R2D2
üye
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 24/06/2005 : 13:06:52
turkiyede ziraii ilaclama pilotlari ne kadar maas aliyor,3-4 ay calisip geri kalan zamanda ne yaparlar mesela ? birde onlarda ucuslari log etmiyolar sadece ucagin motor saatini yazarlar diye duymustum |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 26/06/2005 : 01:56:47
zirai ilaçlama hem çok zor hemde zametli bir iş herkes yapamaz yılın belli ayları hareketli oluyor özellikle yazları zirai ilaçlama yapılıyor adanadaPPL-GÖKÇE
|
Whitefish
üye
USA
5
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 : 19:55:01
her ucus da ucus log olur. Kimi motor saatini yazar, kimi ucaga bindigi saatden basler, indigi saate kadar loglar, ascik pilota kalmis bisey. Benim dayim ilaclama pilotiydi, birsuru hikayesi vardi. Bana guzel meslek olarak geliyor, hatda belki bi gun ugrasirim onla. Gununde parasi cok iyidi. Burada, Amerika daki tanidigim bir ilaclama pilotuda bir sezonda baya iyi para yapardi. ama burada kimisi bi bolgede degil, turliyorlar, ciftlik den ciftliye, bir suru eyalet. Zor olan tek sey de telephon, electric, vs. telere direclere, insanlara carpmamak. Bunlari cok kez sehretdim havadan ilaclarken, yere cok cok yakin uculiyor, yani adam boyu diyebilirim. Adamlar ruzgeri hesaplayip kafadan ilaci belki arazinin solluna saliyor mesala ruzger tam bitkilerin ustune getiriyor ilaci. Air Tractor tipi ucaklar kullaniliyor en cok bu isde, ve adamlar arazinin bi tarafindan oburune durmadan gelip gidiyor, tum olay bu. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/07/2005 : 07:42:57
Bence ilaçlamada uçan değerli abilerimiz havacılığın en zor dalını icra ediyorlar onları eleştirmemek gerek benceONLAR BİZİM İÇİN ÇOK önemli insanlar onları çook seviyoruz bir çok abimizde gitti bu ilaçlamada lütfen rica ediyorum zirai havacılığa laf edilmesin ben de yakınımı kaybettim hepsi değerli insanlar adanada zor şartlarda ucuyorlar VE hava KURUMUNDA SAYGILAR SEVGİLER TÜM PİLOTLARA
|
pitts
üye
85
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 : 07:00:46
sevgili pilot gökçe senin kadar ilaçlamacılara tapan bir insan daha görmedim bunun sebebi nedir? ayrıca havacılığın her dalı zordur en az ilaçlama kadar buna emin ol tarkim senin bıraktığın tarkim değil artık senin tanıdığın kimse yok artık orada ve senin tanıdığın ilaçlama pilotlarının çoğu havayollarına geçti bu sene artık biraz da doğru düzgün birşeyler yaz herşeye 2 satır cevap veriyorsun ve hep aynı mevzu ilaçlama pilotları ve tarkim bayıldık artık bu mevzudan. |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 : 20:33:48
Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimlaAyrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ... MD82 |
jester
üye
9
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 : 21:46:45
quote:
Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimlaAyrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ... MD82
Bence Pilot Gokce nin "ilaclama pilotlugunu herkes yapamaz" ile demek istedigi; Aslında neden olmasin herkes yapabilir, er ya da gec o uçaklari ucurmaya baslarsin ne olcak ki.. ama en ufak bir dikkatsizliginde, veya el ve goz koordinasyonun yeteri kadar iyi degilse kaza gecirme ihtimalin cok yuksek.. (ilaçlama esnasinda uçakla yapilan o cambazliklari eminim biliyorsunuzdur) Zaten ilaclama pilotlarinin cogu eceliyle degil ilaclama sirasinda yaptiklari kazalar sonucu oluyorlar.. Yani ilaclama pilotu olabilmek icin, fiziksel yapinin oldukca iyi olmasi(yorgunluga karsi dayanabilmek icin), bir gunde 8 saat boyunca tarlalarin 1 m uzerinde ayni akrobatik hareketleri yapabilip ve sık bir sekilde abuk sabuk toprak pistlere inebilmen, asiri derecede bir konsantrasyon ve dikkat cunku en ufak bir tereddutun bir kazaya yol acabilir, iyi pilotaj yetenegi(ilaci biraz yuksekten atarsan ise yaramaz)(veya cok alcalirsan tarladaki bayrak sallayan iscileri sakatlayabilirsin hatta tekerleklerle karpuzlari bile patlatabilirsin :) ) , kisacasi pilotlugun yaninda baska ozellikler de gerektirdigi icin herkes bu isi yapmayi tercih edemiyor..
