ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 EN BUYUK UCAK?????

Not: Cevap göderebilmek için kayıtlı kullanıcı olmalısınız.
Kayıt için, buraya tıklayın. Kayıt işlemi bedavadır!

İzleme Büyüklüğü:
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Format: köşeli kodlar arasındaki yazıyı kalın yazar köşeli kodlar arasındaki yazıyı ortalar köşeli kodlar arasındaki yazıya link verir(e-mail yada html) köşeli kodlar arasına resimin yolunu yazın Yüzler
Mesaj:


*


  İmzanızı içermesi için işaretleyin.
     
K O N U     N E     İ D İ :
derya MERHABA
BEN SIVIL HAVACILIK YUKSEKOKULU OGRENCISIYIM
BI SORUM OLACAKTI?,

TURK BAYRAKLI EN BUYUK YOLCU UCAGI NEDIR?
BILENLERIN ILGILENMESINI RICA EDIYORUM
BENIM ICIN ONEMLI BI SORU..


SIMDIDEN YARDIMLARINIZ ICIN TESEKKURLER....


Fangio Merhaba,bildiğim kadarı ile Türk bayraklı en büyük yolcu uçağı THY'nin elindeki Airbus 340-300 serisi uçaklar.THY bunları 271 koltuklu olarak kulanıyormuş ama fabrika çıkışları 295 kişi olarak görünüyor.
Aşağıdaki link faydalı olabilir.

[http://www.airbus.com/product/a330_a340_commonality.asp]

Saygılar,

fuatulas ilginç bu sorduğunuz soru cocpit programının bu haftaki sorusuydu
yanılmıyorsam

fulas

yakovlev slmlar rakadaşım türk bayraklı en büyük yolcu uçağı fly air deki 300 kişilik
A-300 lerdir aynı uçaklar onur sir,mng ve saga da da var

gökhan

haluksevel Sevgili Tayyareciler,

Bu güzel tartışmayı dışardan izlemek isterdim ama kendimi tutamayıp ben de aranıza katılayım dedim.Umarım bu güzel tartışmayı bölmüş olmam.

En büyük uçaktan kastımız nedir? Önce bunu cevaplandıralım.

1. Türk Bayrağı taşıyan en çok yolcu kapasiteli uçak mı?
2. Kalkış ağırlığı en fazla olan uçak mı?
3. En fazla yükü en uzun mesafeye taşıyabilen uçak mı?

Bu sorular birbirine benzese de cevaplar her zaman aynı değildir. Örneğin iki değişik havayolu A-300 satın alır. Birincisi yolcu kabininin %40 "business class", %60 "economy class" olmasını ister ve koltuk arası mesafeyi (pitch) 34 inch ister. Bu firmanın A-300'yü 220 civarında yolcu taşır. Diğer firma ise uçağını "charter"da uçuracaktır. Kabinin tamamını "economy class" ister ve koltuk arasını (pitch) 32 inch ister. Bu firmanın uçağı da 300-315 kişilik olacaktır. Her iki uçağında kanat açıklığı, uzunluğu, yüksekliği, motor tipi ve sayısı, azami kalkış ağırlıkları aynıdır. Ancak yük nedeniyle menzil fark eder. Bu uçaklarsdan hangisi daha büyüktür? Bence ikisi de aynıdır.

Yalnız yolcu sayısını dikkate alırsanız sevgili Yakovlev'in dediği doğrudur. Ama bence büyüklük açısından uçakları kıyaslamak için yolcu sayısı yeterli bir kriter değildir. Uçağın toplam motor itiş gücü, azami kalkış ağırlığı ve azami menzili dikkate alınmalıdır. Ben şimdi size A300/600 ve A340/300'ün değerlerini vereceğim. Karar sizindir.

