ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 A400M
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
scorpion22
üye


Turkey
183
Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/06/2005 :  23:44:46  Profili Göster  scorpion22 'a bir ICQ Mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Değişen ve gelişen havacılık dünyasında ihtiyaçların artması ve değişmesi dolayısıyla yeni projeler yapılmakta.Bunlardan biri de A400M.ABD'nin C-130(hercules) ve C-160(transal)'larının miladını doldurmak üzere olması yüzünden bir alternatif olarak üretilme kararı alınmıştır.Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu yedi ülkenin ilgili havacılık şirketlerinin ortak üretim çalışmaları geçen yıl temmuz ayında yürürlüğe giren sözleşmesi çerçevesinde yürütülmekte olup A400M uçaklarıyla ilgili çalışmalar Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tesislerinde bütün hızıyla devam etmektedir.Proje de yaklaşık 140 tasarımcının(TAI'de) görev aldığı söylenmektedir.

.........

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 15/06/2005 :  00:09:25  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Uçmadan önce okumanızı tavsiye ederim:)Hafif hava araçları deyip geçmemeli herşey için bir prosedür mutlaka var.Gözatmanızı tavsiye ederim. http://www.havacilik.hacettepe.edu.tr/6-C.htm

.........Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 15/06/2005 :  00:23:58  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
TÜRK HAVA KURUMU'NUN TARİHÇESİ
THK Cumhuriyet'in ilanından 16 ay sonra 16 Şubat 1925'de Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün emirleriyle "Türk Tayyare Cemiyeti" adıyla kuruldu.

Cemiyet'in kuruluş amacı; Türkiye'de havacılığın askeri, ekonomik, sosyal ve siyasal önemini anlatmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak; bütün bunlar için gerekli araç ve gereci hazırlamak; personeli yetiştirmek ve UÇAN BİR TÜRK GENÇLİĞİ yaratmaktır.

Türk Hava Kurumu, 23 Nisan 1926'da Türk Havacılığının gereksinimi olan teknik personelin eğitilmesi amacıyla "Tayyare Makinist Mektebi"ni hizmete açtı. Aynı yıl Alman Junkers Tayyare Fabrikası işbirliği ile "Kayseri Uçak Fabrikası'nı" kurdu. Alman Junkers lisansıyla A-19 ve A-20 uçaklarını üretti ve bu uçakların bakım ve onarımlarını yaptı. Fabrika, 1929 yılında Milli Savunma Bakanlığı 'na devredildi.

Türk Hava Kurumu, uzun süren bir Kurtulus Savaşı'ndan yeni çıkmış, yorgun ve yoksul bir halkın, Türk Halkı'nın inanılmaz büyüklükteki maddi-manevi desteğiyle can bulmuştur. Bu destekle ilk 10 yıl içinde 351 uçak satın alarak Türk Silahli Kuvvetleri'ne bağışladı.

Türk Hava Kurumu, 1929 yılında, havacılık faaliyetlerinin dünya çapında gelişmesini sağlayan ve sportif havacılık konusunda uluslararası boyutta en üst düzeyde organ olan Uluslararası Havacılık Federasyonu'na (FAI) üye oldu. Kurum o günden beri ülkemizi, hava sporları konusunda, yurt içinde ve yurt dışında başarıyla temsil etmektedir.

1931 yılında, Pilot Vecihi Bey kendi atölyesinde ürettiği uçakla Ankara'dan havalanarak küçük bir Türkiye turu yapmayı başardı. 1932 yılında Cemiyet'in yurt dışında eğittiği mühendislerden Selahattin Reşit Bey ve ekibi motor ve pervanesi dışında tüm parçaları Türk malı olan ilk ulusal tipteki uçağımızın (MMV-1) prototipini üretti. Bu üretim bütün yurtta çok büyük heyacan yarattı.

1935'de alınan kongre kararıyla Cemiyet'in ismi "Türk Hava Kurumu" (THK) olarak değiştirildi.

" İSTİKBAL GÖKLERDEDİR ! " Bu, o yılların coşkusu içinde söylenen sadece bir çift güzel söz değil, aynı zamanda T.C'nin önüne konulan bir hedef oldu. Bu amaçla 3 Mayıs 1935'de Türkkuşu kuruldu. Atatürk'ün yıllar boyu her gittiği yerde konuşmalar yaparak gençliğe vermek istediği havacılık aşkı, havacılık coşkusu, kısa sürede sonuca ulaştı ve gençler akın akın Türkkuşu'na koşmaya başladı. Kurum, Vatan göklerine aralarında Atatürk'ün manevi kızı ve dünyanın ilk kadın savaş pilotu Sabiha GÖKÇEN'in de bulunduğu, birçok değerli elemanlar yetiştirdi.

Pespeşe açılan paraşüt, planör, motorlu uçuş ve model uçak okulları, 1936'da hizmete giren İnönü Planör Kampı, 1937'de açılan Etimesgut Motorlu Uçuş Kampı ve aynı yıl yapılan Ankara ve İzmir Paraşüt kuleleri, binlerce gencimizi biraraya getirdi. Havacılık öyle bir hızla gelişti ki, Türkkuşu Öğretmenlerinden pilot Ali Yıldız, 12 Haziran 1938 günü 14 saat 20 dakika süren bir planör uçuşuyla dünya rekoru kırdı. Ziya Aydoğan isimli pilotumuz da THK'nun İnönü Eğitim Merkezi'nden Kayseri'ye kadar, 466 Km.lik bir mesafeyi planörle uçtu.
THK'nin planör eğitimleri için gerekli olan planörler, Kurum'un Akköprü Atölyesi'nden sağlanıyordu. Bu atölyede 1940 yılına kadar yüzlerce planör üretimi, motor ve planör onarımları yapıldı. 1940 yılı sonlarında ise Akköprü'de sınırlı bir kadroyla çalışan atölye fabrika haline getirildi ve burada İngiliz Miles Magister eğitim uçaklarının seri montajına başlandı.

