ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Uçak yapmak
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
kennan
üye


Turkey
3
Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/07/2005 :  05:28:13  Profili Göster  kennan 'a bir ICQ Mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Türkiye neden uçak yapmıyor/yapamıyor? Bizim de kendimize ait bir uçağımız olamazmı yada uçan bir nesnemiz? Tamamen bize ait, tasarımından motoruna kadar. Çok mu zor yada çok mu masraflı? Türkiye'de kullanılan o kadar çok uçak var ki, tüm bu uçaklara kim bilir kaç milyar dolar verilmiş. Türkiye'de bir çok bilim adamı, mühendis vardır eminim. Bizler uçak üreten diğer ülke insanlarından daha az mı akıllıyız? Yoksa birileri bizim gelişmemizi istemiyormu?

atkin
üye


Turkey
65 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/07/2005 :  05:34:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bnede tam olarak nedenini bilemiyorum ama herhalde siyasal bir nedendir.Gerçi oyle olmasa bile devletin bu kadar buyuk bir sektore şu an için para yatıracağını sanmıyorum.Bence gene yurdum insanı kendi çabasıyla yaparsa en azında uçan bi nesne yapar...:)

aaaSayfa Başına Git

lordbogart
üye


Turkey
56 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/07/2005 :  15:30:24  Profili Göster  Ziyaret lordbogart'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
TR zamanında uçak üretirken prototip yaparken; adamlar yanımaza geldi " Ya sen onu yapma zaten 10 liraya maal ediyorsun ben sana 4 liraya satim sen yapma. Bizde kabul ettik bu hallere geldik. Tabiki biz bir şey geliştirirsek Sam amca kızar.
Not: Onlar bize 4 liraya sattığı şey bize 40l liraya mol oldu. Belli değilmi F 16 larda?

http://www.turkishstars.com/forum/forum_posts.asp?TID=302&PN=1


Sayfa Başına Git

maverickx
üye


Turkey
107 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/07/2005 :  18:01:48  Profili Göster  Ziyaret maverickx'ın Anasayfasını   maverickx a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
MErhaba;

Hadiyin arkadaşlar bu konuyu tekrar ısıtıp masaya getirelim.

Uçak yapmamak için bin tane mantıklı sebep sayılabilir, yapmak içinse binlerce neden sayılabilir. Peki bunu yapabilecek üretebilecek kimse varmı ülkemizde sanırım bir elin parmaklarını geçmez!! Bu konuda maddi destek sağlayabilecek kimse varmı?? YOK!!! Hadi böyle bir uçak yaptık diyelim sonraki akibetimiz ne olur?? Mazallah bizi aforoz ederler!!! Bir babayiğit çıkıpta yaptı diyelim jet yada pervaneli önemli değil, uçuş izmi alabilirmi?? Sanırım hayır. Uçak elinden gidermi?? Ewet gider!! Üzerine ceza yermi?? Dünya hali yermi yer belli olmaz!!

İşte bu tip sebeplerden bu iş yaş arkadaşlar keşke olsa biz bu işe başlıyoruz gelin gönüllü katılın deseler seve seve giderim ama bunu diyebilecek çıkmadığı sürece hep hayallerimizde yaşatmaya ve uçurmaya devam ederiz kendi uçağımızı.

Lordbogart arkadaşım ve meslekdaşım F-16 lar konusunda sanırım biraz yanılıyorsun yani daha farklı konular var o işin içinde Uçağın fiyatı zaten 20 milyon dolardı biz kendimiz yatığımızda da fiyat değişmedi zaten bizim yaptığımızda sadece montaj denilebilecek düzeyde bir işlemdi. Parçaların tamamı dişarıdan geliyordu bu da dolara bağımlı olan fiyatların her seferinde bize katlanarak yol köprü su olarak geri dönmesine sebep oldu. Fiyat yine 20 milyon dolar x tl döviz kuru = (hesabını siz yapın).

Saygılarımla
Murat ÇAKARSayfa Başına Git

lordbogart
üye


Turkey
56 Cevap
Gönderilme Tarihi - 12/07/2005 :  03:27:37  Profili Göster  Ziyaret lordbogart'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Yanılgılarım, doğrudur; basın bize nasıl aksediyorsa ve tabiki yalnış yorumlara ittirilebiliyor. Bu konu gerçektende ısıtılmaya gerek var. Bence Yeni fikirlerin meydana dökülmesi gerek. yanlış hatırlamıyorsam (yalnışımı düzeltin) "Kendin uçağını kendin yap" sözü vardı. TR de yatırım yapcak kimse yok ! varmı ? Yapsak bile yüksek vergilerden onu pisten bile kaldıramayabiliriz.

