ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 THY DE S.O.S
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Skyhero
üye



24
Cevap
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 :  16:29:39  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Türkiye'nin uluslararası plandaki en güçlü ve en prestijli markası: THY. Türk Hava Yolları, her yeni siyasi iktidarla birlikte yönetim ve ekip değiştirmiştir. Siyasi ekiplerin THY'nin başına getirdiği kadroların tümü, kendi anlayışlarına göre, kurumun başarılı olması için çalışmışlardır. Ve THY özellikle 90'lı yılların sonunda Özal'ın prenslerinden Cem Kozlu yönetiminde başarılı bir grafik çizdi. Uluslararası planda prestiji ve güvenilirliği arttı. Performansı yükselen havayolları arasında ilk 5'e girmeyi başardı.

AKP yönetimi, iktidara geldikten sonra THY yönetimini tümüyle değiştirdi. Aslında böylesi kurumlarda "tümden değişim" zararlıdır. Çünkü kurumsal deneyimin aktarılmasını engeller ve kurumda "bellek kaybı"na yol açar. Tayyip Erdoğan, THY'nin başına kendi döneminde İstanbul belediyesinden tanıdığı eski İETT'cileri getirdi. Çünkü "ulaşım" deyince en iyi bildiği ve yakından tanıdığı ekip onlardı.

AKP'nin THY'yi teslim ettiği ekip, kârlı ve başarılı olarak devraldığı kurumu 2004'ün ilk çeyreğinde 87 trilyon lira zarara uğrattı. Kuruma yönelik iddialar ise giderek artıyor.

THY'deki gecikmeler, aksamalar, uçuş iptalleri ve kaliteli personelin kaçmaya başlaması, ciddi sorunlar arasında. Uçak alımındaki gecikmeler ve karar mekanizmasının siyasi tercihlere bağlanması, 2004 yaz döneminde THY'yi daha da zora soktu. Yalnızca THY'nin elindeki korozyona uğrayan (paslanan) kiralık 10 RJ uçaklarının durumu bile, yeni THY yönetiminin karne notunu ciddi biçimde kırıyor. Kiralayan firma bu uçakları geri almıyor. Korozyon temizliği için, en iyimser tahminle, uçak başı 1 milyon dolardan 10 milyon dolara kadar masraf gerekiyor.

Eskiden devletindir garantidir mantigiyla özelden THY ye giden pilotlardan ve personelden tam tersi Ozel havayollarına kayan THY personelinin sayısı giderek artıyor. THY'de kalan kaptan pilot, hostes gibi nitelikli elemanlar ise aşırı çalışma ve yorgunluk stresi altına giriyor. Hatta THY personeli arasında anti-depresan kullanımının arttığı da iddialar arasında.

AKP'nin "otobüsçü" yönetimi, sonunda THY'de "kaptan pilotları" arka koltukta "muavin gibi" istirahat etme noktasına getirdi. Kaptan pilotlar bu durumdan ve aşırı zorlanmadan rahatsız.

Kapsamlı THY dosyasını Enis Tayman ve Ankara'dan Hüseyin Özalp derlediler.

Araştırma Hem bilinmeyenleri kamuoyuna sunuyor, hem de AKP yönetimini "THY'de S.O.S" diyerek ciddi biçimde uyarıyor.
Tempo


Edited by - skyhero on 30/06/2005 19:35:25

kaya
üye



6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 :  16:49:18  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Size THY için ilginç bir not.Kara Kuvvetlerinden, Yönetim Kurulu üyesi Sn.E.Gen.Atilla Öksüz tarafından, uçuş okulu kurmak için getirtilen 3 karacı pilot, gece gündüz eğitilerek,B-737 tip eğitimlerini tamamladılar.Yaşları 50 ve üzeri.
THY'na dışarıdan pilot alma kuralları arasında, yaşla ilgili tahditler olduğu gibi,seçim için sınav v.s. gibi eleme de olması gerekiyor.
Yorum sizin

Sayfa Başına Git

Skyhero
üye



24 Cevap
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 :  19:39:29  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
İlerisi düşünülmüyor sadece günü kurtarma mantıgıyla yönetilen kurumlar sektörü baltalıyor.Bu öğretmenlerin eğitimi için harcanan paralar ve bu kişilerin 50 yaş üstünde kaç sene öğretmenlik yapabilecekleri düşünülmüyor.Bu uçuşlarının 1 saatlik maliyeti 2000 dolar.5 Sene sonra tekrar başka öğretmenler için aynı paralar harcanacak.

Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/07/2005 :  21:28:42  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
selamlar;
THY ye uçuş okulu kurmak için karacı bir ekiple(KHO) çalışan zihniyeti tebrik ediyorım.sakın yanlış anlaşılmasın karacılara karşı vs.. değilim ama bu işinde türkiyede merkezi thk aksini kimse idda edemez THK yı yapılandırıp eski kadrosunu biraraya getirme imkanı var ama neden yapılmıyor çünki bir tarafatanda THK yı sadece ismi kalacak şekilde tüm faaliyetlerini bitirmek üzere olan bir yönetim zihniyeti var oradaki arkadaşlarımızda buna daha ne kadar direnecek bilemiyrum....

Sayfa Başına Git

Korgeneral
üye


USA
66 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/07/2005 :  20:32:10  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler
THY olmus aglayanı yok. Besmeleyle otobus ısletenı THY ye atarsan boyle olur.Tum ucuslar rotarlı. Gecen hafta Varsova baglantılı olarak Vılnıusa gıttım. Gıderken Istanbuldan code share olarak polonya havayollarıyla varsovaya uctum Embraer 70 model bır ucaktı ınanamazsınız sankı ılk ucusu gıbı temız dı son derece rahat ucustu ucus ekıbı ellerınden gelenı yaptılar bızı memnun etmek ıcın donuste ıse THY ıle dondum. Ucak varsovaya ındı koruğe yanastı ozellıkle dıkkat ettım ıstanbuldan gelen ekıp ucaktan ınmedı sonra bız bındık ucak dokuluyodu hostesler kavgadan cıkmıs gıbı asık suratlıydı stewart bır yolcu cay ıstedı bekle bıraz dıye yolcuyu payladı bayan hostes yolcunun ustune cay doktu o kadar yorgundularki. Istanbuldan Ankara baglantısı ıse 2 saat rotarlı kalktı yıne les gıbı bır ucaktı. OZetle AKP ıktıdarı beledıyede otobus ısletenlere verdı THY yı bakalım sonumuz hayrola.
saygılarımla

Sayfa Başına Git

Skyhero
üye



24 Cevap
Gönderilme Tarihi - 05/07/2005 :  03:35:40  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
THY suara yetistirilmek uzere pilot adaylari aranmakta diye bir ilan vermis..Ama zaten coktan iceriden alinacaklarin isimleri belirlendi.Gecen sefer alinan adaylardan bircogunun basarisiz oldugu ve buna ragmen egitimlerine devam ettirildigi bilinmekte.Secim kriterleri belirlenirken daha dikkat edilmeli ve bu tür konularda politika veya hatir gonul iliskileri olmamali.Can tasimak bu kadar ucuz degil.

Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000