A300/600
Kanat açıklığı: 44.84m, uzunluk:54.10m, yükseklik:16.54m,motor sayısı ve cinsi: 2 adet CF6-80C2, azami kalkış ağırlığı: 165.000kg, azami menzili 7,700km, yolcu kapasitesi: 220-315 yolcu arası (kabin konfigürasyonuna bağlı olarak)

A340/300 (THY'daki ve benzeri)
Kanat açıklığı: 60.30m, uzunluk:63.60m, yükseklik:16.70m, motor sayısı ve cinsi: 4 adet CFM56-5, azami kalkış ağırlığı: 275.000kg, azami menzili: 13,700km,yolcu kapasitesi:261-335 yolcu arası (kabin konfigürasyonuna bağlı olarak)

İki küçük bilgi daha vereyim.
Onur Air'in A300-600'ü 310 kişiliktir. THY'nin A340-300'ü ise 271 kişiliktir. Bu farklılık kabin konfigürasyonundan, yani koltuk yerleştirme planından kaynaklanmaktadır.

Ben şimdi konuyu daha da genişletip sizlere şu soruları sormak istiyorum.
1. Dünyanın şu anda hizmette olan en büyük yolcu uçağı hangisidir?
2. Dünyanın şu anda hizmette olan en büyük kargo uçağı hangisidir?

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

huey Selam Arkadaşlar

Bildiğim kadarı ile şu an Dünyadaki en büyük kargo uçağı Antanov AN-225 ( Myria) Ancak Yolcu uçağı konusunda net bir fikrim yok doğrusu .

Saygılarımla


WAYKING_818 Merhaba arkadaslar.....

Huey´ín dedigi gibi dunyanin en buyuk cargo ucagi ANTONOV 225 dir..

Vede yolcu ucagi ise su an yapilmakta olan vede 2006´da ucusa baslayan AIRBUS 380´dir bence..

Tabi bu airbus cikmadan önce boeing 747 tipi yolcu kapasitesini 500 kadar cikarttigi olmustur..

Saygilarimla
Wayking_818
Danish Flight Academy


Edited by - WAYKING_818 on 03/12/2004 18:13:00

yakovlev slmlar haluk abi benim bir sorum olacak
A300 B2 ve B4 lerde flight engineer var acaba A300/600 lerde de flight engineer
bulunuyor mu?
herkese hayırlı günler


gökhan

haluksevel Selamlar Sevgili Tayyareciler, selamlar Sevgili Yakovlev,

Airbus A300/600 2 kişilik dijital bir kokpite sahiptir. A300B2'nin enstrumanlarının analog olduğunu sanıyorum. Eğer bu yazımızı okuyabiliyorsa en iyi cevabı webmasterimiz Sn Celal Uzar verir, çünkü kendisi şu anda A300B2 ile uçuyor.

Benim bildiğim eskibir kural vardı. Zannederim bu kural FAA'e aitti (yanılıyor olabilirim, doğrusunu bilen lüften düzeltsin ve bizleri aydınlatsın); motor sayısı 2'den fazla olan uçaklarda uçuş mühendisi bulunurdu. Örneğin bir DC-9'da uçuş mühendisi yoktur, ancak üç motorlu Boeing-727'de vardır. İki motorlu olmasına rağmen A300B2 ve B4'de uçuş mühendisi olduğunu zannediyorum. Sevgili Ayfercim'in ablası da A300'lerden birinde uçuş mühendisliği yapmaktadır.

Ama yukarıda da dediğim gibi, bu konuyu bilen bir arkadaşımızın bizleri aydınlatmasını ve kriterleri belirtmesini rica ederim.

Burada bir hususu belirtmeden geçemeyeceğim. Sevgili Yakovlev'in kibarlığına teşekkür ederim. Ben bu forumda yapabildiğim en nazik ifadeyle "senin bu konudaki yaklaşımın yanlış" dedim. Büyük bir anlayış göstererek bu konuyu gurur meselesi yapmadı (doğrusu da buydu) ve ortaya yepyeni bir konu getirdi. Esasında hepimizin, bütün Tayyareci'lerin yapması gereken de budur. Kısır çekişmeler yerine bilgi alış verişinde bulunmak. Kişinin yaşı veya mesleği ne olursa olsun diğerlerinden öğreneceği çok şey vardır.

