ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 f100 ler
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
barışyayla
üye


Turkey
1
Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/04/2005 :  20:44:27  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhaba THK nin kullandığı f 100 modelleri hakkında bilgisi olan arkadadaş varmı

Barış YAYLA

orko_8
üye


Turkey
58 Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/04/2005 :  21:12:16  Profili Göster   orko_8 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhaba

Türk Hava Kuvvetleri 1950'lerden itibaren C, D ve F modellerinde toplam 200 civarında F-100 teslim aldı. Büyük kısmı ABD Hava Kuvvetleri'nden bir bölümü de Danimarka'dan hibe olarak geldi.

THK F-100'leri 111 (Eskişehir), 131 ve 132 (Konya) ve 171. filolarda (Erhaç) kullanıldı. F-100'ler 1980'lerin başında emekliye ayrıldı.

Saygılar

Arda Mevlütoğlu

Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
33 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/04/2005 :  08:14:30  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu uçaklar Kıbrıs Barış Harekatı'nda da büyük yararlılık gösterdiler.Birkaçı harekat sırasında düştü(S&H'nin bir sayısında okumuştum).
Son filolar da Konya'da konuşlanmıştı(yanlşım varsa düzeltin).Son zamanlarında da çok fazla kırıma uğramaya başlamışlardı.

Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/04/2005 :  11:19:26  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

1950 sonrası THvKv uçakları ile ilgili sayfaları biran önce tamamlayıp sitemizde sizlere sunmanın gerekliliğine iyice inanıyorum. Ancak ben bu sayfaları hazırlarken daha öncekilere nazaran bazı değişiklikler yapmak istiyorum. Örneğin uçakların kısa hikayesi, bir fotoğrafı, teknik spesifikasyonları ve 3d çizimlerine ilaveten değişik gövde boyamalarından (metalik, kamuflaj, tek renk vs.) birer örnek te sunmak istiyorum. Bu konuda çalışma yapan arkadaşlarımızla temasa geçtim; hepsinden olumlu yanıtlar aldım. Onların çalışmalarını kendi çalışmalarımla birleştirip sizlere sunacağız. Ama "artwork" çalışmaları oldukça vakit alıyor.

F-100 "Super Sabre" ABD'li North American firmasının yine kendi yapımı olan F-86 "Sabre"ın geliştirilmiş bir süpersonik modelidir. Motoru da Pratt & Whitney firmasının F-86'da kullandığı J-47'nin geliştirilmiş "afterburner"lı versiyonu olan J-57'dir. İlk uçuşunu 25.05.1953'de yapmıştır. Vietnam Savaşı'nın ilk yıllarında kullanılmış ancak Mach 2+ hız yapan MiG-21'ler ve üstün manevra yetenekli MiG-17'ler karşısında hava muharebesinde başarılı olamayacağı anlaşılınca kısa bir süre için kara destek (ground support) görevi yapmış, bu görevi F-105 ve F-4'lere devrederek geri çekilmiştir.

F-100'ler USAF'ın ilk süpersonik taktik savaş uçağıdır. F-100'lere bilahare havada yakıt ikmali yapabilecek donanım eklenmiştir. Bizdeki F-100'lerin bazılarında bu donanım görülür.

USAF'ın kronikleşmiş hastalığını F-100'lerde de görürüz. USAF F-86'dan sonra, Taaki F-15 ve F-16'lara kadar hava üstünlük savaşçısı talebinde bulunmamıştır. F-86 sonrası uçakların tamamı çok maksatlıdır. Yani "multi-purpose fighter" veya av-bombardıman" olarak geçer. Bunların istisnası F-102 ve F-106 gibi Amerika hava savunmasını uzun menzilli Sovyet bombardıman uçaklarına karşı koruyacak ancak yine yetersiz hava muharebe kabiliyeti olan uçaklardır. F-100 ve F-104'ün de ana görevi NATO içinde taktik bombardıman olmuştur. 1970'li yıllarda Erhaç ve Eskişehir AJÜ'lerde dörder uçak B-61 nükleer bomba yüklü olarak saldırıya hazır vaziyette beklerdi. Bu SAS+QAR tesisleri artık kaldırılmış bulunmaktadır.

