ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Flight Simulator 2002

Not: Cevap göderebilmek için kayıtlı kullanıcı olmalısınız.
Kayıt için, buraya tıklayın. Kayıt işlemi bedavadır!

İzleme Büyüklüğü:
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Format: köşeli kodlar arasındaki yazıyı kalın yazar köşeli kodlar arasındaki yazıyı ortalar köşeli kodlar arasındaki yazıya link verir(e-mail yada html) köşeli kodlar arasına resimin yolunu yazın Yüzler
Mesaj:


*


  İmzanızı içermesi için işaretleyin.
     
K O N U     N E     İ D İ :
uçanbalık Herkese merhaba! Benim Flight Simulator 2002’m var, fakat ayarları hakkında hiçbir bilgim olmadığı için uçağımı kalkışa geçiremiyorum. Bu konuda nerden bilgi edinebilirim? Bana yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden herkese teşekkürler.

ecetinerler Uçanbalık arkadaşımız Tayyareci’ye hoş geldiniz.

Uçak kokpitinde bulunan göstergeler ve açıklaması e-mail adresinize gönderildi. İlk etapta öncelikle kullanacağınız göstergeler; durum cayrosu, altimetre, dönüş-kayış, yön, hız ve dikey durumu belirten saatler olmalıdır.

Motora tam devir verildikten sonra öngörülen kalkış süratine ulaşıldığında, lövye hafifçe geriye doğru çekilerek uçağın yerden kesilmesi sağlanır, daha sonra durum cayrosundan belirlenen tırmanış açısıyla yükselmeye devam edilir. Burada dikkat edeceğiniz önemli bir nokta varyometrenin gecikmeli olarak (yaklaşık 2 saniye kadar) çalışmasıdır. İstenilen yükseklik altimetrede görüldükten sonra, durum cayrosu ve varyometre’nin koordineli olarak kullanılmasıyla düz uçuşa geçilir ve motor devri akışmetre’nin de yardımıyla uygun devre düşürülür.. Bu arada anlatılan işlemleri yaparken gerekli dönüşü yaparak belirlediğiniz istikamete yön göstergesindeki değere göre yönelebilirsiniz.

Daha sonra gerekli işlemleri yaparak güvenli bir iniş yapmaktır. (İnişte uygulanacak işlemleri daha sonra anlatacağım.)

İlk aşamada yukarıda anlatılan usullerle yerden kesilmeyi ve 3000 feet kadar bir yüksekliğe ulaştıktan sonra uçağı düz uçuşa geçirmeyi ve devamını sağlamalısınız. Bundan sonraki aşamalarda VOR ve NDB kullanarak seyrüsefer yapma usullerini öğrenmelisiniz.

Şimdiden iyi uçuşlar.

Ercan ÇETİNERLER

ecetinerler ATATÜRK Hava Limanı 18 pistinden kalkarak Beykoz ve İstanbul NDB yardımıyla 18 pistine ILS iniş.

Kalkış öncesi, VOR 1’e 18 pisti ILS frekansı olan 111.1 MHz ve Beykoz NDB için 432 KHz değerlerini ayarlayın.

Uçak yerden kesildikten sonra Middle Marker uyarısına kadar uçuşu devam ettirin. Middle Marker uyarısını aldıktan sonra 0.7 varyo tırmanış ve sola 10 derece standart dönüş ile NDB göstergesindeki ok tam üst seviyeye gelinceye kadar durumunuzu koruyun. Göstergedeki ok N (North)’a gelince dönüşten çıkın ve 3000 feet yüksekliğe kadar tırmandıktan sonra düz uçuşa geçin.

Beykoz NDB üzerine gelindiğinde göstergedeki ok yavaş, yavaş hareket ederek 180 derece döner, bu size istasyonun geçildiğini ve arkadan yol takibi yaptığını gösterir. Tekrar sola dönüş yaparak kuzey yönüne dönün ve İstanbul 18 pisti için NDB değeri olan 396 Khz’i ayarlayın daha sonra 270 dereceye dönün. 270 başa dönüldükten sonra İstanbul NDB’nin göstergede 235 derecede olduğunu göreceksiniz.