|
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 03:47:12
quote:
sevgili pilot gökçe senin kadar ilaçlamacılara tapan bir insan daha görmedim bunun sebebi nedir? ayrıca havacılığın her dalı zordur en az ilaçlama kadar buna emin ol tarkim senin bıraktığın tarkim değil artık senin tanıdığın kimse yok artık orada ve senin tanıdığın ilaçlama pilotlarının çoğu havayollarına geçti bu sene artık biraz da doğru düzgün birşeyler yaz herşeye 2 satır cevap veriyorsun ve hep aynı mevzu ilaçlama pilotları ve tarkim bayıldık artık bu mevzudan.
abilerimize saygıdan dolayı konuşmak istemiyorum saygılar!!! sizin açık kimliğiniz ne tarkimde kim kaldı kim gitti nerden biliyosunuz acaba |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 03:50:14
quote:
quote:
Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimlaAyrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ... MD82
Bence Pilot Gokce nin "ilaclama pilotlugunu herkes yapamaz" ile demek istedigi; Aslında neden olmasin herkes yapabilir, er ya da gec o uçaklari ucurmaya baslarsin ne olcak ki.. ama en ufak bir dikkatsizliginde, veya el ve goz koordinasyonun yeteri kadar iyi degilse kaza gecirme ihtimalin cok yuksek.. (ilaçlama esnasinda uçakla yapilan o cambazliklari eminim biliyorsunuzdur) Zaten ilaclama pilotlarinin cogu eceliyle degil ilaclama sirasinda yaptiklari kazalar sonucu oluyorlar.. Yani ilaclama pilotu olabilmek icin, fiziksel yapinin oldukca iyi olmasi(yorgunluga karsi dayanabilmek icin), bir gunde 8 saat boyunca tarlalarin 1 m uzerinde ayni akrobatik hareketleri yapabilip ve sık bir sekilde abuk sabuk toprak pistlere inebilmen, asiri derecede bir konsantrasyon ve dikkat cunku en ufak bir tereddutun bir kazaya yol acabilir, iyi pilotaj yetenegi(ilaci biraz yuksekten atarsan ise yaramaz)(veya cok alcalirsan tarladaki bayrak sallayan iscileri sakatlayabilirsin hatta tekerleklerle karpuzlari bile patlatabilirsin :) ) , kisacasi pilotlugun yaninda baska ozellikler de gerektirdigi icin herkes bu isi yapmayi tercih edemiyor..
jester size teşekkür ederim benim anlatmak istediğim mesajı almışsınız saygılar sevgiler!!!!!!!! |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 : 16:41:38
Arkadaslar havaciligin her dali dikkat ister hic biri birbirinden farkli degildir bu tur havacilik boyledir su tur havacilik boyledir bir kiyaslama olmamasi gerekir bunu anlatmaya calisiyorum benimde bir cok arkadasim ilaclama ucarak hayatlarini ilaclamadan kazaniyorlar nekada zor sartlarda yaptilarini biliyorum havacilikta ayrim olmaz siz arkadaslara bir soru planor pilotlarina nedenmek istersiniz takatiniz olmadan ucmak her an inmeyi dusunmeniz buda bir kistas. Ayrim yapmayin her pilotun ayni fiziksel sartlarda olmasi gerekir. Para insani gun dogumundan gun batimina kadar calitirir arkadaslar buda bir ozellikmidir ?MD82 |
silentsky
üye
Turkey
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 : 03:15:07
Arkadaslar; Inis takimlari yerden kesildikten sonra siz f-16 ile de uçsaniz , planörle de uçsaniz hiç farketmez. Sonuçta gökyüzündesiniz ve orada olmak için bir amaciniz vardir.Havaciligi spor olarak da benimseyebilir , amatör olarak da ilgilenebilir , bu isi para için de yapabilirsiniz. Biz havacilari burada birlestiren, uçtugumuz uçaklar degil; gökyüzüne olan sevdamizdir.. Bu konuyu polemik haline çevirirsek, havaciligi bölerek "jetci" "planörcü" f-16ci" gibi abuk tanimlamalarla ugrasiriz ve su zor-bu kolay hiyerarsisi arasinda çok tartisiriz. Saygilarimla SILENTSKY |
dogandog
üye
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 : 05:34:22
