avonbythesea
üye
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 24/06/2005 : 13:45:41
t.s.k 90 li yillara kadar kullanip elinden cikardigi c-47 leri ne yapti ? bunlari turkkusuna veya bir iki havacilik okuluna bagislasaydi iyi olmazmiydi,cok mu kotu durumdaydi motor ve govdeleri ? sanmam...halen dornier ve u-17 kullaniyoruz hemde kac model kara havacilikta |
haluksevel
Moderator
Turkey
203
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 01:38:26
Sevgili Tayyareciler, Sevgili Avonbythesea,Yalnız THKv'nin değil THY'nin de elinde büyük sayılarda C-47 ve DC-3 vardı. THY elindekilerin büyük kısmını THKv'ye devretti. Yolcu uçağı kategorisinde olan bu uçakların bir kısmı uzun yıllar VIP uçağı olarak uçtu (bunlardan biriyle yedek subaylığım sırasında Etimesgut'tan Erhaç'a uçtum). THKv'nin elinde bulunan, Milli olanlarla alınan ve MAP yardımıyla gelen C-47'lerle DC-3'lerden benim bildiğim kadarıyla şu anda üç adedi muhafa edilmekte. Bunlardan biri kamuflajlı C-47 olup (43-30726) Etimesgut'taki müzede. Diğer ikisi ise İstanbul'daki müzede. BUnlardan biri Hava Harp Okulu tarafından kullanılan 43-49195 numaralı DC-3, diğeri ise seri numarasını tespit edemediğim kamuflajlı bir C-47. Bu kamuflajlı C-47'nin seri numarasını bilen veya bir zahmet Yeşilköy'deki müzeye gitme zahmetine katlanan olursa lütfen bana bildirsin. Sakın bana Müze idaresine e-mail gönder demeyin, bu hatayı bir seferyaptım ve sergilenen bir "Kuğular" akrotimine ait F-86'nın seri numarasını sordum. Netice ne mi! Üzerinden aylar geçmesine rağmen hiçbir cevap alamadım. Ne kadar üzücü değil mi! Sevgi ve saygılarımla Haluk SEVEL |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 02:30:02
"neden şaşırmadım acaba" diyeceğim ,Haluk ağabey zira dahaönce birkaç kez daha konuştuğumuzu hatırlıyorum. Müzecilik kavramı Türkiye'de özellikle silahlı kuvvetler için hiç geçerli değil. Kimse bana sağdan soldan kalan birkaç parça şeyi "müzecilik" adına örnek göstermesin.Onlar bile havacılık tarihimize bir parça saygısı olan birkaç kişinin kişisel gayretleri ile elde kalmıştır, buna adım gibi eminim.Sanal havacılıkta benim henüz kullanmadığım bir payware yani paralı bir model var. MAAM C47 projesi. MAAM, Mid Airport Air Museum demek. BU müze envanterindeki C-47'lerin sanal havacılık modellerini FS2004 kullanıcılarına çok büyük olmayan paralar ile profesyonel add-on paketleri olarak satıyor.Buradan elde edilen para ile uçkların restorasyonlarını yapıyorlar. isterdimki havacılık tarihimizde önemli olan uçaklar, örneğin Kıbrıs harekatına katılan C-47,C160'lar F100'ler vb uçaklar özenle saklansın. Levent Başara seneler önce T-33, RT-33 ve F104'lerin ve hatta F100D'lerin hazin sonunu yazmıştı, ona bile aldıran olmadı....parkların bahçelerin ortasına F104 koymakla bu iş olmuyor! Hakan737Guven
|
orko_8
üye
Turkey
58
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 03:08:15
Sayın Haluk Sevel'in yazdıklarını okuyunca geçtiğimiz sene başıma gelen bir olayı hatırladım.. Bir arkadaşımı ziyaret için gittiğim Eskişehir'de, Ana Jet Üssü'nün Nizamiyesinin yakınlarında cep telefonum çaldı. Nizamiye kapısı, ana yoldan bir miktar içeride ve kapıya sapan yolun iki tarafında (tanlış hatırlamıyorsam) beyaz - kırmızı boyanmış iki uçak var. Yanılmıyorsam F-84'tüler. Bu uçaklardan birinin altında telefonla konuşurken nizamiyeden koşa koşa bir asker geldi ve bana şunu söyledi: "Komutanın emri var, fotograf cekmeniz yasak!".... |
haluksevel
Moderator
Turkey
203
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 25/06/2005 : 05:52:28
