle. Seninde dedigin gibi "yüksekleri hedefle, minimumu ile yetinme" Aynen onu yapiyorum. "Yada seninle aynı saate sahip mühendislik eğitimi almış pilotu mu ?" En sonda yine muhendislik olayina el atmissin ama yazdiklarim sanirim yeteri kadar seni tatmin etmedi yada bunca sene okudum muhendislik bak ne is yapiyorum simdi diye icten ice yaniyosun sanirim. Yazik gercektan yazik sen onca sene kafa patlat sonra git pilot ol ve muhendislik yillarindaki aldigin "Malzeme, Aerodinamik, Mukavemet, Elektronik, Bilgisayar, Kinematik, Dinamik, Akışkanlar dinamiği, Termodinamik" bilgilerinin sana ucusta ne kadar yararli oldugunu dusun dur. Kapanista "Hic bir lise mezunu kaptanla ucmadim" demissin ama sende bende ii biliyoruzki 45 ve uzeri olanlarin hemen hemen hepsi lise mezunu bunun aksini kanitlayan varsa yazsin ozur dileyim. Hava harp okulu askeriyeydi eski zamanlarda simdiki gibi akademikmiydi degilmiydi bilemiyorum bilen varsa aciklasin. Ve bu "insanlar lise mezunu olsun hava harp okulu mezunu olsun havaciligi bu gune tasiyanlardir ( ayni forumdaki bi arkadas soylemisti bu sozu). O yuzden Pilot olmak icin ben sabaha kadar univeristenin gereksiz heleki muhendis olmanin dahada gereksiz oldugunu tartisirm bir universite mezunu olarak sizlerde aksini... |
eyasakurt
üye
Turkey
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 20:55:30
Zaftik kaptanım tipik yurdum mantığıyla düşünüyor bence bu onun suçu değil suç soru buldurtarak ders geçirteyi, üniversite kazandırmayı ilke edinmiş türk eğitim sisteminde şahsen bu olaya ben çok karşıyım bir mühendislik öğrencisi olarak, ama insan çalışarak geçmeye çalıştıgı derslerden soru bulup 8-9 cevap ezberleyerek geçenlerden düşük not alınca ister istemez arşiv çalışması yapıyor ( çan eğrisi sistemi sağolsun 65-70 alarak D li not alıyoruz ). Neyse abi Radio Altimetredeki height Calculationlarini kaç pilot bilir demişsin orasına cvp yazamıyacağım ama mühendislik 1. sınıf derslerinde öğretilir onları hesaplaması, tartışmaya bu kadar katkımız bulunsun. Not : istenirse detaylı açıklayabilirim. |
copilot99
üye
13
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/07/2005 : 15:00:08
DEGERLI ARKADASLARIM KONU BASLIGI FAA LISANSLI PILOTLAR UNIVERSITE OLAYINI BASKA BIR FORUM ACIP TARTISALIM 'LUTFEN
|
Captainkerem
üye
Turkey
5
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/07/2005 : 16:25:32
Buradan Sayın Zaftig Arkadaşıma katılıyorum; Bristol.gs çok faydalı bir site. Geçen ay airlaw, aircraft general knowledge, ops, communicationdan sınava girdim.Aldığım en düşük not 85'di. Sınava girecek arkadaşlara kesin tavsiye ederim. |
YalnızKartal
üye
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/07/2005 : 18:44:10
Zaftik,Mühendis olan bir pilotla sadece pilot olan bi pilot arasında çok fark vardır. Mühendisler şu dersleri alırlar. Uçakta kullanılan malzemeler , TUrbo motorlar , Termodinamik , Elektrik elektronik , teknik resim ki çok önemlidir Uzayı tanımakta çok yardımcı olur , Aerodinamik, Dayanım ,Statik Dinamik , Akışkanlar Mekaniği, Hildrolik makinalar, Şimdi şu dersleri bir düşün bakalım. Bu dersleri almış birisi bunları kullanarak en iyi pilot olma yolunda çok sağlam adımlarla ilerler.THYnin isteği çok mantıklı bence. bir de bunun yanında havacılıkta bir sürü teorik ve formülsel bilgiler mevcut sayısal bölüm okumuş birisi için bunları kavramak başka bi bölüm öğrencisine nazaran çok daha klolay ve sıkıntısız olur bu da başka bi gerçek. SHGM de 2 yıllık okul diyo olabilir ama hiç bir havayolu şirketi 4 senden aşağısını kabul etmez.2 yıl bir minimum olarak alınsa da havayolları şirketleri buna itibar etmezler.Onları için minima 4 yıldır. Realitede bu böyledir.
