OGUN
üye
7
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/04/2005 : 18:17:50
MERHABALAR. BENİM MERAK ETTİĞİM BİR KONU VAR. NEDEN TÜRK SİVİL HAVACILIĞINDA HEP ESKİ UÇAKLAR FAZLADIR.(ÖRNEK: MD 88 , MD 82 , A300...) |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/04/2005 : 21:57:49
Cok kolay kiralanması yeni nesil uçuklara göre cok daha ucuz bu yuzden özel sirketler bu ucakları tercih ediyor ama bu ucakların MD 88 harici bir kac yıl içinde uçuşları bitecek |
scorpion22
üye
Turkey
183
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 : 10:50:28
Evet aynen öyle daha ucuz.Üretemiyorsan ve mali olarak en iyisini alabilecek durumda değilsen ya diğerlerinin artıklarıyla yetinirsin ya da eski ve ucuz modeller kullanırsın.......... |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 : 15:15:27
Onur'un elindeki Md88 ler "eski ucak" degiller. On kadar yasindalar tas catlasa, ve MDD den dogrudan siparisle alinmis ucaklar. Freebird'un elindeki MD83 ler ise 1994 uretimi se klar, Reno Air - American Airlines gecmisli. MNG nin elinde MD82 ler ise en eskileri, ancak MD80 ler yaslarina ragmen cok iyi hizmet veren ucaklar. Alim fiyatlari da son derece makul. Asagidaki formule bir bakin bakalim. Ucus koltuk maliyeti = [(sabit giderler + degisken giderler) / koltuk sayisi ] /uculan mil(km) goruldugu gibi sabit giderleri ne kadar dusuk tutarsaniz o kadar duser maliyetiniz. Degisken giderler hemen hemen aynidir diger havayollari icin. Sonucta herkes 3 asagi bes yukari ayni parayi oduyor yakita, inis kalkis parasina. Dolayisi ile sabit giderler ne kadar dusuk olursa kar marjiniz o kadar yuksek olacak. Tabii cok cok eski ucak aldiginizda degisken giderler bakim masraflari nedeni ile cok artacaktir. O zaman sabit giderlerinizin dusuk olmasinin fazla da avantaji kalmiyor. Md80 ler son derece saglam ucaklar, md80forum.net i ziyaret ederseniz insanlarin neler dusundugunu de ogrenebilirsiniz. Bahadir |
flyrs
üye
Turkey
36
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 : 17:21:34
Bahadıra katılmamak mümkün değil gercekten ucması zevkli ve yorucu bir ucak MD serisi bir MD82 ci olarak böyle bir ucaklan ucmaktan zevk duyuyorum ....MD82 |
OGUN
üye
7
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 : 18:40:43
MD 80'CİLEREBOEING 737-800 VE 737-900'LER DAHA FAZLA KAR GETİRECEK UÇAKLAR CHARTER İÇİN MD 80 SERİSİ YERİNE B737-900'LER DAHA İYİ A300 İÇİN A321'İ ÖNERİRİM |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 : 22:01:11
Ogun, "kar" i aciklar misin? unutma, dogrudan isletim masraflari acisindan dedigin ucaklar iyi olabilirler ama toplam isletim masrafi olarak iyi bir MD her zaman sifir 320 den daha karli olarak isletilebilir. Unutmayin ki MD ler aslinda DC9 tipi olarak gecerler. MD sadece bir pazarlama adidir. DC 9lar da yillarca 30 kusur yil kadar basari ile hizmet vermekteler. Amerika'da Northwest airlines hala yeniledikleri DC9-30/40/50 leri ucurmaya devam ediyor. Nedeni de ucaklarin sabit maliyetlerisifir.. Daha once soyledigim denkleme dikkat edelim.. Flyrs, MD lerde hic pilot olarak ucmadim ama ucan pilot tanidiklar var. Hepsi de cok metediyorlar ucaklari.. Tabii 737-800 kadar hizli ve yuksekten ucmayabilir ama isletim maliyeti acisindan avantajli. Onun disinda ben Freebird'un hala neden filosuna A320 kattigini anlamis degilim. Piyasada cok iyi durumda MD-88, MD83 ler dururken.. |
BLACKOUT
üye
48
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/04/2005 : 12:26:05
Sevgili Bahadır abicim;İlk olarak DC 9 ların hala ve hala mükemmel uçaklar olduğu tespitine katılıyorum. Gerçekten bu uçaklar THY ailesinde bile hala saygı ve özlemle anılırlar. Him unutmuyorum amcam eski bir DC 9 kaptanıydı ve uçağı o kadar severdi ki hala evinin duvarlarında resmi var DC 9 ların. Allah rahmet eylesin. Bu uçaklar gerçekten düşük işletim masraflarına sahipti. Ayrıca THY ye giren ilk jet uçaklarıydı da. F 28 ler bile sonra geldiler ama DC 9 lar onlardan 15 sonra hizmete veda ettiler. Ama uçakların sabit maliyeti 0 demen yanlış bir cümle. Hiç bir uçağın sabit maliyeti 0 olamaz teknik olarak çünkü sabit maliyet üretim maliyeti sıfır olsa katlanılmak zorunda olunan maliyettir. Takdir edersin ki bu uçakların parası artık çıkarılmış olsa da sabşt maliyeti 0 değildir. İşletme masrafı vardır hala. Tabii ki küçük bir not bu. Söylediklerine katılıyorum |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/04/2005 : 14:26:30
Blackout, sabit maliyet = 0 derken ucaklarin parasinin tamami ile odenmis olmasini kasdettim. Isletim masraflarinin bir cogu zaten degisken maliyetler kisminda yer alir. :) DC9 hakikaten Douglas'in "al, tepe tepe kullan" mantigi ile uretilmis bir ucagi, tipki DC-3 (c-47) leri gibi. |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/04/2005 : 15:52:16
break!!! break!!!!araya girmek istiyorum. MD8X serileri DC9'un geliştirilmiş modelleridir ancak Alaska air kazasından sonra DC9'den beri kullanılan yatay stabilizatör sistemindeki NTSB tarafından tesbit edilen tasarım hatasını kabul etmemişlerdi.(temel olarak gövde aynıdır avionic gövdeden daha çok geliştirilmiştir) Daha sonraki üretimlerde de bunu değiştirmeyip, kullanıcı bülteni yayımlayarak sistemin daha sık kontrol edilmesini istemişlerdi. Douglas'a göre burada tasarım hatalı değil, bakım periyodunun uzatılması ile tasarımın hataya yol açmasıydı. Bu sistem halen kullanılmakta ve ilk defa Douglas böyle bir durumda modifikasyona gitmedi.(daha önce DC10'lerde kargo kapağı tasarımını değiştirmişti.) Hakan737Guven
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 29/04/2005 : 19:39:31
Hakan, break de benden :) Alaska kazasinda sorun ucagin isinin tam olarak bitirilmeden paketlenip hizmete konulmasiydi, yapimdan kaynaklanan bir hata degil.. Bizim chartercilara ozendi yani Alaska :) |