Sevgili Hakan, Sevgili Arda kardeşlerim, Sevgili Tayyareciler,Söylediğim ve söyledikleriniz maalesef tamamen doğru. Biliyor musunuz İstanbul Havacılık Müzezi'ndeki uçakların iniş takımlarının üzerindeki boyaların aluminyum soba boyası olduğunu gören arkadaşımız var (adı bende gizli). Uçakların boyalarını yenilerken orijinalliğinden tamamen uzaklaştırıyoruz. Müzecilik boyayıp sunmak değil mevcudu restore ederek muhafaza etmektir. Ben aynı konuyla uzaktan ilgili ama aynı zihniyeti yansıtan bir başka hususa değinmek istiyorum. THKv'nin hepimizin bildiği bir sitesi var, ve bu sitede bir de "Galeri" var. Buraya girdiğinizde bazı uçakların isimleirnin yanlış yazıldığını görürsünüz; örneğin "TOMMAHAWK" ve "DAKOTAA" gibi. Birçok uçak resimleri de yanlış monte edilmiş, isim başka, resim başka. Bundan önceki ilgili muvazzaf subayımız bu konuda bir uyarıda bulunduğumuz zaman hemen cevap veriyor ve gerekeni yapmaya çalışıyordu. Bu kişi öğrendiğime göre başka bir göreve tayin edilmiş. Ben birkaç sefer düzeltme yazısı yazdım. Aldığım tek cevap ise suya sabuna dokunmayan bir cevaptı... Tabii hiçbir şey yapılmadı. Lüften bahsettiğim siteye girin ve bir bakın, bu kadar yanlışlarla dolu bir site olur mu, bu site THKv'ye yakışır mı! Bundan aylar önce Mudanya'dan İzmir'e dönüyordum. Arabamı Balıkesir'de 9.AJÜ'nün nizamiyesinin önüne çektim. Hemen nöbetçiler gelip neden durduğumu sordular. ben de oradaki iki uçağın (F-104G ve F-5A) fotoğraflarını çekmek istediğimi söyledim. Bana nöbetçi amirinden (tatil günüydü) izin almam gerektiğini söyleeiler. Bin dereden su getirerek izin aldım. Fotoğraflarda zinhar nizamiye görünmeyecekti. Fotoğrafları çektim ve eve gelip bilgisayarıma yükledim. Dikkatlice inceleyince şoke oldum. F-104G üzerinde 9-191 yazıyordu. Halbuki kuyruktaki numaraya bakınca bu uçak 62-8090 (9-090)dı. F-5A'nın burun tarafında 9-192 numaraları yazılmıştı. Bu uçak ta aslında 67121 (3-121)'di. Bir üssün kendi filolarını (191 ve 192.) takdim etmelerini takdirle karşılarım. Ama tarihi uçakları tahrif ederek değil. Bu uçaklar artık benim geçmişimdir ve oldukları gibi muhafaza edilmeleri gerekir. Bilmiyorum nereden nereye geldik yaza yaza. Bir de gururumuz ve sevgilimiz Hava Kuvvetlerimizin zamanında yayınladığı hizmete özel "Uçaklarımız" albümleri var. Bunların da tekrar elden geçirilerek ve gerekli tashihler yapılarak yayınlanması gerekir. Çünkü mevcut durumlarıyla referans eser değerini taşımaktan çok uzaklar. Sevgi ve saygılarımla Haluk SEVEL Edited by - haluksevel on 25/06/2005 05:57:09 Edited by - haluksevel on 25/06/2005 06:01:47 |
haluksevel
Moderator
Turkey
203
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 21:11:24
Sevgili Antalyabase,Ben Ordu'da muvazzaf subay olarak bulunmadım.Üniversite'yi bitirdikten sonra 1969-71 arası askerliğimi yedek subay olarak yaptım. Yedek subay okulum Ulaştırma (İzmir)di. Kıt'a hizmetimi de 4.AJÜ'nde ulş sb. ve bilahare Hv.Kv.Kom.İs.İnş ve Em.D.Bşk'nda mak.müh. olarak yaptım. Benim ile ilgili öğrenmek istedikleriniz varsa ön sayfadaki "Biz Kimiz"i tıklamanızı veya bana e-mail göndermenizi rica ederim. Selamlar ve saygılar Haluk SEVEL Edited by - haluksevel on 27/06/2005 21:14:32 |
smoothride
üye
7
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/06/2005 : 21:26:38
Merhabalar Sayın arkadaşlarım eğere yolunuz Aliağa üzerinden İzmire giderse, yol sağdan Eskifoça ve Yenifoçaya dönecektir. İleride "Denizi göreceksin şaşırma" der gibi bir olayla karşılaşacaksınız, demir fabrikası ve içerisinde üst üste balık gibi dizilmiş uçaklar bilin bakalım hanği uçaklar orada, Hava Kuvvetlerinin envanterden çıkardığı uçaklar. Eritilmeyi bekliyor, hüzünlü bir şekilde.... Saygılar 350 smooth |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 : 03:53:11
çünkü biz biraz "...." milletiz.....neye nasıl bakılacağını bilmiyoruz!!! seneler önce DC-4 skymaster'in merdivenlerinden biri düştüğü haberinden sonra uçaklar bir daha ziyarete açılmadığını hatırlıyorum , doğru yada yanlış. ama asıl sebep bu değil galiba, C47 ve başka yerlerdeki birçok sergi halindeki uçaklarda gördüğüm kadarıyla uçak içinden parça çalma hadisesi uçaklara zarar verme vsvsv. C47'nin içinde düğmelere ulaşmayı engelleyen plexi'ler vardı ama onların sökülerek orasının burasının kurcalanmasınımı, koltuklarda sağlamlık denemesi yapılmasınımı, içinde tepinilmesinimi....ne anlatayım...hava müzesinde kanopinin aralanıp içine çöp atıldığını bile gördüm!!!! Hakan737Guven
|