Hepinize en içten saygı ve sevgilerimi sunarım.

Haluk SEVEL

yakovlev slmlar sevgili haluk abi
cvbın için asıl ben teşekkür ederim
bu gerçekten çok merak ettiğm bir konuydu
bi şekilde A300 lerde f.e lmanın yollarını arıyorum da
hayırlı günler dilerim..

gökhan

WAYKING_818 Yine hepinize merhaba arkadaslar..

Sayin Haluk bey, ben size o konu hakkinda bildigim bir kac kelime yazabilirim, ama belkide benimde yalnisim olur, ama yinede yazmaya deger..

Evet dogru eskiden, 2 motoru asan ucaklarda ucus muhendisi bulunurdu, bunun nedeni ise o zamanki yapilan ucaklarinin teknoloji eksikligidir.

Eger ucus muhendisin baktigi vede control altinda tuttugu enstrumentler pilotun karsinda olsaydi, pilot ustundeki ucus zahmeti bir yana bu dugmelerinin neyin hanigisi, vede neye kullanacagina akli ermezdi..

Ama 1995´den sonra cikan bazi ucaklarda vede hemen hemen bugun yapilan tum ucaklarda bilgisayar sistemleri vardir, yani pilot 100 den fazla panale degil bir tek panele bakip neyin ne hata yaptigini anlayabiliyor.. Yani FMC,gibi sistemler...

Bugun yapilan airbuslar resmen seninle bir arkadas gibi bu sistemde hata var bu sistem normal diye resmen seninle konusuyor : ) Buda pilotun ustundeki load dedigimiz zahmeti cekiyor, ve ucus daha emniyetli oluyor...

Ve eskiden bu bilgisayarlarinin olmadigi icin,ucus muhendisleri 100 den fazla panelin önunde oturup ucus enstrumentlerini kontrol altinda tutardi...

ama bugun bu 100 den fazla instrumentler 1 instrumene yerlestrildi,buda bugun niye ucus muhendisi yok cevabi bence...

saygilarimla
Wayking_818
Danish Fligt Academy

haluksevel Selamlar Sevgili Tayyareciler,

Wayking-818'in vermiş olduğu bilgilere çok teşekkür ederim. Son derece yararlı olduğu görüşündeyim. Elektronik ve bilgisayar konularındaki başdöndürücü gelişmeler günlük yaşantımızı olduğu kadar havacılık sektörünü de etkilemiştir. Bir F-16A/B ile F-16C/D'nin ön paneline (up front panel) bakın, u farkı hemen görürsünüz.

F-4 ve değişken kanat geometrili F-14 zamanının en sofistike uçaklarıydı. Ancak o zamanın teknolojisiyle bu karmaşık görevlerin üstesinden bir pilotun gelmesi imkansız görülüyordu. Bu nedenle F-4, F-14 gibi uçaklar iki kişilik mürettebata sahip olacak tarzda tasarlanmıştır (F-111'i de bu kategoriye dahil edebiliriz). Bunlardan biri pilot, diğeri de SSS'dir (silah-sistem subayı). Ancak gelişen teknoloji bunu gereksiz kılmıştır. MFD, HOTAS, HUD(yalnız savaş uçaklarında)tek bir pilotun bu görevlerin tamamını yapmasına olanak sağlamıştır. Bir MFD'de (Multi Functional Display- Çok Maksatlı Ekran)da onlarca analoj enstrumanın görevini yapabilirsiniz. Modern uçaklarda,sivil veya askeri, iki ila üç MFD ile bütün görevleri tamamlıyabiliyorsunuz. Dolayısıyla mürettebattan tasarruf sağlanıyor.

