ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 ZIRAII ILACLAMA PILOTLARI
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
R2D2
üye



4
Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/06/2005 :  13:06:52  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
turkiyede ziraii ilaclama pilotlari ne kadar maas aliyor,3-4 ay calisip geri kalan zamanda ne yaparlar mesela ? birde onlarda ucuslari log etmiyolar sadece ucagin motor saatini yazarlar diye duymustum

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/06/2005 :  01:56:47  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
zirai ilaçlama hem çok zor hemde zametli bir iş herkes yapamaz yılın belli ayları hareketli oluyor özellikle yazları zirai ilaçlama yapılıyor adanada

PPL-GÖKÇE
Sayfa Başına Git

Whitefish
üye


USA
5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 30/06/2005 :  19:55:01  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
her ucus da ucus log olur. Kimi motor saatini yazar, kimi ucaga bindigi saatden basler, indigi saate kadar loglar, ascik pilota kalmis bisey. Benim dayim ilaclama pilotiydi, birsuru hikayesi vardi. Bana guzel meslek olarak geliyor, hatda belki bi gun ugrasirim onla. Gununde parasi cok iyidi. Burada, Amerika daki tanidigim bir ilaclama pilotuda bir sezonda baya iyi para yapardi. ama burada kimisi bi bolgede degil, turliyorlar, ciftlik den ciftliye, bir suru eyalet. Zor olan tek sey de telephon, electric, vs. telere direclere, insanlara carpmamak. Bunlari cok kez sehretdim havadan ilaclarken, yere cok cok yakin uculiyor, yani adam boyu diyebilirim. Adamlar ruzgeri hesaplayip kafadan ilaci belki arazinin solluna saliyor mesala ruzger tam bitkilerin ustune getiriyor ilaci. Air Tractor tipi ucaklar kullaniliyor en cok bu isde, ve adamlar arazinin bi tarafindan oburune durmadan gelip gidiyor, tum olay bu.

Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 02/07/2005 :  07:42:57  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bence ilaçlamada uçan değerli abilerimiz havacılığın en zor dalını icra ediyorlar onları eleştirmemek gerek bence

ONLAR BİZİM İÇİN ÇOK önemli insanlar onları çook seviyoruz bir çok abimizde gitti bu ilaçlamada lütfen rica ediyorum zirai havacılığa laf edilmesin ben de yakınımı kaybettim hepsi değerli insanlar adanada zor şartlarda ucuyorlar VE hava KURUMUNDA SAYGILAR SEVGİLER TÜM PİLOTLARA


Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 :  07:00:46  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sevgili pilot gökçe senin kadar ilaçlamacılara tapan bir insan daha görmedim bunun sebebi nedir?
ayrıca havacılığın her dalı zordur en az ilaçlama kadar buna emin ol tarkim senin bıraktığın tarkim değil artık senin tanıdığın kimse yok artık orada ve senin tanıdığın ilaçlama pilotlarının çoğu havayollarına geçti bu sene artık biraz da doğru düzgün birşeyler yaz herşeye 2 satır cevap veriyorsun ve hep aynı mevzu ilaçlama pilotları ve tarkim bayıldık artık bu mevzudan.

Sayfa Başına Git

flyrs
üye


Turkey
36 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 :  20:33:48  Profili Göster   flyrs a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimla

Ayrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ...

MD82Sayfa Başına Git

jester
üye



9 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/07/2005 :  21:46:45  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimla

Ayrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ...

MD82


Bence Pilot Gokce nin "ilaclama pilotlugunu herkes yapamaz" ile demek istedigi;

Aslında neden olmasin herkes yapabilir, er ya da gec o uçaklari ucurmaya baslarsin ne olcak ki.. ama en ufak bir dikkatsizliginde, veya el ve goz koordinasyonun yeteri kadar iyi degilse kaza gecirme ihtimalin cok yuksek..
(ilaçlama esnasinda uçakla yapilan o cambazliklari eminim biliyorsunuzdur)
Zaten ilaclama pilotlarinin cogu eceliyle degil ilaclama sirasinda yaptiklari kazalar sonucu oluyorlar..

Yani ilaclama pilotu olabilmek icin, fiziksel yapinin oldukca iyi olmasi(yorgunluga karsi dayanabilmek icin), bir gunde 8 saat boyunca tarlalarin 1 m uzerinde ayni akrobatik hareketleri yapabilip ve sık bir sekilde abuk sabuk toprak pistlere inebilmen, asiri derecede bir konsantrasyon ve dikkat cunku en ufak bir tereddutun bir kazaya yol acabilir, iyi pilotaj yetenegi(ilaci biraz yuksekten atarsan ise yaramaz)(veya cok alcalirsan tarladaki bayrak sallayan iscileri sakatlayabilirsin hatta tekerleklerle karpuzlari bile patlatabilirsin :) ) , kisacasi pilotlugun yaninda baska ozellikler de gerektirdigi icin herkes bu isi yapmayi tercih edemiyor..


Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 :  03:47:12  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

sevgili pilot gökçe senin kadar ilaçlamacılara tapan bir insan daha görmedim bunun sebebi nedir?
ayrıca havacılığın her dalı zordur en az ilaçlama kadar buna emin ol tarkim senin bıraktığın tarkim değil artık senin tanıdığın kimse yok artık orada ve senin tanıdığın ilaçlama pilotlarının çoğu havayollarına geçti bu sene artık biraz da doğru düzgün birşeyler yaz herşeye 2 satır cevap veriyorsun ve hep aynı mevzu ilaçlama pilotları ve tarkim bayıldık artık bu mevzudan.




abilerimize saygıdan dolayı konuşmak istemiyorum saygılar!!! sizin açık kimliğiniz
ne tarkimde kim kaldı kim gitti nerden biliyosunuz acabaSayfa Başına Git
pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 :  03:50:14  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

quote:

Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimla

Ayrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ...

MD82


Bence Pilot Gokce nin "ilaclama pilotlugunu herkes yapamaz" ile demek istedigi;

Aslında neden olmasin herkes yapabilir, er ya da gec o uçaklari ucurmaya baslarsin ne olcak ki.. ama en ufak bir dikkatsizliginde, veya el ve goz koordinasyonun yeteri kadar iyi degilse kaza gecirme ihtimalin cok yuksek..
(ilaçlama esnasinda uçakla yapilan o cambazliklari eminim biliyorsunuzdur)
Zaten ilaclama pilotlarinin cogu eceliyle degil ilaclama sirasinda yaptiklari kazalar sonucu oluyorlar..

Yani ilaclama pilotu olabilmek icin, fiziksel yapinin oldukca iyi olmasi(yorgunluga karsi dayanabilmek icin), bir gunde 8 saat boyunca tarlalarin 1 m uzerinde ayni akrobatik hareketleri yapabilip ve sık bir sekilde abuk sabuk toprak pistlere inebilmen, asiri derecede bir konsantrasyon ve dikkat cunku en ufak bir tereddutun bir kazaya yol acabilir, iyi pilotaj yetenegi(ilaci biraz yuksekten atarsan ise yaramaz)(veya cok alcalirsan tarladaki bayrak sallayan iscileri sakatlayabilirsin hatta tekerleklerle karpuzlari bile patlatabilirsin :) ) , kisacasi pilotlugun yaninda baska ozellikler de gerektirdigi icin herkes bu isi yapmayi tercih edemiyor..



jester size teşekkür ederim benim anlatmak istediğim mesajı almışsınız saygılar sevgiler!!!!!!!!Sayfa Başına Git
flyrs
üye


Turkey
36 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/07/2005 :  16:41:38  Profili Göster   flyrs a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadaslar havaciligin her dali dikkat ister hic biri birbirinden farkli degildir bu tur havacilik boyledir su tur havacilik boyledir bir kiyaslama olmamasi gerekir bunu anlatmaya calisiyorum benimde bir cok arkadasim ilaclama ucarak hayatlarini ilaclamadan kazaniyorlar nekada zor sartlarda yaptilarini biliyorum havacilikta ayrim olmaz siz arkadaslara bir soru planor pilotlarina nedenmek istersiniz takatiniz olmadan ucmak her an inmeyi dusunmeniz buda bir kistas. Ayrim yapmayin her pilotun ayni fiziksel sartlarda olmasi gerekir. Para insani gun dogumundan gun batimina kadar calitirir arkadaslar buda bir ozellikmidir ?

MD82Sayfa Başına Git

silentsky
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 :  03:15:07  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadaslar;
Inis takimlari yerden kesildikten sonra siz f-16 ile de uçsaniz , planörle de uçsaniz hiç farketmez. Sonuçta gökyüzündesiniz ve orada olmak için bir amaciniz vardir.Havaciligi spor olarak da benimseyebilir , amatör olarak da ilgilenebilir , bu isi para için de yapabilirsiniz. Biz havacilari burada birlestiren, uçtugumuz uçaklar degil; gökyüzüne olan sevdamizdir.. Bu konuyu polemik haline çevirirsek, havaciligi bölerek "jetci" "planörcü" f-16ci" gibi abuk tanimlamalarla ugrasiriz ve su zor-bu kolay hiyerarsisi arasinda çok tartisiriz.
Saygilarimla
SILENTSKY

Sayfa Başına Git

dogandog
üye



3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 :  05:34:22  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
flyrs Havaclikta ilaclama ucan arkdaşlara tabiki saygim var. Havacligin zoru kolayi yoktur hepsi aynidir sayin saygilarimla

Ayrica herkez yapamaz dereken hangi kistaslara dayandin cok merak ettim aciklarsan sevinirim ...