Bence hayallerimizi paylaşalım. Yapamasakta, sanal olarak yapabiliriz. Bende koşa koşa yardıma gelirim.
Saygılarımla
Enver BAYRAM

Sayfa Başına Git

kennan
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  20:37:18  Profili Göster   kennan a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu makale bir internet haber sitesinden alınmıştır. Lütfen okuyunuz.

BÖYLE BİR İHTİMAL Mİ VAR?..
ABD'Lİ YETKİLİLER, KENDİ ÜLKELERİNDE YAŞAYAN TÜRK ASILLI BİLİM ADAMINA, "TÜRKİYE İLE ABD ARASINDA SAVAŞ ÇIKARSA HANGİ TARAFTA YER ALIRSIN" DİYE SORDULAR...
İşte düşündürücü olay...


'24 saat süre ya ABD ya Türkiye'
NASA, 1965'te Ay'a gitme projesinin kilit isimlerinden biri olan Prof. Dr. Arsev Eraslan'a ABD vatandaşlığı teklif etti. Kabul etmeyen Eraslan, ilginç bir mektuba imza attı

Türkiye'nin ilk uçak mühendisi Prof. Dr. Necdet Eraslan'ın oğlu olan ve Ay'a giden Apollo projelerinin yazılımını (bilgisayar programlarını) gerçekleştiren ekipte görev alan Türk bilim adamı Prof. Dr. Arsev H. Eraslan, NASA'dan emekli olup Türkiye'ye döndü.

1959'da ABD'ye makine mühendisi olarak giden ve orada hava uzay mühendisliği doktorasını yaptıktan sonra NASA'da çalışmaya başlayan Eraslan'a, Boğaziçi Üniversitesi'nde özel bir çalışma odası tahsis edildi.

'Vatandaş yapamadılar'

Eraslan, NASA'da çalışmaya başlarken başından geçen ilginç bir olayı şöyle anlattı:
"NASA 1965'de Apollo projesine beni aldı. O dönemde park cezası yediğim için diplomamı bile alamıyordum. Pasaportum geçmiş, vizem bitmişti. Çok gizli projelere katılmam için ABD vatandaş formunu doldurmamı istediler. 'Doldurmam' dedim, ikna edemediler. Sonunda, 'ABD ile Türkiye arasında bir savaş çıkarsa hangi tarafa gideceksin?' dediler. Ben de, 'ABD'yi seviyorum ama Türkiye vatanım' dedim. Bana bir mektup yazdırdılar. Mektupta, 'ABD'yi de, Türkiye'yi de çok seviyorum, eğer ABD ile bir savaş çıkarsa 24 saat içinde hangi tarafa sadakatli olacağımı bildireceğim' diye yazdım. Bu formüle ikna oldular ve çalışma izni verdiler.

Böyle bir uygulama ilk kez yapıldı. NASA, 'Bu adam bize şart' dediği için oldu. Çünkü yazılım programı yapan yoktu o sıralarda. ABD vatandaşı olsam, dedelerim mezarında ters dönerdi."

'Türkiye yazılım devi olacak'

Prof. Dr. Eraslan, yeni projesini ise şöyle özetledi:

"İTÜ, Boğaziçi, ODTÜ, Marmara Üniversitesi işbirliğiyle bir konsorsiyum kuruyoruz. Buna Hava Harp Okulu da dahil olacak. TÜBİTAK, Havelsan, Roketsan, TAİ gibi kurumlar da uzmanlarıyla katılacak. İlk amaç, Türkiye'yi yazılım devi yapmak. Türkiye'de müthiş bir bilgi birikimi ve yetişmiş insan gücü var. Bu birikim ABD ile yarışır. Sadece Arçelik'in, yazılım paketlerine yatırımı yılda 750 bin dolar. Biz artık dışarıya hem para kaptırmamak, hem de dünya yazılım devleriyle rekabet edebilmek istiyoruz. 1-2 yılda gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."

Ruslar Ay'a neden inemedi?

"ABD'de doktoram uzay üzerineydi. İkincisi de yazılım üzerine. Uzay ve Ay'a giden uzay araçlarının yüksek ısıya karşı yazılımlarını yaptık. Rusların en büyük dertleri uzay araçlarının parçalarını uzayda birbirine bağlayıp ayırmaktı. Bunu 'illa bilgisayarla' yapacağız diye tutturdular. O zamanki bilgisayarlarla bunu yapamadılar. ABD'liler ise astronotlarını bu konuda eğittiler. Örneğin Neil Armstrong, Ay'a inerken bilgisayarı kullanmadı. Kendisi aracı yöneterek indi. Ama 1.5 yıl eğitim aldı. ABD, Ay'a inmeyi başarınca Ruslar bir daha denemedi. Ancak onlar da inebilirdi."
Türkiye çift motorlu F-16 yapabilir
1969'dan sonra uzay araştırmaları durdu. Tennessee Üniversitesi'nde ders vermeye başladım. Aynı zamanda nükleer santrallerin çevreye etkisini araştırdım; korkunç etkilerini saptadık.

