atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/04/2005 : 22:32:18
Arkadaşlar bilmem haberiniz var mı ama şu sıralar mng tekniğin bakımlarını yaptığı uçaklardan haberi olan varmı?Ben bildiğim kadar söyliyimen son bakım yaptıkarı onur air in uçağı rudder sağa dönmediği için pist başından yolcuları ile birlikte geri dönmüş..eee tabiii çünkü çalışanlar yarısından fazlası yardımcı teknisyen üstelik bunların çoğu keresete endüstri meslek gibi okullardan gelen kişiler.Havacılıla hiçbir alakalrı yok ne bir eğitimleri var nede(orda çalışan arkadaşım soledi)uçağı uçarken görmemiş insanlar dahi varmış.Bu arada mobilyaya falan ihtiyacınız olursa mng tekniğe tel edebilirsiniz.Takip edenler bilir ilan verdiğinde ağaç işleri mezunu arıyodu teknisyenlik için.....aaa |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/05/2005 : 15:34:36
Deveye "boynun egri" demisler o da "nerem duzgun ki" demis :) Bilmem anlatabildim mi :) |
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/05/2005 : 14:10:59
ben daha sizeanlatıyım...uçuş süresi bitmiş motoru başka bir kal olmamış motorun numara levhasını çıkartıp diğer motora takmışlar.Yuhh be arkadaş bu kadarda olmazki...2 YADA 3 AY EVVEL turkmenistan uçağına bakım yaparlarken motor kaortasını parçallamışlar ustelik ucretide hiç bellietmeden turkmenlere ödetmişler.Sakın bunları salladığımı düşünmeyin.Bunları bizzat 'YAPTIRILAN'kişilerden dinliyorum.Hatta uçaklarda piyasa malları dahi kullanılıyo...aaa |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/05/2005 : 15:01:01
pekiii, arkadaşının doğru söylediğini nereden biiyorsun? belki MNG'ye gıcık, müdürü, amiri fırçaladı, şirketi kötülemek için söylüyor belkide bunları? olamazmı? işyerlerinde çok olur bu. Söylediklerin (..ri daha doğrusu sende elçisin bu durumda anlaşılan) çok ciddi ithamlar. başka uçağın kabin lambasını söküp takıyoruz demiyor, bitmiş, uçamaz durumdaki motoru sefer koymaktan yani cinayete teşebbüsden bahsediliyor. Eğer arkadaşın bunları biliyor ve doğru söylüyorsa neden SHGM şikayet edip bakım lisansını iptal ettirmiyor? değilmi? Hakan737Guven
|
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/05/2005 : 16:51:34
walla herkesin mng ye gıcık olduğu kesin...kime sorsanız nefret ediyo bende bikaç ay evvel çıktım hatta....Ahh bi bilseniz daha ne dolaplar dönüyoo.Size şöyle örnek veriyim:thy bakım servisi mng yenibosna tamirhaneler var ya aynısı......aaa |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/05/2005 : 18:11:10
e peki madem bu kadar berbat, neden göz yumuyorsunuz? neden masum insanların hayatını doğrudan etkileyen bu kadar ihmal varsa şikayet etmiyorsunuz?SHGM olmaz UTED olue, o olmaz gazete,TV olur...kız arkadaşın veya akraban bu şartlarda o uçaklardan birine binse uçağın başına bir iş gelse vicdan azabı duymazmısın???bana kalırsa normal bir insan bile buna dayanaz ölür...bahsettiğin şey dediğim gibi, lamba takmak değil...birçok uçak bu kdar bile önemli olmayan basit hatalardan düşüyor, kaldıki seninki cinayet. Bunu burada yazmak vicdanını rahatlatıyorsa onu bilemem ama bildiğim şu olur yazdıkların ışığında sende bu işin bir parçası halindesin..bunu şakaya gelir bir yanı yok! Hakan737Guven
|
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/05/2005 : 22:52:50
zaten bu konular aşağı yukarı 1 yıldır falan uted dergisinde yayınlanıyo...Ama nedendir bilinmez ortada bişiey yok.o yüzden içim ragat.o motor olayınada gelince işin aslını iyice öğreip sizlerele paylaşıcam.Ama dediğim gibi mg nin yaptığı işleri zaten bütün apron biliyo...Bunu bilen bir ben değilim...Aslında mng de bulunan teknisyenlerin hepsi hakikaten işlerinin ustası ama son 6-7 aydır yapılan istifaların haddi hesabı yok...belki bu gibi sebepler yüzündendir....aaa |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/05/2005 : 11:57:38
