ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 uçağın havada durması
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
sd893
üye


Turkey
1
Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  23:07:41  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
arkadaşlar iyi günler sırf bu soruya cevap alabilmek için kayıt yaptırdım lütfen aranızda bunu bilen varsa allah rızası için bi anlatsın bahçelievlerde oturuyorum uçaklar havada bekleme yapıyo yavaş yavaş gelip duruyo havada gözlerime inanamadım böyle birşey mümkün mü acaba ben kafayı yediğimi düşündüm ama arkadaşlarımada gösterdim başka zaman resmen duruyo bunun açıklaması yoksa bi illizyon gibi birşeymi yaşadık biliyorum kafanızı şişirdim ama lütfen biri cevap versin

doooğan

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  23:48:31  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
uçaklar elbette havada durmaz :) yani duranları vardır elbet (harrier vb) ama eminim bahsettiğiniz konu ile ilgisi yok, zaten Türkiye'de de nadiren görülürler.

Sizn havada gördüğünüz ticari yolcu uçaklarının Atatürk havalimanına inişlerinde bir tür yanılsama.

2 türlüdür;
1- Havalimanına yaklaşan uçaklar pisti karşılamak için geliş yönlerine göre bir kavis çizerler.Az yada çok. Bulunduğunuz noktadan özellikle akşam ve gece saatlerinde uçakların ışıkları bu kavisin geniş olması nedeni ile kavisin sizin baktığınız noktadan teğet kısmının oldukça uzak olması nedeni ve/veya bir süre uçağın size doğru uçması nedeni ile algılamada bir hata oluşabilir. Buda uçağın bir süre havada asılı durması gibi algılanır. Genellikle bir ışık kmümesi sağa veya sola hareket eder ve kavis hareketi başladığında ışığın yanal hareket hızı azalır, durma noktasına gelir ve birkaç saniye için durur gibi olur ve ışıklar en parlak haline gelir(uçağın yaklaşma ışını tam karşıdan görüyorsunuzdur)sonra aksi istikamette yavaşça hareket eder.
Uçak aslında birkça kilometrekarelik bir alanda bu hareketi yapıyor olmasına rağmen uzaklık ve uçağın yüksekliği, ufki görüş yetersizliği, net derinlik ve perspektif ile birleşince bu sonuç ortaya çıkar. Oysa o esnada uçak ortalama 200knt civarında bir hızla seyretmektedir.

2- inen veya uçan bir uçağın aksi istikametinde hareket ettiğimizde de (alçak irtifada) uçağın havada durduğunu sanarız. Taki görüş açımız ve yönümüz uçağın yolu ile eşleşene kadar. Özellikle BAsınexpress yolunu kullananlar 18L'ye uçak inerken, e-5'i kullananlar kasımpaşa civarında 24 pistine uçak inerken bunu yaşarlar(hatta eşim bana uzun süre uçağın havada asılı kaldığını iddia etmişti :))) )
Sebebi yine algı eksikliği, aracı kulanırken yaklaşık 100km civarında seyredersiniz. uçak ise son yaklaşmada olduğu için 200km civarındadır. iki araç biririne yaklaştığı için göz nesnelerin durumunu saptamak amacıyla heryerden veri almaya çalışır. siz uçağa uçak size yaklaştığı için referans noktaları ortada bir yerdedir ve göz bu noktadan referans alır.Bu sefer uçak sizin 60 derecelik yanal bakış açısını geçene kadar size havada duruyor gibi gelir ve birden gerçek hızına ulaşır.

tamamen görsel bir yanılsama yani.


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
33 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/07/2005 :  15:10:31  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bir de RJ-100'lerin havada frenlemesi var.Uğultulu bir ses çıkararak havada yavaşlıyor.Öyle ki koltuğunuzda öne doğru eğiliyorsunuz.İlk duyduğumda çok korkmuştum.Ses öyle şiddetli ki yerdeyken bile havadaki uçağın fren yaptığını anlayabiliyorsunuz.

Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000