1985'ten beri F-16 yapıyoruz. Hâlâ başka bir uçağın tasarımını yapmadık. Elimizde tüm imkânlar, bunu yapacak Türk mühendisi ve bilim adamı var. Ben olsam F-16'yı çift motorlu yaparım. Bugün Türkiye bunu yapabilir.
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin de projesinde yer aldığı geleceğin uçağı JSF, iyi bir uçak değil. Sadece karada ve denizdeki yerleri havadan vurması için yapılıyor. Yani havadan havaya üstünlüğü yok.
İNTERNETAJANS


Sayfa Başına Git

driver
üye



6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  21:09:43  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Kendi tasarımımız arabayı yaptık da uçak kaldı.

Güldürmeyin

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  21:35:20  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Eraslan, NASA'da çalışmaya başlarken başından geçen ilginç bir olayı şöyle anlattı:
"NASA 1965'de Apollo projesine beni aldı. O dönemde park cezası yediğim için diplomamı bile alamıyordum. Pasaportum geçmiş, vizem bitmişti. Çok gizli projelere katılmam için ABD vatandaş formunu doldurmamı istediler. 'Doldurmam' dedim, ikna edemediler. Sonunda, 'ABD ile Türkiye arasında bir savaş çıkarsa hangi tarafa gideceksin?' dediler. Ben de, 'ABD'yi seviyorum ama Türkiye vatanım' dedim. Bana bir mektup yazdırdılar. Mektupta, 'ABD'yi de, Türkiye'yi de çok seviyorum, eğer ABD ile bir savaş çıkarsa 24 saat içinde hangi tarafa sadakatli olacağımı bildireceğim' diye yazdım. Bu formüle ikna oldular ve çalışma izni verdiler.

bu bir internet haberi olduğu için dayanaklar ifadeler doğrumudur bilmiyorum. ama sadece yukarıdaki paragraf'a bakınca biraz oturup düşündüğümde bana tuhaf geldi. BEni tanıyanlar herşeye önce süphe ile yaklaştığımı bilirler, yanıltmayacağım yine (gayet tabiiki sözüm haberi yayınlayan internet sitesine)

Soğuk savaşın en civcivli zamanında ABD'nin en gizli projesine vize ve pasaport süresi dolmuş bir "TÜRK"'ü niye alsınlar? hemde Rusyanın sınır komşusu olan bir ülkeden! Kaldıki bu Türk eğitimini ABD'de almış yani onu eğitenler zaten bu işin ustası ve doğuştan Amerikalılar! Bilgisayar ile 1945'li yıllarda tanışan A.B.D -o günkü şartlar için söylüyorum- bu denli gizli bir projeye niye bir yabancıyı dahil edip "vazgeçilmezler" arasına koyup, böyle bir antlaşma imtiyazı sağlasınki? Eğer biz Türklerde gelecek görüyorsa gelecek yıllarda neden bu ilgiden mahrum kaldık?
Bana biraz şişirme veya eksik bir anlatımın kurgulanması gibi geldi.

Bugünkü şartlara gelirsek, evet ağır sanayide ve birçok konuda geri kalmış dünya ekonomik konjüktürü çerçevesinde 1950'lerden beri birbirimizi yiyerek, siyasal rant, kişisel çıkarlar ve popülizim uğruna bu yarıştan koptuk, koparıldık. Kafası 40 yıl sonrası için plan yapan ülkeler bu sayede "globalleşmenin" temelini attılar.

Teknolojik olarak başka ülkeleri kendinize bağımlı kılmakla gelecekteki potansiyel tehlikeleri yoketmek amacına ulaşan ülkeler bugün bildiğimiz G8 ülkeleri. Bir kısmı sömürgeleri sayesinde bir kısmı şansı ve stratejisi sayesinde bugünlere geldi.

Bir nev-i "mafia" desek daha doğru olur :)

sayın profesör'e bir konuda katılıyorum, evet yeteri kadar adam var ama adam bu işlerin sadece bana göre %10'u bile değil! ayrıca tren gideli yarım yüzyıl oldu bile. Bu saatten sonra kendi uçağımızı yapmak için ülkenin tüm dertlerinin bitmiş, GSMH'ın adam başı 25000$ olduğu yani borcun olmadığı ve yatırım için para haracaycağın bir dönem olmalı.E buda biraz sıktığına göre basamakları adım adım çıkmaktan, ülkenin önünü tıkamak yerine açan bir toplum olmaktan geçiyor. Yani "amerikan milliyetçiliği" bizdeki gibi milli takım milliyetçiliği değil. Aslına bakarsanız amerikan yerine, ingiliz, alman, fransız, italyan deseniz bile farketmez



Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000