THvKv'lerine ilk gelenler F-100D ve bunun iki kişilik modeli olan F-100F'dir. Bu uçaklar 1958'den itibaren katılmaya başlamıştır. MAP dahilinde USAF envanterinden 87 adet F-100D ve 54 adet F-100F gelmiştir. Bunları 1982 yılında Danimarka Hava Kuvvetleri'nden gelen 20 adet F-100D ve 2 adet F-100F takip etmiştir. F-100C'ler ise 1972'den itibaren gelmeye başlamış olup toplam 115 adettir. İlk gelenler şu uçaklardır.

06.10.1958'de.............. 56-3998 (F-100F)
21.10.1958'de.............. 54-2275 (F-100D)
31.07.1972'de.............. 54-1940 (F-100C)
54-2032
54-2077
54-2220

İlk gelen F-100D'ler 111. Filo'ya tahsis edilmiştir. Son kullanıcı ise 1973-1988 arası 131. ve 132. Filo'lardır. Son F-100 1988'de emekliye ayrılmıştır.

F-100'leri kullanan filolarımız aşağıdadır.

F-100D:
111., 112., 172.(bilahare 182. oldu), 171.(bilahare 113. oldu), 181. Filolar

F-100C:
172.(bilahare 113. oldu), 181., 132., 131., 182. Filolar

Hazırlamakta oılduğum F-100 sayfasından aldığım spesifikasyonları aşağıda veriyorum.

F-100C spesifikasyonları/specifications
Mürettebat/Crew: 1, motor/engine: 1 x Pratt & Whitney J57-P21 (A/B), itiş gücü/thrust: 4610kg kuru/dry, 7232kg A/B (45.30kN kuru/dry, 71.02kN A/B), kanat açıklığı/wingspan: 11.78m, uzunluk/length: 14.32m, yükseklik/height:4.71m, kanat alanı/wing area: 35.60m2, azami hız/max speed: 1254 km/h(deniz seviyesinde/at sea level), 1525 km/h (30.000 ft’de), tavan/ceiling: 14.900m, menzil/range: 3200 km, servis menzili/service range: 944 km, silah donanımı/armament: 4 x 20mm Pontiac M39-A2 top, kanat altı 6 pilonda 2260kg bomba veya bomba artı 2 adet drop-tank/ 4 x 20mm Pontiac M39-A2 cannon, 5000lb bombload or two droptanks on six underwing pylons.

F-100D spesifikasyonları/specifications
Mürettebat/Crew: 1, motor/engine: 1 x Pratt & Whitney J57-P21 (A/B), itiş gücü/thrust: 4610kg kuru/dry, 7232kg A/B (45.30kN kuru/dry, 71.02kN A/B), kanat açıklığı/wingspan: 11.78m, uzunluk/length: 15.20m, yükseklik/height:4.93m, kanat alanı/wing area: 36,97m2, azami hız/max speed: 1270 km/h(deniz seviyesinde/at sea level), 1426 km/h (30.000 ft’de), tavan/ceiling: 14.900m, menzil/range: 3200 km, servis menzili/service range: 944 km, silah donanımı/armament: 4 x 20mm Pontiac M39-A2 top, kanat altı 6 pilonda 2 adet drop-tank ve 4 adet AIM-9 AA füze veya bomba yükü artı gövde altında 1 adet M-61 nükleer bomba/ 4 x 20mm Pontiac M39-A2 cannon, two droptanks and 4 pcs AIM-9 AA missiles or bombs on six underwing pylons plus M-61 nuclear bomb under the fuselage.

F-100F spesifikasyonları/specifications
Mürettebat/Crew: 2 (tandem), motor/engine: 1 x Pratt & Whitney J57-P21 (A/B), itiş gücü/thrust: 4610kg kuru/dry, 7232kg A/B (45.30kN kuru/dry, 71.02kN A/B), kanat açıklığı/wingspan: 11.78m, uzunluk/length: 15.20m, yükseklik/height:4.93m, kanat alanı/wing area: 36,97m2, azami hız/max speed: 1270 km/h(deniz seviyesinde/at sea level), 1426 km/h (30.000 ft’de), tavan/ceiling: 14.900m, menzil/range: 3200 km, servis menzili/service range: 944 km, silah donanımı/armament: 4 x 20mm Pontiac M39-A2 top, kanat altı 6 pilonda 2 adet drop-tank ve 4 adet AIM-9 AA füze veya bomba/ 4 x 20mm Pontiac M39-A2 cannon, two droptanks and 4 pcs AIM-9 AA missiles or bombs on six underwing pylons.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000