Ön konsoldaki göstergeleri kontrol ettiğinizde; uçuş istikametinizin 270 derece, devir saatinin 2500 RPM, durun cayrosunun 2 derece burun yukarı, varyometrenin 0, dönüş kayış müşirinin nötr, sürat saatinin 110 knot, akışmetrenin 8 galon/saat olduğunu görmeli ve VOR göstergesine göre konumunuzun pistin kuzeyinde olduğunuzu bilmelisiniz.

Gösterge okunun 180 dereceye gelmesine kadar 3000 feet’te uçuşunuzu devam ettirin. NDB göstergesindeki ok 180 dereceye geldiğinde sola dönüşe başlayın bu anda VOR göstergesindeki istasyon gösterici de sola harekete başlayacaktır. Hem NDB hem de VOR’ı karşılayacak şekilde dönüşe devam edin. 179 dereceye dönüldüğünde iki gösterge saati de size pisti karşıladığınızı, glide slope ise 3000 feet yüksekliğin bulunduğunuz yer dikkate alındığında, yaklaşmanın alçak olarak yapıldığını gösterecektir.

Glide slope nötr duruma gelinceye kadar bulunduğunuz yüksekliği koruyun. Nötr durum görüldüğünde gaz kolunu hafifçe geriye çekerek motor devrini düşürün ve flapları 10 dereceye ayarlayın. Alçalmaya başladıktan sonra İstanbul NDB üzerine geldiğinizde gösterge oku 180 derece geriye dönecek ve Outher Marker ışığı da sizi uyaracaktır. Bundan sonra flapları 20 dereceye ayarlayın ve Glide slope ve VOR göstergelerini + durumunda tutarak alçalmaya devam edin. Bu şekilde alçaldığınızda varyometre 0.5 ve durum cayrosu 2 derece down durumunda olmalıdır. Medium Marker uyarısını aldığınızda flapları tam aşağı indirin ve inişi garantilediğinizde gaz kolunu geriye çekerek 0.5 varyo ile inişinizi tamamlayın.

Bu uçuşu CAVOK hava durumunda yaparak, seyrüsefer saatlerindeki değerleri okuduğunuzda bulunduğunuz yeri görmek suretiyle konumunuzu değerlendirebilir VOR ve özellikle ILS alıştırması yapabilirsiniz.

Yeterli duruma geldiğinizde Current Weather’dan Advance Weather’a giderek örneğin; bulut alt tabanı 2000 feet, bulut üst tavanı 2500 feet olarak ve görüş mesafesini kısıtlayarak, görerek yaptığınız uçuşu ILS şartlarda gerçekleştirebilirsiniz.

Ercan ÇETİNERLER


TK986 Arkadaslar ucus bilgisayarina 18L pistinin ekseninde ve gercekte de Sefakoy civarinda bulunan "VURAL" Intersection'ini girin.Bu pist icin inbound yuksekliginizi 3000 feet'te tutun,Autothrotle ile surati minimum 185knots'a set edin CATII ILS inisidir.NAV1 bandina 18L ILS frekansini set edip APP (Approach) tusunu aktif edin.Bu arada navigasyon lamp'ler acik olmali flap acinizi 20°yapmayi da unutmayin.Acemilik cekilecek olursa BEYKOZ NDB'sinden cikar cikmaz ADELI intersectionuna donun ve ondan sonra VURAL'a sapin.Gerekli olan esas SID ve STAR chartlari'dir bunlarin okunmasini ogrenmek daha dogru ve guvenli inis,kalkis saglar.

ecetinerler 18 pistinden kalkış, Beykoz ve İstanbul NDB yardımıyla tekrar 18 pistine ILS yaklaşma ve inişte uçulan uçağın tipini belirtmemiştim. Uçuş değerlerini belirttiğim uçak Cessna C172SP "Skyhawk" uçağıdır.

Ercan ÇETİNERLER

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000