flyrs Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimlaAyrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ... MD82 ------------------------------------------ sevgili FLYRS ''Havacligin zoru kolayi'' VAR DIR. ve ilaçlamada ucmak içinde hakkikaten sağlam bir pilot olmak lazımdır.zaten bunu ilaçlama uçuşlarındaki kazalardanda görüyoruz, ve bunun uçuş teçrübesi yada saati ile de alakası yok.tanıdığım 4000 saatin üzerinde sabit kanat uçuşu olupta ilaçlamadaki daha ilk sezonunda ciddi kırım geçirenler var.lafın kısası PİLOTGÖKÇE arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.ilaçlama işi sağlam bilek ister. |
Captainkerem
üye
Turkey
5
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 : 20:42:56
Sayın DoganDog; İlaçlama işinin zorluğu ile ilgili size bir fikir vermek istiyorum, Rüzgar nedeniyle sabaha karşı uçuyorsunuz, aldığınız paranın hakkını vermek ve etkili bir ilaçlama yapmak için irtifanız ortalama birbuçuk ile ikibuçuk metre arası, ilacı bıraktıkca uçak hafifliyor ve uçağın ağırlık merkezi sürekli değişiyor, sürekli trim yapmak zorundasınız, birde ortada bir sürü elektrik direği teller ve birde güneşin tam karşıdan geldiğini düşünün.En ufak bir hata söz konusu bile olamaz.Saygılarımla Kerem Baykurt |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 04:24:28
Dogandog arkadasim ''Havacligin zoru kolayi'' VAR DIR derken hangi ucuslar zor hangi ucuslar kolay olarak nitelendirdigini merak ettim beni bilgilendirirsen cok sevinirim ayrica arkadasim havaciligin hangi bolumundesin zor olanmi yoksa kolay olan havaciligimi yapiyorsun . Herkezin dusuncesine saygi duymak lazim burda polamik degil dusunceleri paylasiyor ve tartisiyoruz! Benim burda savundum hicbir sekilde havaciligin zoru kolayi yoktur ayaklarin yerden kesildigi an ayni terazinin uzerinde olursun .silentsky arkadasa slm ....... MD82 |
driver
üye
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 05:42:34
Merhabalar,arkadaşlar havacılıkta bir de limitler vardır. Örneğin aylık uçuş saati limiti, haftalık uçuş saati limiti gibi. Bu limitler özellikle biz pilotların "havacılığın zor kısmına" geçmememizi sağlar. Bence ilaçlamadaki zorluklardan biri de bu. Bildiğim kadarıyla ilaçlama sezonunda sabah gün doğarken başlanıyor gün batımına kadar uçuşlar yapılıyor. İniş kalkış adedi 9 ve üzeri oluyo ve bahsetmeye gerek yok düz uçarken bile manuel uçuluyor. E bu tempoda günler geçtikçe pilotları hataya sürüklüyor. Yani bu konuların kontrol altına alınması lazım bence. Hiçbirimiz astronot değiliz hepimiz insanız. Sonunda hata yapabiliriz. Dolayısıyla bu hata yapma ihtimalimizi en azından çalışma saatleri, istirahat , arada off günler gibi unsurlarla sınırlamak lazım. Yoksa insanoğlu para için uçar da uçar. Hem de senenin sadece 3-4 ayı bu parayı kazanıyorsa. Ancak kazın ayağı bazıları için öyle olmuyor sonunda. Allah hepsine rahmet eylesin ben de çok sevdiğim bir arkadaşımı kaybettim. Ancak bu işle ilgili de bazı limitlerin gelmesi gerektiğini düşünüyorum. |
pilotgökçe
üye
Turkey
78
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 : 21:03:35
BU İŞİ YAPANLARA ALLAH KOLAYLIK VERSİN ZORLUK VERMESİN İŞLERİ ZOR VE SON DERECE DİKKAT İSTEYEN BU HAVACILIK DALINDA UÇANLARA İYİ UÇUŞLAR TÜM PİLOTLARA |
dogandog
üye
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 : 05:03:56
sevgili FLYRS hava aracı uçuş esnasında teknolojiyi ne kadar çok kullanıyorsa ve pilota yardımcı oluyorsa uçuşun riski o derece düşer. Şöyleki uçak kazaları incelendiğinde kaza sebebi olarak ''pilotaj faktörü'' %80 lerin üzerindedir.nacizane ilaçlama uçaklarında da pilota yardımcı hiç bir sistem yoktur.tamamen kendi becerisi ile uçar.Bunları söylerken ''şu ana kadar ki uçuş hayatımda basit ve gelişmiş hava araçları ile yapmış olduğum uçuş teçrübelerimi KISTAS aldığımı bilmenizi isterim.sevgilerimle... |