ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 İlk muayene ve periyodik muayeneler.
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
fasulye
üye



7
Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/07/2005 :  15:33:46  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,

1 Temmuz 2005 'te ilk muayenemi yaptırdım. Çok şükür bir engel çıkmadı. Sınıf 1 CPL için muayeneden geçtim.

SHGM yeni bir sağlık prosedürü yayınlamış. İlk muayeneye yeni zorunlu testler eklenmiş: Görme alanı testi ve Nöroloji muayenesi de standart yapılıyor.
Bu tarihten itibaren periyodik sağlık kontrolünden geçecek ticari pilotların da bir kereye mahsus tüm muayeneleri tıpkı ilk muayene olur gibi yaptırmaları gerekiyor. Sonrasındaki periyodik muayenelerde EEG ve görme alanı gibi testler daha seyrek aralıklarla tekrarlanacakmış. Eskiden EEG ve görme alanı testi periyodik muayenede zorunlu değilmiş.

Merak edenler için olanı biteni anlatayım.
Doğan Hastane 'si İstanbul 'daki en ucuz ve nispeten hızlı muayene yapan yetkili kuruluş. Acıbadem yapmıyor (SHGM sitesinde yetkili görünüyor ama yok), Amerikan Hastanesi 2 misli pahalı ve rapor 1 hafta sonra veriliyor diyor, Alman Hastanesi Doğan 'a göre %15 daha pahalı. Ben Doğan 'a gittim. Randevu alırken 595 YTL demişlerdi. Ancak 1 Temmuzda yeni eklenen muayeneler yüzünden fiyat artmış, 665YTL ödedim. Antalya Akdeniz Üniversitesi için ucuz deniliyor ama git gel, kalmak da gerekir, yaklaşık aynı olur.

Sabah 8:30 'da orada oldum, tam kan ve tam idrar tahlili için örnek aldılar.

Röntgen ile akciğer grafiniz çekiliyor. Çok basit.

Odyometri (duyma testi) 5-10 dk. sürüyor. Kolay bir test. Hangi frekansları ne kadar duyabildiğinizi ölçüyorlar. Duyunca butona basıyorsunuz.

EKG (elektro kardiyografi) çekildi, bu da 10-15 dakika ve kolay.

Sonra manzarası çok hoş değil ama terasta kahvaltı var. Yeşilköyden 18 pistinden kalkan uçakların tırmanışlarını uzaktan izlemek mümkün. Basit ama tatmin edici bir kahvaltı ikram ediyorlar. Bolca yemek lazım, günün geri kalan kısmında yorucu testler var ve yemek için vakit kalmayabiliyor.

EEG (beyin sinyallerinin ölçümü) 1-1.5 saat kafanıza jelle yapıştırılmış 10 kadar elektrot ve çok can sıkıcı ve yorucu bir test, elektrotlar yapışmıyor falan, uzuyor. İş bitince kafanızı yıkayabileceğiniz bir lavabo ve havlu var.

Solunum fonksiyon testi. Bir cihaz solunumuzu ölçüyor. Kolay bir test 1 dakikada bitiyor.

Görme alanı testi. Feci yorucu. Her iki göz için 20 şer dakika sürüyor.Küresel bir alanda ardarda yanıp sönen ışıkları görmeniz gerekiyor. Her ışıkla beraber bip sesi geliyor. Bazan bip sesi ile ışık yanmıyor. Ya da göremiyosunuz. Her gördüğünüz ışık için butona basmanız lazım. Uzun sürdüğü için yorucu oluyor. Bazı ışıklar çok zayıf yanıp sönüyor, emin olamıyorsunuz.

Sonra göz muayenesi, (min %80 görmeniz bekleniyor, gözlüğünüz varsa götürün) çabuk bitiyor.

KBB muayenesi sadece 1 dakika sürdü. Aletle kulak burun ve boğazınıza bakılıyor.

Psikoloji muayenesi 5 dakika kadar doktorla havadan sudan sohbet ediliyor.