1939-1941 yılları arasında 2nci Dünya Savaşı öncesinde Genelkurmay Başkanlığı'nın da isteğiyle Etimesgut Uçak Fabrikası kuruldu. 1944 yılında üretime başlayan ve çok geniş kapsamlı bir girişim olan Etimesgut Uçak Fabrikası'nda, Magister uçaklarının yanısıra, THK-1, 3, 4, 7, 9, 13 planörleri ile THK-2, 5 ve 10 tiplerinde eğitim, sağlık ve nakliye uçakları da üretildi.

Ülkemizde küçük atölyelerin yaptığı motor imalat denemeleri bir tarafa bırakılırsa, ilk motor fabrikasının THK tarafından Gazi Orman Çiftliği'nde kurulduğunu söyleyebiliriz. Bu fabrikanın çalışmaları 1951 yılına kadar sürdü ve dönemin getirdiği koşullar nedeniyle aynı yıl Makina ve Kimya Endüstrisi'ne devredildi. Bu fabrika halen Türk Traktör Fabrikası olarak işletilmekte ve traktör üretimiyle ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır.

THK'nin 1925'ten bu yana havacılığın çeşitli dallarında yetiştirdiği Türk gençler sadece sportif faaliyetlere katılmakla kalmadı, yurt savunmasında da etkin rol aldı. Bunun en canlı örneğini 1974 Kıbrıs Barış Harekatı'nda gördük. Hava İndirme Harekatına, o dönemde askerlik görevini parasütçü olarak yapan Kurum'un yetiştirdiği gençler teşkil ediyordu. Harekat esnasında Kurum'un uçak ve pilotlarına da önemli görevler verildi.

Özellikle 1980'li yıllardan sonra THK sportif havacılık konusunda, 1990 yılından sonra da uluslararası ilişkilerde büyük gelişmeler kaydetti. FAI Genel Kurul ve Komisyon toplantılarında etkili bir politika izlenerek THK ve Türkiye ön plana çıkarıldı. Mevcut olan planör, paraşüt, uçuş okulu ve model uçak okuluna ilave olarak 1996 yılında Çok Hafif Hava Araçları Okulu kuruldu.

THK, Atatürk'ün çizdiği doğru yolda ilerlemekte ve ilerlemeye de devam etmektedir. Ne kadar güzel yazmışlar değil mi?THK web sayfasından alıntıdır.Hepinizin okumasını istiyorum.Bu kadar büyük hedefler için kısa sürede imkansız başarılmışken şuan bulunduğumuz noktanın burası olması insana vicdan azabı çektiriyor.Fakat birileri bunu değiştirmeye kararlı olmalı kı yukarda diğer konularda da bahsettiğim gibi birçok güzel proje hayata geçirilme aşamasında...



.........Sayfa Başına Git

eyasakurt
üye


Turkey
50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/06/2005 :  22:43:37  Profili Göster  Ziyaret eyasakurt'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla

C-160 lar fransız alman ortak yapımı diye biliyorum ama.

Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 17/06/2005 :  02:43:13  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

C-160 "Transall" ve Airbus A-400M ile ilgili özet bilgileri sitemizin savaş uçakları bölümünde bulabilirsiniz.

A-400M rakipsiz bir proje değildir. USAF Boeing yapımı
4 adet turbofan motorlu C-17'yi tercih etmiştir. Avrupa'da da A-400M'in en büyük rakibi Rus yapımı Antonov An-70'dir (Antonov OKB'nin merkezi artık Kiev-Ukrayna'dadır, dolayısıyla bu uçağa Ukrayna yapımı dememiz lazım.).Bu uçak 4 adet turboprop motorludur ve her motorda kontra dönüşlü ikişer adet, kanat açıları ayarlanabilir pervane bulunmaktadır. Çok yetenekli olan bu uçağın şansı maalesef zengin Batı Avrupa ülkeleri karşısında Ukrayna'nın şansı kadardır.(C-17 ile An-70 de "Savaş Uçakları" bölümünde vardır.)

THKv A-400M projesine katılmakla birlikte C-130'ların iyileştirilmesi (upgrading) projesini de programına almış bulunmaktadır.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/06/2005 :  01:02:50  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Evet Fransız-Alman oratk yapımı.Sorun ne anlayamadım ama...

.........Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/06/2005 :  02:59:05  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Haluk,
TAF in elindeki C130 modelleri hangileri?

Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/06/2005 :  14:15:58  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Bahadır,

THvKv'lerinin envanterine bugüne kadar 14 adet C-130 girmiştir. Bunlardan sekizi 1964-73 arası FMS kapsamında gelen C-130E'lerdir. Bu uçaklardan biri eğitim sırasında düşmüştür. Bilahare 1991-92 arasında USNG'den 6 adet C-130A devralınmıştır.

Saygılarımla

Haluk SEVEL

Sevgili Bahadır'dan ve tüm Tayyarecilerden özür dilerim. USNG'den gelenler C-130B'dir. Sehven yapılan bu hata için tekrar tekrar özür dilerim.

Edited by - haluksevel on 19/06/2005 21:05:49Sayfa Başına Git

captgky
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 :  00:45:44  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
türkiyeye a 400m gibi bir uçağın gelmesi gurur verici bir şey fakat nezaman gelecek merak ediyorum. c160 lar ile kesin c130lar bir biri arasında çatışacaktır gibi geliyor. ne olursa olsun türkiye ye hayırlı olması dileğiyle diyorum.

Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000