MD82
------------------------------------------
sevgili FLYRS ''Havacligin zoru kolayi'' VAR DIR. ve ilaçlamada ucmak içinde hakkikaten sağlam bir pilot olmak lazımdır.zaten bunu ilaçlama uçuşlarındaki kazalardanda görüyoruz, ve bunun uçuş teçrübesi yada saati ile de alakası yok.tanıdığım 4000 saatin üzerinde sabit kanat uçuşu olupta ilaçlamadaki daha ilk sezonunda ciddi kırım geçirenler var.lafın kısası PİLOTGÖKÇE arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.ilaçlama işi sağlam bilek ister.

Sayfa Başına Git

Captainkerem
üye


Turkey
5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/07/2005 :  20:42:56  Profili Göster   Captainkerem a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sayın DoganDog;
İlaçlama işinin zorluğu ile ilgili size bir fikir vermek istiyorum,
Rüzgar nedeniyle sabaha karşı uçuyorsunuz, aldığınız paranın hakkını vermek ve etkili bir ilaçlama yapmak için irtifanız ortalama birbuçuk ile ikibuçuk metre arası, ilacı bıraktıkca uçak hafifliyor ve uçağın ağırlık merkezi sürekli değişiyor, sürekli trim yapmak zorundasınız, birde ortada bir sürü elektrik direği teller ve birde güneşin tam karşıdan geldiğini düşünün.En ufak bir hata söz konusu bile olamaz.

Saygılarımla
Kerem Baykurt

Sayfa Başına Git

flyrs
üye


Turkey
36 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 :  04:24:28  Profili Göster   flyrs a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Dogandog arkadasim ''Havacligin zoru kolayi'' VAR DIR derken hangi ucuslar zor hangi ucuslar kolay olarak nitelendirdigini merak ettim beni bilgilendirirsen cok sevinirim ayrica arkadasim havaciligin hangi bolumundesin zor olanmi yoksa kolay olan havaciligimi yapiyorsun . Herkezin dusuncesine saygi duymak lazim burda polamik degil dusunceleri paylasiyor ve tartisiyoruz!
Benim burda savundum hicbir sekilde havaciligin zoru kolayi yoktur ayaklarin yerden kesildigi an ayni terazinin uzerinde olursun .

silentsky arkadasa slm .......

MD82Sayfa Başına Git

driver
üye



6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 :  05:42:34  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,

arkadaşlar havacılıkta bir de limitler vardır. Örneğin aylık uçuş saati limiti, haftalık uçuş saati limiti gibi. Bu limitler özellikle biz pilotların "havacılığın zor kısmına" geçmememizi sağlar.

Bence ilaçlamadaki zorluklardan biri de bu. Bildiğim kadarıyla ilaçlama sezonunda sabah gün doğarken başlanıyor gün batımına kadar uçuşlar yapılıyor. İniş kalkış adedi 9 ve üzeri oluyo ve bahsetmeye gerek yok düz uçarken bile manuel uçuluyor. E bu tempoda günler geçtikçe pilotları hataya sürüklüyor.

Yani bu konuların kontrol altına alınması lazım bence. Hiçbirimiz astronot değiliz hepimiz insanız. Sonunda hata yapabiliriz. Dolayısıyla bu hata yapma ihtimalimizi en azından çalışma saatleri, istirahat , arada off günler gibi unsurlarla sınırlamak lazım. Yoksa insanoğlu para için uçar da uçar. Hem de senenin sadece 3-4 ayı bu parayı kazanıyorsa. Ancak kazın ayağı bazıları için öyle olmuyor sonunda.

Allah hepsine rahmet eylesin ben de çok sevdiğim bir arkadaşımı kaybettim.

Ancak bu işle ilgili de bazı limitlerin gelmesi gerektiğini düşünüyorum.

Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/07/2005 :  21:03:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
BU İŞİ YAPANLARA ALLAH KOLAYLIK VERSİN ZORLUK VERMESİN İŞLERİ ZOR VE SON DERECE
DİKKAT İSTEYEN BU HAVACILIK DALINDA UÇANLARA İYİ UÇUŞLAR TÜM PİLOTLARASayfa Başına Git
dogandog
üye



3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/07/2005 :  05:03:56  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sevgili FLYRS hava aracı uçuş esnasında teknolojiyi ne kadar çok kullanıyorsa ve pilota yardımcı oluyorsa uçuşun riski o derece düşer. Şöyleki uçak kazaları incelendiğinde kaza sebebi olarak ''pilotaj faktörü'' %80 lerin üzerindedir.nacizane ilaçlama uçaklarında da pilota yardımcı hiç bir sistem yoktur.tamamen kendi becerisi ile uçar.Bunları söylerken ''şu ana kadar ki uçuş hayatımda basit ve gelişmiş hava araçları ile yapmış olduğum uçuş teçrübelerimi KISTAS aldığımı bilmenizi isterim.

sevgilerimle...

Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000