gerçi sana ve diğer teknisyenlerede hak vermiyor değilim. Bu biraz "etik" işi. mesleğe olan saygı ama bunun yanında "resmi havacılık otoritesinin" de disiplin görevi. Böyle konular ayn zamanda zaten küçük olan havacılık camiasının tamamını ilgilendirir. MNG'ninda ayrıca ilgi göstermesi icap eder. Ama nihayetinde biraz da balık baştan kokar var.Bizde ciddi anlamda bir havacılık otoritesi olmadığı için , daha doğrusu teknik yetişmiş adam yerine "atama" üsülü ile hala çalılan bir havacılık yönetim altyapımız olduğundan demekki olay hala dergi seviyesinde. Eğer olayın vehameti gerçekten bu boyutta ise; Burada dikkati çeken nokta şu; Töhmet altında kalan Teknisyenler, ama uçak teknisyenleri derneği konuya yeterince dikkati çekmediği için vebalin bir kısmını üstlenmiş durumdalar. MNG ise kamuoyuna yeterli açıklama yapmadığı için (olay gerçekse diye üzerine basarak söylüyorum) vebalin diğer yarısını alıyor, yani ucuz işçilik ve maliyet yöntemleri ile uçuşları tehlikeye sokuyor. SHGM'nin otoritesi olmadığı için olaylara el koymuyor. En son ve aslınada belkide kilit noktası; Pilotlar derneği ve odası ne varsa, kendi hayatları ile beraber yolcuları hayatlarını da riske eden bu durumda, bu şirketin elinden geçen bakımı soru işaretlei uçaklarla uçmaya itiraz etmiyor. dediğim gibi yukarıdaki tüm varsayımlar olayın gerçekliği olduğu üzere. Tersine bakalım; MNG'de herşey yolunda, bakımda bir sorun yok, ama şirketle menfaatleri ters düşenler, diğerlerini gaza getirip dedikodu yayıyorlar. Uted'de bu tuzağa düşüyor ama hem MNG hem SHGM olayın içyüzünü bildikleri için işe karışarak taraf olmak yerine sessiz kalarak kapanmasını bekliyorlar. TALPA'nın zaten bir derdi yok bu durumda :) bu kadar yıl sonra ticaretten ve hayattan nihayet öğrendiğim en iyi şey ne olursa olsun her iki tarafıda dinlemek gerektiği. umarım şu anda MNG'de çalışan birisi katılımcı olur her iki tarafıda iyice dinleriz.
Hakan737Guven
|
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/05/2005 : 21:22:30
walla bende mng ye ne kadar gıcık olsamda 'insallah' mng eskisi gibi yani benim olduğum dönemdeki gibi iyi işler yapar nede olsa insan hayatından bahsedioruz.aaa |
mehmetyarbasan
üye
Turkey
2
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 15/05/2005 : 12:42:10
Sayın ATKİN Buraya taşımız olduğunuz konunun ciddiyetinin farkında mısınız bilmiyorum.Laf olsun forum dolsun diye yazdıysanız çok yanlış. Sektörün içinden biri olduğunuzu söylüyor ve ayrıldığınız şirketi de büyük zan altında bırakıyorsunuz. İşler sizin iddia ettiğiniz gibi profesyonel yapılmıyor ise şikayet edeceiğiniz makam Hakan beyin işaret ettiği gibi Ulaştırma Bakanlığı,Sivil Havacılık Genel Md.olduğunu sanıyorum biliyorsunuzdur.Ancak bunu yaptığınıza dair de bir izlenim vermemişsiniz ki yapmış olsanız da en azından açılan ya da açılacak soruşturma veya inceleme'yi beklemeniz sonra sonuçlarını buralarda paylaşmanız profesyonel bir havacıya daha çok yakışırdı.Bu hareketiniz iddialarınızın tersine profesyonellikten uzak olanın siz olduğunu gösteriyor. Yaşadığınıza benzer olan bir olayda sanırım Canada'da şirket mühendisi işletmecilerin aldığı karar doğrultusunda uçuş süresini artırmak,hangar bakım sürelerini azalmak isteyen firmadan istifa ederek,yapılan yanlışları ilgili sivil havacılık otoritesine belgeleriyle birlikte(bakım kayıtları,parça değiştirme süreler vs..)şikayet etmiş,daha soruşturma devam ederken MD-88 de yaşanan rudder sapması olayı adamın haklılığını ortaya çıkarmıştır.Olayda şirket ömrü dolan ve değişmesi gereken rudder şaftının uçuş süresini uzatınca malzeme hatasından kaynaklanan kazada onlarca insan hayatını kaybetmiştir. Ancak sorumlu davranan çalışan daha önceden durumun ciddiyetinin farkında olduğu ve gerekli girişimlerde bulunduğu için en azından tekrarların önüne geçilmiştir. Burada size düşen de şapkanızı önünüze koyarak varsa elinizde kanıt gerekli yerlere sunarak olayın incelenmesini sağlamak.Yoksa sizinki hariçten gazel okumaktan ileri gitmiyor malesef. Mehmet YARBASAN Hava Trafik Kontrolörü Hava Savunma Bildirim Merkezi Esenboğa/ANKARA |