|
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 00:13:41
Arkadasim aldiginiz dersler kapi kapanana kadar o kapi kapandiktan sonra senin eline alet cantasini verip emergenci durumda yada havada cik ucagin nesi bozulmussa yap demiyor demi yada indikten sonra. Bu dediklerin yerdeyken yariyacak seyler sana ki eger ben daha ii biliyorum dersen teknisyen arkadaslarin isi ne o zaman.Teknisyen arkadaslari cikarsinlar o zaman sizin gibi F/O alsinlar hem ucun hem ucataki ne olup ne bitiyo siz kesfedin. Siz benim nedemek istedigimi anlamak istemiyosunuz sanirim yada okudugunuz bolume toz kondurmamamk icin boyle seyler yaziyosunuz. Ucakta check listi adamlar bosuna yapmiyo checklist disinda bildigin seylerde kokpitin icinde neye yariyo. Ister astronot ol neye yarar. Dedigin sayisal hesaplamalarda zaten 2-3 kere yaptiktan sonra anca bir geri zekali anlamaya bilir. Nedir bunlar, Minimum take off, landing distance, weight& balance, Cg ve benzeriki bu dediklerinin hepsi zaten ucagin flight management computerinde sana otomatik olarak hesaplanip veriliyo. Yanlismi. 2. senelik olayida kaptan olmak icin soyledim sirketlerin uni mezunu yada lise mezunu almasi almamasi umrumda degil. Sadece herkez 4 senelik uni bitirmezsen kaptan olamazsin diyodu ben o yuzden yazmistim. Ve "Mühendis olan bir pilotla sadece pilot olan bi pilot arasında çok fark vardır" demissin allah askina sizi baskalarindan ayiran neymis bana aciklarmisin lutfen. aldiginiz dersler disinda size verilen ekstra bilgiyi cok merak ediyorum. Size bizim gibilerden daha cok seymi ogretiliyo sizin bilipte bizim bilmedigimiz gibi ucus hakkinda! |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 00:15:43
CaptainKerem, Tr demi girdin yoksa Usa demi sinavlara? |
Captainkerem
üye
Turkey
5
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 05:33:47
Sınavlara Tr'de girdim
|
gokcekayar
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 08:37:20
merhaba arkadaslar...uzun suren ve daha hala karar veremedigim bi konu uzerinde sizelere goruslerinizi sormak istedigim bir konu var ki CPL sini USA demi alip sghm nn\in 14 tane sinavina girmek mi karli yada uygun yada turkiyedeki belirli olan ve acildi acilacak olan THY nin ucus okulunu (tabii girme sansimiz olursa) yada MNG nin ucus akademisini mi beklemek uygun olacaktir...suanda ben Houston USA de ikahmet etmekteyim ve arastirmalarima devam etmekteyim..sizinde bu konu hakkkinda goruslerinizi ogrenmek isterim...saygilarimla gokce..... |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 13:14:22
Gokce, Valla orasi sana kalmis copilot99 gibi trye gidip madur olacagina cpl olayini tr de yap gec derim.Ama mademki usa desin ve malum usa deki fiyatlarla trdeki fiyatlarin arasinda daglar kadar fark var usa de cpl'i al. Bu arada usa'de Naples Air Center (Naples, FL www.nacgroundschool.com) dan Distance Learning kursuna basla. Bu usa de en iyi JAA-ATPL veren tek okul zaten, bide Californiada varmis ama Naples en iyisi usa icin. Ama ben yinede bristol ground schoolu tercih ederim senin yerinde olsam adresi:www.bristol.gs ki bende Naples Air Center'in kursundayim. 2 modul halinde ve 7-7 diye iki bolume ayriliyo fiyati toplam 1900 dolar.Bu fiyata 14 tane dersin kitaplari ve her modulu bitirdiginde brush up course'a girmen lazimki sinavlari alasin her modul icin 1 hafta brush up course dahil. Bide su olay varki en can yakacisi, her sinav 55 pounds yani 100 dolar. Trde 20 milyonmus! 