Nöroloji muayenesi 5 dakika. Parmağınızla burnunuza ve doktorun parmağına dokunuyorsunuz, refleksleriniz ve kollarınızı bacaklarınızı kullanıp kullanamadığınız hızlıca kontrol ediliyor.

Formlar yeni ve personel bu prosedüre alışık olmadığı için sonucu alana kadar 16:30 oldu. Normalde 14:00 'da bitmiş olur aslında. Formaliteler vakit alıyor bazan da doktoru bekliyorsunuz.

Hastanedeki ilgi alaka oldukça iyi. "Kaptanım" şeklinde hitap edilmesine ilk başta "yok henüz değilim, ilk muayenem..." falan diyorsunuz ama sürekli tekrar edilince açıklama yapmaktan sıkılıp havaya giriyorsunuz. Ayrıca gelen gerçek kaptanlarla tanışma sohbet etme şansınız da oluyor. Bazan size eşlik eden hostes ortadan kayboluyor onu beklemek ya da bulmak için vakit kaybediyorsunuz.

Personel sürekli havayolu pilotlarına sevk yazısıyla muayene yaptıkları için şahsi müracatları anlamakta güçlük çekiyor. Habire "hangi havayolundansınız?" sorusu geliyor.

Bence bu iş için büyük bir yatırım ve zaman harcayıp riske girilecek ise muayenenin işin en başında okul bile seçmeden önce yapılmasında fayda var.

Sonrasında ne olur bilmem ama ilk muayene böyle oluyor işte. Öyle korkulacak kadar detaylı bir muayene değil. Görme alanı can sıkıcı ama bir daha girsem ne kadar süreceğine hazırlıklı olacağım için daha az sıkılırım sanırım. EEG de öyle.


atkin
üye


Turkey
65 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/07/2005 :  15:56:54  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
hocam yani muayene olduktan sonra 1 yıl içinde mi herhangi bir uçuş okuluna başvurabiliyorsunuz?Acaba bide hangi okula gittiğinizi öğrenebilirmyiz?Eger sorun olmazsada fiyatını...:)

aaaSayfa Başına Git

captgky
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/07/2005 :  16:17:20  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
böyle ayrıntılı bir forumla bütün arkadaşları aydınlattığın için kendim adına sana teşekkür etmek istiyorum.anladığım kadarıyla yeni yaptırmışsın muayneni. hayırlı olsun ve işallah bundan sonrada bu şekilde sağlık muaynelerini sapa sağlam olarak atlatırsın. tabi bu temennim bütün pilot arkadaşlara. önce sağlık. sağlık olmadan hiçbirşey olamaz. sevgilerimle

captgky

Sayfa Başına Git

fasulye
üye



7 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/07/2005 :  19:56:25  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Yaş kırkın altındaysa ticari pilot(CPL ya da ATPL) (sınıf 1) aldıysanız sağlık muayenesi 1 yıl geçerli diye biliyorum. İlk muayenede PPL ya da CPL/ATPL yapılan işlemler ve ücret farketmiyor bu nedenle doldurulan forma CPL yazmak daha mantıklı geldi bana. Sonuçta da verdikleri yazıda CPL sınıf-1 için sağlık durumu uygundur diyor. Tabi bütün tahlillerin neticeleri ve rapor aynen SHGM 'ne de hastane tarafından gönderiliyor. İlk muayene sonucunda asıl geçerli jaa "pilot sağlık sertifikası" SHGM tarafından verliyor. Benim bir kaç hafta sonra SHGM 'ye başvurup onaylı sertifikamı almam da lazım. Okula ya da pilotsanız kurumunuza bu resmi belgeyi vermek gerekiyor.

Diyelim ki CPL için sağlık muayenesi yaptırdınız ve geçtiniz, bu muayene PPL 'i kapsadığından sadece PPL almak için okula gittiğinizde yaşınız da 40ın altındaysa 2 yıl geçerli olmalı. Çünkü PPL için muayene periyodu 2 yıl, CPL için 1 yıl.
40 yaş üstünde periyod hem PPL hem de CPL için yarıya iniyor.