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 15/05/2005 : 20:57:19
ahh keşke bi kanıtım olsa.....bu arada hakısınız kanıtım olmadan bunları yazmama gerekiyordu...Şunuda belirtmeliyim yazdıklarım mng teknik ile alakalı mng airlines ile hiçbir ilgisi yoktur..Airlines hakikaten mukemmel çünkü...artık ne diyim insallah teknikte düzeltir kendini hoş 3 yılda düzelmemişler....aaa |
safakvar
üye
Turkey
30
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/05/2005 : 01:09:56
kardeş ben mng airlineta steward ım bir çalıştığın şirket ne kadar kötü olsa bile ayrıldığın bi şirketi bu şekilde kötüleyemezsin!bence bu bir yanlış !ama gene sen bilirisn tabi başından neler geçti bilemem!sadece tafsiyede bulunayım dedimyardımlaşmayı severim |
atkin
üye
Turkey
65
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 18/05/2005 : 12:43:05
YA BEN BU ŞİRKETİ KÖTÜLEMEK İSTEMEZDİM AMA YAPILANLAR KARŞISINDA DAYANAMIYORUM TABİİ ANLATTIĞIM Bİ O KADAR DA İYİY YANLARI VAR O ŞİRKETİN..SANADA SAOL DEMEK İSTERİM ARKADAŞIM.aaa |
uçanadam
üye
Turkey
33
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/06/2005 : 22:01:51
abiler madem MNG de eml mezunları çalıştırılıyor neden biz uçak bakım tek.leri olarak boşta duruyoruz. lütfen bize işe giriş için bilgi verin. 159159
|
ayfercim
Moderator
Turkey
46
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 14/06/2005 : 22:35:36
quote:
abiler madem MNG de eml mezunları çalıştırılıyor neden biz uçak bakım tek.leri olarak boşta duruyoruz. lütfen bize işe giriş için bilgi verin. 159159
sevgili uçan adam ! f-4 pilotumusunuz? yoksa uçak bakım teknisyenimi? dök içini topiğinde ki özrünüz için teşekkürler.. ***Tayyareci Moderator**** |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 15/06/2005 : 03:42:31
Sayin UCANADAM MNG de ucan bir pilotum alirsin eline lisansini gidersin MNG nin binasina binayi gormemen imkansiz giresin iceri doldurursun formunu verirsin bazi seyler lisans ile bitmedini bu meslegi tum yapan insanlar bilir Sayin Atkin buralarda sadece konusmak olsun diye sirket veya insanlari elestirmek yanlistir hepimiz buralardan ekmek paramizi kazaniyoruz buralarda insanlar bilgilerini paylasir yanlislar var ise ve gercekten onemliyse sadece burda konusmazsin gidersin sikayetini yaparsin her sirketin eksikleri var ama burda birseyler atipta yanlis veya dogru insanlari veya bu ise emek harcayan insanlari zan altinda birakmaya hic hakkin yok hakkinda konustun insanlar benim ucrdum ucagin teknisyenleri ucurdumuz ucaklar eski ama hala hizmet veriyorlar bunlari bir dusun sonra yazMD82 |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 15/06/2005 : 12:56:29
Flyrs, eski mi? Benim dilim varmiyor valla.. Bence Douglas in ucaklari en saglam yapilan ucaklardan biri. Burada Northwest Airlines hala DC9-30/40/50 leri canavar gibi kullaniyor. Adamlar 1990 larda icini ve bazi elektronikleri degistirdiler (GPS, GPWS, RVSM filan gibi degisiklikler) ama aletler hala canavar gibi. Sizim MD ler ise daha cok ucar.. Hayirli ucuslar.. Bahadir |
uçanadam
üye
Turkey
33
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 16/06/2005 : 23:44:45
SAYIN AYFERCİM İNSANLAR HATA YAPABİLİR ÖNEMLİ OLAN YAPILAN HATAYI ANLAYIP ÖZÜR DİLEMEKTİR. 159159
|