14 sinav sana 1400 dolar ki met. ve perf. ilk denemede gecen kisi sayisi bir elin parmaklarini gecmez tabii yapan yapiyo sen yinede bi 200 300 dolarda resittingler icin koy ve hesabini yap ona gore kararini ver. Bu naples ayriten ucus okuluda ve cpl, multi,ppl'i faa den jaa'e convert'de yapabilirsin usade(Naples)sadece IR'i tr de yada baska avrupa ulkesinde yapmalisin, hos Ingiltere sivil havacilik dairesindeki bi hocamiz yakin zamanda Florida Ft.Pierce daki EFT( European Flight Traning, www.flyeft.com) okulunun IR(Instrument Rating)'ida yada conversionunda usa de yapabilmesi icin basvurdugunu ve CAA ( ingiltere sivil havacilik dairesi)'den onay beklediklerini soyledi, olursa usadekiler icin cok ii olacak. Basarilar...Not:Naples Ucus okulunun sitesi:www.naplesaircenter.com |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 13:24:24
Unutmadan bazi artniyetli arkadaslar var forma yazan yukarda yazdiklarimi bi yerimden salladigimi yada bu sirketlerden komisyon aldigimi dusunenler olabilir o yuzden www.pprune.com a gidin ve ingilizceniz varsa search edip okuyun bu sirketleri, elin gevuru nasil teknolojiyi kullaniyo vede kompleksiz bir ortamda dunyayla(sirf kendi ulkelerindekilerle degil)deneyimlerini paylasiyo gorun! |
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 13:51:47
USA den son haberi unuttum, obur basliklari okurken aklima geldi, bir iki arkadas Sanford Floridadaki Delta Connection Acedemy'e gitmek istiyo sanirim 3-4 gun once Sanford havalimanindaydim ucus icin beklerken deltaya gittim ve nisan bilmem kac itibariyle CAA( Ingiliz sivil havaciligi) ellerinden lisanlarini almis ve artik hic bir JAA programini uygulamiyolarmis. Gitmeyi dusunen arkadaslarin bilgisine... |
cilginpilot
üye
USA
22
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 23/07/2005 : 08:58:28
Zaftik sana katilmamak imkansiz. Guzel bir konuyu bu sekilde ortaya atmanda iyi oldu. Ben sen ve bizim gibi Amerikada yasayan bircok arkadas bu konularda mutabikiz sanirim. Simdi konuya gelince Turkiyedeki belirsizlik ortamindan kaynaklanan bir durum. Herzamanki gibi bir elin obur elden haberi yok, her kafadan baska birses cikiyorki SHGM dekiler bile henuz bu konuyu anlayabilmis degiller. Faa lisansi pilotlara bu cikartilan sacma sapan ve art niyetli prosudurleri bende kiniyorum. Daha dune kadar buradan gidip Faa lisansiyla havayollarinda hemen ise giren ve hala ucan arkadaslar bu islere basladiklarinda ucmayi bilmiyormuydular sanki? Eger oyleyse nasil olurda yuzlerce insani bunlar ucuruyor guvenle? Bize buradan gidip hicbirsey bilmiyormusuz gibi kompleksli davrananlara soruyorum havaciligin en gelismis ulkesinden alinan egitim Turkiyede nasil oluyorda hic sayiliyor? Bence art niyet buraya egitim icin gelmek isteyipte gelemyenlerin ve buraya gelip donunce guzel islere giren arkadaslara giptayla bakmalari sonucu cikartilan bir fiyaskonun ta kendisi!!!! THY 50-60 pilotunu egitime Emrya yolladi ve hepsi simdi ucuyorlar bu adamlar ucmayi burada ogrenmedilermi??? Nasil ucuyorlar Turkiyede pekii??? O zaman lisans cevirimi falanda yoktu.... Demekki oluyormus. Diger bir konuysa evet universite onemli ama illada muhendis olacak diye birsey kesinlikle cok sacma. Sadece eleme icin kullanilan bir malzeme. Seninde dedigin gibi o ucagi ucurmak icin butun o fizik derslerine ihtiyacin yok. Askeriyeden gelen pilotlarin hangisi muhendis???? Bu adamlar nasil ucuyor??? Fizik bilgileri cokmu ustun yoksa Askeriyede Muhensislik dersleri basladida benim mi haberim yok??? Sonuc olarak bu sacma sapan duzenin kurbanlari FAA lisansiyla TRye donmek arzusunda olan arkadaslar maglesef. Git gide dahada kotuye gidiyor durum ve bizlerde iki arada kalmis durumdayiz buradami devam edelim gidip oradami?????? Hepimizin sorusu bu su anda!!!! |