Okul henüz seçmedim. MNG 'nin şartlarını bekliyorum. Olmazsa para da yeterse Florida 'daki FlyEFT ya da para yetmezse Naples Air Center hızlı JAA lisansı almak için mantıklı. Bildiğim kadarıyla bu okullar JAA Frozen ATPL sınavlarına da sokuyorlar ve geçme oranı bir hayli yüksek. Bu arada THY de yeni uçuş okulu kuruyormuş Sabiha Gökçen 'de. Onu da değerlendirmek lazım. Ayrıca Sindel havacılık da yetkili ve neden olmasın?

Muayenede asker kökenli bir kaptan abimizle tanıştım. 52 yaşında ve 12000 saat uçuşu var. Kendi oğlunu ünivesiteden sonra Sindel 'e kaydettirmiş. Pilot olmasını hiç istemiyor ama hevesi kırılmasın diye engel olmamış. Bana da "iyi düşün sadece para ve prestij için kesinlikle yapılacak iş değil" dedi. Kendi kızının düğününe bile uçuşta olduğu için gidememiş, gecesi gündüzüne karışmış ve aile hayatı çıkmaza girmiş durumda. Uçuş zevkini zamanında F4 'lerle doya doya yaşadığı için atık hiç tat almadığını sadece iş için uçtuğunu söylüyor. Sıkılmış artık, bu 6 aylık muayeneler de adamı bezdirmiş durumda.

Anlayacağınız pilotluk mesleği için eşinizin de size tam destek olması tercihen uçmayı ve teknolojiyi sizin kadar seviyor olması lazım. Bu meslekte sanki ilk bir kaç yıl daha da bir sıkıntılı, ek geliriniz ya da sağlam bir birikiminiz yoksa sınırda yaşamak sinir bozucu olabilir. Aileniz de en az mesleğiniz kadar size ihtiyaç duyacaktır. Bazan bu işe başlamak için eşinden ayrılanları bile duyuyorum. Kulağa küpe.

Sayfa Başına Git

captgky
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/07/2005 :  00:51:36  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
bu tip konular malesef tüm pilotların başında dolanan kötülükler demeliyim ama pilotluk her zaman bir yaşam tarzıdır. bundan dolayıdır ki eşinizi de seçerken işinizi seçtiğiniz kadar akıllı davranmanız gerekmekte. sevgilerimle

Sayfa Başına Git

gokcekayar
üye


USA
4 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  06:40:32  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
selam arkadaslar...uzun zamandan beri arastirdigim fakat daha hala emin olamadigim bir konu var...konu ise ilk muayenede goz kontrolu...FAA kurallarina gore gozluk yada lens e izin veriliyor belirli bi numaraya kadar fakat turkiyede nasildir..eger bilen varsa bu konuda yazabilirse memnum olurum..gozluk kabul oluyomu?oluyorsa kac numaraya kadar oluyor?....tessekurler...

Sayfa Başına Git

driver
üye



6 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  22:24:59  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
jar a göre ilk muayenede +3 -3. Daha sonraki muayenelerde +3 -5 ancak TC de ne kadar bilinir bilmiyorum.

Yani pilot olmak için ilk muayenense gözünün uzağı ve yakınımax. 3 derece içinde görmesi lazım ve gözlükle düzeltme 100 olmak zorunda.

Daha sonraki muayenelerde yakın 3 uzak 5 dereceye kadar müsade ediyor.

Ancak uçarken aynı numaralı yedek gözlüğünü yanında her zaman bulundurman lazım.

Umarım yardımı olmuştur.Sayfa Başına Git

gokcekayar
üye


USA
4 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/07/2005 :  22:32:15  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
tesekkur ederim fasulye...benim acibadem deki kontrollerde doktorum eskisehir e kabul edilebilecegimi soylemisti ama ben genede bu konuda bilgi edinmek istiyordum...miyop yada hiper in - yada+ 3 ye kadar kabul olmasi birazcik dusundurucu...genede buknouda bilsi olan varsa yaarsa sevinirim....

Sayfa Başına Git

pilotaj
üye


Turkey
2 Cevap
Gönderilme Tarihi - 26/07/2005 :  03:11:41  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
wala saol ya harbiden aydınlattın beni

Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000