BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 23:08:27
Çok çok güzel bir program. Heavy Metal ve Rock müziğinin dünyadaki en önemli gruplarından IRON MAIDEN ' ın vokalisti BRUCE DICKINSON dünya sivil havacılık tarihindeki hikayeleri anlatıyor uçakları tanıtıyor. Ki belirteyim kendisi de iyi bir pilottur aynı zamanda ve grubun turlarında bile kendi kullanır uçağı. Her neyse... Geçen programda 707 ve 727 yi karşılaştırdı mesela. Simülatörde 707 uçurdu, ardından bir 727F i indirdi. Son programda A 320 ile STALL denemeleri yaptı ve fly by wire ın sorumluluğu pilottan nasıl aldığını gösterdi. Program çok güzel. DISCOVERY channel da yayınlanıyor. Merak edenler ntvmsnbc nin internet sitesinden DISCOVERY nn yayın akışını edinebilrler. Yalnız DIGITURK insanları, programın adıını IRON MAIDEN İLE GÖKLERDE olarak türkçeleştirmiş. Haberiniz olsun... |
BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 23:17:22
flying heavy metal with bruce dickinson starts wednesday 19th january, 21.00 bruce dickinson, lead singer of iron maiden, is a heavy metal legend. but he has another interest - he is also a fully qualified commercial pilot and a fully-fledged airplane nut. flying heavy metal with bruce dickinson is the rockers guide to aviation, taking in the hits, the misses and some truly incredible planes along the way. http://www.discoverychannel.co.uk/flight/heavymetal/european.shtml Edited by - BLACKOUT on 13/07/2005 23:18:59 |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 23:42:44
ciddi bir tren tutkunu olduğunuda ilave edelim :) adamın niye gruba "iron maiden" adını verdiğini buradan anlaycağız herhalde :) (atıyorum tabii, bilmiyorum neden "iron maiden" dediklerini)Beklenmeyecek şekilde makinelere büyük bir ilgisi var. Bunu da yine discoverychannel'da başka bir belgeselde göstermişlerdi. Hakan737Guven
|
BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 : 02:33:52
Evet iron maiden ismi buradan gelmiyor tabii ki Çünkü Iron Maiden 79 da kurulmuş fakat Dickinson 83 te gelmiştir. Yani Bruce ile pek alakası yok Hakan abiTrenler ile ilgii belgeseller de çok iyiydi. Zaten DISCOVERY UK nin bu serisi çok tutuldu ve BRUCE ile devam ediliyor. Bir daha ki program da A 380 var.Bilginize!!! |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 : 03:13:31
ben baştan sona 707'yi seyretmiştim, 727'yi kaçırmışım. daha snra A320 ile ilgili olanı seyrettim. Keşke discoverychannel'in "discovery wings" kanalıda yayınlansa. hatta kaset veya cd olarak satılsada kolleksiyon yapsak. Bugüne kadar gördüğüm en iyi anlatımlar flying heavy metal'de idi açıkçası.A380 belgeselini ilk yayınlandığı gün kasete kaydedip sonra reklamları atlayarak seyrettim, 3 bölümü arka arkaya yayınladıkları için tamamı 3 saat sürüyor. devamlı "neden uçak yapamadığımızı" soran arkadaşlarımızın mutlaka seyretmesi gereken bir belgesel. Çünkü uçak 2 milyon civarında parçanın bir araya gelmesi değil, planlamasından finansmanına, lojistik'den pazarlamasına kadar binlerce koordineli çalışmayı beraberinde getiriyor. Can alıcı ve inatla bugüne kadar bu forumda anlatamadığımız cümle ise şu; "bu projeye o kadar çok para yatırıldıki, malliyetini karşılaması için en az 245 tane uçak satılması gerekiyor!biz daha 139dayız!" Hakan737Guven
|
BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 : 03:59:07
Hatta pazarlamacının uçak satmak için yaptığı şaklabanlıklar süperdi Quantas patronu aldığı 380 leri açık açık kumarhaneye çeviricem diyodu en son. Tuvalet sistemini tasarlayan 2 mühendisten biri de Türk idi. Hoş bir ayrıntı. |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 : 04:24:46
sorma acayip güldüm, adam uçak satmak için (nerdeyse Türk mantığı, bu adamı Airbus'a kim aldı acaba??) Hindistan'a , üstelik birde Hindistan'ın "low cost" özel şirketine gitmezmi?!!!sahibinin yüzündeki ifade harikaydı :)Airbus2un mantığına ise inanamadım. Onlara göre 1.5milyar insan yaşayan Hindistan'da herkes seyahat ederken günde 14milyon kişi trene binerken, bu kadar kişinin uçakla seyahat edebilmesini saplamaları gerekiyormuş. Peki be adam, adamların ayranı yok içmeye........derler, A380'i indirip kaldıracak kaç tane meydanları var diye soran olmamışmı? diğer özel şirketin patronu daha bir ticaret adamı (mafya olsa gerek) herhaldeki , daha ilk lafı "adamlarım bana burada bu uçakları indirebilecek havaalanı olmadığını söyledi." oldu. buradan ne çıkarıyoruz? Avrupalılarda bizim gibi et, kemik ve benzer bir beyne sahipler :) şaka bir yana, belki bir veya iki meydanları yolcu kapasitesi ve altyapısı ile uygun olduğuna göre nasıl bir mantıkla (-ki giden kişi yanılmıyorsam 65 uçak satmayı hedeflemişti, sonuçta 15uçak sattı ama A380 değil) bu pazarı gözlerinde büyütebiliyorlar?ilginç bir pazarlama yöntemi. bu arada kumarhane yapılacak olanlar Virgin Atlantic'in uçakları olacakmış.
Hakan737Guven
|
BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 : 16:26:17
Evet yatına bindiği adam kesinlikle mafyaydı. Bununla beraber A 380 her ne kadar özel bir uçak olsa da bence para kazandıracak bir uçak değil. Para kazandıracak uçak 737 ve onun izinden giden embrarer, A 320 serileri olacak. Zaten Boeing de A380 e karşı 7e7 DE 737 nin izinden gidior. Maliyet en önemli kriter. Airbus yn 340 yeni serileri zaten kıtalararası rahat rahat uçuyor. Bence yanlış bir yatırım A 380. |