Benim esas öğrenmek istediğim bu konuda FAA kurallarındaki değişiklikler. Örneğin FAA'nın ABD havaalanlarına inecek trans-atlantik uçuş yapan uçaklar ile ilgili çok sert kuralları var. Örneğin iki motorlu bir uçağın tek motorla belirli bir süre uçabilme ve gerekli acil inişi sağlayabilecek durumda olması gibi. Bunun gibi uçuş mühendisi ilgili FAA kurallarında ne gibi değişiklik oldu? Ben bunu merak ediyorum.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

haluksevel Sevgili Tayyareciler,

Şu anda kullanımda olan dünyanın en büyük yolcu uçağı Boeing 747-400ER'dir. Azami menzili 14,205 kilometre olup azami kalkış ağırlığı 413,000kg'dır. Üç sınıflı kabin konfigurasyonunda 416, iki sınıflı kabin konfigurasyonunda ise 524 yolcu kapasitesine sahiptir. Henüz tamamı ekonomi sınıfı olan kabin konfigurasyonu yapılmamıştır. Eğer yapılırsa bu da 600 yolcu civarında olur sanırım. Bu uçağın kanat açıklığı 64.4metre, uzunluğu 70.7 metre ve yüksekliği de 19.4 metredir. Ama yakında pabucu dama atılmak üzeredir. Çünjü Airbus A3XX (A380) ilk uçuşlarına başlamak üzeredir.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

yakovlev sevgili haluk abi
A380 de de bir engineer in görev yapacağını duydum acaba bu doğru mu??
ayrıca türkiye de de bazı havayoları MD83 gibi karmaşık kokpitli uçaklarda normalde olmamasına rağmen filght engineer uçuruyorlarmış acaba bu ne kadar doğrudur??
hayırlı günler

gökhan

haluksevel Sevgili Tayyareciler,

MD83 Amerikan "Douglas" şirketinin "McDonnell" ile birleşmeden önce başlattığı bir seridir. Bu serinin ilk uçağı da DC-9-10'dur. DC-9'lar THY'da uzun yıllar hizmet görmüş bir uçaktır. Örneğin İstanbul-Moskova hattı açıldığında ilk DC-9'lar görev yapmıştır (B737-400'ler bilahare bu görevi devralmışlardır).

"Douglas" ile "McDonnell" birleşince bu serinin adı "MD" oldu. Daha sonra bu iki şirketi de "Boeing" bünyesine kattı. Şimdi MD serisi uçaklar Boeing tarafından pazarlanmaktadır. Bu uçakların tamamında, kuyruk kısmında iki adet turbofan motor bulunmaktadır. İster avionikler dijital, isterse analog olsun FAA standartlarına göre bu uçaklar için uçuş mühendisi yoktur. Ben bir THY DC-9'u ile Moskova'dan İstanbul'a kadar cockpitte uçtum. Uçuş mürettebatı iki kişiden ibaretti.

Airbus A380 ise iki katlı bir uçaktır, kokpit her iki katı ortalayacak şekide yerleştirilmiştir. 4 motorlu olmasına rağmen en son teknolojiyi içeren elektronik dijital göstergeler ve avioniklerle donatılmıştır. Airbus Industries'in web sayfasındaki verilere göre standart kabin iki kişiliktir. Bununla ilgili detaylı bilgiyi airliners.net'te bulabilirsiniz.

Bunun haricindeki kokpit tasarımları firma taleplerine girer ki, o konuyu da ilgili firmalara sormak gerekir.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

haluksevel Sevgili Tayyareciler,

tayyareci@yahoogroups.com'a bir resim ekledim. Resmin adı "a300 series comparison". Bu resmi Airbus Industries'in web sayfalarında buldum. Eğer resme bakarsanız bütün Airbus'ların menzil ve yolcu kapasitesi mukayesesini bulursunuz.

Sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVEL

yakovlev slmalar benim bir sorum daha olacak
önceden thy nin sadece RJ lerle uçabildiği türkiye deki pistlere şu an özel şirketler MD88 A320 gibi uçaklarla nasıl uçabiliyorlar bu konuyu merak ediyorum
hayırlı günler


gökhan

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000